זה הבנתיאיסתרק מושפל
איסתרק מודה שעשה טעות.
שמו של דיאלידאן מתנקה
כעת הוא יכול למות בשקט.
אבל זה לא מתכתב עם
הוא רוצה למסור לו את הכתר.
זה הבנתיאיסתרק מושפל
איסתרק מודה שעשה טעות.
שמו של דיאלידאן מתנקה
כעת הוא יכול למות בשקט.
הוא רוצה למסור לו את הכתר.
והיא אכן מותחן שכזה. ואחד טוב במיוחד.וזה בדיוק מה שהופך את הסדרה למותחן פוליטי.
זה הבנתי
אבל זה לא מתכתב עם
לא בטוחה.מציגה את דיאלידאן באור אצילי במיוחד.
אז יוסף יוצא המפגר ששניה אחרי שאיסתרק מודה שהוא שיקר וכו' הוא מעביר אליו את הכתר
זה רעיון!!!אולי למיכאל?
אולי בכלל לשלוואן???
נכון. וזה לא בהכרח דבר רע.ואילו רבים פורשים לממלכת האביהודים ומחכים ב"סבלנות" לצד קנז לסיום הטבח ההדדי.
לא יודע למה, אבל הפסקה הזו עוררה אצלי הבנה, שבעצם הסדרה מספרת את הסיפור דרך כמה דמויות, שזה דבר חריג ויפה בעיני...ואגב, איסתרק הספר הוא היחיד בעיני שמעביר את המסר המקורי של הסדרה בצורה אמיתית.
המאבק של איסתרק עם עצמו. המאבק היפיפה של אביי עם עצמו. גינוני הכבוד הראוותנים של דיאלידאן שנועדו להציג אותו כאדם מדהים. רובן מן הגי ופנרס במאבק על המלוכה.
מהללאל ממשיך עם הכיוון אבל מתמקד יותר בגיבור עצמו ובמאבקים שלו כדי לגלות את ערכו.
יוזבד ופדהאל מנסים להמשיך עם אותו מסר רק בכיוון אוניברסלי וענק יותר. יכול מאד להיות שאולי בגלל זה הם קצת מאבדים כיוון.
אם רק ננסה רגע להסתכל על העובדות במבט מפוקח, אולי נגלה שלא בטוח בכלל שאנחנו אם היינו שם היינו בוחרים ללכת עם איסתרק.
הרי יוסף קיבל את המלוכה מצד המועצה הכוזרית כי איסתרק נשבה ואולי אפילו מת. הוא היה העוצר. איסתרק הגיע משום מקום וטען שיוסף אחראי להכול.
אין לו כמעט הוכחות. (זה הזוי אבל אין באמת, תבדקו בספר).
למה שנאמין לו? עכשיו יכול להיות שנשים לב שיוסף באמת גם לא ירא שמיים גדול. זה לא נחמד. זה עדיין לא חייב להפוך את איסתרק לצדיק הדור בעיננו.
עם כל הכבוד, יבוא כוזרי מבוגר בן חמישים שזוכר עוד איך איסתרק נולד ויגיד: נו נו. הרי כולנו זוכרים מה הוא היה לפני. ומי יודע מה הוא עשה שם בפלאט. מי אמר שהוא צדיק וטוב יותר מיוסף?
סטאביטק כמדומנילהרוג את החיילים של העיר שנכבשה ע"י היין,
בממלכת האביהודים לא מקיימים מצוות בנחת ,כי מי שמוכר את אביו תמורת לא משנה מה ימכור גם את אלוקיו.למה שלא אלך לי לממלכת האביהודים למשל ואקיים שם מצוות בנחת…
זה קצת דומה לתיאוריה של שמאלני:נכון. וזה לא בהכרח דבר רע.
הבעיה בעיני שמיה הציגה את האביהודים כאנשים שלא אכפת להם מערכים. כלומר תמיד אלו שמשתייכים לאנשי דיאלידאן יהיו קרירים יותר בעבודת ה', פוחזים, וכמובן לא באמת חברים נאמנים.
ואם רק ננסה רגע להסתכל על העובדות במבט מפוקח, אולי נגלה שלא בטוח בכלל שאנחנו אם היינו שם היינו בוחרים ללכת עם איסתרק.
הרי יוסף קיבל את המלוכה מצד המועצה הכוזרית כי איסתרק נשבה ואולי אפילו מת. הוא היה העוצר. איסתרק הגיע משום מקום וטען שיוסף אחראי להכול.
אין לו כמעט הוכחות. (זה הזוי אבל אין באמת, תבדקו בספר).
למה שנאמין לו? עכשיו יכול להיות שנשים לב שיוסף באמת גם לא ירא שמיים גדול. זה לא נחמד. זה עדיין לא חייב להפוך את איסתרק לצדיק הדור בעיננו.
עם כל הכבוד, יבוא כוזרי מבוגר בן חמישים שזוכר עוד איך איסתרק נולד ויגיד: נו נו. הרי כולנו זוכרים מה הוא היה לפני. ומי יודע מה הוא עשה שם בפלאט. מי אמר שהוא צדיק וטוב יותר מיוסף?
ובואו לא נשכח שבסופו של דבר הוא גם צעיר מאד.
אז נישאר עם יוסף. מה לעשות. גם בעבר לא כל מלכי ישראל היו צדיקי הדור.
לא יודעת מה אני הייתי עושה. אני רק מציעה כאן דרך הסתכלות נוספת.
ואגב, איסתרק הספר הוא היחיד בעיני שמעביר את המסר המקורי של הסדרה בצורה אמיתית.
המאבק של איסתרק עם עצמו. המאבק היפיפה של אביי עם עצמו. גינוני הכבוד הראוותנים של דיאלידאן שנועדו להציג אותו כאדם מדהים. רובן מן הגי ופנרס במאבק על המלוכה.
מהללאל ממשיך עם הכיוון אבל מתמקד יותר בגיבור עצמו ובמאבקים שלו כדי לגלות את ערכו.
יוזבד ופדהאל מנסים להמשיך עם אותו מסר רק בכיוון אוניברסלי וענק יותר. יכול מאד להיות שאולי בגלל זה הם קצת מאבדים כיוון.
תיאוריה נכונה בעיקרוןסטאביטק כמדומני
בממלכת האביהודים לא מקיימים מצוות בנחת ,כי מי שמוכר את אביו תמורת לא משנה מה ימכור גם את אלוקיו.
אבל התיאוריה שלך נכונה אין ספק
בשביל המוכר והאהוב אסור לרצוח אחים; גם אם התרגלנו לסגנון מלוכה כלשהו והוא השתנה אין היתר לרצוח יהודים
זה קצת דומה לתיאור של שמאלני: זה לא שהפלסטינים כולם רוצחים רק המליכו עליהם רוצח... אם רק היינו יכולים היינו עושים הסכם שלום... הם בסה"כ אנשים מסכנים שנולדו במקום הלא נכון ומעברו השני של הגבול... ועוד (ובזה חרגתי לגמרי מהנושא, אני יודעת).
מה אני באה לומר?
תסתכלו למציאות בעיניים. כן, מי שלא מוחה על רצח הוא רוצח. מי שיודע שרבו הוא קראי וממשיך לשלוח אליו שאלות ולהסתמך על הכרעותיו- הוא לא צדיק. (מוזכר ששואלים את צארנן בנוגע לחיילים, אני מניחה שלא רק בשביל זה מינו אותו לרב של כוזר)
מי שרואה את האביר בנטיליאן לצדו של איסתרק ונגד דיאלידאן ומעדיף לשכב בערסל במקום לבחור צד- אז הוא גם בוחר. בוחר שלא לבחור. וכן, זה אומר עליו הרבה מאוד.
בלי לדבר על ההתנהלות הרצחנית של דיאלידאן ( רציחות שהאזרחים מודעים להן, כמו אביי למשל).
זה אשכול אסקפיזם, בבקשה : )זה קצת דומה לתיאור של שמאלני: זה לא שהפלסטינים כולם רוצחים רק המליכו עליהם רוצח... אם רק היינו יכולים היינו עושים הסכם שלום... הם בסה"כ אנשים מסכנים שנולדו במקום הלא נכון ומעברו השני של הגבול...
הם יודעים שהוא רוצח?כן, מי שלא מוחה על רצח הוא רוצח.
הם יודעים שהוא קראי? כולם הולכים אליו? אפילו שלוואן אמר איפשהו במהללאל שהוא לא סומך עליו.מי שיודע שרבו הוא קראי וממשיך לשלוח אליו שאלות ולהסתמך על הכרעותיו- הוא לא צדיק.
ומי אמר לך שאין עוד רבנים בכוזר?מי שרואה את האביר בנטיליאן לצדו של איסתרק ונגד דיאלידאן
כן?רציחות שהאזרחים מודעים להן, כמו אביי למשל
נו. גם מזכ"ל האו"ם אמר שצר לו על האזרחים הסובלים משני הצדדים.הוא אפילו אומר באחד הספרים שצר לו על כל האזרחים שהמלחמה נכפתה עליהם והם מעברו השני של הגבול.
הוא שכר את האיש עם הנחש והארס.אין הוכחות. יש שמועות. יש 'הסברה' שאיסתרק ורנה ניסו לעשות.
לא מוזכר בסדרה רב גדול אמיתי שנמצא בכוזר האחרת. אא"כ את מתכוונת לצארנןומי אמר לך שאין עוד רבנים בכוזר?
אני לא אפתח בדוגמאות בנות ימינו. אבל הגיוני מאד לחשוב שיש כמה וכמה רבנים גדולים בכוזר.
לעם. הוכחות עבור העם : )הוא רצח את המלכה, את רעואל, את סאנפאל, את אביי... חסר דוגמאות? את לא רצינית.
בזה אני מסכימה איתך, יש אזרחים פשוטים שלא מבינים הרבה בפוליטיקה. אין הרבה אנשים שלא ילכו עם הזרם אלא ינסו לתקון את המעוותאני פשוט מנסה להראות שממש לא כזה קל להגיד שכל כוזר שאתרע מזלו לגור בכוזר החדשה הוא אדם רע.
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
26.11
כ"ה חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: