דרוש מידע "פדהאל". זהירות מספוילרים! אם לא קראתם ועדיין מתכננים לקרוא - אל תיכנסו!

מצב
הנושא נעול.

GBSA

משתמש סופר מקצוען
אולי אפשר לומר שאיסתרק הכין את הזירה.
יצר את כוזר, את העולם עצמו, את הסמלים, המורכבות, הקונפליקט הראשי של הסדרה.
מהללאל הוא השיא, הספר שנכתב אחרי שכוזר נקרעה והפכה למה שהיא והביא איתו עומק חדש לקרע בין הממלכות.
(באיסתרק הקרע עוד לא היה קיים, הוא רק התחיל).
לכן ביוזבד יש ירידה קצת במתח, סוג של דאון כי המצב סטטי.
גם יוזבד בתור גיבור נמצא די נמוך בדירוג לעומת הדמויות הראשיות הקודמות.
לכאורה פדהאל אמור היה להעלות את המתח מחדש, לגרור את כוזר לקליימקס גבוה במיוחד, כזה שיתחרה בהצלחה עם סצינות היסטוריות מאיסתרק.
הדרך הכי טובה לעשות את זה הייתה להביא את הגיבורים הישנים כולם לאותה מערכה.
רק דמיינו לדוג' את המסע (הלא הגיוני, אבל נניח לזה) שעשה איסתרק בעקבות החוטפים לאלקן ביחד עם מיכאל, אולה מהללאל ובסטיאן מקאן.
יהיו כאלו שיגידו, נו זה קלישאתי.
אני חושבת שהקהל היה אוהב את החבורה הזאת בפער.
תכלס היא כן הכניסה עמוק את איסתרק ונאיתן.
וכן את מהללאל ואלרון (מהללאל בעלילה קצת נפרדת מזו הראשית אבל זה יפה)
גם את יוזבד ושאול.
ונגיעה קלה מאולה.

כמה אפשר יותר מזה.
 

משולש ברמודה

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
הנדסת תוכנה
כמה אפשר יותר מזה.
זה ילך?
רק דמיינו לדוג' את המסע (הלא הגיוני, אבל נניח לזה) שעשה איסתרק בעקבות החוטפים לאלקן ביחד עם מיכאל, אולה, מהללאל ובסטיאן מקאן.
יהיו כאלו שיגידו, נו זה קלישאתי.
אני חושבת שהקהל היה אוהב את החבורה הזאת בפער.
 

מלימירי

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
תכלס היא כן הכניסה עמוק את איסתרק ונאיתן.
וכן את מהללאל ואלרון (מהללאל בעלילה קצת נפרדת מזו הראשית אבל זה יפה)
גם את יוזבד ושאול.
ונגיעה קלה מאולה.

כמה אפשר יותר מזה.
אז לעניות דעתי היה אפשר להוריד את דיזר, את המסע המהולל של יוזבד ושאול מבבל ואני מעיזה להתחצף ולומר שאפילו את פדהאל, ובמקומם להחזיר כמה מהדמויות הישנות והטובות
 

משולש ברמודה

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
הנדסת תוכנה
אבל להוציא את מהללאל
מהללאל הגיע אחרי ההכנה של איסתרק שהוא הבסיס לסדרה.
הדמויות מוכרות לנו רק מספר אחד בן 600 עמודים.
מהללאל לבד מכיל יותר מ-900, זה מספיק זמן כדי לפתח אותו.
אבל שיוזבד הגיע, כבר הכרנו את שלוואן ואת יקוואל וזכרנו כמה אנחנו אוהבים את מהללאל ומתגעגעים לנסיך איסתרק.
ובפדהאל?
אותו הרי לא הכרנו לפני שיצא הספר, רוב הציפייה לספר התבססה על הגיבורים הישנים שהכרנו ועל העולם שלהם שרצינו להכיר יותר.
 

GBSA

משתמש סופר מקצוען
אז לעניות דעתי היה אפשר להוריד את דיזר, את המסע המהולל של יוזבד ושאול מבבל ואני מעיזה להתחצף ולומר שאפילו את פדהאל, ובמקומם להחזיר כמה מהדמויות הישנות והטובות
ממש לא!

יוזבד ושאול זה מסר ענק
וגם החלק בין יוזבד לאולה מאוד מוסיף בעיניי.
דיזר ג"כ טוב.

אני חושב שהספר הזה בא לתת משהו אחר יותר עלילתי ופחות הווי כוזרי,
ואולי טוב שכך כי היה צריך לבדל אותו מהקודמים כדי ליצור משהו בפני עצמו.
 

