תמהונית

משתמש צעיר
אשמח לעזרה מהמבינים!
תבעתי את חברת אפיקים אחרי פסח, אחרי חודש וחצי קיבלתי זימון לדיון בבית משפט רק לתחילת החורף ועכשיו קיבלתי מכתב נוסף עם כתב הגנה של החברה עם כל מיני טענות מצוצות ולא נכונות והיה כתוב בתחילת המכתב שנציג הנתבעת (החברה) יצור איתי קשר בכדי להגיע להסדר מחוץ לבית המשפט מה אתם מציעים לעשות עדיף להתווכח איתם או להגיע לפשרה?
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
קודם כל צריך לפנות למשרד התחבורה משתי סיבות
א. בית המשפט לא יהיה מוכן שפנית אליו לפני שבכלל פנית לצד השני.
ב. אחרי שמשרד התחבורה יענה איזה תשובה לקונית מטופשת ובמיוחד אם היא תהיה שקרית תוכל להגיע עם זה לבית משפט.
עדיף לא 'להזהיר' את משרד התחבורה שאתה עומד לגשת לבית משפט, כי אז הם יחשבו לפני שהם יענו.
הם 'יקשקשו' את התשובה הרגילה שלהם ואז 'יחטפו' תביעה מבית משפט.
==
בקשר להלכה יש לשאול תלמיד חכם אם מותר.
אני יכול להסתפק גם בפניה ותגובה מצד החברה, לאו דווקא למשרד התחבורה, מספיק לי שהם עונים תשובה לקונית מטופשת כדי לגשת עם זה לבית משפט (כבר פניתי למשרד התחבורה היום על כל המקרים) השאלה היא אם לחכות גם לתשובה של משרד התחבורה או להסתפק בתשובה שהחברה תיתן לי בימים הקרובים ?
אין חובה או צורך לשלוח תלונה למשרד התחבורה או לחברה לפני שמגישים תביעה לבית משפט.
ניתן להגיש תביעה גם בלי תלונה מוקדמת!
יחד עם זאת יש חשיבות לשליחת תלונה לחברה ולמשרד התחבורה, מהסיבות הבאות:
1. משרד התחבורה קונס את החברה = יותר תלונות = יותר קנסות = אולי ישתלם לחברות לתת שירות יותר טוב (כמובן תלוי בנוסעים כמה תלונות הם ישלחו).
2. זה מאפשר לחברה לעקוב אחרי הנהגים ולהזהיר ולפגוע בבונוס כשהנהגים מגזימים (הם עושים את זה!).
3. אמנם זה לא נצרך, אבל זה יוצר קצת אמינות לתביעה. אם פנינו וקיבלנו ממנו מענה שאנחנו צודקים או שמשתמע שאנחנו צודקים, זה יכול ליצור רושם אמין. אבל שוב - אין שום חובה כזאת!
4. אם אנחנו מקלים תשובה שאנחנו לא צודקים, זאת נורת אזהרה שאולי יש לחברה טיעון טוב נגדנו שהיא תוכל להשתמש בו בבימ"ש. במקרה הזה לא כדאי לתבוע רק על המקרה הבודד הזה (ובכלל תמיד כדאי לתבוע על יותר ממקרה אחד)
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
אשמח לעזרה מהמבינים!
תבעתי את חברת אפיקים אחרי פסח, אחרי חודש וחצי קיבלתי זימון לדיון בבית משפט רק לתחילת החורף ועכשיו קיבלתי מכתב נוסף עם כתב הגנה של החברה עם כל מיני טענות מצוצות ולא נכונות והיה כתוב בתחילת המכתב שנציג הנתבעת (החברה) יצור איתי קשר בכדי להגיע להסדר מחוץ לבית המשפט מה אתם מציעים לעשות עדיף להתווכח איתם או להגיע לפשרה?
אין בזה כללים ברורים
אפשר לראות מה הגישה של השופט/ת - באתר נט המשפט בוחרים ב"איתור החלטות" ומסננים ל"איתור לפי פרמטרים", בוחרים בימ"ש, הליך (תביעות קטנות), שם שופט.
ברשימה שנפתחת תחפשו בשם הנתבעות שמות של חברות תח"צ ותבדקו מה הגישה של השופט.
רק צריך להשים לב שהרבה מהתביעות נגד חברות תח"צ הן בעניין של תאונות דרכים (בדרך כלל זה תחת הכותרת של "רכב") שלא קשורים לתביעות מהסוג הזה.
באופן כללי צריך לזכור שלא תמיד השופטים נותנים את מלוא הבקשה של התובעים ולכן כדאי לשקול ברצינות את קבלת הפשרה. אבל תלוי בהחלטה של כל אחד.
 

תמרהלה

משתמש פעיל
הגשת תלונה למשרד התחבורה היא עד חודשיים מהמקרה (כך כתוב באתר, כמדומני שבין חודשיים לשלו הם עדיין מטפלים)
לבימ"ש אפשר גם אחר כך, כמובן בכפוף להתיישנות שהיא כעבור כמה שנים.
שואלת שוב
האם שווה לבצע את כל התהליך של פתיחת תביעה קטנה ולשלם את סכום פתיחת התביעה
או שזה כמעט חסר סיכוי?
 

פונוביצ'ר

משתמש רשום
@יוסי ב.ק
המתנו בתחנה לקו האחרון 00:00 והוא יצא באיחור גדול, כך שעד שהוא בא לתחנה אנחנו נכנסנו ליאוש והלכנו לחפש מונית וכו' בסוף הבחנו באוטובוס ביציאה מהעיר ותפשנו ריצה ועלינו עליו.

יש מה לעשות?
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
שואלת שוב
האם שווה לבצע את כל התהליך של פתיחת תביעה קטנה ולשלם את סכום פתיחת התביעה
או שזה כמעט חסר סיכוי?
למה חסר סיכוי? מה המקרה?
ההליך הוא כתיבת המקרה והגשה באתר, האתר הוא ממשלתי וחווית המשתמש בהתאם....
אבל לא משהו מאוד לא אפשרי
התשלום על פתיחת התיק הוא לא גבוה = 1% מגובה הסכום הנתבע, במינימום של 50 ש"ח. כלומר תביעה של עד 5000 ש"ח - 50 ש"ח אגרה. ומעל 5000 - 1% אחד, למשל - תביעה של 8000 ש"ח - 80 ש"ח.
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
@יוסי ב.ק
המתנו בתחנה לקו האחרון 00:00 והוא יצא באיחור גדול, כך שעד שהוא בא לתחנה אנחנו נכנסנו ליאוש והלכנו לחפש מונית וכו' בסוף הבחנו באוטובוס ביציאה מהעיר ותפשנו ריצה ועלינו עליו.

יש מה לעשות?
בהחלט. איחור משמעותי של אוטובוס ובשעה מאוחרת.
 

תמרהלה

משתמש פעיל
למה חסר סיכוי? מה המקרה?
המקרה היה:
בחנוכה השנה (אוטובוס שהיה אמור להגיע, חיכינו לו שעה ולבסוף לקחנו מונית עם קבלה מתועדת.)
חיכינו מעל לשעה מ12 בלילה עד אחת בקור עם 2 ילדים קטנים וכשהבנו שאין סיכוי שיבוא אוטובוס לקחנו מונית
 

יהודית ק

משתמש מקצוען
הפקות ואירועים
היום רציתי לנסוע לצפת ועברו 2 אוטובוסים על פני, הראשון לא היה מלא השני כן.
בכל אופן חזרתי הביתה עם עוגמת נפש, יש לי למה להתלונן? הנהג יכול לטעון שהיה מלא,
והגדילה לעשות המוקדנית שאמרה שהאוטובוס כבר התמלא בכניסה לעיר.
 

הקה

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
ביום שלישי האחרון יצאתי ממקום מסוים בירושלים לפני שסימו כדי להספיק את האוטובוס האחרון- 11:30, אני מגיעה לתחנה ב11:25, מחכה, מחכה מחכה ומחכה, בתחנה יש עוד כ15 איש (תחנה ראשונה), בשעה 11:50, לאחר שהחברה לא מואילה בטובה לענות בטלפון, מגיע אוטובוס, מודיעה שיש לו תקלה ומחליפים אוטובוס בצומת רמות, בינתיים התחילו העבודות בכביש בגין, יצאנו באיחור ענק והגעתי באמצע הלילה עם תינוקת קטנה שרק הרוצה כבר את המיטה שלה.
אתמול אני חוזרת בקו 982 מצפת לירושלים, בעפולה יש הרבה אנשים באחת התחנות והם שואלים אם יש לנו מושג מה עם האוטובוס של אשדוד- כי הם מחכים כבר שעה וחצי!!!!!!!!!!!!!!!!
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
היום רציתי לנסוע לצפת ועברו 2 אוטובוסים על פני, הראשון לא היה מלא השני כן.
בכל אופן חזרתי הביתה עם עוגמת נפש, יש לי למה להתלונן? הנהג יכול לטעון שהיה מלא,
והגדילה לעשות המוקדנית שאמרה שהאוטובוס כבר התמלא בכניסה לעיר.
יש מערכת ספירת נוסעים שלפיה אפשר לדעת
בכל מקרה לשלוח תלונה לחברה ולמשרד התחבורה תמיד כדאי, אם את צודקת זה יעבור לטיפול. ואם לפי המערכת יראו שהוא היה מלא אז אף אחד לא יינזק.
 

יהודית ק

משתמש מקצוען
הפקות ואירועים
יש מערכת ספירת נוסעים שלפיה אפשר לדעת
בכל מקרה לשלוח תלונה לחברה ולמשרד התחבורה תמיד כדאי, אם את צודקת זה יעבור לטיפול. ואם לפי המערכת יראו שהוא היה מלא אז אף אחד לא יינזק.
אז בגלל שהוא היה מלא אני צריכה להשאר בחוץ?
 

מנוי פרימיום

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יוצרי ai
נהג עצר 200 מטר אחרי התחנה עם שילוט קו לא נכון מכל שלושת הצדדים, הנהג הוריד נוסעים ולא העלה
החברה טוענת שלפי הרישומים הנהג עצר בתחנה
מה אפשר לעשות?
 

דני נוימן

מהמשתמשים המובילים!
@יוסי ב.ק עכשיו היה לי שיחה איתם ועל כל אחד מהקווים הם טוענים לי שהוא יצא ברבע שעה איחור ועל פחות מ20 דק' הם לא מפצים והם יודעים את זה לפי לוויין (טוענים שיש להם הוכחות בעצם...), כשביקשתי מהם לשלוח את זה למייל אז הם אמרו לי שהם לא יכולים לשלוח דוחות של מיקומי לוויין אבל הם כן ישלחו לי את כל התירוצים שהם ענו לי, במייל מסודר, ושבעיקרון הם לא מפצים על זה אבל הם יבדקו מה הם יכולים לעשות כדי לפצות אותי בכל אופן...
מה אתה אומר ? לחכות לתגובה ממשרד התחבורה או לא ?
 

פרידא

משתמש מקצוען
@יוסי ב.ק
הגשתי 3 תביעות
התקשרו אלי מקוים. הם טוענים שלא עשיתי נכון שהגשתי 3 תביעות מאחר והשופטים לא מתייחסים לזה יפה.
(כנראה שהם התכוונו שמבחינתם זה לא נכון..)
הם טוענים ש-
הגשתי תביעה אחת על שנת 2019 ועוד אחת על 2021. וזה ממש רחוק
חלק מהתלונות היו בעיות טכניות שבגללם לא יצא אוטובוס
חלק יצאו אוטובוסים ב-11 דקות איחור שזה אמנם איחור אבל לא משמעותי

בקיצור- על כתב התביעה ע"ס 10,000 ש"ח הם מוכנים לתת 1500 ש"ח
על 7600- 1000 ש"ח
ועל עוד אחד עוד 1500 ש"ח
סה"כ 4000 ש"ח (אני תבעתי על סה"כ 24 אל"ש 3 התביעות יחד. היו לי שם באזור ה-30 מקרים)
זה הבדל ממש משמעותי.
היא מודה בזה שהם יצטרכו להוכיח את חפותם בבית המשפט. אבל היא גימדה לי את התלונות. כאילו מה כבר קרה.
שווה לי בכל אופן ללכת על פשרה? קצת מלחיץ המעמד של בית המשפט. לא?

(קלטתי שהיתה לי טעות. הגשתי את התביעה על שמי והם בדקו ברב קו שלי איך נסעתי בסוף. ותכלס רוב המקרים קרו לבת שלי שנוסעת יום יום לירושלים. היה עוד מקרה שהייתי בתוך האוטובוס והוא חלף על פני תחנה מלאה נוסעים ולא עצר, הם טענו שהייתי בתוך האוטובוס מה שנכון. אולי הייתי צריכה לכתוב שהיה בן משפחה שחיכה באותה תחנה. יש מה לעשות עכשיו?)
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  105  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה