כלי נגינה צליל יפה בקלרינט

מ. בלוי

משתמש פעיל
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
בוא נראה מי מזהה את השיר
 

16תווים

משתמש פעיל
מוזיקה ונגינה
זה שיר חסידי? , זה נראה לי משהו גא'זי או קלאסי
 

מ. בלוי

משתמש פעיל
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
אכן אכן שולי רנד.
מישהו שם לב שיש בעיה בטונציה? השתמשתי באודיו פיטצ'ר של פרוטי לופס ונראה לי שהוא די זייף כמה תווים...
 

16תווים

משתמש פעיל
מוזיקה ונגינה
אני אישית חושב שחוץ מהד ועיבוד בסיסי אין ושום צורך באפקטים להקלטות , זה הורס את הסאונד , יש דברים אחרים יותר יפים כגון מקהלה , שזה להקליט ארבע פעמים את השיר ולחבר
 

מ. בלוי

משתמש פעיל
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
אני אישית חושב שחוץ מהד ועיבוד בסיסי אין ושום צורך באפקטים להקלטות , זה הורס את הסאונד , יש דברים אחרים יותר יפים כגון מקהלה , שזה להקליט ארבע פעמים את השיר ולחבר
אודיו פיטצ'ר (AUDIO PITCHER) זה תוכנה שמזהה את התווים ומדייקת אותם
 

נרשמתי לרגע קט

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
אכן אכן שולי רנד.
מישהו שם לב שיש בעיה בטונציה? השתמשתי באודיו פיטצ'ר של פרוטי לופס ונראה לי שהוא די זייף כמה תווים...
התכוונת לניגון שבמילה "איכה"? כי שם זה ממש לא העיבוד המקורי, כאילו המצאת לחן חדש...
 

נרשמתי לרגע קט

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
אכן נראה שזייפתי... קורה. אבל עדיין נשמע חמוד
בלי לפגוע באף אחד, גם לא בעצמי... אבל נראלי שאתה המקצועי מבינינו בינתיים...
מאוד נהנה מניגוניך.
תגיד, אתה נוקש בלשון? ניסיתי להבין ולא כ"כ הצלחתי. ואם כן, באיזו שיטה?
 

מ. בלוי

משתמש פעיל
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
בלי לפגוע באף אחד, גם לא בעצמי... אבל נראלי שאתה המקצועי מבינינו בינתיים...
מאוד נהנה מניגוניך.
תגיד, אתה נוקש בלשון? ניסיתי להבין ולא כ"כ הצלחתי. ואם כן, באיזו שיטה?
נקישות בלשון זה לא משהו אחד ספציפי.
למשל בנמוכים אני יותר עוצר את הנשיפה (כמו כשאתה נושף ומישהו נותן לך בעיטה בבטן....), ומיד ממשיך לנשוף.
תנסה. זה מעניין. לוקח זמן לתרגל לעשות את זה מהר.
בגבוהים לפעמים זה קנייט'ש, דהיינו לעוות את השפתיים ולהקשות אותם (דומה יותר לשאיפת אוויר מקש, אבל נשיפה, לא שאיפה), ולפעמים זה קרעכצ'ע שזה משהו שאי אפשר להסביר אותו בכתב.
ולפעמים זה נקישות בלשון,
נ.ב. לא נוקשים בלשון על כל תו, רק על התווים העיקרים של המלודיה, ולא על תווי המעבר והקישוט.
 

נרשמתי לרגע קט

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
נקישות בלשון זה לא משהו אחד ספציפי.
למשל בנמוכים אני יותר עוצר את הנשיפה (כמו כשאתה נושף ומישהו נותן לך בעיטה בבטן....), ומיד ממשיך לנשוף.
תנסה. זה מעניין. לוקח זמן לתרגל לעשות את זה מהר.
בגבוהים לפעמים זה קנייט'ש, דהיינו לעוות את השפתיים ולהקשות אותם (דומה יותר לשאיפת אוויר מקש, אבל נשיפה, לא שאיפה), ולפעמים זה קרעכצ'ע שזה משהו שאי אפשר להסביר אותו בכתב.
ולפעמים זה נקישות בלשון,
נ.ב. לא נוקשים בלשון על כל תו, רק על התווים העיקרים של המלודיה, ולא על תווי המעבר והקישוט.
למדת פעם אצל מורה? לגטו, סטקטו, אומר לך משהו?
אני מתכוון לשאול, מי אמר לך את התאוריה שאתה כותב כאן?
 

מ. בלוי

משתמש פעיל
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
לקחתי פעם שיעור אחד אצל מורה כדי לדעת את האיצבוע של הגבוהים, חוץ מזה לא משהו רציני.
לגטו זה מושג מעולם התווים, דהיינו (נראה לי) חיבור בין כמה וכמה תווים (משניים ומעלה) ברצף אחד, כמו במקרה שאמרתי שאז לא צריך לנקוש בלשון.
וסטקטו זה אומר שכל צליל מקבל הקשה נפרדת (כמו בפסנתר) ואינו כחלק מרצף של תווים שמנוגנים בזה אחר זה כל תו בעוד התו הקודם עדיין נשמע...

והתיאוריה של הבעיטה בבטן זה מאיזה סרטון שראיתי בעברי.
 

נרשמתי לרגע קט

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
וסטקטו זה אומר שכל צליל מקבל הקשה נפרדת (כמו בפסנתר) ואינו כחלק מרצף של תווים שמנוגנים בזה אחר זה כל תו בעוד התו הקודם עדיין נשמע...
זה נכון, רק חידוד קטן: זה לא שבפסנתר אי אפשר לנגן לגטו, חלילה.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  106  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה