@Ruty Kepler
הסברת כ''כ ברור וקל-
שאי אפשר לנהוג אחרת....
אני עדיין בלי ילדים.
שיזדרזו פליז. לפני שאשכח...
הסברת כ''כ ברור וקל-
שאי אפשר לנהוג אחרת....
אני עדיין בלי ילדים.
שיזדרזו פליז. לפני שאשכח...
@Ruty Kepler
כמה ימים זה נורמלי שילד מפספס?
יומיים? שלוש?
אני מדגישה ימים שלא רואים בהם שום התקדמות,
אלא רק פספוסים....
תודה!
אז לפני שלושה ימים אין מה להתייאשהימים בלי שום-שום התקדמות, אצל הילדים שהכרתי, היו בערך יומיים-שלושה.
אחר כך כבר נהיו מרווחים והתחילה להתפתח מודעות ראשונית למה שקורה.
גם אחרי עשר לא.אז לפני שלושה ימים אין מה להתייאש
אחרי תקופת גמילה קשה ומתישה וזה היה ממש תקופה...שאלה לבעלות נסיון עם ילדים בגילאים צעירים:
התחלתי לערוך לבן השנה ושבעה שלי הכרות עם הענין,
לשיים + לקחת לשירותים בתחנות קבועות (פעמיים ביום).
תכננתי תהליך הדרגתי מאד איטי אבל הילד קלט מאד יפה וכבר רץ עם זה קדימה.
הוא משיים בעצמו, אפילו לפני, וכמה פעמים כבר ביקש והלך בעצמו לשירותים.
הבעיה היא שבשירותים הוא מפחד לשבת (קניתי לו מקטין אסלה אבל נראה לי לא מספיק יציב לו)
קניתי לו סיר קטן ובתחילה הוא ישב שם יפה, אבל אחרי יומיים התחיל לסרב לשבת.
אני מושיבה אותו, הוא קם כמעט מיד, מסתובב סמוך לסיר ומפספס (בצורה מאד מתוכננת ומודעת)
כבר כמעט שבועיים כך ואני מתלבטת איך להמשיך.
בינתיים רק הצעתי לו וכשקם - הנחתי לו לקום ולהסתובב חופשי כרצונו.
האם אני צריכה יותר לשכנע אותו להמשיך לשבת? (סיפור לא עזר, הוא קם, התישב על הרצפה ליד והקשיב)
אולי להמשיך כך ולחכות שיפול לו האסימון לבד?
יש עוד רעיון שאפשר לנסות?
או פשוט להניח לענין ולחכות שיגדל?
באיזה גיל התחלת?אחרי תקופת גמילה קשה ומתישה וזה היה ממש תקופה...
מי יכול להמליץ לי אם להתחיל עם 2 ביחד או להתחיל עם אחד ואח"כ עוד אחדאני מצדיעה לכל אמא לתאומים... אין לי מושג איך הייתי עושה את זה עם שניים בבת אחת. ילד אחד בתהליך פרידה מטיטול, מספק תעסוקה די והותר לכל היום.
@Ruty Kepler אני צריכה עזרה...
התחלתי ביום שני תהליך פרידה עם הבן שלי בן שעה ועשרה חודשים
הוא ילד מפותח כרגיל לגילו, אבל מבין הכל.
3 ימים ראשונים הוא רק פספס
מיום שישי התחלתי לקחת אותו לשירותים כשהתחיל לפספס-
אני אומרת לו להתאפק כשהוא מתחיל, הוא עוצר וממשיך לשירותים
באופן כללי נראה שהוא שולט על עצמו (ריווח בין היציאות וכו' ובהתחלה היה עושה צפוף יותר)
והוא גם מודע לזה שהוא מרטיב וכו'.
אבל-נראה שהענין לא מזיז לו,
אני מרגישה שאני האקטיבית הסיפור וזו שלוקחת את האחריות,
והוא פסיבי יותר, כלומר זורם איתי ומגיע לשירותים,
אבל לא תופס יוזמה מעצמו.
חשוב לי להגיד שהייתי איתו כל הזמן בבית, השתדלתי לא להלחיץ, אלא רק להסביר כל פעם-
בקיצור-לפי ההדרכה...
והוא גם מאד גאה בענין השירותים ומבסוט מזה, לא נראה מפוחד או שמהו בסגנון
השאלה מה עכשיו?
להמשיך ככה? לא לקחת אותו לשירותים כשמתחיל ושימשיך לפספס על הרצפה?
אני ממש בדילמה... מקווה שהובנתי
תודה!
אני מרגישה שאני האקטיבית הסיפור וזו שלוקחת את האחריות,
והוא פסיבי יותר, כלומר זורם איתי ומגיע לשירותים,
אבל לא תופס יוזמה מעצמו.
והוא גם מאד גאה בענין השירותים ומבסוט מזה, לא נראה מפוחד או שמהו בסגנון
השאלה מה עכשיו?
להמשיך ככה? לא לקחת אותו לשירותים כשמתחיל ושימשיך לפספס על הרצפה?
נתתי רצפה רטובה... ועדיין נותנת, ואני מתטערת כל פעם על הרצפה וכו'ברור. כל מנחת הורים תספר לך שאם צד אחד לוקח אחריות, הצד השני מתנער ממנה.
קשה לדעת בלי להכיר מקרוב את הילד... אבל אם את מסוגלת נפשית לראות את הרצפה האהובה שלך רטובה, אולי שווה לך לנסות פעם-פעמיים לתת לו להמשיך איפה שהתחיל.
ואז לכרכם פנים בצער על הרצפה הבוכה, לנגב אותה, ולהסביר שוב מה עושים איפה.
(והכי חשוב - לזכור שאין שום חובה להפרד מטיטול בכזה גיל, ואפשר גם לחכות לזמן פחות לחוץ).
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
26.09
כ"ג אלול
פתיחת
קורס מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קיט ק'
קמה קָרָאתִי בְכָל לֵב עֲנֵנִי יי חֻקֶּיךָ אֶצֹּרָה:קמו קְרָאתִיךָ הוֹשִׁיעֵנִי וְאֶשְׁמְרָה עֵדֹתֶיךָ:קמז קִדַּמְתִּי בַנֶּשֶׁף וָאֲשַׁוֵּעָה (לדבריך) לִדְבָרְךָ יִחָלְתִּי:קמח קִדְּמוּ עֵינַי אַשְׁמֻרוֹת לָשִׂיחַ בְּאִמְרָתֶךָ:קמט קוֹלִי שִׁמְעָה כְחַסְדֶּךָ יי כְּמִשְׁפָּטֶךָ חַיֵּנִי:קנ קָרְבוּ רֹדְפֵי זִמָּה מִתּוֹרָתְךָ רָחָקוּ:קנא קָרוֹב אַתָּה יי וְכָל מִצְוֹתֶיךָ אֱמֶת:קנב קֶדֶם יָדַעְתִּי מֵעֵדֹתֶיךָ כִּי לְעוֹלָם יְסַדְתָּם: