ומנוקדת.הוציאו לאחרונה בהוצאה חדשה...
הציורים נשארו אותם ציורים.
ומנוקדת.הוציאו לאחרונה בהוצאה חדשה...
ומנוקדת.
הציורים נשארו אותם ציורים.
נזכר בספר 'בת עמי', של 'שפרה', שמספרת את תלאותיה במלחמת העולם ביומן שנכתב בזמן האירועים עצמם.
לא יודע איך אפשר להשיג אותו
בהחלט, סוג של עולם מנותק.מה שאני אהבתי בספ שלא הוזכרה שם מילה אחת של דת
וכל כולו היה לימוד מידות
נראה לי שהתיאור מפורים, מהעיר שכולם אוכלים שם כמויות, נכתב ע"י הקוראים בזמנו.דווקא זכור לי שיש שם פורים
עם כזה זכרון, מה אוכל לומר?נראה לי שהתיאור מפורים, מהעיר שכולם אוכלים שם כמויות, נכתב ע"י הקוראים בזמנו.
אני טועה?
עברו עשרים שנה אולי...
[/QUOTE]ביקורת שכתבתי בפורום אחר על "לוחמי התמורות",
מעלה את זה גם כאן, משערת שהציבור כאן מתמצא יותר...
אפתח בכמה ציטוטים חובה, כאלו שהפכו אצלנו בבית לקודים...
"עומק טוב תמורת עומק רע"
רחשי ליבך יורוך הדרך-
ואור המחולל יגן בעדך
בדידות - אינה תמיד כאב. לעתים היא הקשבה להדי פעימות הלב.
כל המתנה - תימלא
לוחם תמורות ממיר פחדיו באור
לב העולם - אתה
אין חושך ואין צלמוות, באחד הפשוט אין לך קיום.
אם אתה מדויק - אתה מוגן
בכל עצב יהיה מותר. העצב הוא מזונם המובחר של הצללים.
והנה, עם הציטוטים עוד כמה מילים על הספר:
ספר הגות והשקפה שנכתב כסיפור אלגורי מופלא מלא עלילה ומתח. הסיפור מתרחש כולו במין מציאות על טבעית, בממלכת בני קדם שנפלה שדודה ללחשיו של חיויא הקדמוני. (הוא יצר הרע, הוא השטן, הוא מלאך המוות--)
שבעת הקיסרים השתלטו על הממלכה ובנו את עיר המגדל, ולשירותם אלפי לוחמים אטומי מבט וצללים מכל הסוגים.
תקווה אחת יש לצאצאי הממלכה- אגדת כנפיים עתיקה המנבאת את סוף היקום, ובכל זאת זו נחמה.
עולו נפרד מבני משפחתו ויוצא למלחמה בלוית סג בכורו הצעיר. סג נופל בשבי הממירים, בו בזמן צלאי בן הכפרים התמים הולך במשובת נעורים ומנתץ אבן קטנה מחומת העיר. בכך הוא מקומם עליו את כל חילות הקיסרים, הנחושים לשמור בתוקף על סודן המצמרר של אבני החומה:
צלאי נופל בשבי ומועבר למיצוי ריכוז הנפש, סיהרא אחותו נחלצת להצילו, ונופלת בעצמה במלכודת הרפאים.
הדמויות אינן שייכות לעולם הרגיל, ולכללים הרגילים שלנו. אך מערכות התקשורת והיחסים ביניהם מלמדים הרבה, כבדרך אגב. מקומה של סיהרא - מעניין למדי, וכך גם כל התהליך שהיא עוברת, כ"חלשה, קטנה ורפת כוח" אך היא זו שמצילה בלחישותיה את העולם כולו.
המחבר, הרב ארז משה דורון כותב כי הספר נכתב בהשראת "שר הטבעות", איני יודעת מהו, אבל ניכר כי הספר משלב המון מוטיבים ומופעים על מציאותיים, עם צללי תעתועים, עננים סגולים המשתלשלים אל עמקי המערה, ונשק אלוקי סגלגל שנגלה רק ללוחמי תמורות נקיי דעת וטהורי לבב---
הכתיבה עשירה, מעט כבדה, וקסומה. דורשת ריכוז רב בעת הקריאה. אבל שווה כל רגע.
המלצה אישית: דלגו על הפרק הראשון, וכנסו בשביל עוקף אלימות היישר אל פרק ב'. שם, עם עולו וילדיו קל יותר להתחבר לספר מאשר בנחיתה המפחידה אל עיר המגדל ועונשי המוות של המטילים האכזרים...
ביקורת שכתבתי בפורום אחר על "לוחמי התמורות",
שר הטבעות הוא ספרו של ג'. ר. ר. טולקין, בו הוא מפתח עולם פנטזיוני שלם, עם מפות, סוגים שונים של בני אדם, והיסטוריה מפורטת של כל אחד מהם, עד שהקורא נשאב לתוך עולם קסום, בו אפשר להכניס מסרים 'מתחת הרדאר' מבלי שהקורא יקטלג אותם מיד תחת אחד הדעות המדיניות / דתיות / פוליטיות שרוחשות בעולמנו.המחבר, הרב ארז משה דורון כותב כי הספר נכתב בהשראת "שר הטבעות", איני יודעת מהו, אבל ניכר כי הספר משלב המון מוטיבים ומופעים על מציאותיים, עם צללי תעתועים, עננים סגולים המשתלשלים אל עמקי המערה, ונשק אלוקי סגלגל שנגלה רק ללוחמי תמורות נקיי דעת וטהורי לבב---
כמובן, זהו הצדיקאך היתה לי תחושה מאד לא נוחה בקשר ל'בעל התמורות'. הכח שלו הוא כמעט בלתי מוגבל, ויש לו גוף ודמות הגוף, ולדעתי זה גובל בע"ז. אמנם גם הוא 'שואב' את כוחו מאיזה 'אדון התמורות' עלום,
זה היה ברור ש'מחולל התמורות' הוא המשל לצדיק.כמובן, זהו הצדיק
שאוב מתורתו של ר' נחמן מברסלב, הצדיק הוא מי שמקשר אותנו להקב"ה, ומספר ומקרב את כל מי שלא יודע למחולל התמורות- הלוא הוא הקב"ה
מחולל התמורות - הוא זה שאינו גוף ואין לו דמות גוף ןהוא לא מתואר בכלל בספר, אלא רק כישות עליונה שאליה מתפללים ואיתה מתאחדים (ובמלים אחרות - התבודדות)
הצבתו של הצדיק בפרונט, בתור זה שכולם מחכים לו, שהוא כבר יצא להלחם וישמיד את הרוע, והסתרתו של 'מחולל התמורות' בתור דבר מעורפל שרק פה ושם שומעים עליו, הוא אצלי בחשש ע"ז.
גם עובדי הע"ז ידעו על קיומו של ה'. אלא שטענו שצריך לכבד את האמצעיים.
רמב"ם הל' ע"ז פ"א.
כבר כתב הרמב"ם בהקדמתו לספר 'מורה נבוכים':חזרתי מאומן לא מזמן, חוץ מהקבוצה שלנו היה איפה שהתארחו, עוד קבוצה עם שני מפורסמים.
זמר אחד ועוד רב אחד מפורסם כזה. שניהם סוג של בעלי תשובה.
לזמר הזה, שנראה חרדי, יש שירים לקירוב רחוקים, חברה שלי, הייתה נזעמת מהנזק שהוא מחולל לדעתה לבת הסמינר שלה וחברותיה. היא הייתה חייבת להגיד לו את זה. נו.
"אתה יודע כמה חרדיות שומעות אותך?" אמרה לו.
"אני כתבתי את זה לקירוב רחוקים" הוא הסביר. "אבל מודע לזה שזה מגיע לעוד קהלים, אין לי שליטה" התנצל..
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
8.05
ל' ניסן
פתיחת מסלול
אוטומציות עסקיות, בוטים והטמעת מערכות מידע
מלגות גבוהות!
9.05
א' אייר
הנחת ענק!
ירושלמי?
יש לנו מלגה מטורפת עבורך! קורס במימון כמעט מלא!!
ההרשמה בעיצומה
28.05
כ' אייר
פתיחת מסלול מורחב:
פיתוח ובניית אתרים
מלגות גבוהות!
2.06
כ"ה אייר
פתיחת מסלול
קורס עריכת וידאו
מלגות והנחות משמעותיות!
24.06
י"ח סיוון
פתיחת מסלול
מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
27.06
כ"א סיוון
פתיחת מסלול
עיצוב ואדריכלות פנים
מלגות גבוהות!
27.06
כ"א סיוון
השקה חגיגית!
עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
21.05
י"ג אייר
#רקבפרוג
הרצאה מרתקת:
דיגיטל בגובה העיניים
עם מנדי נאבול
כל האפשרויות הטמונות בעולם הדיגיטל שיגרמו לך להרוויח יותר!
לתלמידים ובוגרים בלבד!
תהילים פרק קלז
א עַל נַהֲרוֹת בָּבֶל שָׁם יָשַׁבְנוּ גַּם בָּכִינוּ בְּזָכְרֵנוּ אֶת צִיּוֹן:ב עַל עֲרָבִים בְּתוֹכָהּ תָּלִינוּ כִּנֹּרוֹתֵינוּ:ג כִּי שָׁם שְׁאֵלוּנוּ שׁוֹבֵינוּ דִּבְרֵי שִׁיר וְתוֹלָלֵינוּ שִׂמְחָה שִׁירוּ לָנוּ מִשִּׁיר צִיּוֹן:ד אֵיךְ נָשִׁיר אֶת שִׁיר יְהוָה עַל אַדְמַת נֵכָר:ה אִם אֶשְׁכָּחֵךְ יְרוּשָׁלִָם תִּשְׁכַּח יְמִינִי:ו תִּדְבַּק לְשׁוֹנִי לְחִכִּי אִם לֹא אֶזְכְּרֵכִי אִם לֹא אַעֲלֶה אֶת יְרוּשָׁלִַם עַל רֹאשׁ שִׂמְחָתִי:ז זְכֹר יְהוָה לִבְנֵי אֱדוֹם אֵת יוֹם יְרוּשָׁלִָם הָאֹמְרִים עָרוּ עָרוּ עַד הַיְסוֹד בָּהּ:ח בַּת בָּבֶל הַשְּׁדוּדָה אַשְׁרֵי שֶׁיְשַׁלֶּם לָךְ אֶת גְּמוּלֵךְ שֶׁגָּמַלְתְּ לָנוּ:ט אַשְׁרֵי שֶׁיֹּאחֵז וְנִפֵּץ אֶת עֹלָלַיִךְ אֶל הַסָּלַע: