זה פרשנות.אבל רצו לומר שהיא הקדימה ללדת בגלל החטיפה. כך שאו זה או זה.
וגם אין הסבר הגיוני אחר איך היא ילדה כ"כ מהר כשממש לא התכוננו לזה.
היום אין פגים? גם בלי סיבות חריגות?
זה פרשנות.אבל רצו לומר שהיא הקדימה ללדת בגלל החטיפה. כך שאו זה או זה.
וגם אין הסבר הגיוני אחר איך היא ילדה כ"כ מהר כשממש לא התכוננו לזה.
מבחינה ספרותית זה לא היה מוסיף כלום. רק בגלל שהקורא מתגעגע לדמויות ולאוירה של הארמון? לא בטוח שכדאי. גם ככה היו יותר מדי דמויות וזירות.שבשלב הזה היא מתחילה לרוץ כדי לסיים את הספר בכרך אחד ולא שניים
אם היא הייתה קופצת לרגע לארמון זה היה מאט את הקצב ומאפשר לקורא לנוח בין ריצה לריצה..
אולימבחינה ספרותית זה לא היה מוסיף כלום. רק בגלל שהקורא מתגעגע לדמויות ולאוירה של הארמון? לא בטוח שכדאי. גם ככה היו יותר מדי דמויות וזירות.
אילו חורים יש?אני עדיין חושבת שבשלב הזה מתחיל מרתון לסיום הספר והחורים נעשים צפופים יותר
ישזה פרשנות.
היום אין פגים? גם בלי סיבות חריגות?
היה מוסיף, לי בתור הקוראת היה חור במה שקורה בארמון, אפילו אם אפשר להגיד שזה לא תורם לעלילה, בכל אופן זה בסגנון הכתיבה שלה בממלכה במבחן היא תמיד התייחסה להשפעה של המאורעות על הארמון ופה היא התעלמה.מבחינה ספרותית זה לא היה מוסיף כלום. רק בגלל שהקורא מתגעגע לדמויות ולאוירה של הארמון? לא בטוח שכדאי. גם ככה היו יותר מדי דמויות וזירות.
חור בדרך כלל מתכוונים למשהו לא הגיוני או סתירה בעלילה.היה מוסיף, לי בתור הקוראת היה חור במה שקורה בארמון, אפילו אם אפשר להגיד שזה לא תורם לעלילה, בכל אופן זה בסגנון הכתיבה שלה בממלכה במבחן היא תמיד התייחסה להשפעה של המאורעות על הארמון ופה היא התעלמה.
יש בספר יותר מדיי דברים שנתונים לפרשנות או שכתובים ולמעשה נראה שהיא תכננה להמשיך לאן שהוא ונעצרה.חור בדרך כלל מתכוונים למשהו לא הגיוני או סתירה בעלילה.
זה שיש הרבה חלקים לא נחוצים שנשאר פתוח לדמיון הציבור זה לא באמת חור...
אבל גם ככה זה ספר ארוך. וגם ככה טוענים פה שזה מרוח.
כנראה גם עניין של הסגנון שלה.יש בספר יותר מדיי דברים שנתונים לפרשנות או שכתובים ולמעשה נראה שהיא תכננה להמשיך לאן שהוא ונעצרה.
החירש-אילם...
המלווה של השיירה של יוזבד...
התכשיטים של אם הסולטן
האחיות של דיזר
המצודה המחולקת של אולה
הסיבה שאולה משאיר אותם שם כבני ערובה
היא מביאה רמזים לדברים נוספים שלמעשה מתפוגגים ללא התייחסות נוספת.
בספר יוזבד היא מזכירה את הרצון של ידרת לנקום באיסתרק ובנו ואת זרעוני החרדל ששלחזרעוני החרדל נשלחו בהולדת רעואל - במהללאל, וידרת מת ביוזבד
מה הייתה התכנית?
שאלה טובה.
אה נזכרתי, גם כדי להסביר למה פולס מצא איתו שפה משותפת ואיך הוא משתף פעולה איתוהחירש-אילם, אולי כדי שלא ישמע את האזעקה ויוביל את יוזבד לגג בלי שיוכל לומר משהו.
אולירוב הדברים כאן אולי מעניינים ואפשר לפתח אותם, אבל לא חייב... וזה לא אומר שיש כאן רמז להמשך עלילה. ואולי באמת הדברים כן פיתחו עלילה אבל היא לא התחברה לעלילה של פדהאל לכן היא לא הביאה אותו פה...
נשמע שהוא מבין טוב מכולם מה קורה והוא נאמן למישהו מסוים אבל זה כאילו לפזר ערפל כדי ליצור הטעייההחירש-אילם...
שוב פיזור ערפל כדי שיחשבו שהוא מנסה להשיג משהו.. אה ... בסוף לא....המלווה של השיירה של יוזבד...
מי החביא אותם בכזה חור? למה? למה הסולטן כל כך מאושר ממותו? רק כי הוא גנב? ערפל כבד שמוביל ל... כלוםהתכשיטים של אם הסולטן
למה שאול שחרר אותן? למה אולה כולא אותן?האחיות של דיזר
??המצודה המחולקת של אולה
גם את האחיות וגם את יוזבד...הסיבה שאולה משאיר אותם שם כבני ערובה
כל מילה.אולי
נשמע שהוא מבין טוב מכולם מה קורה והוא נאמן למישהו מסוים אבל זה כאילו לפזר ערפל כדי ליצור הטעייה
שוב פיזור ערפל כדי שיחשבו שהוא מנסה להשיג משהו.. אה ... בסוף לא....
מי החביא אותם בכזה חור? למה? למה הסולטן כל כך מאושר ממותו? רק כי הוא גנב? ערפל כבד שמוביל ל... כלום
למה שאול שחרר אותן? למה אולה כולא אותן?
??
מי אתה אולה?
ואיפה אונמר?
גם את האחיות וגם את יוזבד...
ורק בסוף האו מאפשר לו לעזוב..
ואח"כ מרשה לו להגיע לאלקן...
אולה מתנהג בצורה מאוד מסתורית.... וזה לא הטיפוס.... הוא אדם גלוי... לו אין סודות....
זה נותן הרגשה שיש המשך לעלילה שבוטל מחוסר מקום.
אין לי הסבר אחר.
ואני פחות אוהבת רמזים שלא מובילים לשום מקום (אולי לכן לא טרחתי לקנות את להי נאאר חלק שני.... לא אהבתי את ים הסודות שם... הכל מסתורי ומוביל ל... כלום)
היא לא תוזמנהההתנקשות של דיזר במלך תוזמנה במקור לאותו יום של החטיפה?
אבל בספרים הקודמים זה לא היה הסגנון. זה פתאום השתנה.כנראה גם עניין של הסגנון שלה.
מי מת?מי החביא אותם בכזה חור? למה? למה הסולטן כל כך מאושר ממותו? רק כי הוא גנב? ערפל כבד שמוביל ל... כלום
הוא הסביר ליוזבד. שהוא איש רגש שחונך לעבוד רק עם השכל או משהו כזה.מי אתה אולה?
הן מסרו לו שאח שלהן הולך להרוג את המלך, לא מובן למה להשאיר אותם לצידו?גם את האחיות וגם את יוזבד...
ההפך... בסוף איסתרק מבקש ממנו שיפסיק עם הסודות. והוא תמיד מחליט עם עצמו ולא משתף אחרים בתוכניות שלו.אולה מתנהג בצורה מאוד מסתורית.... וזה לא הטיפוס.... הוא אדם גלוי... לו אין סודות....
עוד משהו- מה קרה עם ברכיהו? עד העמוד האחרון בפדהאל הייתי בטוחה שהוא יבוא ויהפוך את הקערה על פיה. אם הוא לא תרם כלום לעלילה, היא לא יכלה להרוג אותו וזהו? נתקפה רחמים פתאומיים?אולי
נשמע שהוא מבין טוב מכולם מה קורה והוא נאמן למישהו מסוים אבל זה כאילו לפזר ערפל כדי ליצור הטעייה
שוב פיזור ערפל כדי שיחשבו שהוא מנסה להשיג משהו.. אה ... בסוף לא....
מי החביא אותם בכזה חור? למה? למה הסולטן כל כך מאושר ממותו? רק כי הוא גנב? ערפל כבד שמוביל ל... כלום
למה שאול שחרר אותן? למה אולה כולא אותן?
??
מי אתה אולה?
ואיפה אונמר?
גם את האחיות וגם את יוזבד...
ורק בסוף האו מאפשר לו לעזוב..
ואח"כ מרשה לו להגיע לאלקן...
אולה מתנהג בצורה מאוד מסתורית.... וזה לא הטיפוס.... הוא אדם גלוי... לו אין סודות....
זה נותן הרגשה שיש המשך לעלילה שבוטל מחוסר מקום.
אין לי הסבר אחר.
ואני פחות אוהבת רמזים שלא מובילים לשום מקום (אולי לכן לא טרחתי לקנות את להי נאאר חלק שני.... לא אהבתי את ים הסודות שם... הכל מסתורי ומוביל ל... כלום)
הוא כבר מת ביוזבד. רק שבארמון לא יודעים.עוד משהו- מה קרה עם ברכיהו? עד העמוד האחרון בפדהאל הייתי בטוחה שהוא יבוא ויהפוך את הקערה על פיה. אם הוא לא תרם כלום לעלילה, היא לא יכלה להרוג אותו וזהו? נתקפה רחמים פתאומיים?
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
26.09
כ"ג אלול
עברנו לזום!
הרצאת פתיחה חגיגית בזום לקורס מאסטר בשיווק דיגיטלי
הרצאה מרתקת עם מנדי נאבול, מנכ"ל "פיפול דיגיטל" ואיש פרסום ויח"צ.
היום!!!
26.09
כ"ג אלול
פתיחת מסלול
מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת מסלול
חדשנות AI ובינה מלאכותית
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת מסלול
פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת מסלול
פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת מסלול
עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קה
א הוֹדוּ לַיי קִרְאוּ בִּשְׁמוֹ הוֹדִיעוּ בָעַמִּים עֲלִילוֹתָיו:ב שִׁירוּ לוֹ זַמְּרוּ לוֹ שִׂיחוּ בְּכָל נִפְלְאוֹתָיו:ג הִתְהַלְלוּ בְּשֵׁם קָדְשׁוֹ יִשְׂמַח לֵב מְבַקְשֵׁי יי:ד דִּרְשׁוּ יי וְעֻזּוֹ בַּקְּשׁוּ פָנָיו תָּמִיד:ה זִכְרוּ נִפְלְאוֹתָיו אֲשֶׁר עָשָׂה מֹפְתָיו וּמִשְׁפְּטֵי פִיו:ו זֶרַע אַבְרָהָם עַבְדּוֹ בְּנֵי יַעֲקֹב בְּחִירָיו:ז הוּא יי אֱלֹהֵינוּ בְּכָל הָאָרֶץ מִשְׁפָּטָיו:ח זָכַר לְעוֹלָם בְּרִיתוֹ דָּבָר צִוָּה לְאֶלֶף דּוֹר:ט אֲשֶׁר כָּרַת אֶת אַבְרָהָם וּשְׁבוּעָתוֹ לְיִשְׂחָק:י וַיַּעֲמִידֶהָ לְיַעֲקֹב לְחֹק לְיִשְׂרָאֵל בְּרִית עוֹלָם:יא לֵאמֹר לְךָ אֶתֵּן אֶת אֶרֶץ כְּנָעַן חֶבֶל נַחֲלַתְכֶם:יב בִּהְיוֹתָם מְתֵי מִסְפָּר כִּמְעַט וְגָרִים בָּהּ:יג וַיִּתְהַלְּכוּ מִגּוֹי אֶל גּוֹי מִמַּמְלָכָה אֶל עַם אַחֵר:יד לֹא הִנִּיחַ אָדָם לְעָשְׁקָם וַיּוֹכַח עֲלֵיהֶם מְלָכִים:טו אַל תִּגְּעוּ בִמְשִׁיחָי וְלִנְבִיאַי אַל תָּרֵעוּ:טז וַיִּקְרָא רָעָב עַל הָאָרֶץ כָּל מַטֵּה לֶחֶם שָׁבָר:יז שָׁלַח לִפְנֵיהֶם אִישׁ לְעֶבֶד נִמְכַּר יוֹסֵף:יח עִנּוּ בַכֶּבֶל (רגליו) רַגְלוֹ בַּרְזֶל בָּאָה נַפְשׁוֹ:יט עַד עֵת בֹּא דְבָרוֹ אִמְרַת יי צְרָפָתְהוּ:כ שָׁלַח מֶלֶךְ וַיַּתִּירֵהוּ מֹשֵׁל עַמִּים וַיְפַתְּחֵהוּ:כא שָׂמוֹ אָדוֹן לְבֵיתוֹ וּמֹשֵׁל בְּכָל קִנְיָנוֹ:כב לֶאְסֹר שָׂרָיו בְּנַפְשׁוֹ וּזְקֵנָיו יְחַכֵּם:כג וַיָּבֹא יִשְׂרָאֵל מִצְרָיִם וְיַעֲקֹב גָּר בְּאֶרֶץ חָם:כד וַיֶּפֶר אֶת עַמּוֹ מְאֹד וַיַּעֲצִמֵהוּ מִצָּרָיו:כה הָפַךְ לִבָּם לִשְׂנֹא עַמּוֹ לְהִתְנַכֵּל בַּעֲבָדָיו:כו שָׁלַח מֹשֶׁה עַבְדּוֹ אַהֲרֹן אֲשֶׁר בָּחַר בּוֹ:כז שָׂמוּ בָם דִּבְרֵי אֹתוֹתָיו וּמֹפְתִים בְּאֶרֶץ חָם:כח שָׁלַח חֹשֶׁךְ וַיַּחְשִׁךְ וְלֹא מָרוּ אֶת (דבריו) דְּבָרוֹ:כט הָפַךְ אֶת מֵימֵיהֶם לְדָם וַיָּמֶת אֶת דְּגָתָם:ל שָׁרַץ אַרְצָם צְפַרְדְּעִים בְּחַדְרֵי מַלְכֵיהֶם:לא אָמַר וַיָּבֹא עָרֹב כִּנִּים בְּכָל גְּבוּלָם:לב נָתַן גִּשְׁמֵיהֶם בָּרָד אֵשׁ לֶהָבוֹת בְּאַרְצָם:לג וַיַּךְ גַּפְנָם וּתְאֵנָתָם וַיְשַׁבֵּר עֵץ גְּבוּלָם:לד אָמַר וַיָּבֹא אַרְבֶּה וְיֶלֶק וְאֵין מִסְפָּר:לה וַיֹּאכַל כָּל עֵשֶׂב בְּאַרְצָם וַיֹּאכַל פְּרִי אַדְמָתָם:לו וַיַּךְ כָּל בְּכוֹר בְּאַרְצָם רֵאשִׁית לְכָל אוֹנָם:לז וַיּוֹצִיאֵם בְּכֶסֶף וְזָהָב וְאֵין בִּשְׁבָטָיו כּוֹשֵׁל:לח שָׂמַח מִצְרַיִם בְּצֵאתָם כִּי נָפַל פַּחְדָּם עֲלֵיהֶם:לט פָּרַשׂ עָנָן לְמָסָךְ וְאֵשׁ לְהָאִיר לָיְלָה:מ שָׁאַל וַיָּבֵא שְׂלָו וְלֶחֶם שָׁמַיִם יַשְׂבִּיעֵם:מא פָּתַח צוּר וַיָּזוּבוּ מָיִם הָלְכוּ בַּצִּיּוֹת נָהָר:מב כִּי זָכַר אֶת דְּבַר קָדְשׁוֹ אֶת אַבְרָהָם עַבְדּוֹ:מג וַיּוֹצִא עַמּוֹ בְשָׂשׂוֹן בְּרִנָּה אֶת בְּחִירָיו:מד וַיִּתֵּן לָהֶם אַרְצוֹת גּוֹיִם וַעֲמַל לְאֻמִּים יִירָשׁוּ:מה בַּעֲבוּר יִשְׁמְרוּ חֻקָּיו וְתוֹרֹתָיו יִנְצֹרוּ הַלְלוּיָהּ: