פוליטי בחירות לרשויות המקומיות • אלעד

מי לדעתך ינצח במירוץ לראשות העיר?

  • ישראל פרוש

    הצבעות: 594 66.7%
  • יהודה בוטבול

    הצבעות: 296 33.3%

  • סה"כ מצביעים
    890
  • הסקר נסגר .
מצב
הנושא נעול.

מירער

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
מישהו יודע להסביר? אבי דיין ויניב בדלוב הרי הביעו תמיכה באחד המועמדים לראשות העיר.
והם עצמם רשומים כמועמדים?
 

קבצים מצורפים

  • בחירות אלעד מודעה פתקים 3.pdf
    KB 130.4 · צפיות: 29

אברהם קורניק

משתמש מקצוען
אז נכון שאין כותרת של "דרמה"
אבל עדיין מעניין...
מה בשכל זאת יפה בבחירות היצריות האלו, שזה ממש לא חלוקה גזענית של פעם אשכנזים מול ספרדים....
זה ממש מגוון.... מצד אחד יש ספרדים דת"ל וחסידי ויזניץ... ומצד שני חסידים ליטאים תימנים וספרדים...

1708296157802.png
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
דגל התורה באלעד מסתערת על העיר: עשרות גבאי קהילות התכנסו בערב אחדות למען קידום דגל התורה בעיר בראשות אבי שטרן. הגבאים הודו לשטרן על שנות עבודה אינטנסיביות למען פיתוח העיר והקהילות, ונרתמו להמשך פילוח התושבים להגדלת הנציגות של דגל התורה בעיר בשנים הקרובות.


1708303786955.png
 

משה 05276

משתמש מקצוען
ראש עיריית אלעד, ישראל פרוש, שוחח הערב עם אבי מימרן ב'מהדורה המרכזית' ואמר: "אני מתמודד כבר פעם שלישית באלעד ואני בטוח בניצחון. אם היו עושים את הסקרים שלא בזמן בחירות הייתי מגיע לכמעט מאה אחוז תמיכה. כל רבני העיר הספרדים מרוצים מאוד מהניהול שלי. בטוח בתמיכה רחבה מכל המגזרים. בזמן קריספל היו מלחמות עולם בין הרב גרוסמן והרב מלכה, ניסו להביא את צביקה כהן ולא עזר. בזמן יצחק עידן היה בלאגן. הגעתי אני ומאז יש שקט ושלום"

על ויזניץ: "התחייבתי לא לדבר על זה. ה' יעזור לי לנשום עמוק עוד שבוע וחצי".

על דגל: "יו"ד דגל התורה באלעד טוען שלא היה שום הסכם בפעם הקודמת. השתדלתי לעשות טוב לאנשים ואז קראו לי לעזוב הכל ולבוא לאלעד. אני אומר לעצמי לקחתי עיר שלא היה בה כלום והיום הכל מתקתק, כולם מרוצים ומבסוטים. הספרדים והליטאים מרוצים והדיים-לאומיים קיבלו אפילו יותר מחלקם".

על הדת"ל: "המנכ"ל שלי הוא דתי-לאומי והוא גם יישאר. הם מקבלים הכל. הרבנים הורו לי לשמור על לפחות 10 אחוז בעיר של ציבור דתי לאומי".
 

אברהם קורניק

משתמש מקצוען
רבינא: חיזוק (דרמטי ;)) לראש עיריית אלעד ישראל פרוש וליו"ר דגל התורה בעיר אבי שטרן - מרן ראש הישיבה הגאון רבי יהודה עדס בקריאה נחרצת להצביע לראש העיר ישראל פרוש ולדגל התורה למועצה. "יש בזה חיזוק גדול לתורה ולמצוות ולקידוש שם שמים. ושמירת צביונה הרוחני של העיר"
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
הסחף נמשך: רשימה נוספת מתייצבת לצד המועמד הרב יהודה בוטבול

רשימת מאוחדים של אנשי החסד ר׳ זאב טפר ור׳ יוסי לזר מכריזה על תמיכה במועמד ש״ס הרב בוטבול.

כזכור, רשימת מאוחדים היא רשימה של חסידים וליטאים שבחרו להציע נציגות עצמאית עקב טענות קשות על אפליה ופגיעה בתלמידים ותלמידות הזקוקים למוסדות חינוך.

רשימת מאוחדים צפויה לנגוס ולהוריד את הנציג הרביעי ברשימת אגודת ישראל למועצה ובכך מקווים כי דרישותיהם ילקחו ברצינות ותפסק הפגיעה בהורים ובתלמידים, גם בחינוך החסידי.

נציין כי יודעי דבר בעיר אומרים שהמפלגה הוקמה מלכתחילה ע"מ לתמוך במועמד ש"ס הרב בוטבול.

1708421293671.png
 

הספרן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
יוצרי ai
WhatsApp-Image-2024-02-20-at-10.17.40-1-768x1129.jpeg
 

הספרן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
יוצרי ai
בשעות האחרונות בעיר אלעד: הרב ניסים אלעד מרבני העיר הספרדים, יוצא בתמיכה פומבית בישראל פרוש לראשות העיר.
"אנחנו קהילה שכולה תורה וסייעתא דשמיא", אומר הרב במסר לתושבים. "כשיש הצלחה לא מחפשים לזוז לשום מקום, לכן העיר שלנו שנמצאת בהצלחה גדולה, באחדות גדולה בין כל העדות, ספרדים אשכנזים ודתיים, אין מחלוקות. יש לעיר תקופה נפלאה ויש לה מנהיג נפלא, הרב ישראל פרוש, שהוא אדם שעובד, רואים את זה בעיר בכל תחום. יש פה עולם חסד עצום, העזרה לאברכים ותושבים".
לרב ניסים אלעד מאות תלמידים ותומכים ברחבי העיר, לצד קהילה ומוסדות עם פעילות ענפה.

צפו בדבריו
 

אברהם קורניק

משתמש מקצוען
ישראל כהן: תמיכה דרמטית ( :) :) ) באלעד - אחרי לחצים של חודש: הרה״ג שי עובד רב קהילת ׳חיים שאל׳ יוצא בתמיכה פומבית ביהודה בוטבול לראשות העיר. לרב עובד יש קהילה גדולה ומאות תלמידים ותומכים ברחבי העיר.

לא מצליח להבין איך תמיכה של רב ספרדי במועמד שס הופכת למשהו דרמטי.... אבל מה כבר יש לצפות מצייצנים מביכים בתשלום...
 

אייזנבך

משתמש סופר מקצוען
עימוד ספרים
משה וייסברג

  • דרמה! לאחר שבועיים של איומים בביטול הקצאות וכו' הורה הרב חיים בנושי ראש מוסדות ביכורי עומר המונה מאות תלמידים באלעד כי דעתו דעת תורה השתנתה וחייבים "כל החוגים והעדות" להצביע לבוטבול לראשות העיר וכל העובר על הוראה זו מבזה את התורה ולומדיה.
 

משה 05276

משתמש מקצוען

שרוליק פרוש חושף: דגל התורה באמת הפרה את ההסכם עם ש”ס באלעד? | ראיון​


שבוע לבחירות: ראש העיר אלעד ישראל פרוש פותח הכל בראיון בלעדי ל’חדשות JDN’ • הוא טוען שחתמו בעבר ליו”ר דגל בעיר שלא עושים הסכם בלעדיו, ואומר כי “יכול להיות לאריה דרעי קשה לראות אותי” • מיוחד, שבוע לבחירות



זה כותרת מעניינת: (מתוך הראיון )

היו טענות שחסידות גור וחנוך זייברט בוחשים בעיר. זה נכון?


“זה נכון. לצערי אני יכול לומר לך שזייברט האיש שכולם שמו עליו ווטו ואנחנו פעלנו להוריד את הווטו, הוא זה שיש לו את החלק הגדול ביותר בכל הסכסוכים בהרבה מאוד מקומות. האם זייברט הוא המסכסך הראש? חד משמעתית”.

הקרב על ראשות העיר אלעד הוא ללא ספק הדרמטי ביותר מבין הערים החרדיות ברחבי הארץ, בשל העובדה שהבחירות בעיר זו עשויות להיות מוכרעות על חודו של קול. בימים אלו מתנהלת מלחמה פוליטית של ממש בין ראש העיר ישראל פרוש למועמד של ש”ס יהודה בוטבול כאשר כל מועמד מנסה לגייס לטובתו קהלים חדשים.

הקרב של פרוש כעת הוא גם על הציבור הספרדי בעיר, זאת מאחר ובבחירות האחרונות לכנסת כ-48 אחוזים הצביעו למפלגת ש”ס. עם זאת, בעיר אלעד, כפי שהוכח בעבר, המספרים בכנסת לא בהכרח משקפים את המספרים מהבחינה המוניציפלית. למשל, קהילתו של הגר”מ מאזוז שליט”א הצביעה לכנסת לש”ס, ואילו כעת, ראש הישיבה הורה להצביע דווקא לפרוש. אבל כאמור הקרב הפעם נראה צמוד מתמיד ובאמת קשה לחזות מי ינצח את מערכת הבחירות הסוערת בעיר התורה.

בכל מערכת בחירות בשנים האחרונות, העיר אלעד נמצאת בכותרות. אך הפעם, אלעד זאת העיר שפתחה את הקלפים מחדש בכל הערים ברחבי הארץ, זאת לאחר שדגל התורה הודיעה על תמיכה בפרוש, בניגוד לכאורה להסכם שנתחם בעבר עם ש”ס. מנגד, מרן האדמו”ר מוויז’ניץ הודיע כי החסידות תתמוך בבוטבול.

היום (שלישי), שבוע בדיוק לבחירות המקומיות, שוחחנו עם פרוש על כל הנושאים הבוערים בעיר. על התמיכה הספרדית בו, הסיבה מדוע חסידות וויז’ניץ לא תומכת בו, הבחישה של גור וזייברט בעיר, היחסים עם אריה דרעי ובוטבול, וגם: האם דגל התורה באמת הפרה את ההסכם עם ש”ס כאשר הודיעה על תמיכה בפרוש?

ש”ס היא לכאורה הרוב בעיר, איך אתה חושב שבכל זאת תנצח?

“אני לא יודע מדוע אתה מניח שש”ס הם הרוב בעיר. אני חייב לומר לך שלפני למעלה מ-20 שנים צוריאל קריספל ניצח את יעקב אשר ב-30 קולות בערך. לאחר מכן היו פעמיים קדנציות שנערכו בהסכמה כאשר לאחר מכן ישראל פרוש ניצח את קריספל ב-580 קולות, ובפעם השנייה במעל 2,000 קולות. מה שאני בא לומר זה שלפני הבחירות לכנסת, חיים ביטון בא וביקש ממני שבכנסת לא אדבר ושאתן להם להביא כמה שיותר קולות וזה לא ישליך על העייריה. טעיתי, האמנתי כמו שתמיד אני משתדל להאמין, והנה אתה רואה מה קרה”.

“גם מורנו ראש הישיבה הגר”מ מאזוז וגם החיד”א הקדוש שאני כל כך מעריך את מה שקורה במוסדות שם וגם ברסלב, חב”ד, התימנים ועד הרבה קהלים, הצביעו ש”ס בכנסת והגר”מ מאזוז אמר לדרעי שבעירייה זה לא הולך כך. אז אם אז הם הביאו 48 אחוזים, אני מבין שבעירייה זה נראה אחרת באופן משמעותי”.

כמה ספרדים להערכתך יתמכו בך?

“אלעד זו אחת הערים שמנסים לחיות על עדתיות – בוכרים טריפולטאים, מרוקאים, תימנים, שאמים, בלדים. מנסים לפלג ולשסע. אני חושב כראש עיר של כולם. בריכה ב-5 שקל – הבאתי לכולם, כשהרמתי בית עלמין לכולם זה היה בחינם, הבאתי גן חיות וחוות סוסים בחינם לכולם, כשאני נותן עשרות מיליונים בקימחא דפסחא גם לאורך כל השנה זה לכולם, כשבניתי כיתות ל-15,000 ילדים שהיו בקראוונים ומכולות זה היה לכולם. ולכן, התושבים אינם טיפשים ומבינים את העניין והם ידעו מה צריך לעשות בשבוע הבא ביום שלישי”.

WhatsApp-Image-2023-09-22-at-15.20.57-1024x576-1.jpeg

פרוש מתברך מהגר”מ מאזוז

באמת באלעד יש הבדל בין דפוס ההצבעה הארצי למקומי לגבי ש”ס. מדוע זה כך?

“אני חושב שבכל הערים זה כך כאשר בארצי הם מקבלים יותר. זה היה כל השנים כך באלעד, אני לא נכנס לזה אבל אמרתי, הגר”מ מאזוז אומר את מה שהוא אומר וכנראה בארצי זה מתנהל אחרת. אני לא נכנס לזה כי אני לא שייך לחלק הארצי אלא לחלק העירוני. אני יודע מה אני עושה פה לתושבים, אני יודע איך אני חי עם התושבים וצר לי שרק בערב בחירות מגיעים לכאן כל רכבי השרד של השרים וחברי הכנסת ומבטיחים שרוצים להמשיך לעשות. ואתה יודע, יום אחרי הבחירות זה כבר קדנציה שלישית שלי. אני לא מכיר אותם לאורך הקדנציה שהם באים ומציעים עזרה. להיפך לצערי”.

מדוע חסידות וויז’ניץ לא תומכת בך?

“זה נושא כאוב, קיבלתי על עצמי לא לדבר על זה. זה לא דבר ששייך לאלעד, זה דבר ארצי. אני כאוב מאוד על הנושא הזה. גם אם הם יצאו נגדי, ויוצאים, ואני יודע שעושים פשקוולים – אני לא ידבר”.

יהיו חסידי וויז’ניץ שיצביעו לך?

“אני לא נוגע בדבר הזה. זה נושא מאוד כאוב ולא מובן וקיבלתי על עצמי לא לדבר על זה”.

היו טענות שחסידות גור וחנוך זייברט בוחשים בעיר. זה נכון?

“זה נכון. לצערי אני יכול לומר לך שזייברט האיש שכולם שמו עליו ווטו ואנחנו פעלנו להוריד את הווטו, הוא זה שיש לו את החלק הגדול ביותר בכל הסכסוכים בהרבה מאוד מקומות. האם זייברט הוא המסכסך הראש? חד משמעתית”.

%D7%9C%D7%9B%D7%99%D7%93%D7%94-67-768x513-1.png

בן גביר ופרוש מסיירים בעיר בשבוע שעבר

מדוע הם מתערבים באלעד, הרי אין חסידי גור בעיר?

“לצערי כך זה מתנהל לאורך השנים. זה קרה בביתר לפני 16 שנים כשהם עשו את הדברים שלא ייעשו והם עומדים מאחורי זה, זה קרה בבית שמש לפני 10 שנים והם עמדו מאחורי זה, ולצערי כשכולם אמרו שהוא כביכול הבן אדם הטוב ואני בחודש תמוז, אמרתי שהוא עומד מאחורי כל הדבר הזה”.

מדוע מערכת הבחירות והסכסוכים התחילו דווקא באלעד, דבר שהשליך על כל הערים בארץ?

“אני קיבלתי את אלעד לפני 10 שנים עם חשב מלווה, עם עשרות מיליונים של גרעונות – שום דבר לא עבד פה בעיר. אני חושב שכשאני מסתכל על אלעד, לקחתי את האנשי מקצוע גם בנוער ואתה רואה – עובדה שכל משרדי הממשלה מציינים לשבח את אלעד. היום כל אחד מתגאה לגור באלעד. יש לך בריכה, מתנ”ס, סיפרייה, גן חיות, חוות סוסים, מסלול הליכה 10 דונם, חווה חקלאית, תרבות, לונה פארק בחינם – מה שאתה רוצה יש לך פה בעיר. אין עוד עיר, במגזר החרדי בוודאי ואפילו בערים הכלליות, שנעשו כל כך הרבה דברים בתקופה כל כך קצרה”.

F131022FFAL10.jpg

צילום: פלאש 90

“עכשיו, צריכים להגיע אנשים ממול שבאים ואומרים – “רגע, שרוליק פרוש בולדוזר אבל הבעיה שלו שהוא דופק את הספרדים”. אני חייב לפוצץ את זה אחת ולתמיד. אם רה”י הגר”מ מאזוז מאוד מבסוט ויש לו כאן למעלה מ-1,000 תלמידים. אז הוא כבר לא ש”ס. אם הרב מלכה, המרא דאתרא, כל כך מבסוט ויש לו מעל 4,000 ילדים במוסדות כאן וכולם מרוצים אז הוא לא ש”ס. אם הצדיק הרב אליעזר בן דוד זצוק”ל עם כל המוסדות שלו מרוצים, אז הם לא ש”ס. אם מוסדות גברא שהוקמו על ידי מרן הגר”ש בעדני זצוק”ל כל כך מרוצים, אז הם לא ש”ס. אם אמרי בינה לא מרוצים, אז הם גם לא ש”ס. אז מי זה כן ש”ס, מה קורה פה?”.

“קודם שהגעתי לפני 10 שנים, היה אש וסכינים בין צוריאל קריספל להרב גרוסמן והרב מלכה. צביקה כהן היה תקופות טוב עם הרב גרוסמן אבל עם קריספל היה מלחמת גוג ומגוג. הגיע שרוליק פרוש המצ’וקמק, הלך לשני הרבנים ועשה שלום ביניהם. הם מעריכים אותי ואני מעריך אותם. הם באמת ראשי העיר הרוחניים של העיר ואני הגשמי – מנקה את הרחובות, בונה בניינים, מכניס 15,000 ילדים מקראוונים ומכולות לתוך בניינים. אז יגידו, שאני דופק את הספרדים? במה אני דופק אותם? תראה איך כולם מבסוטים. קמחא דפסחא, עזרה למסכנים, יתומים ואלמנות, מחתן אנשים, אוסף כספים כל שנה ומרים בתי כנסיות ספרדים רבים”.

אבל מדוע כל הפוליטיקה התחילה מאלעד?

“יכול להיות שלאריה דרעי קשה לראות אותי. הרב ארוש פעם אמר לי תקרא לעצמך ארוש, למה אתה קורא לעצמך פרוש”.

מה יש לדרעי נגדך?

“תשאל אותו. הייתי פעם אצל חכם שלום כהן וביקש ממני לעשות אירוע, שם גייסנו 3 מיליון שקל. ואז חכם שלום אומר לי – “למה כל הזמן אומרים לי שאתה הורס לספרדים שם?” אמרתי לו – “הרב, תדבר איתי”. בנו של חכם שלום, הרב יעקב כהן, אמר לאביו – “מה פתאום אבא, הוא עושה טוב לכולם”. אז יש פה איזו שאלה. אם רוצים לעבוד עם לכלכוכים, אני לא יודע להיות שם, אם רוצים להתווכח על עשייה ונתינה, תאמין לי שאף אחד לא יוכל לעמוד מולי”.

%D7%A6%D7%99%D7%9C%D7%95%D7%9D-%D7%9E%D7%A1%D7%9A-1477_640x421.jpg

פרוש ודרעי בימים יפים יותר

אתה נמנע מלתקוף את דרעי ישירות

“למה אני צריך לתקוף? אני לא עסוק בשלילי. אני ישן שעתיים בלילה, אני נמצא בחו”ל ויושב על ספספלים בבית כנסת, ולפעמים מקבל פצעים מללכת לאסוף כספים לאנשים, עובד ביום ובלילה בשביל לעזור ליתומים, לאלמנות, לחתן אנשים, לעזור למסכנים, להכניס בחורים לישיבות, להביא כספים לשבתות לאנשים, לסדר כוללים, לבנות בתי כנסת. למה אני צריך לדבר על לכלוך? כשאין לך עשייה, כשאתה לא יודע מה לענות, אז אתה יכול לדבר על לכלוך ולתקוף. בשביל מה אני צריך לתקוף? אני צריך לדבר על הדברים הטובים שעשיתי. אני מכיר את אלעד האהובה עלי, אלעד שכולם דיברו נגדה בעבר וכולם רבו עם כולם. היום היא עיר שקטה ויפה שכולם שמחים לגור בה. 6,000 דירות יצאו לשיווק, 2 מיליון מטרים של תעסוקה ומסחר, אלפי בחורי ישיבות שמסתובבים פה. למה אני צריך לדבר שלילי כשאני יכול לדבר חיובי?”.

יצא לדבר עם דרעי לאחרונה?

“בעשר שנים האחרונות הוא הגיע פעמיים לסיור. אני הרי לא יכול להגיע לדרעי מאחר ויש לי פאלפון כשר וכשאתה מתקשר אליו יש לו קוד אישי. הוא נתן לי גם 4 פעמים תעודות ממשרד הפנים וזהו, אולי הייתה גם פגישה פעם אחת”.

דגל התורה מפרה את ההסכם עם ש”ס כאשר תומכת בך?

“אני לא רוצה לדבר על זה, אני רואה איך שמנסים לעשות את מה שעושים, אבל אם לא תהיה לי ברירה, אפתח את הכל. אני רוצה לומר לך שהתחייבו, ואפילו חתמו על כך, ליושב ראש דגל התורה באלעד (אבי שטרן. א.מ) שלא עושים הסכם בלעדיו. וגם אם מישהו עשה הסכם, איך הוא עשה את זה אם התחייבו לו שהוא לא יעשה הסכם בלעדיו. אני אומר לך שיגיע יום וכולם יבינו שלא היה כלום. דיברתי יותר מידי…”.

אבל הגר”ח קנייבסקי חתם, לא?

“כשיצטרכו, ידברו על הכל”.

אתה בעצם אומר שלא היה הסכם וכופר בהכל?

“גדולי התורה של דגל התורה יודעים מה הם עושים, ואם הם עשו את זה הם יודעים את הכל”.

ומה אתה אומר על דבריו של מרן הגרמ”צ ברגמן שאמר שהפרת ההסכם היא חילול ה’?

“אני באמת מעדיף להישאר בתוך העיר בעשייה. דרך אגב, הבן של הרב ברגמן קבור אצלנו בבית העלמין באלעד, שכולם בעיר יודעים מי נלחם נגד זה שתושבי בני ברק לא יגיעו להיקבר כאן”.

WhatsApp-Image-2024-01-25-at-18.44.07-2-1-1024x576-1.jpeg

פרוש אצל מרן הגרמ”צ אחרי המכתב החריף. צילום: חדשות JDN

מרן הגר”ד לנדו תומך בך כי אתה טוב “ליידישקייט” של העיר. בוטבול לא טוב ליידישקייט?

“אני חוזר ואומר, יש גדולי ישראל שמדברים על הנושאים, אני ידבר רק חיובי ותאמין לי שהם יודעים מה שהם אומרים”.

מה מערכת היחסים שלך עם בוטבול?

“יהודה בוטבול הגיע בשבוע שעבר לחתונה של אחד הנערים שהתחתן, תפסתי אותו, רקדתי איתו. אני חושב ששום דבר הוא לא אישי גם אם הם מנסים לעשות את זה כך”.

a5eb6b7934f7ba502d80-768x513-1.jpg

פרוש ובוטבול. צילום: יעקב כהן

מערכת הבחירות הנוכחית קשה ויצרית יותר מפעמים קודמות?

“יש הרבה מאוד דברים כואבים ואני משלם מחירים מאוד יקרים, אבל אני יושב על זה שפה בעיר זה לא יגיע לרמה הזו. וגם מטבע הדברים ראש עיר נותן, הופך את העולם, משקיע לכולם ולפעמים אתה מרגיש שיורקים בך אבל אתה יכול לקחת את זה בצורה אישית ואתה יכול לקבל החלטה שכך בורא עולם רוצה וזו הדרך להמשיך לעזור ולתת לכולם. תראה, נשאר עוד שבוע ואתה לא רואה שנאה, גם אם מנסים, אני לא מחזיר. הכל בסדר”.

בעבר, כפי שנחשף לראשונה בחדשות JDN’, הציעו לך לעבור לכהן בתפקיד בירושלים. מדוע סירבת להצעה?

“בן אדם לא חי בשביל התפקיד, אני נשלחתי על ידי גדולי ישראל לפני 15 שנים לאעד, הייתה פה שממה רוחנית וגשמית. אני חושב שכולם מודים שנעשתה פה מהפכה בעיר, אני לא חושב שאני עוזב ספינה באמצע שהיא שטה. אני באמצע תהליך. הולכים לבנות 2 מיליון מטר תעסוקה, אמורים להגיע לכאן עוד ישיבות, בונים עוד 6,000 יחידות דיור, מסדרים את כל הגינות, כל הכספים של ההשקעה של השנים הקודמות מגיעות כעת למועצה ואת זה צריך לסדר ולנתב”.

במידה ותנצח, כמה אחוזים תקבל?

“אני לא נכנס לאחוזים, אני אומר לך שעובדים קשה והציבור לא כפוי טובה. הרב מאזוז אמר – לישראל פרוש אין תחליף. לפני שהוא הגיע היייתה מלחמת עולם בין כולם, והיום כולם מרוצים. לכן אני מרוצה מהדבר הזה, אני שומע את הברכות שאני מקבל ואלך בכוח הזה ובעזרת ה’ יהיה סייעתא דישמיא”.
 
נערך לאחרונה ב:

מה שאני

משתמש מקצוען
 

ליטאי פשוט

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
דרמה באלעד: (:)) קהילת הענק של יוצאי בוכרה מצטרפת לתמיכה בישראל פרוש באלעד. רב קהילת עטרת מנחם וקהילת הבוכרים באלעד, הגאון הרב הלל חיימוב שליט"א פרסם הודעת תמיכה בפרוש, בה אמר בין השאר "הנני לברכו שבעז"ה יעלה מעלה מעלה ויאריך ימים על ממלכתו וימשיך להנהיג את העיר,
קהילת הבוכרים באלעד מונה קרוב לאלף משפחות בעיר.
(מוסקוב)
 

002

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
צילום מקצועי
עריכה תורנית
מנהלי קהילת סלבודקה באלעד אברהם ישעיהו פרקש, דוד אריה זילברברג, ומנחם מנדל לנדו, יצאו בהודעת תמיכה בישראל פרוש וחובת הצבעה עבורו גם לאלו הנוהגים כשיטת החזון איש שלא להצביע בבחירות.
קהילת ה״חזונישניקים״ שלא מצביעה בבחירות מונה למעלה מ200 בתי אב באלעד.
הפעם לשם שינוי הם נקראים למערכה לכבוד רבותיהם ראשי ישיבת סלבודקה הרב דב לנדא והרב משה הלל הירש. יצויין כי המועמד הרב ישראל פרוש הינו בוגר ישיבת סלבודקה בעצמו.
הם מדגישים כי על כל אברך לדאוג שגם בני ביתו (אשתו) תצביע הפעם למען כבוד התורה, אך יש להבהיר להם כי זו הוראת שעה.
(מוסקוב).
 
נערך לאחרונה ב:

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
תמיכה מפתיעה אמש בכינוס גדולי הדור: הגאון רבי אהרן חדד מגדולי וחשובי ראשי הישיבות הספרדים, וראש ישיבת "שערי תבונה" בכינוס למען ישראל פרוש לראשות העיר אלעד.

(אבי מוסקוב)

1708599474837.png
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכד

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יְהוָה שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:
נקרא  1  פעמים

לוח מודעות

למעלה