הניסוח צרם לי נוראכי בסופו של דבר החתן הוא המוצר שקונים אותו בגלל שהפער בין הבחורים הוא גדול הרבה יותר מהפערים בין הבנות
ויש מנעד רחב מאוד שם(אפשר להתפלסף מה בדיוק הסיבה ,אבל זה מוסכם שבמגזר הליטאי החתן הוא המוצר)
הניסוח צרם לי נוראכי בסופו של דבר החתן הוא המוצר שקונים אותו בגלל שהפער בין הבחורים הוא גדול הרבה יותר מהפערים בין הבנות
ויש מנעד רחב מאוד שם(אפשר להתפלסף מה בדיוק הסיבה ,אבל זה מוסכם שבמגזר הליטאי החתן הוא המוצר)
עוד בישיבות באירופה ככה היה, הגבירים היו מקבלים את הבחורים הטובים ואלו שלא הסתפקו בשאר.הגלגל לא התחיל ככה
הוא התחיל מתקופת החזון איש שככה ייצר את המצב בגלל עולם התורה
שרק התחיל (כנראה שראה בכך תיקון מעמד בני הישיבות שהיה נחות )
זה יכול להתחיל מדרישות של הבחורים שיאמרו להורים לסנן רק לפי המשכורתלמעשה היום גם מה שנותנים לא מספיק אפי' לחצי דירה והמשכנתא שלוקחים בינתיים יוצא יותר יקר משכירות, כלומר השווער משלם לדירה שכשהחתן שלו יחתן את ילדיו היא תהיה שלו ואז הוא יוכל למשכן אותה כדי לחתן את נכדיו וחוזר חלילה.
(לדעתי לא נשאר עוד הרבה זמן עד שהעסק הזה יקרוס, ויפסיקו להתחייב והשוק יהיה סביב כמה הבחורה מכניסה)
רק שאז מי שלא קיבל קעסט באמת לא יכל ללמודעוד בישיבות באירופה ככה היה, הגבירים היו מקבלים את הבחורים הטובים ואלו שלא הסתפקו בשאר.
אז זה היה הרבה יותר גרוע, פעמים רבות הבחור הסכים לשידוך עוד לפני שהוא ראה את הכלה, רק שמע כמה כסף הוא יקבל.
המשפט הזה הוא פשוט נוראכי בסופו של דבר החתן הוא המוצר שקונים אותו בגלל שהפער בין הבחורים הוא גדול הרבה יותר מהפערים בין הבנות
ויש מנעד רחב מאוד שם(אפשר להתפלסף מה בדיוק הסיבה ,אבל זה מוסכם שבמגזר הליטאי החתן הוא המוצר)
כמה עקום ומעוותלדעתי הבעיה היא בהורים ולא בבחורים, אני כבחור (נשוי שנתיים למדתי בישיבה נחשבת) לא חשבתי שמגיע לי שקל, אבל מה לעשות יש אנשים שנותנים כסף לדירה (ואמרתי להורי שכמו שמסננים מגזר, וסגנון פתוח יותר או פחות כך שיסננו הצעות שלא נותנות), לא חושב שבחור שמוכנים לשלם עליו אמור לשמוע הצעה של מישהו שלא מוכן לשלם (יש שיגידו שזה סברא של מידות רעות , לי זה נראה טיעון כלכלי פשוט)
יש אנשים שלמרות שאין להם שקל על הנשמה, חייבים להבטיח לתת כסף לדירה, בשביל שהשערות של הבת שלהם לא ילבינו.יש אנשים שנותנים כסף לדירה
רובם המוחלט לא 'מוכנים לשלם עליו'. הם יודעים שאין להם ברירה מלבד להתחייב לתת כסף שאין להם, ולגלגל את עצמם בגמ"חים לקראת ערוב ימיהם, בשביל לחתן את ביתםלא חושב שבחור שמוכנים לשלם עליו
מי שדורש כסף ממי שאין לו הוא אכזרי ולא הוגןולכן מי שמתחייב ואין לו מהיכן לשלם הוא רמאי ולא הוגן
יש לך מושג כמה בחורים 'מצויינים' נמצאים בגילאים מתקדמים פלוס ולא מוכנים לוותר על שבריר מהדרישות שלהם?הפתרון הוא לא בהתאגדות בחורים בעלי מידות, צריכים להתאגד כל האברכים, הרי פעם היו הרבה שיכלו לתת דירות ונוצר מונופול שמי שלא מתחייב לא יקבל בחור טוב, אך בימינו מיעוט בלבד יכול לתת ואם יתאגדו כל אלה שאין להם ולא יתנו מספר מצומצם של בחורים טובים ייחטפו על ידי אלה שנותנים אך יישארו מספיק בחורים מצויינים שיבינו שאם הם רוצים להתחתן אין להם ברירה.
אם אתה יודע שלרוב המוחלט של ההורים של הבחורות שמציעים לך אין את הכסף לתת לך, והכסף מגיע אך ורק מחובות ועוד ועוד הלוואות - אין לך שום סיבה להיות בתרעומת.אם יש מישהו שחמיו גוסס מול עיניו לדעתי (מנקודת מבט מבחוץ כי חמי לא קרס... ב"ה) הוא פושע ואכזרי ועליו למכור את דירתו אם כי מותר לו שיהיה לו תרעומת עליו כמו כל אחד שרימו אותו.
אתה בוודאי תשמח מאד אם יאחלו לך מעומק הלב ששום גמ"ח לא יסכים להלוות לך כשתצטרך לחתן את ילדיך.וכמובן אי אפשר לא להעלות למחשבה את הגמחים שבזכותם אנחנו יכולים לקחת הלוואות ולהמשיך את הסיחרור הזה ולחתן עם כבוד (החתן שלי שפיץ...) והרבה חובות.
מה שנכון נכוןאם אתה יודע שלרוב המוחלט של ההורים של הבחורות שמציעים לך אין את הכסף לתת לך, והכסף מגיע אך ורק מחובות ועוד ועוד הלוואות - אין לך שום סיבה להיות בתרעומת.
אתה בסך הכל כמו משקיע בסיכון גבוה מאד, שיודע שרוב הסיכויים שהוא לא יראה את הכסף.
יש גם היום זוגות שהתחתנו כךעוד בישיבות באירופה ככה היה, הגבירים היו מקבלים את הבחורים הטובים ואלו שלא הסתפקו בשאר.
אז זה היה הרבה יותר גרוע, פעמים רבות הבחור הסכים לשידוך עוד לפני שהוא ראה את הכלה, רק שמע כמה כסף הוא יקבל.
יש גם הורים גבירים שעושים חתונות באולמות כאלו, ולא נותנים לא דירה ולא שתיים. פשוט החתונה צריכה להיות בהתאם למעמד שלהם, אבל הילדים שיסתדרו בכוחות עצמם. (לפחות עד הירושה...)ליטאים קלאסים - כמעט ואין בכלל...
מה שהבאתי כאן,
זה פשוט ראיה , שאפילו אלו שיש להם יחסית ומרשים לעצמם לחתן ברמה גבוה,
הזוג שיוצא מהחתונה, יוצא עם אופק כלכלי הרבה פחות,(כמובן שיש גבירים גדולים שגם הם מחתנים שם והם נותנים דירה או שתים לכל ילד אני לא מדברת על גבירים ברמה הזו...)
מאשר הזוג שההורים הדלפונים עשו חתונה מינימאלית בארמונות חן.. זה הכל...
אולי זה חוסך בביטוח לאומי? וא"כ יוצא רווח קטן כל שנה.כמה אברכים שלא עובדים בכלל רושמים את עצמם כעוסק פטור, דבר שדורש מהם לשלם מאות שקלים בשנה לרואה חשבון?
אני מכיר אדם שמסיבות כלכליות לקח חתנים שהם רח"ל בנים של בעלי תשובה. למעשה יש הרבה בחורים מאוד איכותיים בקטגוריה הזו, הרבה יותר מאשר בחורים קלאסיים. יש גם ת"ח די מוכר עם שטעלע שגם יש לו כסף שלקח חתן בעל תשובה.ההורים שלי לא התחייבו. ואין לי ולבעלי דירה.
אנחנו חיים בשכירות באושר ובשמחה.
אנחנו שלוש בנות אחת אחרי השניה (יש עוד כמה אחרי הבנים). לשתי האחיות שלי יש דירות (ולא מההורים שלי).
ואני זוכרת שאבא שלי סיפר לבעלי על השדכנים שצחקו עליו שהוא רוצה חתן תלמיד חכם בלי 'לשלם', והנה הם לא צדקו.
ב"ה בעלי אברך תלמיד חכם ואוהב ללמוד (וכמוהו שתי הגיסים אברכים יראי שמיים ב"ה), וכל מי שאומר שמי שלא ייתן לא יקבל בחור טוב, למה? כי הוא למד בישיבה מעולה, שהיא לא השפיץ של עולם הישיבות?
מתי אנשים יבינו שלא חייבים לעשות משהו רק כי ככה מקובל? ושאת השידוך ה' קבע 40 יום לפני, ולא לפי הסכום שאנישם ייתנו או לא? ומי שנותן רק בשביל 'להיות כמו כולם' יתכבד להיות בחובות כמו כולם...
ואני לא נגד לעזור לילדים, ממש לא! אני רק חושבת שמי שיש לו ייתן (כמובן גם לבנים שלו, לא רק לבנות) ומי שאין לו? ה' הוא אבא של הילדים שלך ממש כמוך, והוא ייתן להם.
סליחה אם אני נשמעת קצת תקיפה, כואב לי לשמוע מחברותי, נשים חכמות "אין ברירה" "חייבים לתת" יום אחרי שסיפרו לי כמה המינוס שלהם בבנק גדל. אם אין לכם אל תתנו, ה' ייתן להם ישירות בלעדיכם.
אכן, כמה הבחורה מכניסה מבחינה כלכלית יותר משמעותי מעד 200,000 ש"ח. בפרט בעידן שממילא גם סכום משמעותי לא מספיק לקניית דירה אפי' בריכוז מתחרד ללא משכנתא משמעותית, שבשביל לשלם אותה (גם אם מצליחים לעבוד על הבנק) צריך הכנסה גבוהה.למעשה היום גם מה שנותנים לא מספיק אפי' לחצי דירה והמשכנתא שלוקחים בינתיים יוצא יותר יקר משכירות, כלומר השווער משלם לדירה שכשהחתן שלו יחתן את ילדיו היא תהיה שלו ואז הוא יוכל למשכן אותה כדי לחתן את נכדיו וחוזר חלילה.
(לדעתי לא נשאר עוד הרבה זמן עד שהעסק הזה יקרוס, ויפסיקו להתחייב והשוק יהיה סביב כמה הבחורה מכניסה)
וכמובן אי אפשר לא להעלות למחשבה את הגמחים שבזכותם אנחנו יכולים לקחת הלוואות ולהמשיך את הסיחרור הזה ולחתן עם כבוד (החתן שלי שפיץ...) והרבה חובות.
הדברים למחשבה בלבד
ממש לא, ודאי לא לאמא לכמה ילדים, נניח שהיא יוצאת מהמרכז בערך בשעה 16:00 הרי עם הפקקים היא לא תגיע לעפולה/הר יונה/טבריה/מגדל העמק/וכו' לפני 18:00, ומי יהיה בינתיים עם הילדים יומיים בשבוע?פעם פעמים בשבוע זה הגיוני לנסוע.
צורם לא רק לך אלא לכל מי שמסתכל על המציאותהניסוח צרם לי נורא
חוסך? ממש לאאולי זה חוסך בביטוח לאומי? וא"כ יוצא רווח קטן כל שנה.
לגמרי. זו לא חכמה לטייח את המציאות.צורם לא רק לך אלא לכל מי שמסתכל על המציאות
וזה המציאות לצערי
נכוןצורם לא רק לך אלא לכל מי שמסתכל על המציאות
וזה המציאות לצערי
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
26.11
כ"ה חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: