דיון אילו הסופר הרב זריצקי היה חי בדור שלנו

א. פרי

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
אילו הרב זריצקי
היה חי בדור שלנו
יתכן שהוא היה שולח
את כתביו
להוצאות לאור
והן היו דוחות אותם.

ולא היה לנו מושג
על כתיבתו של הרב זריצקי.

*
יש איזו מישהי שכותבת ממש טוב. מבחינתי הכתיבה שלה גבוהה לרמה שלי.. כי אני מחפשת לקרוא כתיבה מסוימת.. הסגנון המועדף עלי הוא של לאה מייזל או שרה לאון, רחל שור וכו' (אין קשר ביניהן אך מדובר בכתיבה קלילה ותכליתית)
.
בכל מקרה הכותבת הזו (שהיא קרובת משפחתי) שלחה אלי את הקובץ של הספר החדש שלה (היא כתבה אותו מתוך ענווה גדולה, אומרת כל הזמן שזו לא היא.. ) ובגלל שהספר לא ארוך והיא עשתה לי טובה גדולה פעם אז קראתי את הספר כדי לחוות את דעתי.
'הכתיבה שלך מזכירה לי קצת את הספרים של הרב בן ציון פירר ואולי של הרב זריצקי, רק מתאימה יותר לדורנו'.
אמרתי לה. ספר באמת מופלא. מאוד מיוחד. אולי אני משוחדת כי היא קרובת משפחתי אבל את שני ספריה הקודמים לא הערכתי כמו את הספר הזה.

היא שלחה את הספר להוצאות לאור וכולן דחו אותו. ויש סיכוי שאם היא תחפש הפצה היא לא תמצא בדומה לי.

כנראה אעזור לה ואכוון אותה להדפיס את הספר ואם היא תרצה אמכור אותו באתר שלי. (היא בהחלט רוצה אבל אומרת לי שאין לה כח להתעסק עם שיווק.. והיא רוצה שהספר יימכר בחנויות וזהו)

שאלתי אותה והיא לא מעוניינת שאציין כרגע את שמה. (רציתי לכתוב כאן ביקורת על הספר שלה... ) אם זה ממש מעניין אתכם אשאל אותה שוב, ואולי אעלה לכאן קטע מהכתיבה שלה.

בכל מקרה חשבתי לעצמי איך בדור ההוא הרב זריצקי הגיע לקהל, איך הספרים של סופרים הגיעו לקהל?

ומה היה קורה אילו הם היו חיים היום והיו צריכים להתמודד מול מונופול קשוח.

ההפסד הוא של ציבור הקוראים שלא זוכים לספרות מגוונת אלא לספרות שנתונה לשיקולי רווח והפסד ועוד שיקולים.

אני חושבת שזה בידיים שלנו.
(כאן כתבתי משפט שיכול להתפרש לא טוב אז מחקתי אותו כי לא הייתי שלמה אתו...)
אני כותבת כאן את הדברים כי שתיקה היא הסכמה עם עוול, וצריך לדעת שיש מקום להביע ביקורת אם היא באה מתוך מקום חיובי שרוצה לבנות ולשפר את המצב.
וגם כי העניין הזה נוגע לכולם. מונופול זה דבר מתבקש, הוא קורה בכל מקום. אי אפשר להילחם נגדו או להכניע אותו.
כן אפשר לדבר עליו, ואולי לגרום לאנשים שמפעילים את המונופול להיות קשובים למציאות ולרצון האמיתי של הציבור ושל הבורא יתברך.
דוגמאות למונופול: הבנקים, החברות הגדולות, ועוד.

האמת היא שיש מקום לכולם, צריך רק להפנות את תשומת הלב של האנשים שיש להם כח, והם יכולים להיות קשובים ולפעול באחריות מתוך רצון לעשות טוב.
ואין לך טוב יותר מכך שאתה נותן לאנשים במה, ואפשרות להעביר הלאה את האומנות שלהם, ודרך כך לפעול טוב אצל אנשים אחרים.

וזה נדרש דווקא משומרי המצוות כי אין לי תלונות כלפי ידיעות אחרונות למשל, כן אפשר לבקש מאנשים שמאמינים בתורה לפעול מתוך מקום ששם את הבורא יתברך במרכז, ואת טובת הכלל.
וטובת הכלל אומרת את דברה בפוסט זה...
 

ר' יעקב ישראל

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
עימוד ספרים
הרעיון יפה.
אבל לגופה של טענה, הספרים של הרב זריצקי לא הצליחו בגלל שאיזה רשת גדולה החליטה לשווק אותם.
הם הצליחו בגלל הרמה הגבוהה והערך המוסף שהם נתנו לקוראים, ספרים שדיברו בעד עצמם.
בנוסף חשוב לזכור שהספרים של הרב דוד זריצקי נכתבו לפני התקופה בה נהייתה אינפלציה בסופרים וספרים,
אני בכלל לא בטוח שבאקלים הספרותי התחרותי של היום הם היו מצליחים עד כדי כך.
אני אוהב ומחובר מאוד לכתיבה שלו! אבל הדור היום מחפש דברים קלילים וזורמים ופחות תיאורים עמוקים עם מסרים גבוהים, וכפועל יוצא מכך ההוצאות לאור מכוונות לשם, אחרי הכל הם חברות למטרת רווח ולא ארגון סיוע.
זה ברמה המערכתית.
ברמה האישית, מי שבאמת יודע לכתוב ויש לו תוכן להעביר (לא שהוא החליט כך על דעת עצמו, אלא שבאמת גם בעין מקצועית חיצונית זה כך), שלא ירפה את ידיו מדחיה כזאת או אחרת, שיעשה את מה שבגבולות היכולות שלו, ויזכור ש"לא עליך המלאכה לגמור" - וסוף הכבוד לבוא".
בהצלחה גדולה לכל מי שבדרך להוצאה לאור שלו עצמו ושל ילדי רוחו.
 

פירי

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
ההוצאות לאור הם עסקים כלכליים והם מכוונים לכמה שיותר רווח. אם לדעתם הספר יכניס להם הם היו מדפיסים ומפיצים. זה שדחו זה אומר שלדעתם אנשים לא יקנו.
נכון שאולי הם טועים אבל הם בעלי הניסיון.
זה לא אומר שהספר לא בעל תוכן או מיוחד או עם פוטנציאל להיות רב מכר. יכול להיות שהקונים היום כל כך רדודים לכן זה לא ימכר...
לא הסבירו לכותבת למה זה נדחה?
 

א. פרי

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
ההוצאות לאור הם עסקים כלכליים והם מכוונים לכמה שיותר רווח. אם לדעתם הספר יכניס להם הם היו מדפיסים ומפיצים. זה שדחו זה אומר שלדעתם אנשים לא יקנו.
נכון שאולי הם טועים אבל הם בעלי הניסיון.
זה לא אומר שהספר לא בעל תוכן או מיוחד או עם פוטנציאל להיות רב מכר. יכול להיות שהקונים היום כל כך רדודים לכן זה לא ימכר...
לא הסבירו לכותבת למה זה נדחה?

לגבי הסופרת הזו, היא לא היחידה. יש כמוה עוד כותבים.
ההוצאות לאור אינן מסבירות מדוע הן לא מקבלות את הספרים, ואני מבינה אותן.
אין לי טענות כלפי אף אחד.
ובלי קשר -
אין סיבה שבעולם שאדם צריך להיאבק על זכותו לממש את עצמו.
 

א. פרי

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
בכנות: אין לי טענות על משהו שהוא לא אני:
כי כל אחד אחראי על עצמו.
אף אחד לא יכול לסייע לאף אחד.
הכל זה רק הבורא יתברך.

אם אדם/חברה/מונופול/שלטון בוחרים להיות אלטרואיסטים הם לא עושים טובה לאף אחד.
כי כל מה שאדם עושה לעצמו הוא עושה.

כמו שאני, בכתיבה שלי, איני מועילה לאף אחד זולת לעצמי.

ברור לי שלכל אחד מגיע:
להתפרנס בכבוד
לחוש מוצלח ובעל ערך
להגיע לקהלים נרחבים כחלק ממימוש עצמי או גם אם לא הצליח להגיע
לקהלים נרחבים זכותו להיות מבסוט מעצמו.

המצב הנוכחי אינו בריא כי הוא לא משרת את הבריאה
ויתכן שכולנו נצטרך לכופף את עצמנו בפני בורא עולם שזה אומר להיות אלטרואיסטים ובה בעת לדאוג לזכויות של עצמנו.
זה כחלק מהגאולה שהובטחנו שתופיע.

הכתיבה שלי היא חלק מהתהליך שאני עוברת. כי כמו שאני זכיתי ועברתי תהליך בו למדתי להבין שאני חלק מהכלל כך תפקידי לעורר מודעות שכולנו ערבים זה לזה.

זו לא סיסמה. זו הבנה שמדובר במציאות.
וכחלק מהערבות הזו - אנשים שיש להם יכולת צריכים לסייע לאנשים שאין להם יכולת.

ושוב אין לי טענות כלפי ההוצאות לאור
הן עושות עבודת קודש של ממש.


בהזדמנות זו אני רוצה להודות לחברי הפורום על ההאזנה, ההשתתפות והסבלנות.

בתקופה הקרובה אעזוב את הפורום כי יש לי בס"ד אתר בו אוכל לכתוב את דברי.
מוזמנים להיכנס ולקרוא.
הרבה הצלחה לכולנו!

וסליחה אם מישהו נפגע במישרין או ברמז מכתיבתי.
 

א. פרי

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מאחלת לך המון הצלחה בכול!!!
אמן!
תודה ובהצלחה לכולנו.

ואם תרצו לרכוש את הספר החדש אז תמהרו לרכוש בקניה מוקדמת.
מכיוון שהזמנתי בדפוס רק 100 עותקים שהולכים להפצה תל אביבית כנראה.
(ההפצה רוצה יותר ספרים אך זה הסכום שיכולתי להשקיע כרגע).
כך שכל הקודם זוכה.
אם תזמינו את הספר כעת תקבלו אותו לפני החג, (ככל שהדבר תלוי בי).
אם תזמינו מאוחר יותר יתכן שלא אספיק לשלוח לפני חג הפסח.
 
נערך לאחרונה ב:

א. פרי

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
השבוע למדתי קצת יותר על עולם ההפצה וההו"ל וחשוב לי להתנצל על הפוסט מכיוון ש:
ההוצאות לאור לא יכולות להוציא לאור כל ספר, יש מקום מוגבל.
בעולם של גאולה הכל יסתדר, ויהיה פתרון לכל דבר כנראה. אבל לפי דרך הטבע ההוצאות לאור מתנהלות מעולה.

אני חושבת שהבעיה נמצאת אצל אלו שרואים בעיה, וגם הפתרון נמצא שם.
זאת אומרת:
החנויות והממסד לא אמורים לתת פתרונות לכולנו.
ולא משנה אם אתה כותב כמו הסופר הזה או כמו איינשטיין,
האדם הפשוט צריך להיות מודע למציאות ולעשות את המקסימום מצידו.

כך שאני מבקשת סליחה מהנימה הביקורתית שעלתה מדברי.
כי אם כתבת סיפור - הסיפור ישווק את עצמו, אתה רק צריך להתאים לו נעליים:)

וההצלחה לא נמצאת בזכות סיוע של גורם זה או אחר, אלא כמו שנאמר "יגעת ומצאת - תאמין".
העזרה משמים תבוא במידה של הכלים שהכנו.

שוב פעם סליחה, ואולי מוטב למחוק את האשכול המיותר הזה.

ועמך כולם צדיקים, ולכל אחד יש מקום. לא צריך להשליך את יהבנו על אף אחד,
אלא על בורא עולם לבדו, שעוזר לכולנו באופן שווה, כפי מידת ההשתדלות והתפילות.
והמסע הזה של היציאה לאור, חשוב ועוצמתי לא פחות מהתוצאות.
 

