עזרה בנושא ציור של האבות

אביעד

משתמש רשום
D I G I T A L
שלום כולם ושנה טובה
אני מצייר ספר ילדים על האבות ואני לא יודע איך זה בציבור החרדי:
א. האם אפשר לצייר פנים של האבות והאמהות בסגנון מטושטש
ב. האם כשמציירים רשעים אפשר לצייר אותם בגילוי ראש / קרחים
תודה
 

אבישי

משתמש צעיר
שלום לך אביעד !

אני הקטן איירתי ספרי נ"ך לילדים,
לא עמדתי מול הוועדת רבנים שעברו בקפידה על כל איור,שהוא כשר וכמובן חינוכי לילד.
אבל המוציא לאור עמד מולם.היו רשעים שציירתי בגילוי הראש,אבל רוב הרשעים כן עשיתי להם כיסוי ראש,מפאת שהם "כביכול"מכובדים,וכיסוי הראש הוא מכובד.

בהקשר לפנים של האבות והאמהות.[כדאי שתעשה שאלת רב,שמי בטח לא הרב אבישי.]
איירתי בנ"ך את דוד המלך.ועוד נביאים....ועבר את וועדת הרבנים ללא שום בעיה.



בהזדמנות זאת.
שאלתי את הרב יעקב אלדשטיין שליט"א.
מה הדין לקחת ספר תנ"ך מאויר ששם מציירים [ח"ו] את הקב"ה ושאר מלאכים,ואת אדם הראשון
וכו...? הרב צחק..וביקש שאתאר לו איך הקב"ה נראה.....הוא שאל למה לי לקחת משם?
כמובן שהדמויות שם היו כ"כ יפות ומדויקות,שאפשר לקבל השראה משם לדברים אחרים.
התשובה היא "כן"שאפשר משם לקחת,ואין בעיה כלל.כי אין לו גוף ולא דמות הגוף,וזה לא מעניין
מה הצייר שם התכוון.

[שוב! .כן נכון או לא נכון! כל אחד ישאל את רבותיו,ורבניו
והאמת והשלום אהבו.....אביעד!במידה ושאלת רב ידוע אשמח לשמוע....]


תעלה איורים לכאן...זה מומלץ.יש כאן חברה מוכשרים
שיוכלו לעזור , להאיר...........

שיהיה לך שנה טובה ומבורכת
והרבה הצלחה במעשה ידיך
 

אלף

משתמש מקצוען
ציירתי בס"ד ספר עם ספור יציאת מצריים, עליו קיבלתי הסכמה של הרב משה הלברשטאם זצוק"ל וכן של הועדה הרוחנית לבקורת ספרים של הרב נ. קרליץ שליט"א
בספר השתדלתי לצייר את משה ואהרן מאחור. אבל את משה בילדותו כן ציירתי עם פנים וכן את בתיה מרים וכו'
הרב הלברשטאם זצ"ל בעצמו ביקש ממני כמה עותקים עבור נכדיו.
 

mig

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עימוד ספרים
צילום מקצועי
לי אישית יש חולשה לדבר, וכשאני נאלצת להתמודד איתו אני משתדלת לצייר אותם ללא פנים או מאחור-יש לי בעיה שמראים אותם עם גלימות כמו בדואים, אוהל בד - בשעה שצריך לדמיין אותם הרבה יותר מגדו"י בימינו והיו עשירים, ולאברהם אבינו היה ארמון - שבשפת התורה מכונה אוהל.
והדברים האלה הילדים נחשפים אליהם בגיל הקטן ועם זה גדלים, ונשאר להם שכך וכך נראו האבות וכד'
וסליחה שהארכתי וסטיתי מעט מהנושא.
 

אוהב0ישראל

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
MIG - את יכולה להיות רגוע במאה אחוז.
רוב הסיכויים שאברהם אבינו באמת לבש "גלימות כמו בדואים" ולא פראק והמבורג כמו גדולי ישראל...
 

mig

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עימוד ספרים
צילום מקצועי
נכתב ע"י אוהב0ישראל;163952:
MIG - את יכולה להיות רגוע במאה אחוז.
רוב הסיכויים שאברהם אבינו באמת לבש "גלימות כמו בדואים" ולא פראק והמבורג כמו גדולי ישראל...

לא מסכימה!
הם בטוח לא נראו כמוהם - גם אם הם לבשו גלימות מעור או אריגים גסים.
ובציורים - לא רואים את מאור הפנים, לא רואים את המכלול.
התפיסה נשארת - מכירים את הבדואי שראינו בתחנה בבאר שבע - כך נראה (ח"ו) אאע"ה...
 

אבישי

משתמש צעיר
?????

ונשאר להם[לילדים ] שכך נראו האבות!!!
תמיד גדלנו [בדורות האחרונים]על איורים בתנ"ך בסגנון גלימות ,
לאף אחד לא נשאר בראש שהוא רואה בדואי אז הוא נזכר באברהם יצחק ויעקב ע"ה.

אני מאמין שאת לא מסכימה MIG .אבל לא נתקלתי באף אדם שרואה ערבי
ונזכר בגדולי הדורות הקודמים שלבשו כך.ובגלל שכשהיה ילד הוא נחשף לאיורים.....

מיותר לציין שזה לבוש שלבשו בתימן ובארצות מערב,
וכך גדוליהם לדורותם לבשו.ואף ילד........



אני מקווה שהבנתי אותך נכון:(
 

בערלע

משתמש רשום
הערה טובה

1. במחניים ובעוד ספרי ילדים כתוב בהתחלה הערה כזאת בערך: הדמויות אינם באות לתאר את פני הצדיק, אלא הינם להמחשה בלבד.

2. בקומיקסים של אלי וגולד הידועים הם מקפידים שגם הדמויות של הגויים הרשעים יהיו עדינים ולא יתארו באמת רשעות ורוע, רק שפשוט מעוותים כל מיני דברים כדי להראות שהרשע הוא שלילי. נראה לי שזה דבר נכון וחשוב ביותר
 

אבישי

משתמש צעיר
הודעה

אני מצר על כך שכבר פעמיים גלשתי לתגובות על תחומים הנוגעים לענייני השקפה ודעת תורה.
הרבה מהעניינים הללו משתנים מאדם אחד לשני, כמו גם פעמים רבות הם עניינים של רגש בכלל (כמו למשל סלידה מציורי פני האבות וכדו').

אני חושב כי בפורום הזה בו כל הנידונים הם בעניינים מקצועיים נטו, אין מקום לדיונים כאלה על אף שהם יכולים להיות פוריים ומעניינים. זה לא מוסיף כאן ואולי אף גורע. החלטתי כי אני אישית לא אגלוש עוד מדיבורים ענייניים ומקצועיים לתחומי השקפה ודומיהם, גם אם הם קשורים למקצוע.
לכל אחד יש את רבותיו שלו אשר ילך על פי דעתם התורנית.

שתהיה לכולם שנה טובה ומצויירת!:)
 

מנחם תעיזי

משתמש צעיר
נכתב ע"י אבישי;164862:
אני מצר על כך שכבר פעמיים גלשתי לתגובות על תחומים הנוגעים לענייני השקפה ודעת תורה.
הרבה מהעניינים הללו משתנים מאדם אחד לשני, כמו גם פעמים רבות הם עניינים של רגש בכלל (כמו למשל סלידה מציורי פני האבות וכדו').

אני חושב כי בפורום הזה בו כל הנידונים הם בעניינים מקצועיים נטו, אין מקום לדיונים כאלה על אף שהם יכולים להיות פוריים ומעניינים. זה לא מוסיף כאן ואולי אף גורע. החלטתי כי אני אישית לא אגלוש עוד מדיבורים ענייניים ומקצועיים לתחומי השקפה ודומיהם, גם אם הם קשורים למקצוע.
לכל אחד יש את רבותיו שלו אשר ילך על פי דעתם התורנית.

שתהיה לכולם שנה טובה ומצויירת!:)


ב"ה
אבישי ידידי בורכת
יש בך היכולת לתרגם למילים את מה שאחרים (אני לפחות) חשים ומרגישים.
ישר כח
 

Deena

משתמש פעיל
נכתב ע"י mig;163995:
לא מסכימה!
הם בטוח לא נראו כמוהם - גם אם הם לבשו גלימות מעור או אריגים גסים.
ובציורים - לא רואים את מאור הפנים, לא רואים את המכלול.
התפיסה נשארת - מכירים את הבדואי שראינו בתחנה בבאר שבע - כך נראה (ח"ו) אאע"ה...

אני מסכימה עם MIG
בילדותי ראיתי כמה פעמים את "יוסף-שפיעל" (למי שמכיר..) ועד היום (!!!) אני "יודעת" שלראובן (מהשבטים) יש זקן קצר שחור ושיהודה הוא שמן, ואת ההבעות הקשוחות אני עוד יותר לא אשכח..
הדברים האלו נחקקים. כמו שכתבו, כל אחד ישאל את רבו אך גם כדאי שיוסיף לחשבון נפשו האם הוא רוצה בכלל לקחת אחריות על עיצוב דמויות ההוד הללו בראשם של ילדינו.
 

אברימי

מנהל פורום סוכרת
מנהל
מנוי פרימיום
הייתה לי היכרות עם צייר שאינו שומר תורה ומצוות, שצייר הרבה ציורי תנ"ך. הוא אמר לי שהוא אינו מסוגל נפשית לצייר את תואר פני הדמויות (אמן בנשמה.. מה לעשות..) אז תמיד בכל התמונות, או שחלק מהפנים היה מכוסה באיזה בגד, או אלמנט אחר שלא במתכוון כאילו מאחורי עץ או משהו כזה, או שזוית הפנים הייתה כזו שלא ניתן לראות את כולן.
בכל אופן - זו שאלה שכאמור יש לשאול רב ולהתאים את הציור ללקוח. לי למשל מאד צורם אחד הספרים שמספרים בקומיקס סיפורי תנאים ואמוראים וכו' שההבעות שם אינן לפי טעמי. אז מה? אולי קיבלו שם היתר רבני ומתאימים את אופי הציור לקהל היעד.
 

אביעד

משתמש רשום
D I G I T A L
נכתב ע"י אבישי;163425:
שלום לך אביעד !

אני הקטן איירתי ספרי נ"ך לילדים,
לא עמדתי מול הוועדת רבנים שעברו בקפידה על כל איור,שהוא כשר וכמובן חינוכי לילד.
אבל המוציא לאור עמד מולם.היו רשעים שציירתי בגילוי הראש,אבל רוב הרשעים כן עשיתי להם כיסוי ראש,מפאת שהם "כביכול"מכובדים,וכיסוי הראש הוא מכובד.

בהקשר לפנים של האבות והאמהות.[כדאי שתעשה שאלת רב,שמי בטח לא הרב אבישי.]
איירתי בנ"ך את דוד המלך.ועוד נביאים....ועבר את וועדת הרבנים ללא שום בעיה.



בהזדמנות זאת.
שאלתי את הרב יעקב אלדשטיין שליט"א.
מה הדין לקחת ספר תנ"ך מאויר ששם מציירים [ח"ו] את הקב"ה ושאר מלאכים,ואת אדם הראשון
וכו...? הרב צחק..וביקש שאתאר לו איך הקב"ה נראה.....הוא שאל למה לי לקחת משם?
כמובן שהדמויות שם היו כ"כ יפות ומדויקות,שאפשר לקבל השראה משם לדברים אחרים.
התשובה היא "כן"שאפשר משם לקחת,ואין בעיה כלל.כי אין לו גוף ולא דמות הגוף,וזה לא מעניין
מה הצייר שם התכוון.

[שוב! .כן נכון או לא נכון! כל אחד ישאל את רבותיו,ורבניו
והאמת והשלום אהבו.....אביעד!במידה ושאלת רב ידוע אשמח לשמוע....]


תעלה איורים לכאן...זה מומלץ.יש כאן חברה מוכשרים
שיוכלו לעזור , להאיר...........

שיהיה לך שנה טובה ומבורכת
והרבה הצלחה במעשה ידיך








שלום אבישי.

יש ספר בשם "שו"ת אומנות" של הרב ספקטור, שם הוא כותב (אם הבנתי נכון) שאפשר לצייר פנים ואפילו יותר קל מפנים של סתם אדם מכיוון שיש בזה ייתרון של "והיו עינך רואות את מוריך", ורק צריך לדאוג שהפנים יהיו "מאירות" כלומר כאלו שהילד יזדהה איתם וכו'.

שאלתי עוד רב והוא אמר שמבחינה הלכתית "יבשה" אין בעיה, ובכל זאת זה לא מומלץ כי זה מקבע לילד בראש דמיונות מיותרים. בכל מקרה הוא המליץ על ציור פנים בסגנון מטושטש.

בכל מקרה תודה על ההערה המחכימה. היא הועילה מאוד.
חג כשר ושמח
 

אביעד

משתמש רשום
D I G I T A L
נכתב ע"י mig;163995:
לא מסכימה!
הם בטוח לא נראו כמוהם - גם אם הם לבשו גלימות מעור או אריגים גסים.
ובציורים - לא רואים את מאור הפנים, לא רואים את המכלול.
התפיסה נשארת - מכירים את הבדואי שראינו בתחנה בבאר שבע - כך נראה (ח"ו) אאע"ה...


שלום mig
עקרונית אני מסכים לגמרי.
אבל מבחינה מקצועית נראה לי שלצייר אדם לבוש גלימה לא עושה אסוציאציה של בדואי אוטומטית.
זה תלוי בפרטי הלבוש ומנסיוני המועט בעיקר בכיסוי הראש.
תרבוש למשל יהפוך אותו להודי.
אם רוצים לקבל בדואי צריך לשים לו כאפיה ואז אפשר כבר לוותר על הגלימה, הוא יצא בדואי מה שלא יהיה...

בכל אופן שמתי לב שלכסות את הראש עם הגלימה כמו טלית יוצא יהודי לגמרי. אני אשמח אם תנסי ותאמרי לי מה דעתך.

בכל מקרה תודה.
חג שמח.
 

טוליק

משתמש רשום
דוגמאות ל"רשעים"

יוצא לי הרבה לאייר אבות\ אמהות. בדרך כלל אני עושה אותם מאחורה או את האמהות מכוסות באיזשהו בד כזה... נושא די בעייתי אבל איכשהו זה מסתדר. רשעים בד"כ אני מציירת עם איזה כובע תואם. יש דוגמאות...
 

קבצים מצורפים

  • eilayhagmon.jpg
    3.4 MB · צפיות: 9
  • rasha vepara.jpg
    2.5 MB · צפיות: 9

אולי מעניין אותך גם...

אשכולות דומים

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קלז

א עַל נַהֲרוֹת בָּבֶל שָׁם יָשַׁבְנוּ גַּם בָּכִינוּ בְּזָכְרֵנוּ אֶת צִיּוֹן:ב עַל עֲרָבִים בְּתוֹכָהּ תָּלִינוּ כִּנֹּרוֹתֵינוּ:ג כִּי שָׁם שְׁאֵלוּנוּ שׁוֹבֵינוּ דִּבְרֵי שִׁיר וְתוֹלָלֵינוּ שִׂמְחָה שִׁירוּ לָנוּ מִשִּׁיר צִיּוֹן:ד אֵיךְ נָשִׁיר אֶת שִׁיר יְהוָה עַל אַדְמַת נֵכָר:ה אִם אֶשְׁכָּחֵךְ יְרוּשָׁלִָם תִּשְׁכַּח יְמִינִי:ו תִּדְבַּק לְשׁוֹנִי לְחִכִּי אִם לֹא אֶזְכְּרֵכִי אִם לֹא אַעֲלֶה אֶת יְרוּשָׁלִַם עַל רֹאשׁ שִׂמְחָתִי:ז זְכֹר יְהוָה לִבְנֵי אֱדוֹם אֵת יוֹם יְרוּשָׁלִָם הָאֹמְרִים עָרוּ עָרוּ עַד הַיְסוֹד בָּהּ:ח בַּת בָּבֶל הַשְּׁדוּדָה אַשְׁרֵי שֶׁיְשַׁלֶּם לָךְ אֶת גְּמוּלֵךְ שֶׁגָּמַלְתְּ לָנוּ:ט אַשְׁרֵי שֶׁיֹּאחֵז וְנִפֵּץ אֶת עֹלָלַיִךְ אֶל הַסָּלַע:
נקרא  30  פעמים

לוח מודעות

למעלה