דרוש מידע הִרְהוּרִים אַחֲרֵי הָאוֹר (על ובעקבות הספר "שניה לפני האור")

מצב
הנושא נעול.

לורנס

משתמש מקצוען
״שהאנשים היו לוקחים להם לחתנים את מי שהם רוצים. למה צריך בנות בשביל זה? נגיד, אבא רוצה את מוישי שפינדר לחתן, אז אבא לוקח את מוישי שפינדר. למה אני אמורה להיות קשורה לכל הסיפור? שאבא ייתן לו קעסט, ודירה, ויהיה השווער שלו- בלי שאני תקועה באמצע״
זה יפתור כ"כ הרבה בעיות!!!
 

מביטה

משתמש פעיל
זה ממש ממש לא משפטים של הרגשה של אור של תורה
הראשון מתאר שכיף לה בבין הזמנים, ממש לא בלימוד
והשני, זה ידיעה ולא הרגשה
אני עדיין בדעה שלי.
מותר לאישה שיהיה לה כיף בבין הזמנים. מה זה 'כיף' בשביל אברכית. זה כן מראה הערכה לתורה, שזה מה שכיף לה, אין מידי הרבה מושגים
ואני לא רק רוצה לדעת, רוצה להרגיש. להרגיש.
 

אם אין אני לי

משתמש פעיל
זו דעתי הצנועה,
יש אנשים שאצלם אין הזדמנות שניה לרושם ראשוני,
ולכן אכן בתחילת הספר הקושי קצת יותר בולט , קשה להם להשתחרר מזה למרות שההמשך מלא באהבה ואור...
אבל אם תקראו את הספר מהסוף להתחלה, התחושה שלכם תהיה המון מון אור והערכה וכן , גם קשיים משמעותיים בדרך , אבל האור בולט .

במאמר מוסגר
מי שאוהב לקרוא ספרים שמאכילים אותו שם מסרים בכפית ושהכל או שחור או לבן ושכל המעגלים נסגרים בפרק האחרון שהטובים לגן עדן והרעים להיפך
פשוט
שיוותר מראש על הספרים של קפלר, זה לא בשבילו

מי שאוהב לחשוב, לנתח, להבין בין השורות, להסיק מסקנות בעצמו ועוד.... , הוא קהל היעד לספר הנ"ל וקודמיו.
 
נערך לאחרונה ב:

ט.ק

משתמש מקצוען
קראתי חלק מהאשכול
את הספר לא קראתי

אבל נשמע מרתק
אני ממש חייבת לקרוא את הספר

אבל כפי מה שהבנתי פה וראיתי מהביקורת של חלק שהן נשות אברכים שמפרנסות יחידות אמיהות ל4-5 קטנטנים
יש לי שאלה אליכן
מתי אתן מוצאות זמן לקרוא???????????

לא קראתי ספר כבר מלא זמן :(
 

מלכי סלמון

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
צילום מקצועי
לא היו לי עצבים לקרוא את כלללל האשכול אבל מה שהוא עשה לי זה הרבה חשק לנסות להשיג איכשהו תספר
נשמע משהו שאי אפשר לפספססס
 

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
הראשון מתאר שכיף לה בבין הזמנים, ממש לא בלימוד


הראשון מתאר איך משהו בחיים שלה כל כך מעודן, וכל כך מדוייק, עד ששעה אחת עם בעלה האברך בבין הזמנים, ממלאת אותה גם מבחינה גשמית.
היא לא צריכה נופשים בחו"ל ולא בילויי אקסטרים ולא בגדי יוקרה ולא מסעי קניות. כי השעה הזו, האחת, שבה הולכים ביחד בבוקר לאורך רחוב יפו, או נוסעים באוטובוס פנימי למצפה הסודי, נותנת לה הכל.
זו משמעות ה'אם אתה עושה כן, אשריך'. בעולם הזה.
כי משהו בך מתדייק ומתכוונן ונהיה הרבה הרבה יותר רך ורגוע.
זה מה שהספר שלי אמר ושר ודיבר וסיפר. ורוב העולם, גם שמע.


ולמי שעדיין לא מבינים מה שנכתב בו, וחושבים שתוארה שם אברכית אומללה, אז באמת באמת כדאי, ובלי טרוניה, אלא בבקשה ובהצעה, אל תקראו את הספרים שלי.
אתם פשוט לא מבינים אותם. ולפי האשכול, אתם מיעוט. אז בואו. קחו ספרים אחרים.
אולי פעם כן תוכלו לחזור לספרים שלי, אולי לא, לא נורא.
 

ליליאן

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
ולמי שעדיין לא מבינים מה שנכתב בו, אל תקראו את הספרים שלי.
כשספרנית שמלווה את הספר ואת קהל הקוראים מיציאתו לאור ממש (או בעצם עוד לפני, כמה חיכו לו...)
המון המון לא הבינו.
 

shira bira

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
כשספרנית שמלווה את הספר ואת קהל הקוראים מיציאתו לאור ממש (או בעצם עוד לפני, כמה חיכו לו...)
המון המון לא הבינו.
מעניין מה זה המון מבחינה מספרית ועד כמה מדובר במדגם מייצג אם בכלל.
ומעניין אם עוד ספרים זוכים לסקירה דקדקנית על תוכנם והתאמתו לקהל היעד מצד הספרניות.
 

מריומה~

מהמשתמשים המובילים!
הראשון מתאר איך משהו בחיים שלה כל כך מעודן, וכל כך מדוייק, עד ששעה אחת עם בעלה האברך בבין הזמנים, ממלאת אותה גם מבחינה גשמית.
היא לא צריכה נופשים בחו"ל ולא בילויי אקסטרים ולא בגדי יוקרה ולא מסעי קניות. כי השעה הזו, האחת, שבה הולכים ביחד בבוקר לאורך רחוב יפו, או נוסעים באוטובוס פנימי למצפה הסודי, נותנת לה הכל.
זו משמעות ה'אם אתה עושה כן, אשריך'. בעולם הזה.
כי משהו בך מתדייק ומתכוונן ונהיה הרבה הרבה יותר רך ורגוע.
זה מה שהספר שלי אמר ושר ודיבר וסיפר. ורוב העולם, גם שמע.


ולמי שעדיין לא מבינים מה שנכתב בו, וחושבים שתוארה שם אברכית אומללה, אז באמת באמת כדאי, ובלי טרוניה, אלא בבקשה ובהצעה, אל תקראו את הספרים שלי.
אתם פשוט לא מבינים אותם. ולפי האשכול, אתם מיעוט. אז בואו. קחו ספרים אחרים.
אולי פעם כן תוכלו לחזור לספרים שלי, אולי לא, לא נורא.
זה שאדם מנסה לשכנע שבאמת זה מה שהתכוון לתת אפשר להאמין לו אבל גם מותר להאמין לאילו שמספרים שהחוויה שלהם היתה אחרת.
כי אולי היתה כוונה כזו אבל זה לא בהכרח בטוח שכך זה יצא. היה רצון.
 

מריומה~

מהמשתמשים המובילים!
מעניין מה זה המון מבחינה מספרית ועד כמה מדובר במדגם מייצג אם בכלל.
ומעניין אם עוד ספרים זוכים לסקירה דקדקנית על תוכנם והתאמתו לקהל היעד מצד הספרניות.
היצירה אומנותית לכל דבר אף אחד לא חולק על זה. וזה שנגע ברגש של כולם וטלטל רבות גם על זה לא חולקים
החלוקה היא מה נגע ומה עשה...
 

shira bira

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
החלוקה היא מה נגע ומה עשה...
ואכן כל אחד ציין את פרשנותו. דיון דמוקרטי.
לטעמי הבעיה כשהולכים צעד אחד קדימה עם הפרשנות האישית ובשמה באים בטענה לסופר ועל כך יש לענות: אף אחד לא הכריח אתכם לקרוא.
ולכן
זה שאדם מנסה לשכנע שבאמת זה מה שהתכוון לתת אפשר להאמין לו אבל גם מותר להאמין לאילו שמספרים שהחוויה שלהם היתה אחרת.
כי אולי היתה כוונה כזו אבל זה לא בהכרח בטוח שכך זה יצא. היה רצון.
וזה שממשיכים להתווכח עם אדם מה *הוא* התכוון כש*הוא* כתב את הספר.
לא ממש נשמע לי כמו דיון ענייני או חתירה לאמת.
והפוזיציה בכלל לא ברורה. הרי אנשים לא מחויבים לקרוא את הספר הזה או כל ספר אחר.
 

מריומה~

מהמשתמשים המובילים!
ו
ואכן כל אחד ציין את פרשנותו. דיון דמוקרטי.
לטעמי הבעיה כשהולכים צעד אחד קדימה עם הפרשנות האישית ובשמה באים בטענה לסופר ועל כך יש לענות: אף אחד לא הכריח אתכם לקרוא.
ולכן

וזה שממשיכים להתווכח עם אדם מה *הוא* התכוון כש*הוא* כתב את הספר.
לא ממש נשמע כמו דיון ענייני או חתירה לאמת.
והפוזיציה בכלל לא ברורה. הרי אנשים לא מחויבים לקרוא את הספר הזה או כל ספר אחר.
וזה שמכריחים בנאדם שיספר על רגשות ותחושות מספר מה שלא הרגיש ולא מוכנים להקשיב לו זה גם לא פוזיציה פתוחה.
מותר לאנשים לאמר גם דעות לא פוטוגניות כי אם אנחנו ליברליים ומוכנים להקשיב אז צריך להקשיב ולתת במה לכל הדעות.
 
נערך לאחרונה ב:

shira bira

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
ו

וזה שמכריחים בנאדם שיספר על רגשות ותחושות מספר מה שלא הרגשי ולא מוכנים להקשיב לו זה גם לא פוזיציה פתוחה.
מותר לאנשים לאמר גם דעות לא פוטוגניותכי אם אנחנו ליברליים ומוכנים להקשיב אז צריך להקשיב ולתת במה לכל הדעות.
הדיון קיים ולא ננעל הוי אומר שיש במה לכל הרגשות והתחושות וגם לכאלו שסותרים אותם.
וזכותו של הסופר לומר למה הוא התכוון
כשהתקדמו עם הרגשות הלאה לכיוון של טענה ודאי שזכותו של הסופר להציע שלא יקראו.
דיון מכיל ופתוח אין פירושו אימוץ כל דעה ובטח לא כל טענה.
 

מריומה~

מהמשתמשים המובילים!
הדיון קיים ולא ננעל הוי אומר שיש במה לכל הרגשות והתחושות וגם לכאלו שסותרים אותם.
וזכותו של הסופר לומר למה הוא התכוון
כשהתקדמו עם הרגשות הלאה לכיוון של טענה ודאי שזכותו של הסופר להציע שלא יקראו.
כן וזה משמיע איזו אמירה צורמת מאד מסוימת.
 

כתר מלוכה

משתמש פעיל
לא קוראת הרבה ספרים, לא מגיעה לזה, (ב''ה עומס חיובי...)
אני אברכית, ואמא לילד ADD.
קראתי את ילדה נוף וקראתי את שניה לפני האור.
שני הספרים מציגים התמודדויות.
משום מה הספר ילדה נוף הוציא אותי מחוזקת, הוא הציג הכל - אבל ממקום נותן כח, ממקום של אור. ספר שנמצא לי קבוע בפינת המיטה, וכשאני רוצה כח להמשיך הלאה - אני פשוט פותחת איפה שנפתח וקוראת.
והספר השני, גם הוא מציג התמודדות, אבל משום מה כשגמרתי את הספר סגרתי והנחתי בארון.
הכתיבה - מיוחדת ,אין חולק. לא הפסקתי באמצע, הייתי חייבת לגמור עד הסוף.
אבל כשגמרתי - לא פתחתי שוב.
זה הציג את האברכים כתמימים, את החניוקים כמעצבנים.
ודווקא מי שלכאורה סטה מהדרך - הוא הטוב, שמחליק עניינים, שחושב ודואג....
 

shira bira

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
כן וזה משמיע איזו אמירה צורמת מאד מסוימת.
גם לבוא לאנשים בטענות באופן אישי זה צורם מאד.
ולא מאד מכבד.
ויובהר: אינני מדברת בשמה של רותי אבל נדהמת מהפסים האישיים אליהם מגיע הדיון ומכך שאנשים חושבים שזכותם לרדת לפסים אישיים בשם אי אלו טענות.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כט

א מִזְמוֹר לְדָוִד הָבוּ לַיהוָה בְּנֵי אֵלִים הָבוּ לַיהוָה כָּבוֹד וָעֹז:ב הָבוּ לַיהוָה כְּבוֹד שְׁמוֹ הִשְׁתַּחֲווּ לַיהוָה בְּהַדְרַת קֹדֶשׁ:ג קוֹל יְהוָה עַל הַמָּיִם אֵל הַכָּבוֹד הִרְעִים יְהוָה עַל מַיִם רַבִּים:ד קוֹל יְהוָה בַּכֹּחַ קוֹל יְהוָה בֶּהָדָר:ה קוֹל יְהוָה שֹׁבֵר אֲרָזִים וַיְשַׁבֵּר יְהוָה אֶת אַרְזֵי הַלְּבָנוֹן:ו וַיַּרְקִידֵם כְּמוֹ עֵגֶל לְבָנוֹן וְשִׂרְיֹן כְּמוֹ בֶן רְאֵמִים:ז קוֹל יְהוָה חֹצֵב לַהֲבוֹת אֵשׁ:ח קוֹל יְהוָה יָחִיל מִדְבָּר יָחִיל יְהוָה מִדְבַּר קָדֵשׁ:ט קוֹל יְהוָה יְחוֹלֵל אַיָּלוֹת וַיֶּחֱשֹׂף יְעָרוֹת וּבְהֵיכָלוֹ כֻּלּוֹ אֹמֵר כָּבוֹד:י יְהוָה לַמַּבּוּל יָשָׁב וַיֵּשֶׁב יְהוָה מֶלֶךְ לְעוֹלָם:יא יְהוָה עֹז לְעַמּוֹ יִתֵּן יְהוָה יְבָרֵךְ אֶת עַמּוֹ בַשָּׁלוֹם:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

הווי משפחתי • 4

לוח מודעות

למעלה