אקסטרה היפראקטיבי

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
אם דוד זריצקי היה חי בדור שלנו, אף אחד לא היה קורא ספרים שלו.
אופציה שנייה, אם דוד זריצקי היה חי היום, הוא היה כותב את הדופליקטים.
כלומר, אתם מפספסים נקודה.
דוד זריצקי, בשונה מהתפיסה הטעותית שלנו, לא כתב כמו פעם.
הוא כתב כמו היום. רק שהוא עשה את זה פעם.
כשאני פותח דוד זריצקי, זה כי אני רוצה סיפור על לפני מאתיים שנה, לא שיהיה כתוב בסגנון ישן, אלא שיהיה כתוב בסגנון עכשווי, של אז.
לכן, אם הוא היה חי היום, הוא היה כותב כמו היום.
וכדי להינות מזה, הייתם צריכים לחכות שבעים שנה, אלא שאז היו כל הספרים של היום זריצקים ולא היו לו שום יחודיות.
כל זה כמובן מבלי להוריד מהתוכן שלו שאת זה איש לא ייקח, אבל גם לא יכול לחקות
(אני אישית קורא לעצמי דוד זריצקי השלישי, כי אין שני לדוד זריצקי)

מצד שני, מי שהיום כותב כמו זריצקי, בהכרח אינו כותב כמו זריצקי, כי הוא כותב כמו פעם.
כדי לדעת מי הזריצקי של דורנו, נצטרך את מימד הזמן.
אז כן יש אנשים שאוהבים את הסגנון עצמו, אבל הרוב אוהבים את המסע, שלוקח אותנו לדור שלו, לסיפור שלו, עם הכתיבה הכי מודרנית, (מודל יונה ספיר ושות') שהיה בדור שלו.
ואז מגיעים לחלק נוסף, של אנשים שמתלוננים, שאם ככה הכתיבה העכשווית שלאז היתה הרבה יותר טובה.
וכאן אנחנו מגיעים לקונפליקט של
"אל תאמר מה היה שהימים הראשנים היו טובים מאלה כי לא מחכמה שאלת על זה"
כשאנחנו אומרים, פעם יה הרבה יותר טוב כי, אנחנו טועים.
כי היופי בעבר הוא טעות אופטית, אף פעם לא יכלו לחיות אותו בזמן הווה.
אף אחד שמה לא אמר, איזה כיף שהכל פשוט כזה, ולא כמו עוד שבעים שנה, היו את אלו ששמחים בחלקם, ואת ה"אנחנו" של אז, שגם אז התלוננו על "הדור של היום" בייחס לעוד שבעים שנה....
אז יש לנו את הכתיבה של אז, והיא יפה, אבל ניסיון ליצור את הכתיבה של אז היום, כי של היום אוי אוי אוי...
לא מחכמה שאלת על זה, אמר שלמה המלך.
 

ר' יעקב ישראל

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
עימוד ספרים
אם דוד זריצקי היה חי בדור שלנו, אף אחד לא היה קורא ספרים שלו.
אופציה שנייה, אם דוד זריצקי היה חי היום, הוא היה כותב את הדופליקטים.
כלומר, אתם מפספסים נקודה.
דוד זריצקי, בשונה מהתפיסה הטעותית שלנו, לא כתב כמו פעם.
הוא כתב כמו היום. רק שהוא עשה את זה פעם.
כשאני פותח דוד זריצקי, זה כי אני רוצה סיפור על לפני מאתיים שנה, לא שיהיה כתוב בסגנון ישן, אלא שיהיה כתוב בסגנון עכשווי, של אז.
לכן, אם הוא היה חי היום, הוא היה כותב כמו היום.
וכדי להינות מזה, הייתם צריכים לחכות שבעים שנה, אלא שאז היו כל הספרים של היום זריצקים ולא היו לו שום יחודיות.
כל זה כמובן מבלי להוריד מהתוכן שלו שאת זה איש לא ייקח, אבל גם לא יכול לחקות
(אני אישית קורא לעצמי דוד זריצקי השלישי, כי אין שני לדוד זריצקי)

