איפה קל יותר לגדל משפחה ברוכת ילדים,
בתוך ציבור שבו אתה מוערך מאד אבל יוצא דופן, או כשזה מיינסטרים מובן מאליו ומותאם סביבה?
מה ענין הכתב הקטן? סתם סקרנות.בהקשר של הספר הנוכחי, אני רוצה לכפור בשאלה. השאלה היא לא יותר או פחות אלא איך.
המאפיין של הספר הזה (והקודמים) זה שהוא אינו עוסק במה עדיף, ובסימון הדרך האולטימטיבית שאם נצעד בה נהיה כולם מאושרים מהולדתנו ועד קבורתנו, והעיקר - צודקים וחכמים
אלא להיפך - נסיון לגעת ולמשש ולאבחן ולדייק את המחירים וההתמודדויות ומאידך התמורות של כל דרך וצעד, בלי שיפוטיות
ומכיוון שההתמודדות הספציפית המתוארת מתאימה לאברך חסידי - אז מובן למה הדמויות בספר היו צריכים להיות חסידים/ות. וזה בלי קשר לשאלה האם לאברך חסידי או ליטאי יותר קל/קשה.
אגב אני גם חשבתי מתחילה שהאפיון החסידי לא היה קריטי לעלילה (לא שיש בו חסרון, אלא שבסה"כ היה אפשר לבחור גם ליטאי/ספרדי)
אבל השתכנעתי ממה שנכתב כאן. בשביל לחדד את השוני של שוע מהסביבה שלו, היה עדיף שהרקע חסידי (לחילופין אולי ספרדי-לא-ישיבתי)
אם הוא היה ליטאי, היה צריך לחדד את ההבדלים בכך שהוא מתמיד מאוד, אבל זה היה יכול להיות מאולץ
חפירות עומק, שאפשר (ומומלץ) לדלג עליהם...מה ענין הכתב הקטן? סתם סקרנות.
לא מומלץ ולא אפשריחפירות עומק, שאפשר (ומומלץ) לדלג עליהם...
אפשר לפתוח נושא חדש האם עדיף ספרי סוכרזית או ספרי מרור.אחרי שנים של ספרי סוכרזית כל ספר שמציג תמונה קצת יותר מאוזנת נתפס כקיצוני.
והספר לא משקף ולא מתיימר לשקף חייה של כל אשת אברך.
אלא של כזו שלקחה את הסיסמאות בסמינר כמה צעדים יותר מדי וכמה פרפקיציוניזם יכול לשבש את החיים.
זכותך לחשוב כך.אפשר לפתוח נושא חדש האם עדיף ספרי סוכרזית או ספרי מרור.
לא קשור לתגובה שהעליתי.
זה באמת כך? או שיהיה יותר מלוח?שאכילת בייגלך אחרי כמה ימים של אכילת מתוקים תהיה מתוקה יותר בפה
זה ממש ממש לא משפטים של הרגשה של אור של תורהמשפטים שלקחתי מהספר הענק הזה בעזרת ד' בתור אשת אברך בקרוב בעזרת ד':
הדבר הגשמי הכי שיש "לילה של בין הזמנים" - הלוואי!
חיים של תורה זה גם עולם הזה וגם עולם הבא! - מה שחיה שומעת אצל הרב. רוצה להרגיש.
תקראי את אנוכי מבקשקשה ליצור עלילה עם אדמו"ר ברקע
שהרי כשיש אדמו"ר 'לכאורה' לא אמורות להיות מידי הרבה ספיקות והתלבטויות
יש אדמו"ר לשאול ולקבל תשובות והוראות
ש'חותכות' את העלילה...
גם אני הרגשתי ככה. מצאתי את עצמי מרחמת על נחמי ומגדפת את בעלה, סורי במקום להעריך אותה או משהו...ממש לא
קראתי הכל
זה מה שהפריע לי במיוחד
שבין השורות זה המסקנה שיצאה מהסיפור
זה בכל אופן מה שאני הרגשתי
ממש לא משפט כזה או אחר.משפט לצטט לי מהספר-
רעיון שלקחתי מהספר שאני מתה שיתחילו ליישם:משפטים שלקחתי מהספר הענק הזה בעזרת ד' בתור אשת אברך בקרוב בעזרת ד':
הדבר הגשמי הכי שיש "לילה של בין הזמנים" - הלוואי!
חיים של תורה זה גם עולם הזה וגם עולם הבא! - מה שחיה שומעת אצל הרב. רוצה להרגיש.
זה לא האשכול הראשוןוהיפה הוא שהוא כבר חצי שנה על המדפים...
זמן עיכול...
אכן.זה לא האשכול הראשון
ולא הבמה היחידה בה נדון הספר...
נכון.דווקא זה שכבר עבר זמן, זה נותן טון הרבה יותר חושב לדיון עליו.
כולנו הספקנו לקרוא לפחות פעם אחתומי שקרא פעם אחת- קרא עוד פעם...
ולחשובבבב
ולדוןןןן עליו עם כל מי שמכירים
זה כבר לא ההתלהבות והביקורת הבוסריים שבאו שניה אחרי שסוגרים ת'ספר
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
25.06
י"ט סיון
פתיחת מסלול
קורס עריכת וידאו
מלגות והנחות משמעותיות!
25.06
י"ט סיון
פתיחת מסלול
קורס פיתוח ובניית אתרים
מלגות גבוהות!
27.06
כ"א סיון
פתיחת מסלול:
התכנית המקצועית להכשרת אדריכלי פנים ומעצבים
לעבוד בתחום האדריכלות תוך שנתיים בלבד! וללמוד תכנים בלעדיים שיתנו לך יתרון ענק וביקוש גדול בשוק!
מסלול לגברים
27.06
כ"א סיון
השקה חגיגית!
עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
30.07
כ"ד תמוז
פתיחת מסלול
מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
9.09
ו' אלול
פתיחה חגיגית:
קורס פרסום וקופי+
איך מפיקים קפמיינים לחברות הכי גדולות בשוק? איך בונים אסטרטגיה מדוייקת? מהו המסר? כתיבה שיווקית, קופי ויצירתיות, ואפילו כתיבה לסושיאל ולדיגיטל!
עם תכני AI
תהילים פרק כז
א לְדָוִד יְהוָה אוֹרִי וְיִשְׁעִי מִמִּי אִירָא יְהוָה מָעוֹז חַיַּי מִמִּי אֶפְחָד:ב בִּקְרֹב עָלַי מְרֵעִים לֶאֱכֹל אֶת בְּשָׂרִי צָרַי וְאֹיְבַי לִי הֵמָּה כָשְׁלוּ וְנָפָלוּ:ג אִם תַּחֲנֶה עָלַי מַחֲנֶה לֹא יִירָא לִבִּי אִם תָּקוּם עָלַי מִלְחָמָה בְּזֹאת אֲנִי בוֹטֵחַ:ד אַחַת שָׁאַלְתִּי מֵאֵת יְהוָה אוֹתָהּ אֲבַקֵּשׁ שִׁבְתִּי בְּבֵית יְהוָה כָּל יְמֵי חַיַּי לַחֲזוֹת בְּנֹעַם יְהוָה וּלְבַקֵּר בְּהֵיכָלוֹ:ה כִּי יִצְפְּנֵנִי בְּסֻכֹּה בְּיוֹם רָעָה יַסְתִּרֵנִי בְּסֵתֶר אָהֳלוֹ בְּצוּר יְרוֹמְמֵנִי:ו וְעַתָּה יָרוּם רֹאשִׁי עַל אֹיְבַי סְבִיבוֹתַי וְאֶזְבְּחָה בְאָהֳלוֹ זִבְחֵי תְרוּעָה אָשִׁירָה וַאֲזַמְּרָה לַיהוָה:ז שְׁמַע יְהוָה קוֹלִי אֶקְרָא וְחָנֵּנִי וַעֲנֵנִי:ח לְךָ אָמַר לִבִּי בַּקְּשׁוּ פָנָי אֶת פָּנֶיךָ יְהוָה אֲבַקֵּשׁ:ט אַל תַּסְתֵּר פָּנֶיךָ מִמֶּנִּי אַל תַּט בְּאַף עַבְדֶּךָ עֶזְרָתִי הָיִיתָ אַל תִּטְּשֵׁנִי וְאַל תַּעַזְבֵנִי אֱלֹהֵי יִשְׁעִי:י כִּי אָבִי וְאִמִּי עֲזָבוּנִי וַיהוָה יַאַסְפֵנִי:יא הוֹרֵנִי יְהוָה דַּרְכֶּךָ וּנְחֵנִי בְּאֹרַח מִישׁוֹר לְמַעַן שׁוֹרְרָי:יב אַל תִּתְּנֵנִי בְּנֶפֶשׁ צָרָי כִּי קָמוּ בִי עֵדֵי שֶׁקֶר וִיפֵחַ חָמָס:יג לוּלֵא הֶאֱמַנְתִּי לִרְאוֹת בְּטוּב יְהוָה בְּאֶרֶץ חַיִּים:יד קַוֵּה אֶל יְהוָה חֲזַק וְיַאֲמֵץ לִבֶּךָ וְקַוֵּה אֶל יְהוָה: