אז אני אשנה את השאלה : )
אם יוסף ממנה רב ראשי. על כל כוזר. שפוסק בכל הדינים הסבוכים. וזה רב שנחשד בקראות. עזבי נחשד. הוא קראי.
האם מותר לצאת למלחמה נגדו? האם חייל יהודי בצבא כוזר האמיתית יכול להרים את החרב שלו בקלילות רבה, להיפרד לשלום ממשפחתו ולצאת להרוג את אחיו היהודים שתחת שלטונו של יוסף בגלל שלכוזר מונה רב קראי ראשי?
(ובואי נתעלם ממצב בו הם מתקיפים אותו והוא נאלץ להגן על חייו כי זה לא תמיד היה ככה במהלך הסדרה).
חוץ מזה שהקראות בוודאי לא הייתה הסיבה המקורית למלחמה.
אני מקבלת את זה שיוסף הוא דמות שמייצגת רוע. מבחינתי מספיק שהוא רצח עשרות אנשים בנקרת באטר, את רעואל, אשתו וכו' כדי להפוך לאדם שאי אפשר לסמוך עליו בכלום. אולי אפילו בנ"א שחייב למות על מה שעשה.
עדיין קשה לי לקבל את העובדה שכל שאר האנשים שהלכו אחריו (ורובם הגדול בוודאי לא מאמין למה שמספרים אנשיו של איסתרק) הופכים להיות בני מוות בשל כך.
ולא, לנסות למכור לי כל פעם שהם קרירים יותר לגבי מצוות זאת לא תשובה מבחינתי. העולם לא דיכוטומי בצורה כל כך מוחלטת.
בעצם אפשר לומר שהסיפור כולו משל ולהתייחס לכל ענייני המוות בצורה מאד קלילה, אבל אם ככה הנמשל בספרים האחרונים הופך יותר מידי מציאותי ומוגזם...
התובנה הזאת בעצם יצרה אצלי את קו העלילה של איסתרק בסיפור הזה. כי לא יכולתי להאמין לו כדמות בפדהאל. לא יכולתי לקבל את ההערצה של נאיתן אליו. ראיתי בה משהו מזויף.
אבל תכלס מיה כתבה את הדמויות היפות האלו. יכול להיות שהייתה לה כוונה אחרת לחלוטין לכוזר. אני לא יודעת מה היא תכננה להן אבל שמעתי כמה תאוריות מעניינות שיכולות להסביר את המהלכים האחרונים שלה.
ל @שרהלה לנציצקי היה רעיון מעניין לגבי זה.
וסליחה מכל מי שמשתעמם מהדיון, ומגיע לכאן כי אולי יש פרק חדש : ) יהיה בחמישי בעז"ה.