קופירייטינג עבודה עם מעצב

ayalapunch

אילה פנציארי | קופרייטרית ומעצבת
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
פרסום וקופי
הדמיות בתלת מימד
אין לי מעצבת קבועה שאני עובדת איתה, בכל פעם לקוחות מבקשים המלצות על גרפקאית שתשלים את העבודה
חשוב לי כן שיהיו לי 2/3 מעצבים קבועים שאני סומכת עליהם שלא יחרבו לי את הקופי:)
ואני תוהה אם לעשות איזה הסכם עם מעצב/ת קבוע/ה ומה יכלול ההסכם, הפניות הדדיות? אחוזים מכל עבודה?
 

ביזנסטורי - אילה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
עריכה והפקת סרטים
יכולה לומר לך שיש לי גרפיקאיות שדורשות ממני אחוזים על כל לקוחה שהן מפנות אליי.
(בתור קופירייטרית)
בכנות, זה לא נעים.
לזכור מי הגיעה ממי, לנהל רישום כמה היא שילמה, אח"כ לזכור להעביר לגרפיקאית...

כשאני מפנה לקוחות לגרפיקאיות שאני עובדת איתן,
מדובר בגרפיקאיות מעולות!!
שההסכם היחיד שביקשתי מהן,
זה לעשות ללקוח שלי הנחה ולקחת לו תשלום מעט יותר נמוך מלכל השאר.

היא מרוויחה שאני מפנה אליה לקוחות,
וכן שאני עושה הנחה דומה ללקוחות שהיא מפנה אליי.
ואני מרוויחה שהלקוח שלי קיבל ממני שירות יותר ממושלם במחיר הגיוני.

(יש גרפקאיות שרוצות להרוויח,
אז הן מפנות אליי את הלקוחות שלהן, אבל התשלום עובר דרכן,
ואז הן לוקחות ממנו טיפה יותר ומרוויחות טיפה דמי תיווך על הדרך....
אני לא אוהבת את כל השטיקים האלו,
מריח לי קנאי ורכושני.)
 

חישוקים

מעטפת פרסום לעסקים
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
D I G I T A L
יכולה לומר לך שיש לי גרפיקאיות שדורשות ממני אחוזים על כל לקוחה שהן מפנות אליי.
(בתור קופירייטרית)
בכנות, זה לא נעים.
לזכור מי הגיעה ממי, לנהל רישום כמה היא שילמה, אח"כ לזכור להעביר לגרפיקאית...
אפשר לחלוק עלייך?
השיטה של הפניה תמורת אחוזים מקובלת מאד, מומלצת ע"י כל היועצים העסקיים ומתפקדת כמודל מעולה שבו כל הצדדים יוצאים מורווחים.
עקרונית כל עסק חייב להשקיע אחוז מסוים מהרווחים בשיווק של העסק כדי שיתפתח ויתקדם.
בעסקים מהתחום שלנו, הוכח שהשיטה הטובה ביותר היא דרך המלצות מפה לאוזן, והפניות מקולגות או בעלי מקצוע משלימים.
תשלום עמלת תיווך למי שמפנה אלי לקוח, זו מבחינתי הוצאה שיווקית לכל דבר ועניין. בדיוק כמו שחנות הנעליים מתחת לבית שלי מפרסמת במקומון ושופכת אלפי שקלים כדי להביא לקוחות, אני משלמת לקופירייטרית ששלחה לי לקוח כדי לתגמל אותה על המאמץ ולהמריץ לשלוח אלי עוד...
אגב, עמלה זהה אני משלמת גם ללקוחות נחמדים שהמליצו עלי לחברים ובזכותם נסגרה עוד עסקה.
טכנית זה לא חייב להיות מורכב. אני מבררת אצל כל לקוח מיד דרך מי הוא הגיע, רושמת לי בטבלת הלקוחות הפוטנציאליים, וכשהלקוח סוגר בס"ד- מעדכנת מיד את המפנה ומציעה לו העברה במזומן לחשבון, או זכות אצלי לעבודות עיצוב בשווי זהה.

(יש גרפקאיות שרוצות להרוויח,
אז הן מפנות אליי את הלקוחות שלהן, אבל התשלום עובר דרכן,
ואז הן לוקחות ממנו טיפה יותר ומרוויחות טיפה דמי תיווך על הדרך....
אני לא אוהבת את כל השטיקים האלו,
מריח לי קנאי ורכושני.)
לא רואה משהו קנאי ורכושני בשיטת עבודה שמציעה ללקוח מוצר מושלם.
אנשים מעדיפים לייעל תהליכים ולקצר אותם, ולרוב יהיה להם נוח יותר להתנהל מול מעצבת אחת במקום מול מעצבת+ קופירייטרית.
אז המעצבת מרוויחה קצת דמי תיווך על הטרחה (לאתר קופירייטרית, להתנהל מולה, לקחת אחריות על התוצאה... זה כאב ראש שחייב להיות מתוגמל בצורה כלשהי) והלקוח מרוויח חיסכון באנרגיות ובזמן שכידוע גם הם שווים כסף.
ממש WIN WIN בעיניי :)
 

ביזנסטורי - אילה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
עריכה והפקת סרטים
אפשר לחלוק עלייך?
השיטה של הפניה תמורת אחוזים מקובלת מאד, מומלצת ע"י כל היועצים העסקיים ומתפקדת כמודל מעולה שבו כל הצדדים יוצאים מורווחים.
עקרונית כל עסק חייב להשקיע אחוז מסוים מהרווחים בשיווק של העסק כדי שיתפתח ויתקדם.
בעסקים מהתחום שלנו, הוכח שהשיטה הטובה ביותר היא דרך המלצות מפה לאוזן, והפניות מקולגות או בעלי מקצוע משלימים.
תשלום עמלת תיווך למי שמפנה אלי לקוח, זו מבחינתי הוצאה שיווקית לכל דבר ועניין. בדיוק כמו שחנות הנעליים מתחת לבית שלי מפרסמת במקומון ושופכת אלפי שקלים כדי להביא לקוחות, אני משלמת לקופירייטרית ששלחה לי לקוח כדי לתגמל אותה על המאמץ ולהמריץ לשלוח אלי עוד...
אין לי שום דבר נגד השיטה.
לי אישית לא נעים לעבוד ככה.
כשם שאין פרצופיהם...
אני מתגמלת אותה בעובדה שאני לוקחת לה או ללקוח שלה מחיר נמוך מהמחירון,
והיא מרוויחה מענה מושלם ללקוח שלה במחיר הגון.

לא רואה משהו קנאי ורכושני בשיטת עבודה שמציעה ללקוח מוצר מושלם.
אנשים מעדיפים לייעל תהליכים ולקצר אותם, ולרוב יהיה להם נוח יותר להתנהל מול מעצבת אחת במקום מול מעצבת+ קופירייטרית.
אז המעצבת מרוויחה קצת דמי תיווך על הטרחה (לאתר קופירייטרית, להתנהל מולה, לקחת אחריות על התוצאה... זה כאב ראש שחייב להיות מתוגמל בצורה כלשהי) והלקוח מרוויח חיסכון באנרגיות ובזמן שכידוע גם הם שווים כסף.
ממש WIN WIN בעיניי :)
וודאי שלא.
גם אני עושה ככה ללקוחות שלי-
נותנת להם את כל החבילה מול נותנת שירות אחת.

אבל לא מערבת את הגרפיקאיות בשיקולים שלי כמה ואיך אני משלמת להן
ולא מעניין אותי כמה הן מרוויחות על כל דבר דרכי.

את כל העניינים האלו תעשי בינך לבין עצמך בנפרד,
ותני לנותנת השירות הרגשה הכי טובה ותשלום הוגן.
זהו.
 

חישוקים

מעטפת פרסום לעסקים
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
D I G I T A L
אני מתגמלת אותה בעובדה שאני לוקחת לה או ללקוח שלה מחיר נמוך מהמחירון,
והיא מרוויחה מענה מושלם ללקוח שלה במחיר הגון.
את מדברת על מקרה אחר,
שבו מעצבת פונה אלייך להרחבת השירות.
כמו שאת אומרת, במקרה כזה היא מרוויחה מענה מושלם ללקוח (שלרוב גם ממשיך להתנהל מולה) וזה תגמול בפני עצמו.
אני התייחסתי לנושא של הפניות-
נניח שלקוח שלי פנה לאשת מקצוע מתחום אחר או אפילו לקולגה שלי,
והיא לא מתכננת לקבל את העבודה היות והיא עמוסה, לא מספקת את השירות שהוא מעוניין בו או מכל סיבה אחרת.
מאד הגיוני בעיניי שאם היא טרחה, המליצה לו לפנות אלי ואפילו סיפקה לו פרטי התקשרות- אתגמל אותה על המאמץ בתשלום עמלת תיווך.
כשמסתכלים על העמלה הזו כהוצאות שיווק של העסק לא קשה לשלם אותה, לרוב היא תסתכם בסכום נמוך הרבה יותר מכל הוצאה שיווקית אחרת.

וודאי שלא.
גם אני עושה ככה ללקוחות שלי-
נותנת להם את כל החבילה מול נותנת שירות אחת.

אבל לא מערבת את הגרפיקאיות בשיקולים שלי כמה ואיך אני משלמת להן
ולא מעניין אותי כמה הן מרוויחות על כל דבר דרכי.

את כל העניינים האלו תעשי בינך לבין עצמך בנפרד,
ותני לנותנת השירות הרגשה הכי טובה ותשלום הוגן.
זהו.
זה ברור.
(האמת, לא מכירה סיטואציה כזו שמפרטים לנותנת השירות מאיפה נגזר הרווח ועל איזה סכום הוא עומד... אבל יש כל מיני אנשים בעולם כנראה :))
 

הודיה גולדברג

מאסטרית קורסים דיגיטליים UX.UI
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
UX UI
D I G I T A L
כשמסתכלים על העמלה הזו כהוצאות שיווק של העסק לא קשה לשלם אותה, לרוב היא תסתכם בסכום נמוך הרבה יותר מכל הוצאה שיווקית אחרת.
ממש כך, תיווך בנוסף זה אחריות מקצועית להמלצה, שזה שווה כסף.

אגב,
אני מחפשת קופרייטרית אלופה ושנונה לברטר:
מדובר על סדרה של עשרה ניוזלטרים,
יש וידאו מצורף לכל מייל, רק צריך ניסוח משכנע וקריאטיבי לפתיחת הוידאו בגוף המייל.

תמורת חבילת הקורסים:
תוכנת FIGMA + עיצוב אתרים + אפיון אתרים ומערכות מורכבות UX + עיצוב אפליקציות ומערכות מורכבות UI + קורס מקיף הדרך להשמה בהייטק
שווי 5,500 ש"ח

פני אלי באישי או במייל בחתימה (n)
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכד

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יְהוָה שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:
נקרא  13  פעמים

לוח מודעות

למעלה