ייד

משתמש מקצוען
ומי שהמוצא והיעד שלו על מסלול הנת"צ-הנסיעה התקצרה בהרבה. וכן מי שמגיע מ/לעיר אחרת, והמטרה שלו היא לצאת מהעיר ולא משנה אם האוטובוס נכנס לרחובות צדדיים-גם כן הנסיעה התקצרה בהרבה.
ממש מצחיק!!
מי שהמוצא והיעד שלו... כלומר אתה מתכנן אוטובוס מדלת לדלת ל3% מהאוכלוסיה וכל השאר שיסבלו...

מה זה המטרה שלו היא לצאת מהעיר? אין לו מוצא ויעד? אין לו בית? הוא נמצא בדיוק ליד התחנה שהמוביט שלח אותו?
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
ממש מצחיק!!
מי שהמוצא והיעד שלו... כלומר אתה מתכנן אוטובוס מדלת לדלת ל3% מהאוכלוסיה וכל השאר שיסבלו...

מה זה המטרה שלו היא לצאת מהעיר? אין לו מוצא ויעד? אין לו בית? הוא נמצא בדיוק ליד התחנה שהמוביט שלח אותו?
בסופו של דבר אפשר לתת שירות הרבה יותר טוב שהאוטובוסים לא משוטטים 40 דקות בכל העיר אלא עושים מסלול קצר של 10 דק'...
 

די

משתמש סופר מקצוען
ממש מצחיק!!
מי שהמוצא והיעד שלו... כלומר אתה מתכנן אוטובוס מדלת לדלת ל3% מהאוכלוסיה וכל השאר שיסבלו...
לא מכיר מספיק את ירושלים כדי לתת דוגמאות, אבל לדוגמא בנהר הירדן בבית שמש יש המון אנשים שצריכים להגיע מתחנה אחת לתחנה הבאה או כמה תחנות הלאה בנהר הירדן, כך שאם יהיה שם נת"צ זה יהיה תועלתי מאוד.
מה זה המטרה שלו היא לצאת מהעיר? אין לו מוצא ויעד? אין לו בית? הוא נמצא בדיוק ליד התחנה שהמוביט שלח אותו?
לדוגמא מי שמגיע מחוץ לירושלים והיעד שלו זה אזור שמגר/רב שפע.
 

ייד

משתמש מקצוען
השאלה היא איך אתה גורם לכולם לעבור מרצונם הטוב לאוטובוסים (הרי תמיד רכב פרטי יהיה יותר נח מאוטובוס).
אם יש נת"צ, גם אם הציבור לא יואילו בטובם לעבור לאוטובוס, האנשים שכן בחרו לנסוע באוטובוס לא יתקעו בפקקים.
לתח״צ יש יתרונות של עבודה / לימוד בזמן הנסיעה, ואמור להיות הרבה יותר זול,
רוב האנשים שאני מכיר קנו את הרכב הראשון כי לא היתה ברירה אבל הם מצידם היו מעדיפים להמשיך ליסוע באוטובוס,
כלומר שלא צריך הרבה כדי שאנשים יעדיפו תח״צ, כל מה שצריך זה שהיא תהיה זמינה ונוחה.
אם יש נת"צ, גם אם הציבור לא יואילו בטובם לעבור לאוטובוס, האנשים שכן בחרו לנסוע באוטובוס לא יתקעו בפקקים.
פה כבר עברת לקומוניזם,
אם האזרחים לא רוצים תח״צ זו זכותם!!!!
והם לא צריכים להתקע בפקק יותר מכל גורם אחר
 

ייד

משתמש מקצוען
בסופו של דבר אפשר לתת שירות הרבה יותר טוב שהאוטובוסים לא משוטטים 40 דקות בכל העיר אלא עושים מסלול קצר של 10 דק'...
אתה צודק!
האוטובוסים צריכים לעשות סיבוב של 10 דק׳ בשכונה ולצאת!!!
השכונה הסמוכה תקבל אוטובוס נפרד שיעשה סיבוב של 10 דק׳ בכל רחבי השכונה וישיר החוצה
אין שום היגיון לקחת את כולם לסיור ברחבי העיר בדיוק כמו שאין היגיון לגרור את כולם לעלות ולרדת עם מזודותיהם ב3 אוטובוסים.
 

ייד

משתמש מקצוען
לא מכיר מספיק את ירושלים כדי לתת דוגמאות, אבל לדוגמא בנהר הירדן בבית שמש יש המון אנשים שצריכים להגיע מתחנה אחת לתחנה הבאה או כמה תחנות הלאה בנהר הירדן, כך שאם יהיה שם נת"צ זה יהיה תועלתי מאוד.
לא בונים נת״צ בשביל כמה נוסעים,
התכנון צריך לקחת בחשבון את כלל הנוסעים
ולכן פיתרון שרק מזיק לכולם הוא מיותר
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
אתה צודק!
האוטובוסים צריכים לעשות סיבוב של 10 דק׳ בשכונה ולצאת!!!
השכונה הסמוכה תקבל אוטובוס נפרד שיעשה סיבוב של 10 דק׳ בכל רחבי השכונה וישיר החוצה
אין שום היגיון לקחת את כולם לסיור ברחבי העיר בדיוק כמו שאין היגיון לגרור את כולם לעלות ולרדת עם מזודותיהם ב3 אוטובוסים.
אם המצב הוא שאין מספיק אוטובוסים או כח אדם, מוטב שהאוטובוסים יעשו מסלול קצר יותר, מאשר שיסעו בתוך השכונה של כל אחד- ולא יהו אוטובוסים..
 

די

משתמש סופר מקצוען
רוב האנשים שאני מכיר קנו את הרכב הראשון כי לא היתה ברירה אבל הם מצידם היו מעדיפים להמשיך ליסוע באוטובוס,
כלומר שלא צריך הרבה כדי שאנשים יעדיפו תח״צ, כל מה שצריך זה שהיא תהיה זמינה ונוחה.
גם מי שקונה מרצדס אומר לך שלא הייתה לו ברירה והוא מצידו היה ממשיך לנסוע עם סובארו...
גם רכב ביחס לתח"צ תמיד יהיו תירוצים למה לקנות רכב ולמה "חייבים" אותו.
פה כבר עברת לקומוניזם,
אם האזרחים לא רוצים תח״צ זו זכותם!!!!
והם לא צריכים להתקע בפקק יותר מכל גורם אחר
לא קשור לקומוניזם.
קומוניזם זה מה שקורה בסינגפור שאסור לקנות רכב שאפשר לדון על זה אם זה מוצדק, אגב התוצאה שם נראה לי די מוצלחת.
כאן ממש לא מדובר על זה.
מי שרוצה לקנות רכב שיערב לו.
אבל למה מי שמסכים לנסוע באוטובוס צריך להיתקע בפקק מאחורי כל אלו שהיו להם תירוצים וקנו רכב, שבשטח כביש של שתי רכבים נכנס אוטובוס עם עשרות אנשים?!
לא יעזור להרחיב את הכביש כי רק יתווספו עוד רכבים.
לכן יש שתי נתיבים, נתיב אחד לרכבים פרטיים ונתיב אחד לתח"צ.
אם בנתיב של הרכבים הפרטיים יש פקק אז שיחליטו לבד אם הם מעדיפים לעבור לתח"צ או להישאר ברכב הפרטי הממוזג עם המוזיקה שהם אוהבים.
בכל אופן אף אחד לא תוקע את הרכבים הפרטיים בפקק אלא הם תוקעים את עצמם.
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
אז שוב, התנאי הראשון שאנשים יוכלו להעדיף תחבורה ציבורית, זה שתהיה תחבורה ציבורית, שיהיו אוטובוסים!
וללא תירוצים של מחסור בכח אדם או בתקציב.
אחרי זה אפשר לראות איך לעודד יותר את הנסיעה בתח"צ.
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
אגב, פה בארץ התחבורה לא מותאמת לתיירים בכלל...
איזה תיר יילך לעשות רב-קו (או אפי' להוריד ולהתקין אפליקציה) כדי לנסוע נסיעה קצרה?
מה שהופך את התח"צ בארץ אך ורק לישראלים, עוד משהו שלא מעודד תח"צ.
(ואותו דבר בקרב כאלה שלא בהחלט נוסעים תמיד בתח"צ והרב-קו לא עליהם תמיד אם יש להם וכו'.).
 

די

משתמש סופר מקצוען
אז שוב, התנאי הראשון שאנשים יוכלו להעדיף תחבורה ציבורית, זה שתהיה תחבורה ציבורית, שיהיו אוטובוסים!
וללא תירוצים של מחסור בכח אדם או בתקציב.
אחרי זה אפשר לראות איך לעודד יותר את הנסיעה בתח"צ.
שים לב שאם יש נת"צים והנהג עושה את המסלול נניח ב50% יותר מהר, זה מקביל לתוספת של 50% נהגים ואוטובוסים, כי כל נהג ואוטובוס יכולים לעשות יותר נסיעות.
אגב ראיתי שכתבו שלא מוסיפים עוד תחבורה לרמה ד' בגלל שיש עומס בנהר הירדן ואי אפשר להוסיף שם אוטובוסים.
(בהשוואה למקומות חדשים אחרים יש לרמה ד' הרבה תחבורה, כמובן שתמיד צריך עוד).
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
אגב ראיתי שכתבו שלא מוסיפים עוד תחבורה לרמה ד' בגלל שיש עומס בנהר הירדן ואי אפשר להוסיף שם אוטובוסים.
התייחסתי לזה לעיל.
להגיד שבגלל העומס בנהר הירדן לא להוסיף אוטובוסים, זה מגוחך!
כי בסופו של יום המגזר החרדי (ואוכלוסיה הצריכה להגיע לרמה ב') הם המשתמשים הגדולים ביותר של תח"צ בארץ ורובם של האנשים ימצאו דרכים אחרות להגיע לרמה ב', חלקם במעבר בכמה אוטובוסים (שהאחרון לכיוון רמה ב' צפוף ביותר), חלקם יגיעו לטרמפיאדה העמוסה ב"לב הרמה" שם יחכו לטרמפ להיכנס יותר עמוק לשכונה, וחלקם ימצאו דרכים אחרות.
אבל החלק הקטן הזה יגרום לכך שהעומס בנהר הירדן יגדל ויגדל!
זה טעות לחשוב שאי הכנסת אוטובוסים מונעת עומס! ההיפך הוא הנכון! ובפרט בחברה החרדית!
(ואני לא מדבר על מצבי עומס קיצוני כמו ברחוב חזון איש בבני ברק, אבל גם שם תחשבו מה היה קורה אם היו רק מחצית מהאוטובוסים...).
אגב, כיום המצב השתפר לאחר שהעירייה ומשרד התחבורה "נכנעו" והסכימו להפעיל את קו 2.
 

די

משתמש סופר מקצוען
התייחסתי לזה לעיל.
להגיד שבגלל העומס בנהר הירדן לא להוסיף אוטובוסים, זה מגוחך!
כי בסופו של יום המגזר החרדי (ואוכלוסיה הצריכה להגיע לרמה ב') הם המשתמשים הגדולים ביותר של תח"צ בארץ ורובם של האנשים ימצאו דרכים אחרות להגיע לרמה ב', חלקם במעבר בכמה אוטובוסים (שהאחרון לכיוון רמה ב' צפוף ביותר), חלקם יגיעו לטרמפיאדה העמוסה ב"לב הרמה" שם יחכו לטרמפ להיכנס יותר עמוק לשכונה, וחלקם ימצאו דרכים אחרות.
אבל החלק הקטן הזה יגרום לכך שהעומס בנהר הירדן יגדל ויגדל!
זה טעות לחשוב שאי הכנסת אוטובוסים מונעת עומס! ההיפך הוא הנכון! ובפרט בחברה החרדית!
(ואני לא מדבר על מצבי עומס קיצוני כמו ברחוב חזון איש בבני ברק, אבל גם שם תחשבו מה היה קורה אם היו רק מחצית מהאוטובוסים...).
אגב, כיום המצב השתפר לאחר שהעירייה ומשרד התחבורה "נכנעו" והסכימו להפעיל את קו 2.
בעיקרון אתה כותב דברי טעם.
אבל מה אתה חושב שהפתרון לפקקים בנהר הירדן?
אם יוסיפו עוד כמה אוטובוסים שאתה רוצה שיעמדו בפקק זה יפתור את הבעיה?
הפתרון היחיד שאני רואה הוא לעשות נת"צ בנהר הירדן.
ואם זה הפתרון, אז בוודאי בשדרות האמוראים שיש כבר נת"צ שלא להרוס אותו (תכניות של רה"ע?)
 

ייד

משתמש מקצוען
אם המצב הוא שאין מספיק אוטובוסים או כח אדם, מוטב שהאוטובוסים יעשו מסלול קצר יותר, מאשר שיסעו בתוך השכונה של כל אחד- ולא יהו אוטובוסים..
מוטב שבמקום להוציא אוטובוס כל 5 דק׳ מקצה העיר ועוד 10 אוטובוסים מזינים מהשכונות,
יוציאו אוטובוס כל 20-25 דק׳ מכל שכונה (לפי הצורך) וגם יחסכו בכח אדם באוטובוסים המזינים!
 

ייד

משתמש מקצוען
גם מי שקונה מרצדס אומר לך שלא הייתה לו ברירה והוא מצידו היה ממשיך לנסוע עם סובארו...
גם רכב ביחס לתח"צ תמיד יהיו תירוצים למה לקנות רכב ולמה "חייבים" אותו.
אני לא מבין, כל החברים שלך המציאו תירוצים כשהם קנו רכב?
כולם משקרים אותך?

באמת אם לדעתך, התושבים באמת בוחרים לקנות רכב בשביל הפינוק אז ״ועד הבית״ - ה״מדינה״ צריך לסלול להם כבישים מתאימים כי זה מה שהתושבים מעוניינים גם אם הם מטומטמים,
ואין לפקידים ה״חשובים״ זכות להחליט בשביל האזרחים מה טוב להם ״באמת״...
כי כשה״מדינה״ מחליטה לאזרח מה טוב לו זה נקרא ק-ו-מ-ו-נ-י-ז-ם

אגב, אני מציע שהמדינה תבנה בתי כנסת גדולים בנוסח תימני (כמובן כי זה הנוסח המדויק והמקורי...) במרכז כל שכונה ושכונה ומי שירצה דוקא להתפלל בנוסח אחר יוכל להניח קרואן בפאתי השכונה,
לא שהמדינה מעדיפה את התימנים אבל מי שרוצה דוקא להתפלל בנוסח אחר ילך קצת, ויצתופף קצת...
 
נערך לאחרונה ב:

די

משתמש סופר מקצוען
באמת אם לדעתך, התושבים באמת בוחרים לקנות רכב בשביל הפינוק אז ״ועד הבית״ - ה״מדינה״ צריך לסלול להם כבישים מתאימים כי זה מה שהתושבים מעוניינים גם אם הם מטומטמים,
ואין לפקידים ה״חשובים״ זכות להחליט בשביל האזרחים מה טוב להם ״באמת״...
כי כשה״מדינה״ מחליטה לאזרח מה טוב לו זה נקרא ק-ו-מ-ו-נ-י-ז-ם
מצוין.
סללו שתי כבישים.
אחד לאלו שנוסעים ברכב ואחד לאלו שנוסעים באוטובוס.
 

ייד

משתמש מקצוען
ולענין המציאות כבר כתבתי בעבר שאני מכיר מאות אנשים שקנו רכב פרטי בגלל שבנו נת״צים ורק״לים בירושלים והנסיעות נהיו בלתי נסבלות,
וכל אלו לא העלו על דעתם לקנות אוטו, ורבים גם היו בלי רישיון,
אבל ככל שתכנון התח״צ נהיה יותר ויותר גרוע, יותר ויותר מנותק, יותר מסורבל ויותר איטי
וככל שהתכנון עובר מלהבין את הרגלי התושבים ל״לנהל את הרגלי התושבים״
וככל שמ.התחבורה עובר מלעזור לאזרח ללחנך את האזרח
ככה כמות הרכבים בכביש עולה
 

ייד

משתמש מקצוען
שים לב שאם יש נת"צים והנהג עושה את המסלול נניח ב50% יותר מהר, זה מקביל לתוספת של 50% נהגים ואוטובוסים, כי כל נהג ואוטובוס יכולים לעשות יותר נסיעות.
אגב ראיתי שכתבו שלא מוסיפים עוד תחבורה לרמה ד' בגלל שיש עומס בנהר הירדן ואי אפשר להוסיף שם אוטובוסים.
(בהשוואה למקומות חדשים אחרים יש לרמה ד' הרבה תחבורה, כמובן שתמיד צריך עוד).
ולכן אם במקום שהאוטובוס לבני ברק יעשה סיבוב של שעה בכל העיר הוא יסע ישר מרמה א׳
ישאר זמן לקו נוסף מרמה ג׳
וקו נוסף מרמה ד׳
 

די

משתמש סופר מקצוען
ולענין המציאות כבר כתבתי בעבר שאני מכיר מאות אנשים שקנו רכב פרטי בגלל שבנו נת״צים ורק״לים בירושלים והנסיעות נהיו בלתי נסבלות,
וכל אלו לא העלו על דעתם לקנות אוטו, ורבים גם היו בלי רישיון,
אבל ככל שתכנון התח״צ נהיה יותר ויותר גרוע, יותר ויותר מנותק, יותר מסורבל ויותר איטי
וככל שהתכנון עובר מלהבין את הרגלי התושבים ל״לנהל את הרגלי התושבים״
וככל שמ.התחבורה עובר מלעזור לאזרח ללחנך את האזרח
ככה כמות הרכבים בכביש עולה
אם רכבות/רכבות קלות נקרא לנהל את הרגלי התושבים, אז בהרבה מקומות בעולם "מנהלים את הרגלי התושבים" פי אלף, והתחבורה הציבורית מצוינת, כך שאנשים שמרוויחים עשרות אלפי דולרים בחודש נוסעים בתחבורה ציבורית.
הבעיה בישראל היא להפך, שמשקיעים יותר מדי במחלפים וכבישים חדשים לרכבים פרטיים ולא משקיעים מספיק בתח"צ.
השקעה בתח"צ זה לא רק לממן אוטובוסים ונהגים, אלא בעיקר לדאוג שמי שנוסע בתח"צ יוכל להגיע במהירות ליעד ולא להיתקע בפקקים. הפקקים גם גורמים לאוטובוסים לאחר, מה שמוריד עוד יותר את האמינות של התח"צ.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  108  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה