בקלות הייתי מחליפה את המשפחה לליטאית ונשארת עם אותה עלילה.
לדעתי, לא.
התמודדות של אשת אברך חסידי, שונה בכמה דברים משמעותיים מהתמודדות של אשת אברך ליטאי.
וזה כולל את הערכת הסביבה ההרבה-פחות-קיימת, את האופציה המאוד קיימת של 'כל החברים שלו כבר מזמן עובדים', את היותך לפעמים יחידה בין האחיות/הגיסות שבעליהן עובדים, וגם הרבה פחות תמיכה מכל מיני כיוונים.
הציבוריות הליטאית בנויה למען משפחות האברכים וסביבם. הציבוריות החסידית - כמעט ולא.
ונוסף לזה, אברך חסידי שבגיל 35 עדיין לומד בלבד ללא שטעלע, הוא לרוב עם אופי דומה לשל שוע- עילוי רחפן. (לו היה יוזמתי ומעשי יותר, כבר מזמן היה עסוק בעוד הרבה דברים חוץ מלימוד). ואשתו של אותו אחד, בסיכוי גבוה להיות דומה לנחמי, עם העוצמות והשאיפות החזקות והפרפקציוניזם הרוחני.
לגבי הקהילה - לא היה בה עניין לסיפור הנוכחי, לכן לא הוזכרה. (בניגוד ל'אנוכי מבקש', שם כן הייתה העלילה והחסידות חלק מהסיפור).