דרוש מידע "פדהאל". זהירות מספוילרים! אם לא קראתם ועדיין מתכננים לקרוא - אל תיכנסו!

מצב
הנושא נעול.

GBSA

משתמש סופר מקצוען
ההתנקשות של דיזר במלך תוזמנה במקור לאותו יום של החטיפה?

מעניין, לא חשבתי על זה,
אולי..
ואולי בחסות זה יכלו לחטוף,

מצד שני להיפך אם תהיה התנקשות מייד תהיה אבטחה כבדה הרבה יותר על הנסיך,
מה שמוכיח שזה לא תוכנן לאותו זמן, וההגיון אומר שאם הם שיתפו פעולה דיזר היה צריך להרוג את איסתרק אחרי החטיפה,

זה קצת מוזר כי לא דובר עם דיזר מתי להרוג את איסתרק (וגם קצת מוזר שלא מוזכרת שום תוכנית מעשית איך לעשות את זה - ואולי זה היה התפקיד שלו למצוא פירצה) והמהומות והחטיפה תוכננו ליומיים אחרי שהוא הגיע לאתיל.

בכל אופן על פניו לא נראה שיש קשר בין הדברים, למרות שההגיון אומר שדיאלידיאן צריך שיהרגו את איסתרק בשביל התכנית שלו.
 

קלסר

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
ואח"כ מרשה לו להגיע לאלקן...
אבל עם הוראות ברורות מה וכיצד

כשהוא לכאורה כלא הוא רצה לעבד תוכנית בלי שהוא יעשה מעשה פזיז ולא צפוי

אבל מדהים היה איך פאר משתנה בספר הזה
במהללאל- כל מה שאביו אמר היה קדוש בעיניו, כיצד השיא את ליאה לשלוואן
וכאן
ברגע שיוסף מת, בשבריר שניה ומחשבה באותה בנשימה בה הוא פוקד לשמור על אביו ופוגעו הוא מברך את איסתרק שיברך בארמונו
 

משולש ברמודה

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
הנדסת תוכנה
מבחינה ספרותית זה לא היה מוסיף כלום. רק בגלל שהקורא מתגעגע לדמויות ולאוירה של הארמון? לא בטוח שכדאי. גם ככה היו יותר מדי דמויות וזירות.
את קוראת מה שאת כותבת?
לא מוסיף כלום? מה זה אמור להיות דו"ח מצב מכוזר?
זה סדרה שלמה של 5 ספרים (אם סופרים את כולם).
יש שם אינספור דמויות, אנשים, רעיונות, חלומות.
יש שם גיבורים שבנו את הסדרה הזאת, שנמצאים בכוזר מהיום הראשון שאנחנו הכרנו אותה.
לא ברור שאנשים התגעגעו בפשטות לכל זה?
כל הכוח של סדרה נעוץ בעובדה היותה סדרה.
בנויה שכבות על גבי שכבות וכל פעם יש עוד קצת עומק, עוד קצת ענין.
פדהאל הוא גיבור חדש לחלוטין בספר אחרון ובלי להתייחס לשאלה האם הוא טוב בפני עצמו, אי אפשר שלא לשים לב שהרבה מהישן והמוכר בספרים האחרונים נעלם.
הרבה אנשים הופיעו במשפט אחד או שניים, תיאורים שלמים שיכלו למלא כמה עשרות דפים נעלמו.
מבינה שהיא מהרה, רצתה לסיים.
אולי עשתה שיקול שהעלילה חשובה לה יותר.
נו פרובלם, אולי פדהאל כספר בפני עצמו יכול להיחשב כמוצלח אבל כסיום לסדרה, ממש לא.
לדעתי, קצת פספסה את המטרה.
 
נערך לאחרונה ב:

דנמרק

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
מפורש ביוזבד שהוא מת - בהתפוצצות של האבקה, וגם כתוב שם שאולה כשעבר שם אחרי הפיצוץ ראה את גופתו.
באמת? לא זכור לי. אולה ראה רק את הגופה של יקוואל, לא?
אבל אם באמת כתוב ביוזבד שהוא מת, למה במפתח דמויות כתוב שהוא רק נעלם? זה בשביל הקוראים, והם הרי כבר אמורים לדעת שהוא מת, לא?
 

מלימירי

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
הוא לא מת.
במפת הדמויות בסוף פדהאל כתוב שתוכניותיו השתבשו, והוא נעלם.
הוא מת ביוזבד בפיצוץ על ההר של הכבשים.
במפת הדמויות היא כותבת את זה ביחס לנקודת המבט של האנשים באלקן
 

פירי

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
את קוראת מה שאת כותבת?
לא מוסיף כלום? מה זה אמור להיות דו"ח מצב מכוזר?
זה סדרה שלמה של 5 ספרים (אם סופרים את כולם).
יש שם אינספור דמויות, אנשים, רעיונות, חלומות.
יש שם גיבורים שבנו את הסדרה הזאת, שנמצאים בכוזר מהיום הראשון שאנחנו הכרנו אותה.
לא ברור שאנשים התגעגעו בפשטות לכל זה?
כל הכוח של סדרה נעוץ בעובדה שהיא סדרה.
בנויה שכבות על גבי שכבות וכל פעם יש עוד קצת עומק, עוד קצת ענין.
פדהאל הוא גיבור חדש לחלוטין בספר אחרון ובלי להתייחס לשאלה האם הוא טוב בפני עצמו, אי אפשר לשכוח שהרבה מהישן והמוכר בספרים האחרונים נעלם.
הרבה אנשים הופיעו במילה אחת או שתיים, תאורים שלמים שיכלו למלא כמה עשרות דפים נעלמו.
מבינה שהיא מהרה, רצתה לסיים.
אולי עשתה שיקול שהעלילה חשובה לה יותר.
נו פרובלם, אולי פדהאל כספר בפני עצמו יכול להיחשב כמוצלח אבל כסיום לסדרה, ממש לא.
לדעתי, קצת פספסה את המטרה.
זה דיון נפרד, האם סדרה צריכה להיראות כמו שהגדרת כאן או לא.
מסתבר שמיה קינן חושבת אחרת ממך
 

GBSA

משתמש סופר מקצוען
אבל עם הוראות ברורות מה וכיצד

כשהוא לכאורה כלא הוא רצה לעבד תוכנית בלי שהוא יעשה מעשה פזיז ולא צפוי

אבל מדהים היה איך פאר משתנה בספר הזה
במהללאל- כל מה שאביו אמר היה קדוש בעיניו, כיצד השיא את ליאה לשלוואן
וכאן
ברגע שיוסף מת, בשבריר שניה ומחשבה באותה בנשימה בה הוא פוקד לשמור על אביו ופוגעו הוא מברך את איסתרק שיברך בארמונו

זה לא נכון.
כבר ביוזבד יוסף מתחיל לחשוש שפאר הולך יותר מידי לפי החוק ואם הוא ירגיש שהחוק אומר שאביו צריך למות הוא יהרוג את אביו.
במהלך פדהאל הוא ג"כ נקרע בין הרצון לשמוע לאביו לבין ההבנה שאביו בדרך להרוג אותו הבנה שלקח זמן עד שהוא הפנים.
כשזה קרה הוא כבר קיבל החלטה לבגוד באביו.

כשהוא יצא לקראת איסתרק זה כבר היה אחרי שהוא השתנה, וכשהוא קלט את המצב הוא החליט להמשיך עם תוכניתו הקודמת שזה בעצם נגד אביו.
 

דנמרק

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
הוא מת ביוזבד בפיצוץ על ההר של הכבשים.
במפת הדמויות היא כותבת את זה ביחס לנקודת המבט של האנשים באלקן
היא כותבת 'נכון לזמן פתיחתו של הסיפור'. זה אמור להיות לפי הקוראים, לא לפי דעתם של אזרחי אלקן האלמוניים, ולא לפי תושבי הארמון המיוסרים.
 

פירי

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מישהו יודע איך השיג שאול את האבקה השחורה באמצעותה הבריח את השודדים? הוא קיבל אותה מדלאידיאן? זה נשאר די בסימן שאלה יוזבד שאל אותו מאיפה השיג והא אמר שיסביר אח"כ.
בהתחלה חשב יוזבד שזו האבקה השחורה. אחר כך הבין שזה המשקה האלכוהולי שקנה לכאורה לבעלה של אימו שהוא והמשרתים הבעירו עם חוט.
 

GBSA

משתמש סופר מקצוען
באמת? לא זכור לי. אולה ראה רק את הגופה של יקוואל, לא?
אבל אם באמת כתוב ביוזבד שהוא מת, למה במפתח דמויות כתוב שהוא רק נעלם? זה בשביל הקוראים, והם הרי כבר אמורים לדעת שהוא מת, לא?
לבדוק ביוזבד!
 

פירי

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
את קוראת מה שאת כותבת?
לא מוסיף כלום? מה זה אמור להיות דו"ח מצב מכוזר?
זה סדרה שלמה של 5 ספרים (אם סופרים את כולם).
יש שם אינספור דמויות, אנשים, רעיונות, חלומות.
יש שם גיבורים שבנו את הסדרה הזאת, שנמצאים בכוזר מהיום הראשון שאנחנו הכרנו אותה.
לא ברור שאנשים התגעגעו בפשטות לכל זה?
כל הכוח של סדרה נעוץ בעובדה שהיא סדרה.
בנויה שכבות על גבי שכבות וכל פעם יש עוד קצת עומק, עוד קצת ענין.
פדהאל הוא גיבור חדש לחלוטין בספר אחרון ובלי להתייחס לשאלה האם הוא טוב בפני עצמו, אי אפשר לשכוח שהרבה מהישן והמוכר בספרים האחרונים נעלם.
הרבה אנשים הופיעו במילה אחת או שתיים, תאורים שלמים שיכלו למלא כמה עשרות דפים נעלמו.
מבינה שהיא מהרה, רצתה לסיים.
אולי עשתה שיקול שהעלילה חשובה לה יותר.
נו פרובלם, אולי פדהאל כספר בפני עצמו יכול להיחשב כמוצלח אבל כסיום לסדרה, ממש לא.
לדעתי, קצת פספסה את המטרה.
בהתייחס לזה, מה דעתך על הספר מהללאל?
ויוזבד? איזה מהם טוב יותר ולמה?
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קה

א הוֹדוּ לַיי קִרְאוּ בִּשְׁמוֹ הוֹדִיעוּ בָעַמִּים עֲלִילוֹתָיו:ב שִׁירוּ לוֹ זַמְּרוּ לוֹ שִׂיחוּ בְּכָל נִפְלְאוֹתָיו:ג הִתְהַלְלוּ בְּשֵׁם קָדְשׁוֹ יִשְׂמַח לֵב מְבַקְשֵׁי יי:ד דִּרְשׁוּ יי וְעֻזּוֹ בַּקְּשׁוּ פָנָיו תָּמִיד:ה זִכְרוּ נִפְלְאוֹתָיו אֲשֶׁר עָשָׂה מֹפְתָיו וּמִשְׁפְּטֵי פִיו:ו זֶרַע אַבְרָהָם עַבְדּוֹ בְּנֵי יַעֲקֹב בְּחִירָיו:ז הוּא יי אֱלֹהֵינוּ בְּכָל הָאָרֶץ מִשְׁפָּטָיו:ח זָכַר לְעוֹלָם בְּרִיתוֹ דָּבָר צִוָּה לְאֶלֶף דּוֹר:ט אֲשֶׁר כָּרַת אֶת אַבְרָהָם וּשְׁבוּעָתוֹ לְיִשְׂחָק:י וַיַּעֲמִידֶהָ לְיַעֲקֹב לְחֹק לְיִשְׂרָאֵל בְּרִית עוֹלָם:יא לֵאמֹר לְךָ אֶתֵּן אֶת אֶרֶץ כְּנָעַן חֶבֶל נַחֲלַתְכֶם:יב בִּהְיוֹתָם מְתֵי מִסְפָּר כִּמְעַט וְגָרִים בָּהּ:יג וַיִּתְהַלְּכוּ מִגּוֹי אֶל גּוֹי מִמַּמְלָכָה אֶל עַם אַחֵר:יד לֹא הִנִּיחַ אָדָם לְעָשְׁקָם וַיּוֹכַח עֲלֵיהֶם מְלָכִים:טו אַל תִּגְּעוּ בִמְשִׁיחָי וְלִנְבִיאַי אַל תָּרֵעוּ:טז וַיִּקְרָא רָעָב עַל הָאָרֶץ כָּל מַטֵּה לֶחֶם שָׁבָר:יז שָׁלַח לִפְנֵיהֶם אִישׁ לְעֶבֶד נִמְכַּר יוֹסֵף:יח עִנּוּ בַכֶּבֶל (רגליו) רַגְלוֹ בַּרְזֶל בָּאָה נַפְשׁוֹ:יט עַד עֵת בֹּא דְבָרוֹ אִמְרַת יי צְרָפָתְהוּ:כ שָׁלַח מֶלֶךְ וַיַּתִּירֵהוּ מֹשֵׁל עַמִּים וַיְפַתְּחֵהוּ:כא שָׂמוֹ אָדוֹן לְבֵיתוֹ וּמֹשֵׁל בְּכָל קִנְיָנוֹ:כב לֶאְסֹר שָׂרָיו בְּנַפְשׁוֹ וּזְקֵנָיו יְחַכֵּם:כג וַיָּבֹא יִשְׂרָאֵל מִצְרָיִם וְיַעֲקֹב גָּר בְּאֶרֶץ חָם:כד וַיֶּפֶר אֶת עַמּוֹ מְאֹד וַיַּעֲצִמֵהוּ מִצָּרָיו:כה הָפַךְ לִבָּם לִשְׂנֹא עַמּוֹ לְהִתְנַכֵּל בַּעֲבָדָיו:כו שָׁלַח מֹשֶׁה עַבְדּוֹ אַהֲרֹן אֲשֶׁר בָּחַר בּוֹ:כז שָׂמוּ בָם דִּבְרֵי אֹתוֹתָיו וּמֹפְתִים בְּאֶרֶץ חָם:כח שָׁלַח חֹשֶׁךְ וַיַּחְשִׁךְ וְלֹא מָרוּ אֶת (דבריו) דְּבָרוֹ:כט הָפַךְ אֶת מֵימֵיהֶם לְדָם וַיָּמֶת אֶת דְּגָתָם:ל שָׁרַץ אַרְצָם צְפַרְדְּעִים בְּחַדְרֵי מַלְכֵיהֶם:לא אָמַר וַיָּבֹא עָרֹב כִּנִּים בְּכָל גְּבוּלָם:לב נָתַן גִּשְׁמֵיהֶם בָּרָד אֵשׁ לֶהָבוֹת בְּאַרְצָם:לג וַיַּךְ גַּפְנָם וּתְאֵנָתָם וַיְשַׁבֵּר עֵץ גְּבוּלָם:לד אָמַר וַיָּבֹא אַרְבֶּה וְיֶלֶק וְאֵין מִסְפָּר:לה וַיֹּאכַל כָּל עֵשֶׂב בְּאַרְצָם וַיֹּאכַל פְּרִי אַדְמָתָם:לו וַיַּךְ כָּל בְּכוֹר בְּאַרְצָם רֵאשִׁית לְכָל אוֹנָם:לז וַיּוֹצִיאֵם בְּכֶסֶף וְזָהָב וְאֵין בִּשְׁבָטָיו כּוֹשֵׁל:לח שָׂמַח מִצְרַיִם בְּצֵאתָם כִּי נָפַל פַּחְדָּם עֲלֵיהֶם:לט פָּרַשׂ עָנָן לְמָסָךְ וְאֵשׁ לְהָאִיר לָיְלָה:מ שָׁאַל וַיָּבֵא שְׂלָו וְלֶחֶם שָׁמַיִם יַשְׂבִּיעֵם:מא פָּתַח צוּר וַיָּזוּבוּ מָיִם הָלְכוּ בַּצִּיּוֹת נָהָר:מב כִּי זָכַר אֶת דְּבַר קָדְשׁוֹ אֶת אַבְרָהָם עַבְדּוֹ:מג וַיּוֹצִא עַמּוֹ בְשָׂשׂוֹן בְּרִנָּה אֶת בְּחִירָיו:מד וַיִּתֵּן לָהֶם אַרְצוֹת גּוֹיִם וַעֲמַל לְאֻמִּים יִירָשׁוּ:מה בַּעֲבוּר יִשְׁמְרוּ חֻקָּיו וְתוֹרֹתָיו יִנְצֹרוּ הַלְלוּיָהּ:
נקרא  2  פעמים

אתגר AI

רגעים מכריעים בחיים • אתגר 116

לוח מודעות

למעלה