הניסיון בעולם מוכיח שלא עוזר "לשפר" את התחבורה הציבורית כדי לשכנע אנשים לעבור אליה, כי תמיד יהיה קצת יותר נח ברכב פרטי ויהיו "מספיק" אנשים שיעדיפו לנסוע ברכב פרטי ולפקוק את הכביש.
הפתרון הוא נת"צים כך שכמה רכבים שיעלו על הכביש זה לא יעשה פקק לאוטובוסים (גם רכבת קלה אותו רעיון).
נושא הנת"צים בבית שמש מתקדם ואיך שאני מבין בקרוב אמורים להתחיל עבודות.
מתוכננים נת"צים באליהו הנביא נהר הירדן לוי אשכול (?) אולי עוד. בגדול אמור להיות ציר נת"צ מצפון (ביג ותחנת רכבת) לדרום בית שמש (רמה ג'-ד'-ה'). ברמה ד' יש כבר היום נת"צ שלכאורה יתחיל לפעול בקרוב בע"ה.
הניסיון בעולם?????
איפה????
הרבה תיאוריות ארוכות ומנומקות נכתבו על ידי כותבים מדופלמים שונים ומשונים מאוניברסיטאות ומרכזי מחקר עתירי כסף, יח״ץ וכבוד
שהמשותף ךכולם הוא שאף אחד מהם לא באמת משתמש בתח״צ וגם לא ישתמש בו בעתיד הנראה לעין
הרעיונות הקומוניסטים המוזרים שגורסים שבשביל ״לשכנע״ אנשים ליסוע בתח״צ צריך לאמלל את חיי בעלי הרכבים באמצעות מיסוי גבוה וכבישים שהופכים לנת״צים בינתיים מוכיחים רק ההיפך
כמי שגר בירושלים בימי סלילת הנת״צים הגדולים והרכבת הקלה אני יכול להעיד בבירור שהמסה הגדולה של הרכבים שנוספו לכביש והזינוק העיקרי בהוצאת רישיונות וקנית רכבים במגזר החרדי היתה דוקא בגלל הפקקים הבלתי נסבלים שהלכו והחמירו ככל שנסללו יותר נת״צים
בסופו של דבר הנת״צ (שלא לדבר על הרכבת...) גורם לצפיפות נוראית בכבישים הרגילים ולחסימת הצמתים, רמזורים ארוכים ובלתי נגמרים, ופקקים אין סופיים בכל מפגש של האוטובוס עם הכבישים הרגילים,
וככל שקיצרו את מסלולי האוטובוס נוסף זמן ההליכה מתחנה לתחנה המתנה נוספת ונסיעה בקוי שירות שאינם עוברים בנת״צים
כך שבסופו של יום בזכות הנת״צים והרכבות הנוסע הירושלמי הוסיף כ20 דק׳ נסיעה מוצע לכל כיוון,
ומשלא יכלו לעמוד בזה הבינו שעדיף לחסוך חלק מה20 דק׳ הללו באמצעות מעבר לרכב פרטי (מה שהעלה את הפקקים יותר והאריך את הנסיעה ברכב פרטי אבל האריך עוד יותר את הנסיעה בתח״צ, כך שעדין יותר קצר ליסוע בפרייווט)
הבעיה החמירה עוד יותר בשנים האחרונות ממש כשגאוני משרד התחבורה החליטו ״לשכנע״ את הציבור לעבור לנסיעה באופנים למען הסביבה, האדמה העכברים והחולדות שניזוקים מזיהום האויר...
ישבו חכמי חלם 7 ימים ו7 לילות להבין למה תושבי ירושלים בית שמש ודומיהם לא נוסעים באופנים הירוקות?
והגיעו למסקנה שהכל בגלל שאין שבילים יחודיים, אה, וגם בגלל שהכבישים מידי נוחים...
אם רק נוריד נתיב מכל כביש ונבנה במקומו שבילי אופנים העולם יהיה ירוק יותרררר
וכך זכינו להררי פיח ועשן מאוטובוסים שזוחלים בפקק
ולשביל מיוחד לגידול צמחיית בר ארצישראלית לזכר נוסעי האופנים ז״ל