משולש ברמודה

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
הנדסת תוכנה
אז לעניות דעתי היה אפשר להוריד את דיזר, את המסע המהולל של יוזבד ושאול מבבל ואני מעיזה להתחצף ולומר שאפילו את פדהאל, ובמקומם להחזיר כמה מהדמויות הישנות והטובות
דיזר דווקא נחמד, המסע של שאול ויוזבד לדעתי מתקן את העוול שנעשה לדמות ביוזבד אז חבל.
אבל פדהאל?
בלי להתחצף אומר שהוא לא נחוץ בכלל.
 

פירי

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
אבל שיוזבד הגיע, כבר הכרנו את שלוואן ואת יקוואל וזכרנו כמה אנחנו אוהבים את מהללאל ומתגעגעים לנסיך איסתרק.
אבל הספר לא היה מוצלח. ובגלל זה. בגלל שהוא התמקד בכללל הדמויות הישנות והקוראים התפזרו לגמרי.
אז פה היא ניסתה גם וגם.

ואני בהחלט שמחה עם זה ככה. יש כבר סדרות חרדיות שמערבות את כל הדמויות שוב ושוב ושוב עד שלי אין מושג איזה ספר קודם ואיזה אחר כך. מותר גם סדרה כזאת, שכל ספר בה שווה בפני עצמו גם אם לא מכירים את הקודמים.
 

GBSA

משתמש סופר מקצוען
ספר צריך להביא משהו משל עצמו והוא לא יכול להיות המשך לאחרים.
מ. קינן רוצה להחדיר מסרים, ואפשר לומר שהיא עושה את זה בצורה טובה מאוד.

פדהאל נוצר כדי להביא מסר מסוים ולכן הוא היה חייב להיות קיים.

המשך להוואי ולאווירה לטעום עוד מהדמויות. זה יפה, אבל לא בשביל זה היא כותבת.
 

משולש ברמודה

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
הנדסת תוכנה
ואני בהחלט שמחה עם זה ככה. יש כבר סדרות חרדיות שמערבות את כל הדמויות שוב ושוב ושוב עד שלי אין מושג איזה ספר קודם ואיזה אחר כך. מותר גם סדרה כזאת, שכל ספר בה שווה בפני עצמו גם אם לא מכירים את הקודמים.
לערבב את הדמויות בשידוכים נחמדים ובעיות משפחתיות זה לא לגמרי להוסיף עומק חדש...
רק מניחה את זה כאן.
פדהאל נוצר כדי להביא מסר מסוים ולכן הוא היה חייב להיות קיים.
יש בזה.
אבל בשביל המסר הזה הוא לא צריך להיות דמות ראשית שתופסת את רוב ספר האחרון בסדרה.
מ. קינן רוצה להחדיר מסרים, ואפשר לומר שהיא עושה את זה בצורה טובה מאוד.
היא בהחלט רוצה להחדיר מסרים.
והיא עושה את זה בצורה מדהימה, יעידו על זה כמה משפטים שאני יכולה לצטט בעל פה מאיסתרק או מהללאל וכן גם מפדהאל.
אבל לפעמים, הרצון הזה יכול לגרום לאיבוד כיוון.
ועם כל היופי שהיה גם היה בפדהאל והמסרים העמוקים, לפעמים לפעמים הרגשתי שמאכילים אותי בכפית.
 
נערך לאחרונה ב:

משולש ברמודה

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
הנדסת תוכנה
אבל הספר לא היה מוצלח. ובגלל זה. בגלל שהוא התמקד בכללל הדמויות הישנות והקוראים התפזרו לגמרי.
הספר בעיני מוצלח מאד מאד
יוזבד בתור גיבור לא מוצלח, ואת זה היא דווקא הצליחה לתקן בפדהאל.
(אחרון בתור לעומת איסתרק ומהללאל אבל עדיין עומד יפה מאד בכל הסטנדרטים של הראשונים).
 

-חיה-

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
דמיינו לדוג' את המסע (הלא הגיוני, אבל נניח לזה) שעשה איסתרק בעקבות החוטפים לאלקן ביחד עם מיכאל, אולה, מהללאל ובסטיאן מקאן.
יהיו כאלו שיגידו, נו זה קלישאתי.
אני חושבת שהקהל היה אוהב את החבורה הזאת בפער
היא יכלה לסדר את זה בדיוק כמו שסידרה שמלך כוזר יצא למסע יחד עם מתנקש ועוד אחד שנאמנותו מוטלת בספק, שלא לדבר על הנער המתוסבך שהצטרף שהוא במקרה גמור יודע לקרוא מחשבות.
 
נערך לאחרונה ב:

פירי

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
היא יכלה לסדר את זה בדיוק כמו שסידרה שמלך כוזר יצא למסע יחד עם מתנקש ועוד אחד שנאמנותו מוטלת בספר, שלא לדבר על הנער המתוסבך שהצטרף שהוא במקרה גמור יודע לקרוא מחשבות.
סביר להניח שזה היה משעמם מאד. ותמיד עדיף לסגור עם טעם של עוד.
 

mishehi

משתמש פעיל
יוצרי ai
באמת? לא זכור לי. אולה ראה רק את הגופה של יקוואל, לא?
אבל אם באמת כתוב ביוזבד שהוא מת, למה במפתח דמויות כתוב שהוא רק נעלם? זה בשביל הקוראים, והם הרי כבר אמורים לדעת שהוא מת, לא?
במפתח דמויות בסוף הספר כתוב על פולס שהוא בנו שלברכיהו המנוח, לא?
 
זו לא האבקה השחורה, זה אלכהול מעורב עם משהו לא זוכרת מה. כתוב בפרוש.
גם אח"כ כתוב שיוזבד קנה לו חדש במקום המתנה לאביו החורג של שאול שבוזבזה על הברחת השודדים
האלכוהול זה האש שהוא הבעיר ביניהם לשודדים. אבל הוא גם זרק אש שפגעה באחד מהם. ויוזבד תהה איך הוא עשה את זה. וזה נשאר לא ברור.
 

-חיה-

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
פדהאל נוצר כדי להביא מסר מסוים ולכן הוא היה חייב להיות קיים.
מה המסר בכלל?
האמת שלא דיברנו על המסר בכלל עד עכשיו למרות שהספרים של ממלכה במבחן תמיד בנויים קודם כל על המסר .
 

מלימירי

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
האלכוהול זה האש שהוא הבעיר ביניהם לשודדים. אבל הוא גם זרק אש שפגעה באחד מהם. ויוזבד תהה איך הוא עשה את זה. וזה נשאר לא ברור.
אש שנזרקת באופן מדויק היא ממש לא האבקה השחורה, אם כי זה באמת מסקרן מה באמת היה שם
 

משולש ברמודה

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
הנדסת תוכנה
סביר להניח שזה היה משעמם מאד. ותמיד עדיף לסגור עם טעם של עוד.
למה את חושבת שיהיה משעמם?
אני אשווה את זה לספר האחרון של הארי פוטר, שלושה דמויות ראשיות, דמויות משניות ודמויות מתחלפות.
גיבורים חדשים? יש.
עומק חדש ושכבה נוספת לדמויות הישנות? יש.
מפגש של כל הגיבורים בספר האחרון בסדרה לקרב אחרון? יש.
מוות כואב של כמה מהם לאורך הדרך? יש.
וקבלי מתכון טוב לספר אחרון בסדרה.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קה

א הוֹדוּ לַיי קִרְאוּ בִּשְׁמוֹ הוֹדִיעוּ בָעַמִּים עֲלִילוֹתָיו:ב שִׁירוּ לוֹ זַמְּרוּ לוֹ שִׂיחוּ בְּכָל נִפְלְאוֹתָיו:ג הִתְהַלְלוּ בְּשֵׁם קָדְשׁוֹ יִשְׂמַח לֵב מְבַקְשֵׁי יי:ד דִּרְשׁוּ יי וְעֻזּוֹ בַּקְּשׁוּ פָנָיו תָּמִיד:ה זִכְרוּ נִפְלְאוֹתָיו אֲשֶׁר עָשָׂה מֹפְתָיו וּמִשְׁפְּטֵי פִיו:ו זֶרַע אַבְרָהָם עַבְדּוֹ בְּנֵי יַעֲקֹב בְּחִירָיו:ז הוּא יי אֱלֹהֵינוּ בְּכָל הָאָרֶץ מִשְׁפָּטָיו:ח זָכַר לְעוֹלָם בְּרִיתוֹ דָּבָר צִוָּה לְאֶלֶף דּוֹר:ט אֲשֶׁר כָּרַת אֶת אַבְרָהָם וּשְׁבוּעָתוֹ לְיִשְׂחָק:י וַיַּעֲמִידֶהָ לְיַעֲקֹב לְחֹק לְיִשְׂרָאֵל בְּרִית עוֹלָם:יא לֵאמֹר לְךָ אֶתֵּן אֶת אֶרֶץ כְּנָעַן חֶבֶל נַחֲלַתְכֶם:יב בִּהְיוֹתָם מְתֵי מִסְפָּר כִּמְעַט וְגָרִים בָּהּ:יג וַיִּתְהַלְּכוּ מִגּוֹי אֶל גּוֹי מִמַּמְלָכָה אֶל עַם אַחֵר:יד לֹא הִנִּיחַ אָדָם לְעָשְׁקָם וַיּוֹכַח עֲלֵיהֶם מְלָכִים:טו אַל תִּגְּעוּ בִמְשִׁיחָי וְלִנְבִיאַי אַל תָּרֵעוּ:טז וַיִּקְרָא רָעָב עַל הָאָרֶץ כָּל מַטֵּה לֶחֶם שָׁבָר:יז שָׁלַח לִפְנֵיהֶם אִישׁ לְעֶבֶד נִמְכַּר יוֹסֵף:יח עִנּוּ בַכֶּבֶל (רגליו) רַגְלוֹ בַּרְזֶל בָּאָה נַפְשׁוֹ:יט עַד עֵת בֹּא דְבָרוֹ אִמְרַת יי צְרָפָתְהוּ:כ שָׁלַח מֶלֶךְ וַיַּתִּירֵהוּ מֹשֵׁל עַמִּים וַיְפַתְּחֵהוּ:כא שָׂמוֹ אָדוֹן לְבֵיתוֹ וּמֹשֵׁל בְּכָל קִנְיָנוֹ:כב לֶאְסֹר שָׂרָיו בְּנַפְשׁוֹ וּזְקֵנָיו יְחַכֵּם:כג וַיָּבֹא יִשְׂרָאֵל מִצְרָיִם וְיַעֲקֹב גָּר בְּאֶרֶץ חָם:כד וַיֶּפֶר אֶת עַמּוֹ מְאֹד וַיַּעֲצִמֵהוּ מִצָּרָיו:כה הָפַךְ לִבָּם לִשְׂנֹא עַמּוֹ לְהִתְנַכֵּל בַּעֲבָדָיו:כו שָׁלַח מֹשֶׁה עַבְדּוֹ אַהֲרֹן אֲשֶׁר בָּחַר בּוֹ:כז שָׂמוּ בָם דִּבְרֵי אֹתוֹתָיו וּמֹפְתִים בְּאֶרֶץ חָם:כח שָׁלַח חֹשֶׁךְ וַיַּחְשִׁךְ וְלֹא מָרוּ אֶת (דבריו) דְּבָרוֹ:כט הָפַךְ אֶת מֵימֵיהֶם לְדָם וַיָּמֶת אֶת דְּגָתָם:ל שָׁרַץ אַרְצָם צְפַרְדְּעִים בְּחַדְרֵי מַלְכֵיהֶם:לא אָמַר וַיָּבֹא עָרֹב כִּנִּים בְּכָל גְּבוּלָם:לב נָתַן גִּשְׁמֵיהֶם בָּרָד אֵשׁ לֶהָבוֹת בְּאַרְצָם:לג וַיַּךְ גַּפְנָם וּתְאֵנָתָם וַיְשַׁבֵּר עֵץ גְּבוּלָם:לד אָמַר וַיָּבֹא אַרְבֶּה וְיֶלֶק וְאֵין מִסְפָּר:לה וַיֹּאכַל כָּל עֵשֶׂב בְּאַרְצָם וַיֹּאכַל פְּרִי אַדְמָתָם:לו וַיַּךְ כָּל בְּכוֹר בְּאַרְצָם רֵאשִׁית לְכָל אוֹנָם:לז וַיּוֹצִיאֵם בְּכֶסֶף וְזָהָב וְאֵין בִּשְׁבָטָיו כּוֹשֵׁל:לח שָׂמַח מִצְרַיִם בְּצֵאתָם כִּי נָפַל פַּחְדָּם עֲלֵיהֶם:לט פָּרַשׂ עָנָן לְמָסָךְ וְאֵשׁ לְהָאִיר לָיְלָה:מ שָׁאַל וַיָּבֵא שְׂלָו וְלֶחֶם שָׁמַיִם יַשְׂבִּיעֵם:מא פָּתַח צוּר וַיָּזוּבוּ מָיִם הָלְכוּ בַּצִּיּוֹת נָהָר:מב כִּי זָכַר אֶת דְּבַר קָדְשׁוֹ אֶת אַבְרָהָם עַבְדּוֹ:מג וַיּוֹצִא עַמּוֹ בְשָׂשׂוֹן בְּרִנָּה אֶת בְּחִירָיו:מד וַיִּתֵּן לָהֶם אַרְצוֹת גּוֹיִם וַעֲמַל לְאֻמִּים יִירָשׁוּ:מה בַּעֲבוּר יִשְׁמְרוּ חֻקָּיו וְתוֹרֹתָיו יִנְצֹרוּ הַלְלוּיָהּ:
נקרא  2  פעמים

אתגר AI

רגעים מכריעים בחיים • אתגר 116

לוח מודעות

למעלה