יכולה לומר לך שיש לי גרפיקאיות שדורשות ממני אחוזים על כל לקוחה שהן מפנות אליי.
(בתור קופירייטרית)
בכנות, זה לא נעים.
לזכור מי הגיעה ממי, לנהל רישום כמה היא שילמה, אח"כ לזכור להעביר לגרפיקאית...
אפשר לחלוק עלייך?
השיטה של הפניה תמורת אחוזים מקובלת מאד, מומלצת ע"י כל היועצים העסקיים ומתפקדת כמודל מעולה שבו כל הצדדים יוצאים מורווחים.
עקרונית כל עסק חייב להשקיע אחוז מסוים מהרווחים בשיווק של העסק כדי שיתפתח ויתקדם.
בעסקים מהתחום שלנו, הוכח שהשיטה הטובה ביותר היא דרך המלצות מפה לאוזן, והפניות מקולגות או בעלי מקצוע משלימים.
תשלום עמלת תיווך למי שמפנה אלי לקוח, זו מבחינתי הוצאה שיווקית לכל דבר ועניין. בדיוק כמו שחנות הנעליים מתחת לבית שלי מפרסמת במקומון ושופכת אלפי שקלים כדי להביא לקוחות, אני משלמת לקופירייטרית ששלחה לי לקוח כדי לתגמל אותה על המאמץ ולהמריץ לשלוח אלי עוד...
אגב, עמלה זהה אני משלמת גם ללקוחות נחמדים שהמליצו עלי לחברים ובזכותם נסגרה עוד עסקה.
טכנית זה לא חייב להיות מורכב. אני מבררת אצל כל לקוח מיד דרך מי הוא הגיע, רושמת לי בטבלת הלקוחות הפוטנציאליים, וכשהלקוח סוגר בס"ד- מעדכנת מיד את המפנה ומציעה לו העברה במזומן לחשבון, או זכות אצלי לעבודות עיצוב בשווי זהה.
(יש גרפקאיות שרוצות להרוויח,
אז הן מפנות אליי את הלקוחות שלהן, אבל התשלום עובר דרכן,
ואז הן לוקחות ממנו טיפה יותר ומרוויחות טיפה דמי תיווך על הדרך....
אני לא אוהבת את כל השטיקים האלו,
מריח לי קנאי ורכושני.)
לא רואה משהו קנאי ורכושני בשיטת עבודה שמציעה ללקוח מוצר מושלם.
אנשים מעדיפים לייעל תהליכים ולקצר אותם, ולרוב יהיה להם נוח יותר להתנהל מול מעצבת אחת במקום מול מעצבת+ קופירייטרית.
אז המעצבת מרוויחה קצת דמי תיווך על הטרחה (לאתר קופירייטרית, להתנהל מולה, לקחת אחריות על התוצאה... זה כאב ראש שחייב להיות מתוגמל בצורה כלשהי) והלקוח מרוויח חיסכון באנרגיות ובזמן שכידוע גם הם שווים כסף.
ממש WIN WIN בעיניי