שלג בירושלים

נתן כהן2

משתמש רשום
המשתמש נחסם
החזאי אורי באץ אומר שמיום ראשון בערב עד יום שלישי בבוקר הולך להיות שלג בצפון ובהרי המרכז
ומשהו אמר לי שכבר משבת ירד שלג בירוושלים
משהו יודע?
תודה
 

בת הכפר

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
איך עוברים את החורף בלי ג'וק מבחדרי?
אני חסומה שם וכל כך קשה לי בלי...
 

תותי פרוטי

משתמש פעיל
השלג הוא ודאי??
כי באתר התחזית של בועז דיין רשום שיהיה שלג קל שלא ייתפס
 

שירו

משתמש סופר מקצוען
עריכה והפקת סרטים
נכתב ע"י בת הכפר;1944797:
איך עוברים את החורף בלי ג'וק מבחדרי?
אני חסומה שם וכל כך קשה לי בלי...

מה כוונת המשורר?
 

נני5

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
נכתב ע"י בת הכפר;1944797:
איך עוברים את החורף בלי ג'וק מבחדרי?
אני חסומה שם וכל כך קשה לי בלי...
לאחרונה הוא לא כותב שם כמעט. יש שם אחרים שמכניסים עדכונים.
ג'וק באמת חסר בסביבה!
 

אפכא מסתברא

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
עד כה מצאתי את אתר ירושמיים הכי אמין מבחינת תחזיות (לשלג עכ"פ), וזה מה שהוא 'מבטיח':
 

קבצים מצורפים

  • תחזית.png
    KB 163.4 · צפיות: 7

טוליפ

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
רק מיום שני שלג מעורב בגשם ושלישי, כידוע שלג אפשר לחזות במדוייק רק 3 ימים קודם.
 

בן עמרם

משתמש פעיל
בקשה

מי שיכול לעדכן כאן מאתר ירושמיים ואתר מטאו-טק
על שלג אפשרי בשבוע הבא בירושלים , (אם יהיה עדכון מעניין בימים הקרובים)
אודה לו מאד על כך.
אני יכול לעדכן ששירות מטאורולגי- השלג בלילה של ראשון יתכן בהרי המרכז(לא כולל י-ם)
בועז דיין- רק משני בערב וגם זה לא ברור אם מעורב או נורמלי
אורי בץ- שלג מראשון בלילה.
 

טוליפ

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
ירושמיים
הודעות והתראות
ד 20/01/16 11:05
בשבוע הבא מתפתחת רמה חוסמת במרכז אירופה עם אפיק רום מהקוטב שיוצרים מצב למערכת משמעותית חורפית, by the book. מערכת מסוג זה בד'כ מביאה שלגים.
ד 20/01/16 11:09
בשלב זה הימים האפשריים לשלג (באוויר או בקרקע) הם שני-שלישי עם שאריות ברביעי. תחזית רשמית? רק ביום שישי.
יש מצב לשלג.
 

efrat1

משתמש סופר מקצוען
השירות המטארולוגי
ראשון
גשם לפרקים מצפון הארץ עד צפון הנגב מלווה בסופות רעמים. ינשבו רוחות חזקות. קיים חשש לשיטפונות והצפות. בהרי הצפון ירד שלג ומשעות הערב יתכן שלג גם בהרי המרכז. בדרום הארץ יתכנו סופות חול, צפוי אובך. הטמפרטורות ירדו עוד.
 

סביונית

משתמש מקצוען
אתר מטאו טק:
שישי
22.1
7°-14°
שבת
23.1
4°-11°
ראשון
24.1
2°- 6°
שני
25.1
2°- 6°
שלישי
26.1
3°- 6°
רביעי
27.1
1°- 7°
 

בן עמרם

משתמש פעיל
לפי רוב התחזיות נראה שאין שלג משמעותי -
או גשם מעורב
או שלג קל מאד שלא יערם רציני
(גם בועז דיין שמדגיש שירד שלג -כותב בפירוט על ירושלים- גשם מעורב)
 

2OR

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
עדכונים מג'וק:
אחרי עדכוני הערב (בסביבות 22:00) נעלה לכאן סקירה מעודכנת.
הסינופטיקה במקרה הנוכחי היא לא פשוטה, מדובר באפיק סטטי, כלומר אפיק נייח שמתיישב עלינו למשך מספר ימים, התנודות בתוך האפיק הם דינמיות מאד וגם המודלים מוגבלים ביכולתם לפענח את התנודות הדינמיות בתוך האפיק.
לכן במקרה הזה המודלים לא סגורים על תרחיש מסוים וגם כל מודל בינו לבין עצמו משתנה מדי עדכון.
חיזוי רום השלג במקרה הזה הוא יומרני לחלוטין, בכל זאת ננסה לעשות סדר אחרי עדכוני הערב לנתח מה צפוי לנו לפי מה שרואים עכשיו.

בכל מצב, חצי הכוס המלאה היא מלאה מספיק, לא הוגן להתבכיין על השבוע הצפוי לנו גם אם זה לא יביא לנו שמיכה לבנה מרופדת בירושלים, יש מספיק חדשות טובות גם בלי זה.

כאמור, עדכון מורחב אחרי עדכוני הערב


====

השלג הירושלמי אולי משמח כל ירושלמי מצוי, אבל יש לו תופעות לוואי בלתי נסבלות, ייסורי המתנה מורטות עצבים, מתח בלתי נסבל, יגיע או לו יגיע, וזה בלי להזכיר את המפח נפש הנלווה לפעמים כשמגלים בבוקר את הקרקע האפורה והרטובה, רק אז אפשר להתפכח מהחלום הלבן שחלמנו, אולי דווקא בשל כך למדנו כל כך להעריך אותו כשהוא מגיע ולייחל לו בכיליון עיניים, הוא פשוט משחרר בבת אחת את פקעת העצבים הבלתי נסבלת, הרגע שהכול משתחרר שווה את כל ייסורי ההמתנה.
(מי שלא ירושלמי ואוהב שלג לא יבין בכלל על מה אני מדבר, הוא מוזמן לדלג על הפתיחה)

את הימים האחרונים אגדיר בצורה יבשה כימים קצת מעצבנים, עדכון אחרי עדכון, כמה שננסה להתעמק, זה עדיין לא זה, נתונים שלא נותנים כל אפשרות להכריע, החזאים הצליחו בתחכום רב להכניס ללקסיקון המונחים שלהם מילים כמו "ייתכן", "אפשרות" "אולי" וכו' וכו', זה לא מקצועי ולא רציני, אבל במקצוע שלהם אין להם ברירה, כשאין תשובה חד משמעית כותבים "ייתכן" ונגמר הסיפור.

זה בגדול הסיכום של עדכוני הערב, אז מה כן יש לנו ?

ראשית הסבר קצר למושג סינופטי מוכר, מהו אפיק רום ומהו רכס.

גרעין האוויר הקר בעולם נמצא בשני הקטבים בדמות כיפת אוויר קר, נתייחס למה שנוגע לנו שזה הקוטב הצפוני, האוויר הקר לא מתפשט דרומה בקצב שווה אלא בדמות צינורות אוויר קר היורדים דרומה, בין צינור לצינור האוויר חם יותר, כי לשם מתנקז בדרך כלל האוויר החם שעושה את המסלול ההפוך, כלומר עולה מקו המשווה צפונה לכיוון הקוטב, בגדול הצינורות הקרים האלו מוגדרים כאפיקי רום והאוויר החם שביניהם מוגדרים כרכס, ההשפעה של האוויר הקר מגיע עד קוו הרוחב 30 בחורף במקרה של אפיק שמדרים (שזה הקו שמפריד את חלקו המדברי של מדינת ישראל לבין חלקו הגשום) וההשפעה של האוויר החם מגיע עד קו הרוחב 70 במקרה של רכס.
באזורים שמחוץ לקווי רוחב 30-70 אין הרבה שינויי מזג אויר, רק תושבי קווי רוחב 30-70 מרגישים את החוויה של שינויי מזג אויר מהקצה אל הקצה תוך מספר ימים, למרבה המזל רוב שטחה של ארץ ישראל בפנים.

(זה אולי לא מדויק ואפילו פתטי להגיד שזה אפיק וזה רכס מבלי להסביר את חגורות הלחץ העולמיות ומבלי להתייחס לתנועה הציקלונית שבאפיק לבין התנועה האנטי ציקלונית שברכס, כדי להסביר את אופן היווצרות מערכות מזג האוויר חייבים להכיר מקודם את כוח קוריוליס, כוח גרדיינט הלחץ, כוח צנטריפוגלי, ואת מפל הטמפרטורה, ניסיתי רק לתת כמה מושגים לאנשים פשוטים)

איך כל זה קשור למזג אויר אצלנו ולמה שיקרה שבוע הבא נעלה תיכף כאן.
 

עימודאייקה

משתמש רשום
עימוד ספרים
העדכון האחרון שהבאת השאיר אותנו במתח, בגלל שהוא רק ההקדמה לעדכון, תוך הבטחה שעוד מעט יעלה העדכון עצמו.
אם תוכל להעלות את העדכון עצמו, נודה לך מאוד.
 

haso

משתמש פעיל
איך כל זה קשור למזג אויר אצלנו ולמה שיקרה שבוע הבא נעלה תיכף כאן.



האפיק שנוחת אלינו במהלך שבת הוא רחב מאד, הרבה יותר מאפיק סטנדרטי, באופן כללי ניתן להגיד שמספר כוחות מופעלים במקביל על אפיק והם מאזנים את תנועתו, כוח קוריוליס, סיבוב כדור הארץ ותא הדלי, (על שם מטאורולוג בשם הדלי שחי לפני 300 שנה והמציא תאוריה זו).

האפיקים נעים ממערב למזרח, ככל שהוא רחב יותר הוא בדרך כלל נע מזרחה לאט יותר והוא גם מכסה שטח רחב יותר אז הוא שוהה באותו שטח יותר זמן, לכן זה נראה כאפיק סטטי שלא זז.

באומדן גס, במקרה הנוכחי הרוחב של האפיק גם בחלק הדרומי שלו הוא פי 15 מרוחבה של מדינת ישראל, אנחנו ממש חלק קטן ולא מהותי ממנו.

כמו שהזכרנו התנודות בתוך האפיק הם דינמיות מאד בפרט באפיק כזה רחב, כל תנודה לכאן או לכאן משפיע עלינו הרבה, לא מפתיע שגם הערב אין תמונה אחידה במודלים.

מה שניתן להגיד כרגע שהאפיק מגיע אלינו במהלך יום שבת והוא יעזוב אותנו לקראת יום חמישי, מה יקרה בתוך הימים הללו קשה לקבוע במדויק כי זה עדיין משתנה.

כנראה יהיה שני גלים, גל ראשון שיתחיל בשבת ושיאו בראשון בלילה עד שני בבוקר וגל שני בשלישי בלילה עד רביעי בבוקר, הגל השני עדיין בסימן שאלה.

האפיק מאד מפותח ומתאים לתצורה של מערכת שלג, אולם כשבודקים לעומק את מפרט הטמפרטורות מגלים שהתנאים גבוליים למדי לגבי שלג בירושלים, ובנוסף לכך אין לכל אורך המערכת סנכרון מושלם בין טמפרטורות הרום לטמפרטורות הקרקע, בגל הראשון של ראשון בלילה אין מספיק קור בשכבות הרום ובגל השני שכלל לא בטוח שיגיע אין מספיק קור בקרקע.

לפי עדכון ערב האחרון של המודל האמריקאי הרום לא יורד מתחת למינוס 29.2 והקרקע לא יורדת מתחת למינוס 1.8
המפלס הבינוני שהוא מפלס 700 מ"ב לפי המודל האמריקאי הוא לא מגיע למינוס 12 לכל אורך המערכת, במקרה כזה לא תמיד יהיה דפוזיציה, כלומר אין מעבר ישיר מגז למוצק, ואז גם אם שאר המפלסים יסתנכרנו איך שהוא, עדיין מה שנקבל זה משקעי קרח, שהוא ברד רך ולא פתיתי שלג, הברד רך יכול להיערם במהירות והוא מסוכן הרבה יותר שלג לגבי החלקה, אבל זה לא שלג.

בוא נגיד שבחשבון מתמטי יבש אין תנאים לשלג נקי בירושלים לכל אורך המערכת, אבל כאן מגיע השילוב בין מתמטיקה לפרקטיקה, הניסיון מוכיח כי למשך הזמן בו האפיק שוהה מעלינו יש השפעה, ככל שהוא נמצא זמן יותר כך חלון ההזדמנויות ארוך יותר, וגם אם התנאים גבוליים הרי שבחלון הזדמנויות כל כך ארוך יש סיכוי לא מבוטל להיות מופתעים בעצמנו, מספיק כמה שעות טובות של רכבת עננים ומשם והלאה הדרך לחזור לשלג של דצמבר 2013 קצר מאד.

לסיכום, מיום ראשון בבוקר ועד לרביעי בבוקר המשקעים בירושלים יהיו מעורבים בחלקיקי קרח שונים ומשונים, בשני גלים עיקריים בראשון בלילה ובשלישי בלילה יש סיכוי לראות גם שלג, או בעיקר מטחי ברד רך.
לגבי היערמות וחסימת צירים, בשלב זה הכול עדיין פתוח, זה יכול להתפתח ביום יומיים הקרובים אבל כרגע זה עדיין לא מופיע.
חלון ההזדמנויות ארוך מאד, לכן הכול יכול לקרות ועל הרשויות וארגוני ההצלה להיערך בהתאם לכל תרחיש.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קלז

א עַל נַהֲרוֹת בָּבֶל שָׁם יָשַׁבְנוּ גַּם בָּכִינוּ בְּזָכְרֵנוּ אֶת צִיּוֹן:ב עַל עֲרָבִים בְּתוֹכָהּ תָּלִינוּ כִּנֹּרוֹתֵינוּ:ג כִּי שָׁם שְׁאֵלוּנוּ שׁוֹבֵינוּ דִּבְרֵי שִׁיר וְתוֹלָלֵינוּ שִׂמְחָה שִׁירוּ לָנוּ מִשִּׁיר צִיּוֹן:ד אֵיךְ נָשִׁיר אֶת שִׁיר יְהוָה עַל אַדְמַת נֵכָר:ה אִם אֶשְׁכָּחֵךְ יְרוּשָׁלִָם תִּשְׁכַּח יְמִינִי:ו תִּדְבַּק לְשׁוֹנִי לְחִכִּי אִם לֹא אֶזְכְּרֵכִי אִם לֹא אַעֲלֶה אֶת יְרוּשָׁלִַם עַל רֹאשׁ שִׂמְחָתִי:ז זְכֹר יְהוָה לִבְנֵי אֱדוֹם אֵת יוֹם יְרוּשָׁלִָם הָאֹמְרִים עָרוּ עָרוּ עַד הַיְסוֹד בָּהּ:ח בַּת בָּבֶל הַשְּׁדוּדָה אַשְׁרֵי שֶׁיְשַׁלֶּם לָךְ אֶת גְּמוּלֵךְ שֶׁגָּמַלְתְּ לָנוּ:ט אַשְׁרֵי שֶׁיֹּאחֵז וְנִפֵּץ אֶת עֹלָלַיִךְ אֶל הַסָּלַע:
נקרא  30  פעמים

לוח מודעות

למעלה