החכמה צודקת
משתמש מקצוען
המשפט הזה עלול לתת הרגשה לאלה שיש להם ביקורת שזה נובע משטחיות.....אני לא מתכוננת להתחיל לכתוב בסגנון שטוח יותר. כך שהמצב רק ילך ויחמיר, לכאורה.
נקודה למחשבה.
המשפט הזה עלול לתת הרגשה לאלה שיש להם ביקורת שזה נובע משטחיות.....אני לא מתכוננת להתחיל לכתוב בסגנון שטוח יותר. כך שהמצב רק ילך ויחמיר, לכאורה.
יפה. זו בדיוק ההרגשה שמתקבלת כאן באשכול. מי שמספר על תחושות שעלו בו במהלך קריאת הספר,המשפט הזה עלול לתת הרגשה לאלה שיש להם ביקורת שזה נובע משטחיות.....
זה מוקצן....
גם מי שהבין את הספר אחרת, בקש רק שיהיו תאורים חיים ורבים יותר של חיי האור של האברכות.
לא זה הדיון
הדיון הוא מה מודגש בספר , הקשיים או האור
בפרט כמו ש @shira bira הציגה את זה, כאילו היתה כאן השתלחות מכוונת לא עניינית. זאת לא הייתה ההתרשמות ולקחת את זה למקום כזה זה עושה רושם שטחי קצת...
מרגיש לי כאילו הדיון ירד לגמרי מהספר....
השמעת טענות ענו לכם
ואתם ממשיכים להחזיק בהם ולענות שוב שוב את אותו דבר....
השמעתם את מה שיש לכם הטן תמשיכו הלאה....
המשפט הזה עלול לתת הרגשה לאלה שיש להם ביקורת שזה נובע משטחיות.....
נקודה למחשבה.
מעבר ללייק.חבל שזאת החוויה... כמשקיפה מהצד לא ראיתי ביקורת ודרישה שתפסיקי לכתוב...
אנשים שתפו כאן את התובנות שעלו מהספר בצורה מאד כנה וידידותית שנכתבה מתוך שיתוף אישי ובלי התהלמות או הטחת ביקורת, לא נעים שהתגובות האלו מתפרשות, בפרט כמו ש @shira bira הציגה את זה, כאילו היתה כאן השתלחות מכוונת לא עניינית. זאת לא הייתה ההתרשמות ולקחת את זה למקום כזה זה עושה רושם שטחי קצת...
וגם הטענה שרוב התגובות כן הבינו את הסיפור והמסר - אני אישית יכולה לומר שלמרות שהיו לי תגובות שונות, חששתי לכתוב אותם, כדי לא להיחשב כאחת שסתם מעבירה ביקורת לא עניינית. למרות שגם אני נתקלתי בהרבה נשים ובנות שחוו את הספר דומה לחלק מהנשים שכתבו כאן.
וכמו שאחת כתבה כאן שהיא ספרנית ופוגשת תגובות כאלה... אני מאמינה שהיא רואה גם מדגם מייצג
אז להגיד: לא אוהבים אל תקראו את הספרים שלי, זה נכון אם היינו באים וצועקים עליך על העוול שאת עושה עם הספרות החרדית ואיך שאת הורסת את החינוך של כולם
אבל זה לא מה שנאמר, נאמרה ביקורת יפה, שיתופים אישיים של נשות אברכים (שבשניות החופשיות הבודדות שלהן הן בחרו לקרוא ספר שלך ) ורצון בסך הכל לנסות להשפיע על הכתיבה של הספרים הבאים שבטוח נקרא אותם גם. כי הם יפים למרות הביקורת. אבל תמיד אפשר להשביח. זכותך להחליט לא לקבל את הביקורת ואני מאמינה שכמוני רוב הנשים יעדיפו להמשיך לקרוא גם אם לא יהיה שינוי. אבל לשתף, בטח בפורום ציבורי, נראה לי מותר והוגן
הספר מתחיל ברגעי השבר הכי גדולים (נחמי מתמוטטת עם שלושה ילדים קטנים בלילה סוער), ומשם מנגן לאט לאט, בקרשנדו מאוד מאוד מחושב, את הדיוקים וההבנות, את המניעות והסרתן, ולאט לאט האור נכנס עוד ועוד, כשמו של הספר, כמו זריחה שקורית בהדרגה.
ולא לחינם זמן ההווה של הסיפור מתחיל בחורף, ממשיך עד ליום שוויון האביב, בו היום והלילה שווים, ומסיים בחמימות של אייר. הכל מתואם ומקביל. יש שם תהליך שמתקדם וזוהר.
בפרק האחרון נחמי שטופה באור, כפשוטו, לא יודעת איך אפשר לכתוב על אושר יותר מזה, איך אפשר לעשות תיאור חי מזה של חיי אברכות, באמת שאני לא יודעת. אם לא הצלחתם לזהות שם את החוויה, אז באמת, בבקשה, ובלי תלונה או כעס, בבקשה תקראו ספרים אחרים של סופרות שיודעות לכתוב על אושר של חיי אברכות יותר ממני, כי בפרק ההוא בבר מצווה, כשהם עומדים בין המטבח למעבר באולם בית הכנסת, ושוע מוציא את התכשיט המוזר ומסביר לה על הכדכוד והישפה, הגעתי לקצה גבול היכולת האפשרית לתאר אור זורח.
לא אוכל לכתוב יותר מזה, גבוה מזה, טוב מזה. מה לעשות. אנחנו מוגבלים.
זה כבר מתחיל שיח אחרהודעה שקיבלתי באישי מניקית:
אם את רוצה להגיב בשמי, כי אני לא אוהבת לכתוב בפורום הכללי, בפרט שאני מזוהה-
שאני אשת אברך ב"ה אמא לילדים, ומפרנסת יחידה, והזדהיתי והתחזקתי עם הספר מאד, קראתי אותו פעמיים ברציפות ואחר כך עוד פעם.
אשת אברך שלא יצאה ממנו מחוזקת אולי צריכה לבדוק עם עצמה אם היא מלכתחילה שלמה עם המקום שלה, כי אם כן, היא יודעת שהקשיים שיש לנחמי בסיפור לא מייצגים את כל האברכיות.
אם כבר דווקא לבחורה אני לא בטוחה שאתן לקרוא את הספר, כי אמנם מבחינתי השאלות של חיה נפתרות בסוף, אבל לא יודעת אם בחורה תצליח לקלוט אותן עד הסוף
באופן אישי אני מתחברת לדבריה
אולי באמת יש הבדל בין אברכית חסידית לליטאית כי שתינו חסידיות ומוקפות במשפחות שבחרו אחרת
ואני מוסיפה שיתכן שאם הייתי קוראת את הסיפור בשלב מוקדם יותר בחיי אברכותי הייתי חווה אותו אחרת, בשלבים בהם אני עצמי הייתי בתוך אותם דילמות של נחמי
כיום הספר מחזק אותי, והלוואי שאצליח להגיע לדרגה של
רק לבקש אל תפסיקי לכתוב!!!!למה רק הרגשה? הנה אומר זאת בפירוש: מי שמרגיש שב'שניה לפני האור' הפרומר רשע והמודרני צדיק וחיי האברכות קשים, קרא אותו בצורה מאוד שטחית ולא מעמיקה.
אין לי מושג איך אפשר לסנן קוראים כאלה בלי לפגוע. כי הם אנשים חמודים וטובים כנראה, אבל... אהממ... בלי להוריד ממעלתם... הייתי מעדיפה להמשיך ולכתוב לאלו שכן מתחברים ואוהבים חוויות רבות-מימדים.
ורצון בסך הכל לנסות להשפיע על הכתיבה של הספרים הבאים שבטוח נקרא אותם גם. כי הם יפים למרות הביקורת. אבל תמיד אפשר להשביח. זכותך להחליט לא לקבל את הביקורת ואני מאמינה שכמוני רוב הנשים יעדיפו להמשיך לקרוא גם אם לא יהיה שינוי. אבל לשתף, בטח בפורום ציבורי, נראה לי מותר והוגן
קראתי פעמיים ולא הצלחתי להבין-זה כבר מתחיל שיח אחר
כשיש תפיסות שונות באמת אבל באמת למושג של תורה של חיי אברכות אז צריך להדגיש את זה ולאמר. זאת התפיסה שלי וזאת החוויה שלי ואני מדברת בדיוק עליה.
ברגע שמתייחסים למושג ושמים אותו באותה שורה שווה לכולם יוצרים דילמה וחילוקי דעות.
רק לומר,רק לבקש אל תפסיקי לכתוב!!!!
אני פשוט חושבת שמי שמספר על תחושות מסוימות, כנראה שלא הבין לעומק את הספריפה. זו בדיוק ההרגשה שמתקבלת כאן באשכול. מי שמספר על תחושות שעלו בו במהלך קריאת הספר,
לא זכאי לקבל הבנה או כבוד לרגשותיו. יש בו בעיה/ שטחיות/ חוסר הבנה
כנראה שאי אפשר.אין לי מושג איך אפשר לסנן קוראים כאלה בלי לפגוע.
בואי נשים את הדברים בצורה הכי פשוטה שלהם וזה מתחדד לי יותר ויותר בדיון שקורה כאן.קראתי פעמיים ולא הצלחתי להבין-
מי שם באותה שורה?
כתבת משהו,בואי נשים את הדברים בצורה הכי פשוטה שלהם וזה מתחדד לי יותר ויותר בדיון שקורה כאן.
אברכית ליטאית ואברכית חסידית זה פשוט שני יצירות שונות לחלוטין. כמעט בלתי אפשרי להשוות ביניהן.
המושג אברכית הוא לא שווה ערך בין ליטאית לחסידית כי פשוט זה עולמות אחרים.כתבת משהו,
נשמח שתסבירי ותרחיבי.
נו, כבר דנו בזה לעיל...בואי נשים את הדברים בצורה הכי פשוטה שלהם וזה מתחדד לי יותר ויותר בדיון שקורה כאן.
אברכית ליטאית ואברכית חסידית זה פשוט שני יצירות שונות לחלוטין. כמעט בלתי אפשרי להשוות ביניהן.
אם זה היה ברור לכולם הדיון היה אחר.נו, כבר דנו בזה לעיל...
מה החידוש?
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
26.11
כ"ה חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: