פוליטי בחירות לרשויות המקומיות • בית שמש

מי לדעתך ינצח במירוץ לראשות העיר?

  • שמואל גרינברג

  • עליזה בלוך


תוצאות הסקר יוצגו רק לאחר הצבעתכם.
מצב
הנושא נעול.

תצתצ

משתמש מקצוען

גרינברג במתקפה: "אבוטבול הוא נקמה, הוא לא רצה – ודרעי חייב אותו" | ראיון​

לקראת הבחירות, מועמד דגל לרה"ע בבית שמש פותח הכל בראיון בלעדי ל'חדשות JDN' • גרינברג חושף את הנתונים שיביאו אותו לדבריו לראשות העיר – ופותח במתקפה חריפה על אבוטבול • גרינברג רומז: האם וויז'ניץ חתמה איתו בעבר?
  • אבי מוסקוב

לפני מספר חודשים, כאשר קיימנו עם מועמד דגל התורה לראשות העיר בית שמש, שמוליק גרינברג, ראיון חג לסוכות, כולנו היינו סבורים שהבחירות יתקיימו במועדן והחשש היחיד היה שאולי יהיה סיבוב שני בעיר, אך איש לא חלם שארגון הטרור הרצחני, חמאס, ישבש לכולנו את התוכניות, כמו גם למפלגות ולמועמדים השונים ברחבי הארץ שמתמודדים לבחירות.
מאז אותו ראיון, התרחשו בבית שמש מספר דברים דרמטיים ששינו את התמונה בעיר, כאשר בראשם – ההסכם של חסידויות גור ווז'ניץ על תמיכה במועמד של ש"ס לראשות העיר, משה אבוטבול. לאורך החודשים האחרונים דגל התורה ניהלה מגעים עם אותן חסידויות, אך אלו לא צלחו לבסוף. נציין כי גרינברג זוכה לתמיכת דגל התורה, שלומי אמונים, בעלזא וחסידויות נוספות.
אין ספק שבית שמש זו העיר הכי מעניינת ומסקרנת במערכת הבחירות המקומיות הנוכחית, שם רוב התושבים הם מהמגזר החרדי ובכל זאת ראש העיר בשנים האחרונות היא לא מהמגזר הזה. כעת, חלקים נרחבים בציבור החרדי מנסים "להחזיר עטרה ליושנה", ולהכתיר בעיר המתפתחת בארץ ראש עיר חרדי. היום (רביעי) ישבנו לשוחח עם גרינברג בניסיון להבין האם באמת ראש העיר הבא של בית שמש יהיה חרדי, וכיצד הוא מתכוון לכבוש את הפסגה ולגבור על שני המועמדים האחרים – משה אבוטבול ועליזה בלוך, ראש העיר הנוכחית.
בראיון בלעדי ל'חדשות JDN', גרינברג מסביר כיצד הוא יכבוש את ראשות העיר, פותח במתקפה חריפה על ש"ס ומשה אבוטבול, טוען כי יקבל לפחות 1,000 קולות מהציבור המודרני בעיר, מסביר האם יתמוך בהקמת מוסדות ממ"ח בעיר, וגם: מה יעשה במידה ולא ייבחר לראשות העיר?
האם אתה תהיה ראש העיר הבא של בית שמש?
"בעזרת ה' בסייעתא דשימיא אני אהיה ראש העיר של בית שמש בי"ח אדר א', כבר בסיבוב הראשון בעזרת ה'"
מבחינה מספרית, איך אתה חושב שתנצח?
"ראשית, המספרים באמת זה הדבר החשוב שאיתם אנחנו באים בכדי לנצח, צריך באמת לדעת מה יש באמתחתך. דגל התורה שהציבה אותי כמועמד, עומדת על מעל 15,000 קולות בעיר, ולצורך החישוב נאמר שיש כ-14,000 קולות לחומרא. המפלגה שחתמה איתנו הסכם, מפלגת כח – שלומי אמונים, בעזלא, חב"ד וברסלב שמאוגדים תחת השר מאיר פרוש, מונה למעלה מ-10,000 מצביעים ואני שוב מחשב לחומרא וסופר מהם רק כ-8,000 קולות. יחד עם ה-14,000 של דגל התורה אנחנו עומדים על כ-22,000 קולות סך הכל".
WhatsApp-Image-2023-09-05-at-15.16.40-1024x576-1.jpeg

מעמד חתימת הסכם התמיכה של שלומי אמונים בגרינברג
"אלינו חוברים בעזרת ה' עוד קבוצות. יש חרדים מודרנים בבית שמש שקולותיהם מתחלקים, חלקם הולכים עם עליזה בלוך וחלקם הולכים איתי. אני יודע שיש לי כרגע 1,000 קולות מהם כאשר האלף האחרים ככל הנראה יתמכו בעליזה בלוך. למועמד ש"ס משה אבוטבול אין קולות מהמודרנים, אולי רק ברמה של בודדים".
"הציבור החילוני והדתי לאומי בבית שמש משייכים כמעט את כולו באופן אוטומטי לבלוך. אנחנו פתחנו מטה דתי לאומי וחילוני ויש לנו קבוצות גדולות של תומכים ואוהדים, ומהם אנו מביאים עוד כ-1000 קולות כיום, ואני יודע שהמספר יעלה. אם נחשב הכל יחד – 22,000 קולות של דגל וכח, 1,000 של המודרנים ועוד 1,000 של הדתי לאומי והחילוני אני מגיע בסך הכל לחבילה של כ-25,000 קולות, פלוס מינוס".
"בשביל לקבל 40 אחוזים מסך ההצבעות בעיר, צריך 24,000 קולות. זאת אומרת שאנחנו עומדים איפה שהוא על 41%-42%. אבל אנחנו לא שאננים משום ש-41 אחוזים יכולים להיות גם 38 אחוזים. המספר הוא די מדויק, ואם היום עוד קבוצות חוברות אלי עם כ-3,000-2,000 איש, אז אני יודע שאני מגיע לאזור ה-46 אחוזים. לא מספיק לי להיות עם ה-41 אחוזים כפי שהם כרגע, כי זה סיכון מסוים של סיבוב שני".
אמש פורסם סקר של דודי חסיד, לפיו בלוך מנצחת בסיבוב ראשון עם 48 אחוזים, אבוטבול 28 אחוזים ואתה עם 24 אחוזים בלבד
"הסקר הוא סקר, אבל הוא נערך בקרב נשאלים בצורה של חלוקה רנדומלית. שים לב שגם המזמין של הסקר, עליזה בלוך, הזמינה אותו דרך צד ג' וידוע שהוא נעשה מתוך דטה מסויימת. זאת אומרת לא לקחו את כל בית שמש וסקרו אותו, ולכן הנתונים שם הם לפי המזמין. יש לי סקרים שלי שאני הזמנתי שלא פרסמתי אותם, הכל יודעים שפרסומות של הסקרים הן שטויות, העניין הוא בסוף המספרים. יש לי נתונים של סקר שלי שמעודדים ואומרים אחרת, סקר לא יכול לטעות בכזו קיצוניות. אני כן יכול לומר שלפי הנתונים שיש אצלי, בלוך היא השנייה בגודלה אחריי, עם מעל 30% אחוזים".
%D7%92%D7%A8%D7%99%D7%A0%D7%91%D7%A8%D7%92-%D7%95%D7%92%D7%A4%D7%A0%D7%99-1024x683-1.jpg

חסידות וויז'ניץ חתמה בעבר על תמיכה בך וכעת הפרה את ההסכם?
"עם וויז'ניץ היו לי ישיבות, שיחות, סיכומים והבנות רבות בכל הנושא הזה ומעבר לזה אני לא רוצה להרחיב בשלב הזה"
האם אתה כועס על וויז'ניץ וגור כמו גם אבוטבול שרץ נגדך ברגע האחרון?
"אני לא כועס על אף אחד, זה דבר ראשון. אבל משהו שלא ברור לי – אנחנו בבית שמש תמיד הלכנו בליכוד השורות כאשר ב-3 מערכות בחירות כל היהדות החרדית, אולי גור לא, תמכה במשה אבוטבול. גם דגל, גם כח, גם ש"ס כולם תמכו בו. פעמיים הוא נבחר וכיהן שתי קדנציות. בקנציה השלישית הוא לא נבחר אבל תמכנו בו. יתרה מזאת, בערב הגשת הרשימות, הרשימה שלו נפסלה והוא בא אלינו ואמר "תעשו איתי את החסד ותכניסו אותי ראשון ברשימה שלכם כדי שאני אהיה המועמד לראשות העיר מאחר ונפלתי ברשימות". ולמרות זאת, כולנו קיבלנו החלטה וכולם זזו מקום לטובת אבוטבול. אני הייתי במקום ראשון וזזתי למקום שני בעקבות כך, וכך הלאה".
WhatsApp-Image-2024-01-30-at-13.26.01-768x576-1.jpeg

החתימה של גור ווז'ניץ במועמד ש"ס, משה אבוטבול
"הלכנו את כל כברת הדרך הזו במשך 15 שנים. איך הם באים היום ומתמודדים? עכשיו, לו יצוייר שיש שיקול בהתלבטות והיה דיבור מי יגיש וכו' אבל הם לא אמרו שבכוונתם להתמודד, שום דבר. אז באה דגל התורה והתמודדה, ובערב הגשת הרשימות פתאום הם החליטו שהמועמד שלהם כן יתמודד. יש כאן משהו שהוא לא הוגן ביחסים שקיימים במרקם טוב בעיר וכברת דרך שהלכנו עם אבוטבול. אנחנו אלה שהבאנו לו את ראשות העיר במשך ה-3 קדנציות האחרונות. אז פלא בעיני איך נעשה כזה דבר. יש בכל מערכת בחירות, הגם שהיא פוליטית, איזו אנושיות. אני לא כועס אבל זה דבר שלא נוהגים כך, התנהגות אנושית היא לא כזו".
WhatsApp-Image-2018-05-30-at-15.14.14.jpeg

גרינברג ואבוטבול בימים יפים יותר
"בנוסף, במועמדות הזו יש סיפור של נקמה בכלל. מרן הגר"ד לנדו החליט באלעד החלטות מסויימות ובעקבותיהן באו להעניש אותו ולהחליט החלטות אחרות בבית שמש. למה גור הצטרפו לחגיגה הזו? זה גם פוליטיקה ארצית אחרת, סוג של נקמה. זה לא שהיה בעיה לחסידותת גור איתי, לכאורה גם לש"ס אין בעיה איתי. אבוטבול אמר במפורש לאריה דרעי "אני לא רוצה את ההתמודדות הזו, אני נמצא במקום אחר, עשיתי את כברת הדרך שלי בבית שמש. אני היום מכהן בתפקיד סגן שר החקלאות, חבר כנסת ואני לא רוצה את הסיפור הזה". אריה דרעי חייב אותו".
הליכוד יתמוך בך?
"על פניו הם לא יתמכו בעליזה בלוך וכרגע הכל פתוח האם יתמכו בי או באבוטבול, משוחחים עם שני הצדדים. אגב, הליכוד שיתמוך בי או באבוטבול, לא מצליח להביא את כל הקולות שלו. רוב הקולות שלו נשארים בגוש החילוני. אבל את אלה שהוא כן מצליח להביא, שזה בין 1,000 ל-2,000 קולות, זה יגיע או אלי או לאבוטבול וזה השיח שמתקיים".
השבוע הגעת לישיבת סיעה של דגל בכנסת, מה נאמר שם?
"הייתה ישיבת סיעה של דגל התורה והסיעה הזמינה אותי לישיבה הזו לדיונים ושיחה על בית שמש. דיברנו על כל המהלכים, מה עשינו עד עכשיו ומה עושים מעכשיו. אני יכול לחשוף לך שבשבוע הבא יתקיים כנס חירום עם כל חברי הכנסת של דגל התורה, הגבאים ופעילי המפלגה".
WhatsApp-Image-2024-02-07-at-16.31.48-1024x768.jpeg

גרינברג בישיבת סיעה השבוע של דגל התורה בלשכת גפני
האם אתה תתמוך בהקמת מוסדות ממ"ח בבית שמש?
"מאחר ואני הולך להיות ראש עיר לכלל המגזרים וגם נתמך על ידם, אני הולך לנהל ולהיות ראש עיר של כולם. בית שמש היא לא כמו אלעד, בני ברק, קריית ספר וביתר עילית. זאת עיר מגוונת שיש בה את מכלול הציבורים, אם זה חילוני, דתי לאומי ממ"ח, חיידר וכו'. כל קהלי היעד שיש בבית שמש יקבלו את השירות המלא ממני בכל אופציה, בין אם זה ממלכתי ובין עם זה ממלכתי חרדי, ממלכתי דתי וכו'. הכל לפי ביקוש והיצע, אתה הרי לא פותח מוסד כשאין ביקוש אליו. זה כבר קיים בבית שמש, זה לא משהו שאני ממציא. אגב, גם לדגל התורה היה ראש עיר שנהג בממלכתיות – אורי לופוליאנסקי שניהל את ירושלים לכלל המגזרים בשיוון ובממלכתיות. ולכן לכל ציבור שגר פה יהיה את השירותים שהוא צריך".
במידה ולא תבחר לראשות העיר, האם תשוב לתפקידך בירושלים או שתשאר בבית שמש?
"אני הלכתי להתמודד בבחירות כאן ואין סיכוי שאנחנו לא מנצחים ולכן אני נשאר בבית שמש. אין דבר כזה שאני לא מנצח, אין".
 

מני דגני

משתמש מקצוען

בדרך ל-40%​

קהילת חב"ד הביעה תמיכתה במועמד לראשות העיר שמואל גרינברג​

מדובר בתוספת כוח משמעותית כאשר קהילת חב"ד מונה בבית שמש למעלה מ-1700 קולות שמצטרפים לתומכים ● עם החתימה אמר יו"ר מוסדות חב"ד, הרב אליעזר ויינר: "אנחנו מברכים ותומכים ברב שמואל גרינברג ובטוחים שהוא יהיה ראש העיר הבא בע"ה"

חיזוק משמעותי לרשימת כח בראשות היו"ר שמעון גולדברג והמועמד לראשות העיר שמואל גרינברג: קהילת חב"ד חתמה על תמיכה מוחלטת ברשימת שלומי אמונים – מחזיקי הדת' שסימנה 'כח' בראשות שמעון גולדברג ובמועמד לראשות העיר שמואל גרינברג. טקס החתימה שהתקיים בר"ח אדר א' נערך בראשות הרב אליעזר ויינר יושב ראש מוסדות חב"ד בבית שמש ושליחו הראשי של הרבי מליובאוויטש לעיר זה למעלה מ-35 שנה.

מדובר בתוספת כוח משמעותית כאשר קהילת חב"ד מונה בבית שמש למעלה מ-1,700 קולות שמצטרפים לתומכים. כדי לנצח את הבחירות בבית שמש בסיבוב הראשון, נדרשים 40% מהקולות. כעת, עם החתימה של קהילת חב"ד, בראשות הרב אליעזר ויינר, על תמיכה במועמד לראשות העיר שמואל גרינברג – הוא מסתמן כמועמד המוביל שיגרוף את ה-40% כבר בסיבוב הראשון.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קלז

א עַל נַהֲרוֹת בָּבֶל שָׁם יָשַׁבְנוּ גַּם בָּכִינוּ בְּזָכְרֵנוּ אֶת צִיּוֹן:ב עַל עֲרָבִים בְּתוֹכָהּ תָּלִינוּ כִּנֹּרוֹתֵינוּ:ג כִּי שָׁם שְׁאֵלוּנוּ שׁוֹבֵינוּ דִּבְרֵי שִׁיר וְתוֹלָלֵינוּ שִׂמְחָה שִׁירוּ לָנוּ מִשִּׁיר צִיּוֹן:ד אֵיךְ נָשִׁיר אֶת שִׁיר יְהוָה עַל אַדְמַת נֵכָר:ה אִם אֶשְׁכָּחֵךְ יְרוּשָׁלִָם תִּשְׁכַּח יְמִינִי:ו תִּדְבַּק לְשׁוֹנִי לְחִכִּי אִם לֹא אֶזְכְּרֵכִי אִם לֹא אַעֲלֶה אֶת יְרוּשָׁלִַם עַל רֹאשׁ שִׂמְחָתִי:ז זְכֹר יְהוָה לִבְנֵי אֱדוֹם אֵת יוֹם יְרוּשָׁלִָם הָאֹמְרִים עָרוּ עָרוּ עַד הַיְסוֹד בָּהּ:ח בַּת בָּבֶל הַשְּׁדוּדָה אַשְׁרֵי שֶׁיְשַׁלֶּם לָךְ אֶת גְּמוּלֵךְ שֶׁגָּמַלְתְּ לָנוּ:ט אַשְׁרֵי שֶׁיֹּאחֵז וְנִפֵּץ אֶת עֹלָלַיִךְ אֶל הַסָּלַע:
נקרא  10  פעמים

לוח מודעות

למעלה