פוליטי בחירות לרשויות המקומיות • רחבי הארץ

מצב
הנושא נעול.

מומחה בנדל"ן

משתמש רשום
מנוי פרימיום
הדרמה של הרגע האחרון, תושבי שכונת לוד היו בטוחים שהם מצביעים לרה"ע הנוכחי יאיר רביבו כפי הוראת רבני השכונה אלא שהבוקר יצא מכתב בעיתון יתד נאמן בהוראת ר' דב לנדא ור' משה הלל הירש להצביע ליורם מרציאנו,
ואז הגיע מכתבו של ר' דוד כהן שאומנם אמר להצביע ליאיר רביבו אבל אחר הודעת מנהיגי הדור הוא חוזר בוצפה בקובץ המצורף 1587437
כתבה על מה שקורה בלוד.
 

ההדר שבהדר

משתמש מקצוען
עריכה תורנית

ראיון בחירות עם מיכי אלפר – יו”ר דגל לתושב​

שעות בודדות לפתיחת הקלפיות, סגן ראש העיר מיכי אלפר בראיון לאתר 970: על החתימה עם בורובסקי. על המחויבות שלו לצביונה היהודי של העיר, ועל ההבדל בין ניצחון לכישלון.


פחות מ-24 שעות להכרעה, ומיכי אלפר נאבק על כל קול. זה לא מפתיע וכך עושים כל המתמודדים, אבל כשמדובר בקול של בחור ישיבה שבכלל לא מצביע בחיפה, תודו שיש בכך משהו מרענן. רגע לפני שאנחנו מתחילים בראיון הטלפון בחדר המטה של אלפר מצלצל, בנימוס הוא מבקש ממני לענות רגע וכבר נתחיל, אלא שאז הוא מגלה על הקו בחור ישיבה שהגיע לשלוחה לא נכונה ולמטה לא נכון. מתברר שמדובר בבחור ישיבה שמחפש לדעת על הסעות לעיר בה הוא מתגורר כדי לממש את זכות ההצבעה. אלפר מנסה לעזור לבחור להגיע ליעד כדי לקבל מענה. “חשוב שלא רק בחיפה היהדות תנצח, אלא גם שם בעיר שלא קשורה אלינו”. הסיפור הזה שמתרחש בתחילתו של הראיון אלינו – לאתר 970, יכול לספר את סיפורו של מיכי כפי שישתקף יותר מפעם אחת במהלך השעה שאשב מולו לצורך הראיון.
אני פותח איתו בשאלה האם אנחנו פתוחים לגמרי לשאול גם שאלות קשות. מיכי מחייך במבוכה ומשיב בחיוב.
תראה אני אומר לו, אנחנו יממה לפני פתיחת הקלפיות, אני מכיר אותך לא מעט שנים, אתה פוליטיקאי משופשף, איך יכול להיות שהגעת להסכם עם בורובסקי רק ברגע האחרון ולא סגרת איתו או עם מישהו אחר קודם לכן, אולי לפני שאחרים אפילו סגרו?
תראה, סגרנו עם בורובסקי. מה שקורה היום בחיפה, זה אירוע פוליטי מאוד מורכב, ואנחנו מדברים על העיר השלישית בגודלה בישראל. לפי איך שזה נראה כרגע אין הכרעה בסיבוב הראשון. דגל התורה כמפלגה רואה בחיפה עיר חשובה והשקיעה רבות בבחינה מעמיקה של המצב, כדי לקבל את ההחלטה הנכונה. חשוב שתבין; עבור הציבור החרדי לא מדובר באירוע שההתייחסות היא רק פוליטית, אלא בהחלטה שיש לה משמעות אדירה כלפי חיי התושבים שאותם אנחנו מייצגים. ולכן כשאנחנו צריכים לסגור עם מישהו על תמיכה בו, אנחנו מתייחסים לזה בכובד ראש. אני יכול לומר לך באופן אישי, שזו סוגייה שמדירה שינה מעייני ואני לא אומר לך את זה כמטאפורה, אלא אני מתייחס לכך באחריות מרובה מאוד.
יצא לך לחשוב ללכת גם עם יונה יהב? כי נפגשת עם אנשים שלו.
אני רוצה לפתוח דווקא מהחלק השני של השאלה שלך. נפגשתי עם אנשים שלו, כן. אני 15 שנים בפוליטיקה של חיפה ומתברר שהשחקנים כמעט לא השתנו בזירה הפוליטית. עם חלק אני נמצא בקשר שנים רבות, וחלקם הם אנשי יונה יהב. הם ביקשו ממני להיפגש ולא סירבתי להיפגש איתם, גם לא עם אדם שהיה בתפקיד בכיר בעירייה. אבל אני אומר לך שאין לכך כל השפעה, זה נעשה מטעמי נימוס בלבד, ואין לכך כל השפעה פוליטית אחרת.
אז ברשותך, אחדד שוב את השאלה: יונה יהב הוא מוקצה מבחינתך?
יונה יהב לא היה ראש עיר טוב לציבור החרדי ואין על כך חולק.
אז למה בורובסקי, ולמה רק ברגע האחרון?
חיכינו לתוצאות של סקרים, ואנחנו הבנו שבורובסקי הוא המועמד הטוב ביותר עבור הציבור החרדי, עם יכולות ניהול מוכחות, ובגרות והבנה לנושאי הסטטוס-קוו, שזה דבר שחשוב עבור כולנו.
אתה מהמר על מועמד שנכשל פעמיים בחיפה.
בסדר. כבר היו מועמדים שנכשלו ואח”כ הצליחו. קח את ברקת ומשה ליאון גם הם התמודדו בעבר ונכשלו ואח”כ ניצחו.
כמה חשוב לך לקחת חלק בקואליציה עתידית?
בחירות לעירייה זה לא לכנסת, זה לא אידיאולוגיה. אתה צריך לשרת ציבור ולהיות קרוב להשפעה. ככל ואנחנו יודעים להבטיח שמירה על נושאי סטטוס קוו והשפעה בנושאי דת, אנחנו צריכים להיות חלק מהנהלת העיר. אני בטוח שכל ראש עיר שייבחר, מכיר בכוח הפוליטי שלנו, ביכולות ובגישה החיובית שלנו, שזה טובת העיר ותושביה, והוא ירצה לראות בנו חלק מקואליציה עתידית.
דיברת על הכוח הפוליטי, הכוח שאתה קיבלת בבחירות וגם כנראה מה שתקבל בבחירות הקרובות עם מפלגתך, זה לא באמת כוחה של דגל התורה בחיפה, מה ההסבר לזה?
דגל התורה כמפלגה משיגה יותר קולות ברשויות ובכנסת פחות. בדגל התורה -ובמקרה שלנו בחיפה, בדגל לתושב – זה נזקף לנציגים שנותנים מענה לאורך השנים לכלל האוכלוסייה ואנשים גומלים איתם בקלפי. ברמה האישית אני רואה בתפקיד שלי שליחות ואני מסייע לכל פונה, גם בתחומים שאין בינם לבין הרשות המוניציפלית דבר, אבל רואים בי כתובת לסיוע ואני משתדל לעשות זאת. אני חושב שזה קידוש שם שמים שנציג חרדי נותן מענה לכל פונה בין אם הוא מצביע שלך או לא, וזה לא משנה לאיזה מגזר הוא שייך.
אתה יודע לכמת את זה?
אין לי מושג, תוצאות יודעים בקלפי.
אז מה תהיינה התוצאות בקלפי?
זה תלוי כמה הציבור יתמסר לנושא בשעות הקרובות. אני אומר לך ולכל מי שקורא עכשיו את הראיון הזה; ההבדל בבחירות בין ניצחון לכישלון הוא כחוט שערה. ואני מנצל את הבמה הזו כהזדמנות לומר לציבור שאם הוא יגלה שאננות ולא יפעל במצב שיא, אנחנו עלולים להתדרדר לאסון בקלפי.
תרגם לי מה הכוונה אסון?
אנחנו בעיר שלכוח הפוליטי יש משמעות קריטית ליכולות שלנו לתת מענה לצרכים של הציבור. לצערי אנחנו חיים באקלים שבו הדי.אן.איי הציבורי לא לוקח בחשבון את המגזר שלנו. לצערי, המערכת ברובה כלפי הציבור החרדי היא אנטי, כך שלילד חרדי לא מגיע כלום ולא מגיע דבר ללא מאמץ. השיטה במערכת היא שאנחנו לא חלק מהעניין.
זה נכון גם לשנים האחרונות שבהן אתה חלק מהקואליציה?
תראה, זה לא סוד. לשמחתי אנחנו פעלנו בשנים האחרונות לתקן זאת, באין ספור תחומים בהצלחה, אך הדרך עוד ארוכה. אני יכול למנות לך רשימה של דברים שתיקנו בהם, אבל לצערי יש עוד הרבה מה לתקן. תיקנו בסוגיית הסייעות לחינוך המיוחד. תקציבים למוסדות החינוך. קייטנות, שמירה בבתי הספר. כיתות מחשבים. מלגות של מפעל הפיס. הצטיידות בבתי ספר. הצללות בחצרות, ואין ספור תחומים שילדי החינוך החרדי לא היו חלק מכל זה. במאמץ שלנו הדברים הללו תוקנו אבל אנחנו מכירים את המציאות נוכחה והדרך עוד ארוכה.
אני מנסה לחשוב על האדם מהצד שאינו חרדי, שומע אותך אומר אנחנו לא מקבלים. מה הוא חושב לעצמו?
אתה יודע מה, אז הנה המחשה של הדבר לאותו אדם, שלא שונא את הציבור החרדי, ורוצה לשמוע על התנכלות מיותרת וסתמית לציבור שלנו. תחשוב על המציאות שאחרי שבעה באוקטובר. אנחנו בעירייה מקבלים תקציב להשלמת פער מיגון, מה שנקרא ממ”דים לבתי ספר. יש החלטה שאפשר לבצע זאת בפטור מהיתרי בניה למבני ציבור. בתפקידי אני מתחיל לשבת יחד עם אחד ממנהלי האגפים בעירייה כדי לקדם את הנושא עבור רשימה שלימה של בתי ספר בעיר. בין היתר אנחנו מכניסים גם את רשימת בתי הספר החרדיים שנמצאים במבנים עירוניים ושתלמידיהם הם חיפאים. מכיוון שהיה לי ברור שיתנכלו לנו, ביקשתי מאותו מנהל, להסיר את השמות של בתי הספר ולהותיר רק את סמל המוסד. הוא אומר לי עזוב, זה תקציב חרום, אף אחד לא יעלה על דעתו לא לכלול בתי ספר חרדיים. הבקשה הועבר לוועדת כספים, וראה זה פלא, תוך כדי דיון בוועדה מנחם קפלן מרים לי טלפון ואומר לי הביאו רשימה עם שתי טבלאות. אחת לבתי ספר הממלכתיים, ואחת למוכר שאינו רשמי – בתי הספר החרדיים. אתה יודע מה אמרו באופוזיציה? בנימוס ציני הם ביקשו לבדוק ולבחן עם השירות המשפטי את סוגיית מפעל הפיס תחת מוכר שאינו רשמי. אתה יודע מה בפועל קרה? הורידו את בתי הספר החרדיים מסדר היום. וכך במילים מכובסות דחו תקציב שאינו עירוני אלא של מפעל הפיס, למיגון של ילד, רק בגלל שהוא חרדי. אז בשורה התחתונה: ילד חרדי לא זכאי ליהנות מתקציב מפעל הפיס למיגון כי הוא חרדי, כי הכוח הפוליטי נתפס לא מספיק חזק באותה עת.
אז אני שואל אותך, איפה הכוח החרדי האמיתי? למה אתם כפוליטיקאים לא יודעים להתאחד לכוח אחד?
אני יכול לומר בכנות גמורה שעשיתי מאמצים מרובים בשביל שהבחירות הללו ייעשו תחת חיבורים, לצערי זה לא הסתייע. אני מקווה שאחרי הבחירות לפחות, הנציגות החרדית תבין את המשמעות של פעילות משותפת. לצערי, מרבית מהקשיים שהיו לנו בקדנציה הזו נבעו מחוסר ההבנה הזה.
עוד רגע אני אלך איתך לעתיד, אבל בוא רגע נסכם את העבר. איך אתה מסכם את הקדנציה?
כל הנושאים שהופיעו בקמפיין הבחירות של 2018, טופלו על ידי בקדנציה הנוכחית באינטנסיביות. אני התמסרתי לתפקיד ופעלתי במלוא המרץ בשביל לייצר את המענים הנדרשים.
ב”ה ישנן הצלחות גדולות בכל תחום; ההקצאות, הבנייה הציבורית והתשתיות. בנושאים הקשורים לוועדה המקומית וכמובן גם בנושא של פניות הציבור. אני יכול לומר בכנות שהציבור החרדי לא ידע שנים טובות יותר מחמש השנים האחרונות. לא רק שהציבור לא נרדף, אלא עמדנו וסייענו לציבור בחיפה בכלל והחרדי בפרט.
אין קהילה שלא ראתה בלשכה שלי כתובת לכל נושא. הפעילות שנעשתה בתחום החינוך והרווחה, נעשתה באופן רוחבי, כך שתשרת את הציבור החרדי בכללו ויהפוך לנורמה בתוך המערכת העירונית. בנושא הבנייה הציבורית, הסדרנו לגליזציה למבני ציבור רבים. תראה למשל את השטיבלעך של נדבורנה שמשרתים את הציבור ונותנים מענה כל כך חשוב, היכל הטישים בסערט ויז’ניץ, בית הכנסת הגדול, בית הספר של קהילת בעלזא שמאכלס בתוכו מספר מוסדות חינוך, מי זוכר את המאבקים שהובלנו סביב המבנה.
אנחנו סייענו באופן אישי לכל קהילה וקהילה לרישיונות בתי הספר וגני הילדים. אנחנו מצאנו פתרונות ויצרנו גמישות בכל סוגייה שאליה נדרשנו, במוסדות החינוך. כך למשל את גני ערוגות שקיבלו הקצאות, כמובן ישיבת ‘נחלת הלויים’ נבנתה מחדש, איחוד הצלה נכנס למבנה משלו, תיכון ‘עלמה’ של הרב פרץ מאיר, קיבל מבנה מפואר בהקצאה.
בקריית שמואל הקמנו תיכון חדש לבנות ומתחם זמני לטובת בית הספר בנות. אנחנו כעת בשלבים מתקדמים שלב תשיעי מתוך 10 להקמת בית ספר מפואר של 32 כיתות, 16 כיתות בנים, ו- 16 כיתות בנות ואשכול 4 כיתות גן. סידרנו הקצאה ובנייה לישיבה קטנה בקריית שמואל. ובשבוע שעבר זכיתי לחתום על היתרי בנייה למקווה טהרה בקריה, הובלתי את זה עם אנשים מהקהילה שהתמסרו לנושא: הרבנית בוטרמן ועמנואל דנינו ואייל בוצחק אביו של אושרי בוצחק הי”ד שנפל בקרב בעזה. שבוע שעבר הרמתי לאייל טלפון בהתרגשות ואמרתי לו שההיתר נחתם ויהא הדבר לעילוי נשמת בנו. התרגשנו יחד.
ואם הזכרתי לך מקווה בקריית שמואל, אז אני יכול לספר לך גם על המקווה בשכונת ‘נאות פרס’, זו שכונה שאמורה להיות עם 12 אלף יחי”ד ובתב”א (תכנון בנייה ארצי) לא הופיע מקווה או בית כנסת. אני הסרתי את החרפה הזו, ודאגתי להקצאה קרקע עבור בית כנסת ומקווה. הוצאנו היתר בנייה לזה והייתי שותף להבאת תרומה משמעותית וב”ה היום הבנייה בעיצומה. ואם אתה רוצה המשך אקטואלי לסיפור הזה, אז אני זוכר שבהנחת אבן הפינה שאל אותי אחד המשתתפים כמה קולות יש לי ב’נאות פרס’, על השולחן היה באות עת בקבוק קולה ‘זירו’ אז הראיתי לו את הבקבוק, אמרתי לו אפס קולות, אבל זו המחוייבות שלי בראש ובראשונה לשמור על הצביון היהודי של חיפה.

אתה מרגיש שאתה מצליח?
חד משמעית בסייעתא דשמייא יש הצלחות רבות. אתה בטח זוכר את הפעילות בסוגיית הרכבלית שממש בדרך נס הצלחנו להביא לכך שהיא לא פועלת בשבת. קשה לחשוב על הפרהסיה הציבורית, ועל המשמעות הרוחבית שהייתה נגזרת מהרכבלית בחיפה אילו חלילה הייתה פועלת בשבת. זאת הזדמנות נפלאה לסנגר על העיר שלנו בעניין השבת. אני לא אשכח את ההצבעה שהתקיימה בזמנו שהיו מי שרצו להפעיל את הכרמלית בשבת, באותה עת הייתי בהשתלמות באילת, חזרתי במיוחד בטיסה כדי להגיע להצבעה במועצת העיר ולהצביע, וב”ה היה לנו רוב נגד הפעלת הכרמלית. ממש התרגשתי כשראיתי את מסך ההצבעות עם הרוב למען השבת, אני זוכר שאמרתי לעצמי מי היה מאמין שבחיפה האדומה מועצת העיר תצביע בעד השבת הקדושה ונגד חילולה. אתה שואל אותי? רק בשביל הנושא הזה שווה ללכת לבחירות ולהצליח לקבל את הכוח שלך מהציבור. ולכן, כשאתה שואל אתי אם אני מרגיש שאני מצליח אז התשובה היא ב”ה כן, זו קדנציה עתירת הישגים, זה נכון שמצד אחד מרובים צרכי עמך ועוד עבודה רבה לפנינו, אבל ב”ה יש הישגים, ולציבור אני יכול לומר, אם תבינו את גודל השעה ותתגייסו כפי שנדרש, אנחנו בע”ה ניהיה בעמדת השפעה ונוכל להמשיך את אותה עשייה מבורכת פי כמה.
מה אתה מתכנן לקדנציה הקרובה?
בסוף, הפעילות הציבורית מחולקת. ישנה פעילות במובן האסטרטגי שגורמת לציבור החרדי להישאר ולהתפתח כאן. שזה אומר שצריך לדאוג ולתת מענה למבני ציבור, תקציבי חינוך וסוגיית התשתיות שמאוד מעיקה על איכות החיים בפרט על תושבי שכונת הדר. למשל בנושא הזה ביצענו פרוגרמה לצרכי ציבור, יש לנו היכרות מעמיקה עם המענים והחסמים והפתרונות הנדרשים. גם בסוגיית התשתיות הכנו תוכנית חומש שבוצעה באופן חלקי, וצריך להמשיך זאת ביתר שאת. בעניין הזה אציין כי בתפקידי בוועדה המקומית, חיפה ידעה שיא של כל הזמנים בהוצאת היתרי בנייה ובאישורי תוכניות להתחדשות עירונית, מה שהביא לקופת העירייה קרוב ל-700 מיליון שקל שהאופוזיציה לא אפשרה לנצל את התקציב לטובת הציבור. הציבור צריך לדעת שהאופוזיציה בעיריית חיפה הייתה בשלב מסויים אופוזיציה לעיר ולא אופוזיציה פוליטית לראש העיר. לצערי האופוזיציה שפכה את התינוק עם המים ומנעה מענים נדרשים לתושבי חיפה. מדובר בכסף שמוגדר כתב”ר (תקציב בלתי רגיל) לתקציב פיתוח, ובקלות רבה כל ראש עיר שייבחר יוכל לעשות בכך שימוש. עלינו לדאוג שהתקציבים הנוכחיים יפונו לטובת השכונות שבאמת נזקקות לכך. המשמעות של העניין, זה המשך פיתוח תשתיות, מענים לגינות ציבוריות, טיפול בתאורת רחוב, הגברת תחושת ביטחון על ידי מערך מצלמות מתקדם. אני מסתובב בחוגי בית ושומע את הצרכים ושום דבר הוא לא אתגר משמעותי, אבל בשביל זה צריך שיהיה לנו כוח פוליטי נכון, ראש עיר שעימו נעבוד בשיתוף פעולה, ומועצה שתבין את תפקידה.
דיברת על מועצה, בהכירך את המפה הפוליטית נראה לך שהמועצה תשתנה ומשהו טוב יבוא על העיר?
אין לנו שליטה על התהליכים האלו, אנחנו נושאים תפילה שהמציאות הפוליטית בחיפה תשתנה לטובה וניתן יהיה לפעול לטובת הציבור ששלח אותנו ולתת לו את המגיע בזכות ולא בחסד.
משהו לסיום?
חשוב לי לומר, אנחנו שעות ספורות לפני פתיחת הקלפיות. כתוב על מעשה המנורה שקראנו לא מזמן, “ועשית מנורת זהב טהור מקשה תעשה המנורה”, רש”י אומר: ‘מקשה’ – מלמד שנעשתה מאליה. שואלים המפרשים במקום, אם משה רבנו הצטווה בעשיית המנורה, האם הוא אכן ביצע את הציווי או שנעשתה מאליה? מסבירים המפרשים שמשה רבנו החל בעשייתה אך התקשה בה, ואז הקב”ה המשיך זאת על ידי נס. כמו מעשה המנורה כך גם הניסים שהתרחשו לישראל. משה עשה את ההשתדלות, אבל התוצאה אינה קשורה לפעולה שנעשתה, אלא היא נס.
אנחנו הציבור צריכים לעשות את ההשתדלות שלנו. אנחנו צריכים לצאת להצביע, ללכת לדאוג להביא עוד קולות נוספים עבור ‘דגל’, והקב”ה יסייע בעדנו שנזכה לקדש שם שמים והכוח של הציבור החרדי בכללו יגדל. כל קול של יהודי חרדי שמצביע לרשימה חרדית מקדש שם שמים. אני קורא לכל אחד ואחת ללכת לקפלי ולהצביע ‘דגל’ ולהביא מצביעים נוספים ובכך נזכה להצלחה וסייעתא דשמייא.
 

ישראלג

משתמש סופר מקצוען
דרמה בעפולה!
שיחות ממספר חסוי עם קריין מוכר מודיעות על תמיכת הרב מחפוד ור' יצחק זילברשטיין במעומד יצחק מירון. [כמובן, מדובר בשקר מוחלט]
בזמן הקרוב אמורה לצאת הכחשה מהרבנים הנ"ל.
[מעניין אם זה חוקי].
מצורפת ההקלטה השקרית שנשלחה.
 

קבצים מצורפים

  • הקלטה003.mp3
    KB 108

שינדלה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
קול חי:
סגן ראש עיריית אופקים ונציג סיעת 'דגל' אברהם דייטש להרב משה בן לולו במשדר הבחירות: "אנשים שרחוקים מדרך המצוות מתקשרים אליי ואומרים לי שהם יתמכו בנו, בגלל הפעילות שלנו ובגלל היידישקייט שאנחנו מכניסים לעיר"
 

שינדלה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
קולי חי:
נציג יהדות התורה בעפולה משה דיסלר שוחח עם הרב משה בן לולו במשדר הבחירות: "עפולה היא עיר העתיד של הציבור החרדי. בבחירות הקודמות לא תמכנו בראש העיר אבל למרות זאת זכינו לחמש שנות שובע ולכן הפעם אנחנו תומכים בו"
 

שינדלה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
קול חי:
נציג ש"ס בעיריית עכו נתי אלפלס שוחח עם הרב משה בן לולו במשדר הבחירות ואמר: "בדרך כלל אחוז הצבעה נמוך טוב עבורנו כי המצביעים שלנו תמיד יוצאים להצביע. אם לא תהיה שאננות נוכל להכפיל את הכוח החרדי במועצה ולהפוך את עכו לבית שמש"
 

שינדלה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
קול חי:
חבר מועצת עיריית רמת גן נתנאל אינדורסקי להרב משה בן לולו במשדר הבחירות: "האתגר המרכזי של הנציגים הדתיים ברמת גן היא שמירת השבת ברחובה של עיר. לשם כך התאגדה הסיעה החרדית עם מפלגת הציונות הדתית. אנחנו חייבים לפחות 10,000 מצביעים שדואגים לשבת"
 

שינדלה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
איתי גדסי: נכון ל-15.00 - 1374 מצביעים בעמנואל כ-48%. נתון שיא.
 

שינדלה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
קול חי:
ביתר: שר הדתות מיכאל מלכיאלי כעת בסיור במטה המועמד לראשות העיר חננאל שם טוב: "מגיע לביתר שינוי- למען כבוד רבותינו, חננאל שם טוב. בנוסף, סיעת ש"ס חזקה לצידו במועצת העיר. אני מקנא בחסידים שיש להם מבני ענק מרשימים ברחבי העיר. מגיע כאלה גם לספרדים".
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכד

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יְהוָה שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:
נקרא  10  פעמים

לוח מודעות

למעלה