סיפור בהמשכים אויב כפול

נועה לבין (Tamar)

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
צילום מקצועי
אהבתי את פרק 20
ברור שהיה שווה! :)
הפרקים היו כאלה מרתקים שקראתי הכל ברצף אחד (ובאותה נשימה ;))...
תודה רבה,
איזה כיף לקרוא כאלו פידבקים!
בפרק 21 היו 2 נקודות שלטעמי ניתן לשפר:
1. לגבי הסחר בסמים זה נשמע מוזר מאוד.
המשטרה לא בודקת קודם את האדם שהפליל?
לא ממש הבנתי, מה זאת אומרת לא בודקת? כאילו, יכול להיות שהוא באגף נפרד כרגע בחקירה, לא? את שואלת בגלל ש-
מאיפה יש לאדם ההוא את התמונות ואת המידע שיש לילד הזה כרגע תיק עם סמים,
ומה האינטרס שלו לדווח על כך למשטרה?
האיש שדיווח על זה לא היה עמרם ולא כלום. זה היה החוטף של איתי שדאג להעסיק אותו כדי שלא יחשוב לדווח למשטרה.
התמונות והסמים? ה' יודע איך הוא יצר אותם. זה היה זיוף, אבל לאחר שהיה לו כסף לשלם, זה לא היה לו כל כך נורא... ולכן, (ע"י משת"פי כסף) הוא גם הצליח להתחמק.

בנוגע לנקודה השנייה שהעלת,
את כל המשפטים בפרקים 20-21 קראתי, ושם התחלתי לדלג, וזה סימן שזה ארוך מידי.
יש שם תיאורי רגש שמאכילים בכפית 'ככה נראית פגישה מרגשת של חיו באושר ועושר'
הייתי מדללת ומשאירה חצי מהקטע הזה.
מעריכה מאוד את מה שאמרת, כי חשוב לי לדעת את זה. אני אעבוד על הפיסקה, בעז"ה.

לדעתי שניהם אומללים מאוד ביחס למי שהם- איתי כילד אומלל מהמצב אליו נקלע ונתן אומלל כאב שלא יודע מה עובר על בנו ולא יודע איך לעזור לו.
האומללות הכי גדולה פה היא ההתנגשות של שני הצדדים של האומללות שיוצרת את המחיצה.
ואוו, שאפו על הניתוח המדויק!
ותודה על המשוב החם שלך:giggle: מחמם את הלב.
 

~שפרה~

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
רק הלילה גיליתי את הסיפור, וחייבת לומר שהוא יפה מאוד!
רק לתשומת ליבך:
-עניין האוצר קצת תלוש, צריך ליצור סביבו יותר עניין.
-מציאת האוצר הייתה מהירה מידי.
 

מיהי

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
-מציאת האוצר הייתה מהירה מידי.
אם את שואלת אותי הוא לא מצא אוצר ולא נעליים
הוא פשוט רצה להפליל את איתי- כי מי יאמין לו ש"החוטף מצא אוצר ואז שיחרר אותי"?!
 

מלכי סלמון

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
צילום מקצועי
יוצרי ai
@נועה לבין (Tamar) אני שמה לב שיש הרבה חוויות משנה שיש לך בראש אבל אנחנו -אני לפחות- לא ממש קולטים אותם
אולי כשתעברי שוב על הסיפור תשתלי עוד פרטים
עניין האוצר קצת תלוש, צריך ליצור סביבו יותר עניין
מסכימה

בגדול הניסוח מדהים!
 

CN

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
האיש שדיווח על זה לא היה עמרם ולא כלום. זה היה החוטף של איתי שדאג להעסיק אותו כדי שלא יחשוב לדווח למשטרה

ב"ה

את זה הבנתי מהסיפור בלי שתגלי :)
אבל לא הבנתי למה המשטרה נותנת אמון במדווח והולכת לאיתי?
ברור 'יש כאן מישהו שרוצה להפליל מישהו אחר, וזה לדעתי לא אמין שהמשטרה מתייחסת לדיווח כזה כאמת מוחלטת ומריצה שוטרים וכו' לפני שבודקים מיהו המדווח ואיך בדיוק הגיע אליו המידע הזה.
אני, לצורך הדוגמא, לא יודעת על אף אחד שמתעסק עם סמים ולכן לא אדווח למשטרה.
מי שיודע - הוא לא אזרח מהוגן שומר חוק פשוט ותמים, נכון?
אז לזה התכוונתי. כי בסיפור זה נשמע שהמשטרה בוטחת בלב שלם שהסיפור של תורגמן ההוא - ישר אמיתי ונכון.
ומה שיוצא שאני מרגישה חכמה נורא, הנה אני הבנתי בשניה שזה החוטף, והמשטרה הדפוקה מאמינה לו...
זה אולי נחמד להרגיש חכמה, אבל זה לא הופך את הסצנה לאמינה בעיניי.
 

~שפרה~

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
אם את שואלת אותי הוא לא מצא אוצר ולא נעליים
הוא פשוט רצה להפליל את איתי- כי מי יאמין לו ש"החוטף מצא אוצר ואז שיחרר אותי"?!
היה כתוב שהוא מצא, יחד עם גיא.
 

נ. גל

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
ניסיתי להעביר את תחושותיו של איתי דרך הרוח. זה מוטיב שחוזר על עצמו כל הספר, בגלל החיבור החזק של איתי עם רוח גשם וים.
התכוונתי לשאול מה פירוש הביטוי "רוח תשושה". מעולם לא פגשתי בו, ובטח שלא הבנתי מה הוא אמור להעביר לי כקוראת. (וזה לא יעזור אם תסבירי למה התכוונת. אם תשתמשי בביטוי שיותר מדי קוראים לא מכירים, או יותר מדי ביטויים מומצאים - את עלולה לאבד חלק מהקהל, כי הם פשוט לא יבינו אותך.)
זה היה מחשבה של איתי. ובגלל שהצריף לא באמת נגמר, אלה נגמר רק עבורו, הפכתי את העשן לשקוף.
אם זו מחשבה של איתי, הוא לא יודע שהצריף לא באמת נגמר, אז העשן בשבילו אמיתי ושחור.
אם זה עובד את הפילטר של "מספר כל יודע" ולכן נוצרת פה שקיפות - אין כאן עשן, כי לא נשרף כלום.
טוב שכתבת את זה. כי מה שרציתי להעביר היה את טיב היחסים בין רועי ליעל. בעלילת-משנה כמעט שקופה, הם התרחקו קצת מאז כל הסיפור של איתי. זה מהסצנה שבא יעל מספרת לילדים ומתברר שהיא לא ממש רוצה שאיתי יעבור לגור איתם, ועובר דרך החיפושים שאין אפילו סצנה אחת שהיא נמצאת בה כדמות אקטיבית. באחד מהפרקים האחרונים במשפט קצרצר רועי חושב על זה שהיא קצת נשארה מחוץ לעניינים עם כל הבלאגן.
בסצנה הזאת רציתי להראות את המאמץ של רועי בשבילה. הוא לחש לה משהו כמו: "אני הולך כדי לעודד את נתן", רק בשביל ללחוש לה. אבל בגלל שהסצנה סופרה "מתוך הראש" של נתן, לא יכולתי לכתוב מה הוא לחש לה.
יש לך עצה בשבילי? וסתם סקרנית - שמתם לב לעלילה הקטנה הזאת?
ניתוח שלי לבעיה:
בנית עשרות עלילות, ואת מספרת לנו אחת, אחת בלבד, ורומזת לכל השאר.
לא כולם גאוני על, ולא כולם מסוגלים לעקוב בכוחות עצמם אחרי הרמזים הבודדים, ולזכור את הקשר בין משפט אחד בפרק 2, למשפט בודד בפרק 20 וכו'.
או שתחליטי שהסיפור הזה מכיל כמה עלילות משנה, ונקבל מידע מוצק על הגיבורים האחרים, או שתהפכי את העלילות הנוספות לשקופות באמת, כדי להקל על הקוראים.
אחרי הכל באנו לקרוא פה סיפור, לא רמזים לסיפורים שלעולם לא נקרא.
 

נועה לבין (Tamar)

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
צילום מקצועי
פרק 22


גונן שלף סיגריה מכיסו והצית אותה תוך כדי שיצא מן התחנה.
רועי הוא המחפש הראשי אחר איתי. הוא, ונתן - אביו של החשוד. אבל זה לא הגיוני. רועי נפגש עם רם מילר בכל יום כמעט, בזמן שחקרו אחר היעלמו של איתי. לא הגיוני שהוא הצליח לפזז בין איתי לתחנת המשטרה בצורה כזאת.
ואולי כן?
"הי, גונן?" קול נשמע לידו.
הוא הסתובב, והופתע לראות את ידידו. "עמית?"
"אני". עמית התקרב אליו בחיוך, "למה אתה נראה ככה? חקירה הסתבכה?"
"כן". הוא פלט עננת עשן בנשיפה ארוכה.
עמית עיקם את פיו, "איכס, תעיף את הסיגריה הזאת מכאן".
"וואלה?" לא ככה הכיר את עמית. הוא השליך את הסיגריה לרצפה ומחץ אותה תחת נעלו. "אתה לא מעשן?"
עמית חייך ונשען על גדר האבן, "רק עכשיו לא... התחלתי סדנת גמילה, בוא נראה כמה זה יחזיק". הוא התרצן והביט בגונן, שנשען גם הוא לצידו, "אבל מה הסיפור שלך?"
עמית בכיר מספיק? רם הביט בו מהצד. ההכרות העמוקה בינהם, לאחר שנים של עבודה משותפת, גרמו לו והכריע לחיוב. הוא חוקר. כמוהו. התיק הולך להיות מורכב, אבל האמת שלא אמורה להיות בעיה לשתף אותו בפרטי הסיפור. הוא תמצת את הדברים בראשו ואמר אותם לעמית.
"מעניין", עמית כיווץ את גבותיו, "יש לך כיוון?"
"רק קצת", הודה.
"נראה לי שיש לי", אמר עמית בהרהור.
זה היה מהיר. "איזה?"
"נעשה את זה הכי פשוט. אולי רועי באמת חטף את איתי, וכדי שלא יחשדו בו הוא הודיע שאיתי נעלם. הוא גם חיפש, במירכאות, אחריו, וככה הסיר כל חשד שאולי יתעורר. הייתי אומר שזה גאוני".
"לא הגיוני בעיניי", התנגד גונן. "חשבתי שאולי שניהם סוחרי סמים, ורועי בכיר יותר מאיתי. אולי הם תכננו להמציא את הסיפור המוזר הזה כדי לצאת נקיים, וגם עכשיו, להפיל הכול אחד על השני ולצאת בלי נזק. על זה הייתי אומר גאוני".
"גם יכול להיות", הסכים עמית, "בכל מקרה, שנינו מסכימים שרועי לא תמים כל כך. שלח אליו ניידת".
גונן הנהן ונכנס לבניין. אבל הניידת נשארה בתחנה. רועי כבר היה שם.

"אוקי", החוקר הביט באיתי באדישות. הוא נכנס לפתע והקפיץ את דפיקות הלב שלו בפעם המאה לאותו יום. מזל שהוא ישב על כיסא הנחקרים כשהוא נכנס. לא שהוא יודע מה היה קורה אם היה מסתובב בחדר, אבל לא כדאי להסתבך. "הגרסה שמסרת נבדקת עכשיו. אתה עצור עד תום ההליכים".
מה??? "ע... עד מתי?" גמגם, "כמה זמן?"
"יום, שבוע, חודש", החוקר הרים את גבותיו, "כמה שנצטרך".
אגרוף הוטח בליבו של איתי, הימם אותו. הוא לא הצליח להניע את שפתיו. חודש??? הוא היה בטוח שעכשיו הוא הולך הביתה. ש... אבא שלו, שיושב חיוור כל כך וכואב, ש... אולי הם... ישלימו.
"יש לך דקה אחת להיפרד", אמר החוקר. קולו אפף את איתי, אבל לא נכנס לאוזניו. מה הם הולכים לעשות לו? זה גם סוג של חטיפה. זה גם, לא? הם מחזיקים אותו בניגוד לרצונו, אז...
"איתי", יד קרה נגעה בו. הוא נרתע בבהלה. אבא. "תהיה חזק. ואל תדאג". מבטו היה יציב, אבל ידיו רעדו. "אני אנסה לשחרר אותך".
איתי עפעף. תהיה חזק. למה אבא שלו מתכוון? מה הולך לקרות? גרוע יותר מלהיות כאן, אהמ... כלוא? מה יכול להיות???
"קום". ציווה החוקר. הוא התרומם בהיסוס, ושוטר אחר הוליך אותו לחדר קטן. אפור, מוזנח, קר. כמעט כמו המרתף שבביתו של רועי.
החוקר עזב את ידו והוא התיישב על קצה מיטה ריקה. הביט סביבו.
לא גרוע מידי, האמת. זאת אומרת, לא יותר מהמקום בו היה בשבוע האחרון. כי כאן, למרות שהוא עצור, הוא לא בידי רועי, האויב הגדול של חייו.
עוד שלושה נערים היו אתו בחדר. הם תלו בו מבטים מוזרים.
"אתה בסדר?" השוטר הביט בו באדישות.
איתי הנהן קלושות. ברור שהוא בסדר, אלה מה?
"יש אפשרות לביקורי משפחות", שוב האדישות הזאת. הם אפילו חסרי הבעה, השוטרים האלו. כולם אדישים כמו צבים.
"לאפשר להם את זה?"
את מה? איתי הרים מבט תמה לשוטר. הוא לא מרוכז. אה, כן, הוא דיבר על ביקורי משפחות. איתי התקשח. "לא".
השוטר יצא ללא אומר, ואיתי נשכב על הסדין הדהוי. הוא צריך קצת שקט.

"איך הלך?" שאל עמית. מיד כשגמר לחקור את רועי מיהר לעבר חדרו של ידידו.
גונן נשך את שפתו, ואז נשם עמוק. "מוזר. רועי נראה תמים לגמרי. בדקתי לעומק, ואני לא חושב שזה משחק".
"טוב, זה לא אומר הרבה". עמית אסף את ניירותיו, "אולי הוא פשוט טוב יותר ממה שחשבנו. שכחת שהוא כנראה עבד על איתי?"
"נכון. אבל היה משהו מעניין שהוא אמר. משהו שמסובב את כל החקירה".
עמית כיווץ את גבותיו, "מה?"
גונן היה כבר במיליון מצבים כאלה. הוא זכר את המקרה שהיה בשנה שעברה, בו גונן הסתבך עם פושע כבד. העבריין הצליח להערים עליו בכל פעם מחדש. רגע לפני שהתיק עבר מידיו הצליח גונן לעלות על האמת. בהודאה. מאז הוא נהיה אימת הנחקרים.
"עמית", אמר גונן, "הוא אומר שיש לו אח תאום".
"מה?" עמית זינק מכיסאו. "לא יכול להיות!"
"כן, גם אני לא יודע מה לחשוב על זה".
"זה היה נראה אמין?"
גם גונן שאל את עצמו את השאלה הזו ברגע הראשון. "מאוד. המסקנה הייתה שהתאום שלו חטף את איתי".
עמית עיוות את שפתיו, "זה בטח הניסיון שלו להיראות תמים ולהאשים מישהו אחר."
גונן התיישב על יד השולחן מול עמית וסובב לכיוונו את המחשב. הוא התחיל לעיין בתיקיות במחשב. כשהגיע לתיקייה הנכונה הופיעו לפניו שתי תמונות.
שתי תעודות זהות.
על אחת היה כתוב רועי.
על השנייה אמיר.




אז מה אתם אומרים??
היה ניחוש קטנטן? ספרו לי על זה. ואם אהבתם - גם בלייק!

נועה לבין
 

נ. גל

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
רועי הוא המחפש הראשי אחר איתי.
ניסוח קצת מוזר, נראה לי שהדמות הייתה מנסחת זאת אחרת. הוא גאה כל כך במשטרה, שלא סביר בעיניי שהוא יתן לאזרח קרדיט כזה.
לא לתזז?
עמית עיקם את פיו, "איכס, תעיף את הסיגריה הזאת מכאן".
"וואלה?" לא ככה הכיר את עמית. הוא השליך את הסיגריה לרצפה ומחץ אותה תחת נעלו. "אתה לא מעשן?"
מעניין, למיטב ידיעתי מעשנים כבדים לא נוטים לעזוב את הסיגריה בכזו קלות. לפחות עוד שאיפה אחת עמוקה, משהו...
החוקר עוצר את איתי, הוא לא רוצה ביקורים
גונן אומר לעמית שיש לרועי תאום
הכותרות הללו מיותרות.
כולם אדישים כמו צבים.
ביטוי חמוד.
היה ניחוש קטנטן?
די צפוי, מבחינתי לפחות.
 

נועה לבין (Tamar)

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
צילום מקצועי
תודה על המשוב, @נ. גל .

מסכימה עם ההערות הראשונות, אני אנסה לתקן.
ובנוגע ל-
הכותרות הללו מיותרות.
זה לגמרי בטעות. איזה באסה שהפרק עלה איתם. הכותרות האלו פשוט עוזרות לעריכה. כנראה אבל שההעתקה הייתה לא על הטקסט הנכון. מצטערת על זה.
די צפוי, מבחינתי לפחות.
אוקי, מעניין לשמוע וגם סקרנית לגביי כולם,
אבל בוא נגיד ככה - יש לי עוד כמה הפתעות קטנות... אבל... בואי ניתן לעלילה לספר.
 

פירי

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
קראתי רק את הפרק האחרון. נתפסתי לשורה אחת....

"יש אפשרות לביקורי משפחות", שוב האדישות הזאת. הם אפילו חסרי הבעה, השוטרים האלו. כולם אדישים כמו צבים.
אין ביקורי משפחות במעצר במהלך החקירה.
 

~שפרה~

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
יפה, אבל היה צפוי.
לגבי זה:
שוב האדישות הזאת. הם אפילו חסרי הבעה, השוטרים האלו. כולם אדישים כמו צבים.
חוזר על עצמו. אדישות, השוטרים אדישים, חסרי הבעה. ה'אפילו' ממש הפריע לי בתוך המשפט.
עדיף לקצר, להסיר מילים בעלות אותה משמעות...


חושבת שלפני כל פרק כדאי שתקראי אותו לעצמך כמה פעמים, ולא להנאה. תבדקי משפטים, תיאורים, כפילויות...


בהצלחה רבה!!!
 

לוצ'י

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
יוצרי ai
דווקא לא היה צפוי, אולי כי פשוט לא ניסיתי לשאול את עצמי איך יכול להיות שיש מישהו דומה כל כך לרועי, פשוט זרמתי עם העלילה וחיכיתי לתגלית שתסביר לי ;)
פרק מהמם.
מחכה להמשך!
אגרוף הוטח בליבו של איתי, הימם אותו.
רק הערה קטנה.. בקריאה ראשונה של המשפט הזה חשבתי שהחוקר הטיח אגרוף פיזי באיתי, ולא שזה משהו מהלם.. אולי כדאי לשנות את הניסוח..: )
 

נועה לבין (Tamar)

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
צילום מקצועי
תודה לכל המגיבים (או המגיבות;)), באמת מחמם את הלב.

אין ביקורי משפחות במעצר במהלך החקירה.
מעניין מה שאת אומרת, כי דווקא לפי איך שבדקתי, כשעצור מעוקב לחקירה (בטח כשמדובר בקטין) ישנה אפשרות לביקורי משפחות. אם יש לך מקור, אני אשמח מאוד אם תוכלי להראות לי. אולי זה נתון לדיון אם איתי מעוקב כרגע או נתון במהלך חקירה. לפי המקורות שלי, הוא היה יכול גם להשתחרר בערבות עם נתונים מעט שונים.

חוזר על עצמו. אדישות, השוטרים אדישים, חסרי הבעה. ה'אפילו' ממש הפריע לי בתוך המשפט.
עדיף לקצר, להסיר מילים בעלות אותה משמעות...
אוקי מסכימה. ולגבי זה -
חושבת שלפני כל פרק כדאי שתקראי אותו לעצמך כמה פעמים, ולא להנאה. תבדקי משפטים, תיאורים, כפילויות...
מה ההגדרה של 'כמה פעמים'? כי עשר פעמים עברתי עליו. לפחות. וזה- עוד אחרי הפעמים שעברתי על כל פרק אחרי שהוא נכתב. לעלות את הגרסה הקודמת?:sne: (וכן, ממש באסה שעדיין מתפספסים דברים.)
רק הערה קטנה.. בקריאה ראשונה של המשפט הזה חשבתי שהחוקר הטיח אגרוף פיזי באיתי, ולא שזה משהו מהלם.. אולי כדאי לשנות את הניסוח..: )
אופס:oops: צודקת. יתוקן.
פרק מהמם.
מחכה להמשך!
בהצלחה רבה!!!
תודה רבה!!
 
נערך לאחרונה ב:

~שפרה~

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
מה ההגדרה של 'כמה פעמים'? כי עשר פעמים עברתי עליו. לפחות. וזה- עוד אחרי הפעמים שעברתי על כל פרק אחרי שהוא נכתב. לעלות את הגרסה הקודמת?:sne: (וכן, ממש באסה שעדיין מתפספסים דברים.)
כמה שצריך. לקרוא עם עין ביקורתית, עד שאת ממש, אבל ממש לא מוצאת בעיות.
וטיפ שמאוד עוזר לי: לקרוא בקול (!). שומעים אם המשפטים בנויים נכון, מובנים והגיוניים.

בהצלחה!
 

Chaya Lea

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ת'

קסט תִּקְרַב רִנָּתִי לְפָנֶיךָ יי כִּדְבָרְךָ הֲבִינֵנִי:קע תָּבוֹא תְּחִנָּתִי לְפָנֶיךָ כְּאִמְרָתְךָ הַצִּילֵנִי:קעא תַּבַּעְנָה שְׂפָתַי תְּהִלָּה כִּי תְלַמְּדֵנִי חֻקֶּיךָ:קעב תַּעַן לְשׁוֹנִי אִמְרָתֶךָ כִּי כָל מִצְוֹתֶיךָ צֶּדֶק:קעג תְּהִי יָדְךָ לְעָזְרֵנִי כִּי פִקּוּדֶיךָ בָחָרְתִּי:קעד תָּאַבְתִּי לִישׁוּעָתְךָ יי וְתוֹרָתְךָ שַׁעֲשֻׁעָי:קעה תְּחִי נַפְשִׁי וּתְהַלְלֶךָּ וּמִשְׁפָּטֶךָ יַעֲזְרֻנִי:קעו תָּעִיתִי כְּשֶׂה אֹבֵד בַּקֵּשׁ עַבְדֶּךָ כִּי מִצְוֹתֶיךָ לֹא שָׁכָחְתִּי:
נקרא  3  פעמים

אתגר AI

בעלי חיים בראשי תיבות • אתגר 134

לוח מודעות

למעלה