מצד שני, מי שהיום כותב כמו זריצקי, בהכרח אינו כותב כמו זריצקי, כי הוא כותב כמו פעם.
כדי לדעת מי הזריצקי של דורנו, נצטרך את מימד הזמן.
אז כן יש אנשים שאוהבים את הסגנון עצמו, אבל הרוב אוהבים את המסע, שלוקח אותנו לדור שלו, לסיפור שלו, עם הכתיבה הכי מודרנית, (מודל יונה ספיר ושות') שהיה בדור שלו.
ואז מגיעים לחלק נוסף, של אנשים שמתלוננים, שאם ככה הכתיבה העכשווית שלאז היתה הרבה יותר טובה.
וכאן אנחנו מגיעים לקונפליקט של
"אל תאמר מה היה שהימים הראשנים היו טובים מאלה כי לא מחכמה שאלת על זה"
כשאנחנו אומרים, פעם יה הרבה יותר טוב כי, אנחנו טועים.
כי היופי בעבר הוא טעות אופטית, אף פעם לא יכלו לחיות אותו בזמן הווה.
אף אחד שמה לא אמר, איזה כיף שהכל פשוט כזה, ולא כמו עוד שבעים שנה, היו את אלו ששמחים בחלקם, ואת ה"אנחנו" של אז, שגם אז התלוננו על "הדור של היום" בייחס לעוד שבעים שנה....
אז יש לנו את הכתיבה של אז, והיא יפה, אבל ניסיון ליצור את הכתיבה של אז היום, כי של היום אוי אוי אוי...
לא מחכמה שאלת על זה, אמר שלמה המלך.
כל מילה פנינה!
 

הספרן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
יוצרי ai

א. פרי

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
יתכן שהכותרת ושמו של הרב זריצקי נכתב בתור RTM...

קראתי את הספרים שלו בילדותי, בתקופה בה קראתי כל ספר בנקלע לידי, ולא משנה אם זה הספר "אות קין" על הנאצים, או כל ספר אחר... היום אני מבינה שיש ספרים שלא הייתי צריכה לקרוא, מצד שני כיום לא אקרא בכלל ספרים כבדים, כך שאולי טוב שקראתי אז את ספרות השואה, הק.ג.ב וכו'.

לגבי הרב זריצקי זכור לי שמדובר בכתיבה קצת פיוטית, ובעיקר יחודית ואותנטית.
לא באתי להשוות בכתיבה עצמה, אלא בסוג הכתיבה, שמתאפיין בכך שהוא מחובר לעצמו, יחודי ועמוק.
כמובן שהרב זריצקי, שעבר מה שעבר בחייו, הוא כותב בפני עצמו, ובן דורנו לא יכול ולא אמור לכתוב כמותו. אני גם לא יודעת להשוות, כך שהכוונה היתה יותר לרוח של הדברים.

האמירה של המאמר היא שיכול להיות שיש סופרים יחודיים שכותבים ספרים מדהימים, ואין להם דרך להגיע לציבור הקוראים.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קלז

א עַל נַהֲרוֹת בָּבֶל שָׁם יָשַׁבְנוּ גַּם בָּכִינוּ בְּזָכְרֵנוּ אֶת צִיּוֹן:ב עַל עֲרָבִים בְּתוֹכָהּ תָּלִינוּ כִּנֹּרוֹתֵינוּ:ג כִּי שָׁם שְׁאֵלוּנוּ שׁוֹבֵינוּ דִּבְרֵי שִׁיר וְתוֹלָלֵינוּ שִׂמְחָה שִׁירוּ לָנוּ מִשִּׁיר צִיּוֹן:ד אֵיךְ נָשִׁיר אֶת שִׁיר יְהוָה עַל אַדְמַת נֵכָר:ה אִם אֶשְׁכָּחֵךְ יְרוּשָׁלִָם תִּשְׁכַּח יְמִינִי:ו תִּדְבַּק לְשׁוֹנִי לְחִכִּי אִם לֹא אֶזְכְּרֵכִי אִם לֹא אַעֲלֶה אֶת יְרוּשָׁלִַם עַל רֹאשׁ שִׂמְחָתִי:ז זְכֹר יְהוָה לִבְנֵי אֱדוֹם אֵת יוֹם יְרוּשָׁלִָם הָאֹמְרִים עָרוּ עָרוּ עַד הַיְסוֹד בָּהּ:ח בַּת בָּבֶל הַשְּׁדוּדָה אַשְׁרֵי שֶׁיְשַׁלֶּם לָךְ אֶת גְּמוּלֵךְ שֶׁגָּמַלְתְּ לָנוּ:ט אַשְׁרֵי שֶׁיֹּאחֵז וְנִפֵּץ אֶת עֹלָלַיִךְ אֶל הַסָּלַע:
נקרא  27  פעמים

לוח מודעות

למעלה