טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
אלו השכונות שיש להם תחנות בחלופות השונות של קו 480

רמות
נוה יעקב
פסגת זאב
כניסה לרכס
תלפיות מזרח
דרך חברון
מרכז העיר
עין כרם
קרית יובל
קרית מנחם
בית וגן
בית הכרם
רמת בית הכרם
הר חומה
תלפיות
גילה
מלחה
ממילא
בן יהודה
יכול להיות שאתה צודק,
השאלה מה זה השכונה,
למשל במלחה אם אני לא טועה האוטובוס עובר לידה, ואני מאמין שיש עוד דוגמאות כאלו.
ברוב הקווים החילוניים אין פיזור כ"כ ארוך..
אבל זה ממש לא נקרא שהוא נכנס לשכונה, זה כמו שהאוטובוס לבית שמש עובר בשמגר קרוב לגאולה..
 

ייד

משתמש מקצוען
יכול להיות שאתה צודק,
השאלה מה זה השכונה,
למשל במלחה אם אני לא טועה האוטובוס עובר לידה, ואני מאמין שיש עוד דוגמאות כאלו.
ברוב הקווים החילוניים אין פיזור כ"כ ארוך..
אבל זה ממש לא נקרא שהוא נכנס לשכונה, זה כמו שהאוטובוס לבית שמש עובר בשמגר קרוב לגאולה..
קו שיוצא מרמות,
מנוה יעקב
עובר דרך פ.זאב
יוצא מהר חומה
יוצא מגילה
מעין כרם
מארמון הנציב-תלפיות מזרח
ומממילא
בכל אלו יש אוטובוס כל יום שעושה סיבוב בתוך השכונה!!!

היום הוסיפו אוטובוסים בערב שבת מרוב השכונות לבני ברק
והוסיפו עוד קו בערב שבת מנ.יעקב לבית שמש
מעט מידי ומאוחר מידי
אלפי אברכים עברו לרכב פרטי
ואח״כ לא מבינים למה יש עומס בכבישים
אבל מה לעשות,
האינטרס שלי ושלך לא נספר בקבלת ההחלטות...
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
כל ההסברים היפים על התאוריות של משרד התחבורה לא שוות כלום!
אם בפועל אלפי תושבים סובלים!
והעומס בכבישים שובר שיאים חדשים כל הזמן - הוכחה לכשלון של משרד התחבורה.
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
לכן, אם כשרמה ד' עדיין לא מאוכלסת לגמרי וה'2 עדיין לא נבנתה:
אליהו הנביא ונהר הדן החדשים והרחבים פקוקים בשעה 8 בבוקר
(אליהו הנביא פינת נהר הירקון חוץ מפינת חגי הנביא שם יש שיפור ובנוסף זה קשור לזה שיש רק נתיב אחד, ונהר הדן סמוך לרמה ב' באיזור סתוונית)
וזה כשבנהר הדן עוברים קווי תחבורה בודדים ואת אליהו הנביא אין שום קו שחוצה לאורכו.
המשמעות היא שהתחבורה לא מספקת מענה ברמה שמונע עומס ופקקים!!!
וזה לא משנה אם בערים אחרות גם, וזה לא משנה אם משרד התחבורה חושב שעדיף תחנה מרכזית או החלפת אוטובוסים.
בפועל, הציבור אומר את דברו ו"מצביע ברגליים"
ואם נדייק יותר, במוניות ובדרייוורים, בלימודי רשיון ובחנויות הרכבים.
 

די

משתמש סופר מקצוען
בפועל, הציבור אומר את דברו ו"מצביע ברגליים"
ואם נדייק יותר, במוניות ובדרייוורים, בלימודי רשיון ובחנויות הרכבים.
הניסיון בעולם מוכיח שלא עוזר "לשפר" את התחבורה הציבורית כדי לשכנע אנשים לעבור אליה, כי תמיד יהיה קצת יותר נח ברכב פרטי ויהיו "מספיק" אנשים שיעדיפו לנסוע ברכב פרטי ולפקוק את הכביש.

הפתרון הוא נת"צים כך שכמה רכבים שיעלו על הכביש זה לא יעשה פקק לאוטובוסים (גם רכבת קלה אותו רעיון).

נושא הנת"צים בבית שמש מתקדם ואיך שאני מבין בקרוב אמורים להתחיל עבודות.

מתוכננים נת"צים באליהו הנביא נהר הירדן לוי אשכול (?) אולי עוד. בגדול אמור להיות ציר נת"צ מצפון (ביג ותחנת רכבת) לדרום בית שמש (רמה ג'-ד'-ה'). ברמה ד' יש כבר היום נת"צ שלכאורה יתחיל לפעול בקרוב בע"ה.
 

%IOO

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
הניסיון בעולם מוכיח שלא עוזר "לשפר" את התחבורה הציבורית כדי לשכנע אנשים לעבור אליה, כי תמיד יהיה קצת יותר נח ברכב פרטי ויהיו "מספיק" אנשים שיעדיפו לנסוע ברכב פרטי ולפקוק את הכביש.

הפתרון הוא נת"צים כך שכמה רכבים שיעלו על הכביש זה לא יעשה פקק לאוטובוסים (גם רכבת קלה אותו רעיון).

נושא הנת"צים בבית שמש מתקדם ואיך שאני מבין בקרוב אמורים להתחיל עבודות.

מתוכננים נת"צים באליהו הנביא נהר הירדן לוי אשכול (?) אולי עוד. בגדול אמור להיות ציר נת"צ מצפון (ביג ותחנת רכבת) לדרום בית שמש (רמה ג'-ד'-ה'). ברמה ד' יש כבר היום נת"צ שלכאורה יתחיל לפעול בקרוב בע"ה.
מה התועלת של הדבר הזה, שבסוף כולם מגיעים לכיכר עמוס ופקוק בלי רמזור?!
 

די

משתמש סופר מקצוען
מה התועלת של הדבר הזה, שבסוף כולם מגיעים לכיכר עמוס ופקוק בלי רמזור?!
לכאורה כשיהיה נת"צ בנהר הירדן יהיה גם רמזור.
גם אם לא, ברור שיש תועלת בנת"צ כך האוטובוס הוא הראשון בתור לפני הכיכר והוא מיד יכול להידחף לכיכר, לעומת אם אין נת"צ האוטובוס יכול לחכות מאחורי עשרות רכבים לפני הכיכר.
 

פיר

משתמש סופר מקצוען
בעניין של כניסת קו 6 לנעימי:
מצד אחד יש אנשים שמשתמשים בזה, לעירייה, לחנויות והקופות חולים שם, וגם התושבים החרדים ב"מתחרדים" באיזור צריכים תחבורה.
מצד שני זה גורם להאריך את מסלול הקו, ויותר גרוע שזה מעביר את הקו ליד קניון פרוץ ובתוככי המרכז החילוני של בית שמש, גורם לקו להפוך ללא מהדרין (על אף שב"ה בדרך כלל כן יושבים בו בהפרדה של גברים קדימה נשים אחורה), וזה מונע מהרבה מאד אנשים להשתמש בו.
אבל שאף אחד לא יחשוב שהסיבה שהקו נכנס לנעימי זה כי אי מי דואג לנו!
אם היו דואגים לנו היו דואגים לקוים הרבה יותר שימושיים!
(סיבוב של קו 6 בקריה היה הרבה יותר שימושי!, קו לרמה ב', קו מכל השכונות לרמה ה', ויש עוד הרבה דוגמאות שכבר הוזכרו פה באשכול.)
אם היו דואגים למתחרדים היו דואגים לקו שיחבר את שיינפלד, שרת, והאיזור, לשכונות החרדיות.
ובינינו, כולם יסכימו, שהיום שיש מרכזי בריאות בלב הרמה, שיש חנויות בחפציבה כמעט של כל דבר, שיש 2 סניפים של "יש" בבית שמש, ושרוב הדברים בעירייה לא צריך להגיע טכני לעירייה, ומשרד הפנים כבר גם לא שם (כן ברחוב סמוך), צריך להגיע לשם הרבה פחות מאשר לפני מספר שנים!
ואם אז הרבנים הבינו שלהכניס קו חרדי לנעימי זה בעייתי, על אף הצורך! (למי שזוכר את התוכנית להכניס את קו 16 לנעימי), אז היום על אחת כמה וכמה.


אבל, יש צורך!
ולכן, צריך לדאוג שיהיו קוים לשם!
אבל קוים יעודיים לשם!
כדוגמת קו 19 לשעבר או משהו דומה,
ושישאר קו חרדי נקי לרמה ד'.
הלואי שיחזירו את קו 19 היה מצוין.
 

%IOO

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
לכאורה כשיהיה נת"צ בנהר הירדן יהיה גם רמזור.
גם אם לא, ברור שיש תועלת בנת"צ כך האוטובוס הוא הראשון בתור לפני הכיכר והוא מיד יכול להידחף לכיכר, לעומת אם אין נת"צ האוטובוס יכול לחכות מאחורי עשרות רכבים לפני הכיכר.
לא בטוחה
למשל בנהר הדן הנת"צ הוא בצד ימין ולא פונה ראשון לכיכר.
רק הנתיב האמצעי והשמאלי פונים לכיכר ראשון
(אני לא נוהגת ואין לי מושג איך בדיוק הכללים, אבל מה שנראה לי בעין)
 

די

משתמש סופר מקצוען
לא בטוחה
למשל בנהר הדן הנת"צ הוא בצד ימין ולא פונה ראשון לכיכר.
רק הנתיב האמצעי והשמאלי פונים לכיכר ראשון
(אני לא נוהגת ואין לי מושג איך בדיוק הכללים, אבל מה שנראה לי בעין)
הכוונה שגם אם האוטובוס צריך "להשתלב" בשביל להיכנס לכיכר, אם יש נתיב שלם רק לתח"צ, כמה אוטובוסים כבר יכולים לחכות בנתיב הזה? נניח שתי אוטובוסים, כך שהם יכנסו די מהר לכיכר, לעומת היום שזה נתיב משותף גם לרכבים פרטיים-האוטובוס יכול להיתקע מאחורי עשרות רכבים פרטיים בהמתנה לכיכר.
 

ייד

משתמש מקצוען
הניסיון בעולם מוכיח שלא עוזר "לשפר" את התחבורה הציבורית כדי לשכנע אנשים לעבור אליה, כי תמיד יהיה קצת יותר נח ברכב פרטי ויהיו "מספיק" אנשים שיעדיפו לנסוע ברכב פרטי ולפקוק את הכביש.

הפתרון הוא נת"צים כך שכמה רכבים שיעלו על הכביש זה לא יעשה פקק לאוטובוסים (גם רכבת קלה אותו רעיון).

נושא הנת"צים בבית שמש מתקדם ואיך שאני מבין בקרוב אמורים להתחיל עבודות.

מתוכננים נת"צים באליהו הנביא נהר הירדן לוי אשכול (?) אולי עוד. בגדול אמור להיות ציר נת"צ מצפון (ביג ותחנת רכבת) לדרום בית שמש (רמה ג'-ד'-ה'). ברמה ד' יש כבר היום נת"צ שלכאורה יתחיל לפעול בקרוב בע"ה.
הניסיון בעולם?????
איפה????
הרבה תיאוריות ארוכות ומנומקות נכתבו על ידי כותבים מדופלמים שונים ומשונים מאוניברסיטאות ומרכזי מחקר עתירי כסף, יח״ץ וכבוד
שהמשותף ךכולם הוא שאף אחד מהם לא באמת משתמש בתח״צ וגם לא ישתמש בו בעתיד הנראה לעין


הרעיונות הקומוניסטים המוזרים שגורסים שבשביל ״לשכנע״ אנשים ליסוע בתח״צ צריך לאמלל את חיי בעלי הרכבים באמצעות מיסוי גבוה וכבישים שהופכים לנת״צים בינתיים מוכיחים רק ההיפך
כמי שגר בירושלים בימי סלילת הנת״צים הגדולים והרכבת הקלה אני יכול להעיד בבירור שהמסה הגדולה של הרכבים שנוספו לכביש והזינוק העיקרי בהוצאת רישיונות וקנית רכבים במגזר החרדי היתה דוקא בגלל הפקקים הבלתי נסבלים שהלכו והחמירו ככל שנסללו יותר נת״צים
בסופו של דבר הנת״צ (שלא לדבר על הרכבת...) גורם לצפיפות נוראית בכבישים הרגילים ולחסימת הצמתים, רמזורים ארוכים ובלתי נגמרים, ופקקים אין סופיים בכל מפגש של האוטובוס עם הכבישים הרגילים,
וככל שקיצרו את מסלולי האוטובוס נוסף זמן ההליכה מתחנה לתחנה המתנה נוספת ונסיעה בקוי שירות שאינם עוברים בנת״צים
כך שבסופו של יום בזכות הנת״צים והרכבות הנוסע הירושלמי הוסיף כ20 דק׳ נסיעה מוצע לכל כיוון,
ומשלא יכלו לעמוד בזה הבינו שעדיף לחסוך חלק מה20 דק׳ הללו באמצעות מעבר לרכב פרטי (מה שהעלה את הפקקים יותר והאריך את הנסיעה ברכב פרטי אבל האריך עוד יותר את הנסיעה בתח״צ, כך שעדין יותר קצר ליסוע בפרייווט)
הבעיה החמירה עוד יותר בשנים האחרונות ממש כשגאוני משרד התחבורה החליטו ״לשכנע״ את הציבור לעבור לנסיעה באופנים למען הסביבה, האדמה העכברים והחולדות שניזוקים מזיהום האויר...
ישבו חכמי חלם 7 ימים ו7 לילות להבין למה תושבי ירושלים בית שמש ודומיהם לא נוסעים באופנים הירוקות?
והגיעו למסקנה שהכל בגלל שאין שבילים יחודיים, אה, וגם בגלל שהכבישים מידי נוחים...
אם רק נוריד נתיב מכל כביש ונבנה במקומו שבילי אופנים העולם יהיה ירוק יותרררר
וכך זכינו להררי פיח ועשן מאוטובוסים שזוחלים בפקק
ולשביל מיוחד לגידול צמחיית בר ארצישראלית לזכר נוסעי האופנים ז״ל
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
הניסיון בעולם?????
איפה????
הרבה תיאוריות ארוכות ומנומקות נכתבו על ידי כותבים מדופלמים שונים ומשונים מאוניברסיטאות ומרכזי מחקר עתירי כסף, יח״ץ וכבוד
שהמשותף ךכולם הוא שאף אחד מהם לא באמת משתמש בתח״צ וגם לא ישתמש בו בעתיד הנראה לעין


הרעיונות הקומוניסטים המוזרים שגורסים שבשביל ״לשכנע״ אנשים ליסוע בתח״צ צריך לאמלל את חיי בעלי הרכבים באמצעות מיסוי גבוה וכבישים שהופכים לנת״צים בינתיים מוכיחים רק ההיפך
כמי שגר בירושלים בימי סלילת הנת״צים הגדולים והרכבת הקלה אני יכול להעיד בבירור שהמסה הגדולה של הרכבים שנוספו לכביש והזינוק העיקרי בהוצאת רישיונות וקנית רכבים במגזר החרדי היתה דוקא בגלל הפקקים הבלתי נסבלים שהלכו והחמירו ככל שנסללו יותר נת״צים
בסופו של דבר הנת״צ (שלא לדבר על הרכבת...) גורם לצפיפות נוראית בכבישים הרגילים ולחסימת הצמתים, רמזורים ארוכים ובלתי נגמרים, ופקקים אין סופיים בכל מפגש של האוטובוס עם הכבישים הרגילים,
וככל שקיצרו את מסלולי האוטובוס נוסף זמן ההליכה מתחנה לתחנה המתנה נוספת ונסיעה בקוי שירות שאינם עוברים בנת״צים
כך שבסופו של יום בזכות הנת״צים והרכבות הנוסע הירושלמי הוסיף כ20 דק׳ נסיעה מוצע לכל כיוון,
ומשלא יכלו לעמוד בזה הבינו שעדיף לחסוך חלק מה20 דק׳ הללו באמצעות מעבר לרכב פרטי (מה שהעלה את הפקקים יותר והאריך את הנסיעה ברכב פרטי אבל האריך עוד יותר את הנסיעה בתח״צ, כך שעדין יותר קצר ליסוע בפרייווט)
הבעיה החמירה עוד יותר בשנים האחרונות ממש כשגאוני משרד התחבורה החליטו ״לשכנע״ את הציבור לעבור לנסיעה באופנים למען הסביבה, האדמה העכברים והחולדות שניזוקים מזיהום האויר...
ישבו חכמי חלם 7 ימים ו7 לילות להבין למה תושבי ירושלים בית שמש ודומיהם לא נוסעים באופנים הירוקות?
והגיעו למסקנה שהכל בגלל שאין שבילים יחודיים, אה, וגם בגלל שהכבישים מידי נוחים...
אם רק נוריד נתיב מכל כביש ונבנה במקומו שבילי אופנים העולם יהיה ירוק יותרררר
וכך זכינו להררי פיח ועשן מאוטובוסים שזוחלים בפקק
ולשביל מיוחד לגידול צמחיית בר ארצישראלית לזכר נוסעי האופנים ז״ל
יש לך ספק שהערים הגדולות בעולם מנוהולות תחבורתית טוב יותר בזכות הרבה נתצי"ם הגבלת כניסה לעיר והמון רכבות?
 

ייד

משתמש מקצוען
יש לך ספק שהערים הגדולות בעולם מנוהולות תחבורתית טוב יותר בזכות הרבה נתצי"ם הגבלת כניסה לעיר והמון רכבות?
אין לי ספק
ברור שלא!!!!!!
אי אפשר ״לנהל״ תחבורה מבלי להתחשב בצרכי נוסעיה
ומדינת ישראל היא ההוכחה הטובה ביותר לכך....
 

ייד

משתמש מקצוען
יש לך ספק שהערים הגדולות בעולם מנוהולות תחבורתית טוב יותר בזכות הרבה נתצי"ם הגבלת כניסה לעיר והמון רכבות?
יש לך ספק שהרכבת הקלה והנת״צים בירושלים
גרמו לעומס גבוה יותר בכבישים?
האריכו את זמן הנסיעה?
העלו דרסטית את מספר כלי הרכב על הכביש?
סירבלו מאוד את צורת הנסיעה?
הורידו דרמתית את איכות הנסיעה?
ופגעו קשות במשתמשי הרכב הפרטי והתח״צ גם יחד?

אז למה לך לחשוב שבשאר העולם זה שונה?
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
אין לי ספק
ברור שלא!!!!!!
אי אפשר ״לנהל״ תחבורה מבלי להתחשב בצרכי נוסעיה
ומדינת ישראל היא ההוכחה הטובה ביותר לכך....
מעניין למה התחבורה במטרופלינים הגדולים בעולם הרבה יותר טובה מהתחבורה בארץ..
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
יש לך ספק שהרכבת הקלה והנת״צים בירושלים
גרמו לעומס גבוה יותר בכבישים?
האריכו את זמן הנסיעה?
העלו דרסטית את מספר כלי הרכב על הכביש?
סירבלו מאוד את צורת הנסיעה?
הורידו דרמתית את איכות הנסיעה?
ופגעו קשות במשתמשי הרכב הפרטי והתח״צ גם יחד?

אז למה לך לחשוב שבשאר העולם זה שונה?
לדעתי זה בגלל זמן הבניה הארוך שגורם לפקקים אינסופיים...
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
מה באמת קורה בעולם?
בכל מקום שהתחבורה יותר טובה יש פחות עומס.
אפשר להרחיב, אבל זה בקיצור.
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
הניסיון בעולם מוכיח שלא עוזר "לשפר" את התחבורה הציבורית כדי לשכנע אנשים לעבור אליה, כי תמיד יהיה קצת יותר נח ברכב פרטי ויהיו "מספיק" אנשים שיעדיפו לנסוע ברכב פרטי ולפקוק את הכביש.
הכבישים במקומות שיש תח"צ טובה לא פקוקים!
ויש מספיק אנשים עם רכבים פרטיים, שיפור את התחבורה לא מוריד את כל הרכבים מהכביש אלא משפר את מצב התחבורה בכל העיר!
(וחוץ מתחבורה מפותחת יש עוד כמה דברים כמו כבישים עוקפים שלא נכנסים לתוך השכונות, נתיבים לפי הצורך ולפחות נתיב וחצי - למעט איזורים ישנים עם רחובות צרים שם באמת מאד פקוק בכל העולם, וכו').
ככל שהתחבורה יותר טובה - כך מצב הכבישים טוב יותר, ורואים את ההבדלים במדינות.
כל אוטובוס "די ריק" עם "רק" 20 נוסעים בממוצע מוריד 15 רכבים מהכביש...
הפתרון הוא נת"צים כך שכמה רכבים שיעלו על הכביש זה לא יעשה פקק לאוטובוסים (גם רכבת קלה אותו רעיון).
לא מצליח לראות את המעלה בנת"צים, חוץ מכך שהאוטובוסים עומדים בתור ארוך לכל אוטובוס שמוריד אנשים בתחנה.
ובפרט אם הנת"צ על חשבון התנועה החופשית (שנשאר רק נתיב 1 או 2)
לך תסתכל בירושלים בשעות העומס כמה אוטובוסים פרטיים (שמותר להם לנסוע בנת"צ) נוסעים בנת"צ...
הניסיון בעולם
אם אפשר לבקש דוגמאות לזה.
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
יש לי תחושה כזאת שבמשרד התחבורה יושב היום מישהו שמרגיש שאוטובוסים הם גורמים לפקקים.
לכן הוא יכול להסביר שבנהר הירדן וברחוב חזון איש בבני ברק על אף הביקוש הגדול אין אפשרות להכניס אוטובוסים בגלל המצב הפקוק.
לכן הוא משוכנע שהוצאת האוטובוסים ממסלולי הרכבים יגמרו את הפקקים, וכו'.
אבל הוא פשוט לא קולט שבאוטובסים יושבים אנשים ש90% מהם ייסעו עם דרכים אחרות שלרוב יעמיסו יותר על הכבישים, והיתר... יימנעו מלהגיע לשמחות ופגישות חשובות, לא יעבדו במקום יותר ממרחק מה ממקום מגוריהם, וכדו'.
אבל האמת שיש סיבה אחרת למצב התחבורה (אולי בהמשך אנסה להסביר).
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  108  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה