יש עוד הרבה תרופות שמצריכות הזדהות ומקבלים אותם במידה מדודה.את ממש לא מתמצאת, נכון שהכל מרעין בישין, אבל הקשר בין רטלין לבין שאר מה שמנית קלוש ממש!
רק רטלין על צורותיו מצריך הזדהות.
.
ולא- אין הכוונה לתרופות פסיכוטיות
יש עוד הרבה תרופות שמצריכות הזדהות ומקבלים אותם במידה מדודה.את ממש לא מתמצאת, נכון שהכל מרעין בישין, אבל הקשר בין רטלין לבין שאר מה שמנית קלוש ממש!
רק רטלין על צורותיו מצריך הזדהות.
.
נכוןספציפית הוא צודק שאופטלגין זאת תרופה שעלולה לגרום למוות משימוש חד פעמי, וא"א לצפות את זה.
מדברים על פגיעה ביצירתיות.לגבי נטילה חד פעמית של ריטלין לפני מבחנים: כדאי לחשוב על זה שוב.
המורה שלימדה אותי חשבונאות פיננסית, כעסה נורא כשאחת התלמידות הגיעה פעם לשיעור אחרי לקיחת ריטלין 'בשביל לראות מה קורה ואם זה עוזר'. היא הזהירה אותה חזור והזהר, לא להעיז לקחת לפני המבחן.
מנסיון שלה, והיא מורה ותיקה ומנוסה גם באקדמיה, הריטלין עלול לפגוע ביצירתיות וביכולת החשיבה של הנבחן. התועלת האפשרית של חיזוק הריכוז - לא שווה את הנזק של פגיעה בחשיבה.
מדובר כמובן על מי שלא מאובחן ולא קיבל מרשם, אלא סתם כך לוקח 'כי שמע שזה עוזר'.
חלק נרחב מההפרעה בכלל לא קשור ל"ריכוז" הוא קשור ליכולת התארגנות. תפיסת זמן ומרחב וויסות חושי ועוד.
ההפרעה בתחום ההתארגנות היא וריאציה מאד מעניינת של הפרעת קשב, והיא אכן פוגעת בתפקודים היומיומיים ומשבשת את סדר הפעולות שעל האדם לבצע וככל שהגיל עולה והאחריות עליו גדלה, כך הכשלונות נהיים משמעותיים יותר.מעניין אותי מאוד אם יש לך מידע מה הטיפול במקרה שהזכרת,
אשמח מאוד לשמוע ע"כ כי יש לי בת חמודה שאני הייתי מגדירה אותה ככזאת (כמו שציטטתי) ואני מאוד רוצה לדעת מה יוכל לעזור לה.
כי בביה"ס אין לה השום בעיה, אבל אני רואה שזה מפריע לה לחיי היומיום, חוץ ממה שלי זה קשה.
לא נכון. את הניסויים לפחות בשלבים המתקדמים בודקת ועדה בלתי תלויה שלא קשורה בשום צורה לחברת התרופות.א. חברת התרופות מביאה את הנתונים למשרד הבריאות, כי אחרי הכל מי שערך את המחקרים הקליניים זה לא משרד הבריאות, ולא אמור להיות לו את המידע הזה, אלא מה? חברת התרופות העבירה את סיכומי המחקרים שכפי הנראה מבוצעים תחת פיקוח חיצוני כלשהו, ומשרד הבריאות מחליט מה ואיך לכתוב בעלון לצרכן,
גם לי יש ילד דומהאני רוצה לשאול מכיוון שאני חויתי את זה עם הילד שלי: מי אמר לכם שהבעיות שלו הן על רקע הפרעת קשב וריכוז? אולי הן על רקע רגשי ואז הריטלין או הקונצרטה בכלל לא יעזרו וסתם נתת לילד שלך חומר כימי שבכלל לא בטוח שהוא צריך אותו?
לי יש ילד שיש לו בעיות התנהגות קשות ושללנו הפרעת קשב וריכוז, עברנו אבחון אצל פסיכיאטר והוא מטופל לגמרי בצורה אחרת וב"ה המצב הולך ומשתפר.
אני לא חושבת שהפתרון לכל בעיית התנהגות הוא ריטלין, צריך לבדוק ממה זה נובע ולטפל בהתאם.
ושהצוות החינוכי יחכה בסבלנות.
גם אנחנו כבר קבלנו איומים שמעיפים אותו מהתלמוד תורה אבל אחרי שהסברנו שזה בטיפול וזה תהליך וזה לא קורה ביום אחד, יש יותר הבנה וסבלנות מצידם לנסות לראות האם הטיפול הנוכחי יעזור.
תודה רבה,לגבי טיפול:
ראשית ריטלין עוזר. צריך לדעת שהסיבה שכרכו כמה תסמינים יחד, קשב, היפראקטיביות והתארגנות,
אפרים
סליחה אבל אתה טועה לגמרימדברים על פגיעה ביצירתיות.
בסביבתי הקרובה ישנם כמה אנשים שבנו עולמות (גם בעניינים רוחניים כמו ישיבות, ארגוני חסד וכדו', וגם בענייני העולם כמו סטארט-אפים מצליחים) שאם היו מקבלים ריטלין עם ישראל היה מרוויח אולי עוד ילד / בחור מיושב בדעתו, אבל היה מפסיד את כל הפעילות שלהם.
בוועידת דגל התורה שבה נכחו מאות אנשים נמרצים שעוסקים בצרכי ציבור ובכובעים נוספים כמנהלי ארגוני ענק בתחומים שונים, אמר אחד הדוברים שכל מי שנמצא פה זה מי שההורים שלו פספסו את הדבר שנקרא ריטלין, וטוב שכך. לא היה מי שלא הנהן בראשו.....
לקש"ר יש המון תסמינים לא בהכרח שיהיה לה את כל התסמינים לדוגמא ילד שסובל מadd וילד שסובל מadhd שניהם סובליל מקשב וריכוז אבל התסמינים שונים לגמרי!תודה רבה,
אני מעריכה את היחסותכם, אבל הבעיה של הבת שלי, היא ממש רק התארגנות ותפיסת זמן, אין בעיות קשב או היפראקטביות, ילדה כזו יכולה הלמשיך את החיים בשלום רק יש דברים שזה יכול מאוד להפריע לה, בעיקר כשהיא מוצאת את עצמה בסוף היום כשהעבודה שלה בבית עדיין לא התבצעה שיעורי בית ומערכת לא מוכנים, וגם אז היא מסוגלת להתיישב ולקרא ספר.
יש לציין שבסוף היא תמיד מסתדרת, היא לא איחרה אף פעם הסעה וכד' ואם היו חסרים ש"ב היא גם הסתדרה מצויין ברגעע האחרון,יכול אולי להיות שלי זה מפריע יותר מאשר לה, כי אני טיפוס מאורגן ומחושב עם הזמן.
ניתוח התנהגות וגם ריפוי בעיסוק ע"י מומחית תחום יכולים לעזור.מעניין אותי מאוד אם יש לך מידע מה הטיפול במקרה שהזכרת,
אשמח מאוד לשמוע ע"כ כי יש לי בת חמודה שאני הייתי מגדירה אותה ככזאת (כמו שציטטתי) ואני מאוד רוצה לדעת מה יוכל לעזור לה.
כי בביה"ס אין לה השום בעיה, אבל אני רואה שזה מפריע לה לחיי היומיום, חוץ ממה שלי זה קשה.
אז איך קרה הפשלה עם ויאוקס?לא נכון. את הניסויים לפחות בשלבים המתקדמים בודקת ועדה בלתי תלויה שלא קשורה בשום צורה לחברת התרופות.
כדאי לנסות כף או שתיים של זנגביל או כורכום, מנסיון שלי לפעמים זה עוזר לגמרי לפעמים חלקי, ביחד עם אקמול זה כמעט תמיד עוזר לגמרי, עדיף אקמול מנורופן ואופטלגין, שניהם תרופות מסוכנות.לגבי האופטלגין הצלחתן להלחיץ אותי
זה הכדור היחיד שמשפיע על בני הבית כאן
לא נכון. את הניסויים לפחות בשלבים המתקדמים בודקת ועדה בלתי תלויה שלא קשורה בשום צורה לחברת התרופות.
כן. לוקחת כבר שנים עם המלצות נוירולוג
בחורה מחוננת עם בעיית ריכוז. מבחינת יכולות היתה מקבלת 100% אבל כנראה לא הצליחה לענות ספצ' בשני המישורים.
ואם בכל אופן היא הצליחה בהבנת הנקרא, אז אולי היא בכלל לא צריכה קונצרטה ומי שלא צריך, אכן בדר"כ זה עושה לו הפוך מהמטרה...
כן. לוקחת כבר שנים עם המלצות נוירולוג
רוצה לאבחן אותה?האם עברה ביקורות במהלך השנים? כלומר לאחר שנתיים בהחלט ייתכן שצריך לשנות מינון או סוג תרופה וכדו', מכיון שב"ה הגוף והמח נמצאים בגדילה ומתרחשים שינויים גם הורמונליים וגם אחרים, ומה שהיה מתאים פעם לא בהכרח מתאים עכשיו.
רוצה לאבחן אותה?
מה זה משנה כאן מה בת של החברה עברה?
רק הבאתי הוכחה למה ש @רותי קפלר אמרה.
ואם ממש מעניין אז מה שידוע לי זה שהנערה עברה ביקורות עם השנים והחליפה מינונים לפי הצורך
בוועידת דגל התורה שבה נכחו מאות אנשים נמרצים שעוסקים בצרכי ציבור ובכובעים נוספים כמנהלי ארגוני ענק בתחומים שונים, אמר אחד הדוברים שכל מי שנמצא פה זה מי שההורים שלו פספסו את הדבר שנקרא ריטלין, וטוב שכך. לא היה מי שלא הנהן בראשו.....
אז איך נותנים אותו בבתי חולים לכל דורש - אם רק הצהרת שכבר לקחת בעבר ואין לך אלרגיה?!זה לא אלרגיה לאופטלגין. החומר הפעיל, דיפירון, עלול לגרום לאגרנולוציטוזיס דרך פגיעה במח העצם (האתר שבו מיוצרות כדוריות דם) כבר לאחר שעה מנטילת התרופה לראשונה, גם אם נלקחה בעבר ללא בעיות.
לא אמרתי לא לקחת אופטלגין ולא הבעתי דעה בנוגע לנושא האשכול (פשוט לא קראתי אותו מספיק), אבל לגבי אופטלגין א"א להשוות אותו לדברים שהשווית אותו - כי הוא קובע ברכה לעצמו.
שאלה טובהאז איך נותנים אותו בבתי חולים לכל דורש - אם רק הצהרת שכבר לקחת בעבר ואין לך אלרגיה?!
אל תחמיצו!!!
מנוי פרימיום באתר פרוג, יקפיץ את המוניטין שלך לקהל גדול שאסור לך להחמיץ!
ועכשיו בהזדמנות, מבצע פסח 10% הנחה ברכישת מנוי שנתי!
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
2.04
כ"ג אדר ב'
השקה חגיגית
חדש בפרוג
קורס חדשנות AI ובינה מלאכותית
14 שיעורים מפוצצים תוכן על כלי הAI השונים ליצירת תמונות וויז'ואל, עריכת וידאו ומושן, כתיבה ורעיונות, אפיון ועיצוב אתרים ועוד המון!
ההרשמה נפתחה!
20.03
י' אדר ב'
פתיחת מסלול
עיצוב ואדריכלות פנים
מלגות גבוהות!
26.03
טז' אדר ב'
פתיחת מסלול
מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
8.05
ל' ניסן
פתיחת מסלול
אוטומציות עסקיות, בוטים והטמעת מערכות מידע
מלגות גבוהות!
9.05
א' אייר
ירושלמי?
יש לנו מלגה מטורפת עבורך! קורס במימון כמעט מלא!!
אוטומציות עסקיות, בוטים והטמעת מערכות מידע
ההרשמה בעיצומה
28.05
כ' אייר
פתיחת מסלול מורחב:
פיתוח ובניית אתרים
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכד
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יְהוָה שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ: