דבר ראשון- שגיאת כתיב. שגיאות כתיב זה קריטי. צריך לכתוב איכשהו. איך שהו זו לא מילה, איך שהוא זו משמעות אחרת.איך שהו
משלב נמוך. מילולית 'מה הולך לקרות' זה לא הגיוני. מה הולך לקרות זה סלנג. הייתי כותבת משהו כמו 'מה עתיד לקרות / להתרחש או מה יקרה בעתיד וכו'.מה הולך לקרות
ממש תודה על הערות והארות...סיפור בנוי יפה ממש, אופי הדמויות ממש מזכיר את המקור. [חוץ ממהללאל, אבל הוא השתנה במשך כל הסדרה אז לא נורא בכלל]. כתוב בצורה מרתקת, וממש מרגישים את הרגשות של המסכנים שלנו.
מה שכן, הניסוח קצת מדי פשוט. אני בעד ניסוח זורם ולא מליצי מדי, ולא הייתי אומרת 'יוסי צעד מעדנות לכוון גנו השכם בבוקר'. מה שכן- זה קטע כתוב. ובהיותו כזה עליו לעמוד בסטנדרטים שונים מאלו של דיבור. הסיפור כתוב במשלב דיבורי. לא במשלב ספרותי, וזה הפריע לי גם בפרקים הקודמים.
במקומות האלו זה הכי בלט
דבר ראשון- שגיאת כתיב. שגיאות כתיב זה קריטי. צריך לכתוב איכשהו. איך שהו זו לא מילה, איך שהוא זו משמעות אחרת.
בניסוח זורם מדי עלולים לכתוב בשגיאות אפילו בלי לשים לב.
משלב נמוך. מילולית 'מה הולך לקרות' זה לא הגיוני. מה הולך לקרות זה סלנג. הייתי כותבת משהו כמו 'מה עתיד לקרות / להתרחש או מה יקרה בעתיד וכו'.
בנוסף, גם לא ברור לאן הם הלכו. הם עברו את הגבול לצד הקווארי, ורגלו שם. אם כאשר השמיים נעשים סגלגלים הם חוזרים הם לא יכולים לישון בכוזר. זה רחוק מדי, גם לפי התיאור של המסע עד לכאן וגם לפי ההגיון. השטח הסמוך לגבול אמור להיות מפורז וריק, אז המחנה לא היה צמוד לגבול. לא מדובר על בני ברק שהכל קרוב. זה מרחק רציני. וכשהם חוזרים הם לא דוהרים אל 'לב מזרח כוזר'. גם בתוך כוזר, מהגבול המזרחי עד לב המזרח זה חתיכת מרחק גם ברכב, בהגיון. והם רכבו על סוסים...
אצולה.האוצלה
למשל כאן- זה דיבור רצוף מדי. הייתי כותבת רעואל ישב על הדרגש באולם הסייף, אוחז בבטנו ומתפתל. כוס מים צוננים הוגשה לו אחר כבוד על מנת לסייע לו להרגע מצחוקו המתגלגל.רעואל ישב על הדרגש ואחז בבטנו בחוזקה, כוס מים צוננים הוגשה אחר כבוד להוד מעלתו הקטן שנחנק מרב צחוק באולם הסייף.
מוקיון פחות נשמע לי. לא נראה לי שהיו אז מוקיונים. הייתי מחליפה את אבל באך. יותר ספרותי אבל לא דחוף. זה ילד. מצד שני- בן אצולה. לשיקולך."צר לי אח גדול, אבל אתה נראה כמו מוקיון..." התנשף הקטן מצחוק.
בשעשוע.בהשתעשעות
מצח רטוב, לא רטובה.הרטובה
"ובדיוק בגלל זה אני מודיע שלא אוכל להמשיך במשימה," הקול חסר הביטחון נשמע כאילו עלה מהאוב.
"תבין הוא יקר לי מדי, כל מילה שלו מסבה לי כאב רב". המשיך.
כאן יש אנטרים מיותרים. הוא באמצע משפט, לא צריך לעצור אותו.מהללאל ציחקק כמו לעצמו, " בעבר כלל לא העלתי על דעתי שאי פעם אזכה להתחתן," שיתף.
"ועכשיו כל העולם עסוק בלחתן אותי." הגוון האירואי ניחר מגרונו.
מקאן גרו בארמונם באתיל, לא באחוזתם. נגיד גאליטאן, ומן הגי, ומדיאן גרו באחוזתם.האחוזה
עוד פעם פגישת שידוך כושלת... חלפה מחשבה מבעל העיניים.
אין צורך בשלוש נקודות. אחת מספיקה בהחלט.עיניים דואגות וכאובות ליוו אותו מתוך מבנה האחוזה, מתבוננות בו מבעד לחלון הראוה...
איפה.איפו לא פנה אל ה
הייתי כותבת מהודרים. סתם תחושת בטן.המגונדרים
הזיז משהו זה לא אומר כלום. זה יכול גם להזיז שולחן בביתו.הזיז אצלו משהו
לאף אחד אין עולם. אולי שמעולם לא היה לו בו חלק.עולם של ילדים שמעולם לא היה לו
מה שהפך לא נשמע טוב. זה סלנג גם הקשר שלהם נשמע מסורבל.מה שהפך את הקשר שלהם למיוחד במינו, למרות פער הגילאים.
הייתהייתה
על שדרשתי בשלומו- ימחל לי כבודו שדרשתי זה ימחל לי כבודו- איזה כבודו- זה שדרשתי בשלומו. אולה מתנצל על שדרש בשלומו, לא אל זה שדרש בשלומו. למרות שזה נכון אבל ז לא תוכן המשפט." ימחל לי כבודו שדרשתי בשלומו," אמר אולה, בגוון ציני.
דיבורי.מאיך להורות למשרתות
הירואי / אירוניהאירואי
לא צריך לדחוף את האצילות בכל מקום. וגם ניסוח מסורבל, אולי פניו האציליות של חברובפני חברו האציליות
נערי הרחוב של מהללאל הם מכזאראן, לחלוטין לא עיירה. זו עיר גדולה, עיר בירה. לא עיירהלעיירה
אופל זה שם קיים והוא של גויים.אופל
טוב, עברתי על ההתחלה. הנה דוגמאות
למשל כאן- זה דיבור רצוף מדי. הייתי כותבת רעואל ישב על הדרגש באולם הסייף, אוחז בבטנו ומתפתל. כוס מים צוננים הוגשה לו אחר כבוד על מנת לסייע לו להרגע מצחוקו המתגלגל.
'בחזקה' נשמע לי מוגזם, הוא צוחק, לא חולה. להוד מעלתו הקטן נשמע קצת מעושה.
היתי מדמה את ההבדל בין משלב דיבורי לסיפורי כמו ההבדל בין שיחה שוטפת / סיפור בעל פה לנאום כתוב. בשיחה אפשר להעמיס משפטים ארוכים. בנאום צריך לתת לקהל לעכל את הנאמר. לכן כל כך חשוב לא לכתוב משפטים ארוכים מדי, להקפיד מאד על סימני פיסוק נכונים וכו'.
גם חשוב לא להשתמש בסלנגים אלא אם כן זה משפט של מישהו וזה חשוב לאפיון הדמות. גם אז לא בהגזמה. פה זה לא ממש סלנג, אבל יחסית לרוח הסדרה ולתקופה- יש פה אווירה סלנגית.
מוקיון פחות נשמע לי. לא נראה לי שהיו אז מוקיונים. הייתי מחליפה את אבל באך. יותר ספרותי אבל לא דחוף. זה ילד. מצד שני- בן אצולה. לשיקולך.
לפני רגע כתבת שהוא צוחק מאד, התנשף הקטן מספיק גם בלי המילה 'מצחוק'.
בשעשוע.
השתעשעות זה לא תואר, זה שם פעולה. שוב, זו טעות רווחת בדיבור.
מצח רטוב, לא רטובה.
כאן יש אנטרים מיותרים. הוא באמצע משפט, לא צריך לעצור אותו.
מקאן גרו בארמונם באתיל, לא באחוזתם. נגיד גאליטאן, ומן הגי, ומדיאן גרו באחוזתם.
אין צורך בשלוש נקודות. אחת מספיקה בהחלט.
איפה.
ואגב, האיפה מיותר.
הייתי כותבת מהודרים. סתם תחושת בטן.
הזיז משהו זה לא אומר כלום. זה יכול גם להזיז שולחן בביתו.
אולי הניד מיתר בליבו
לאף אחד אין עולם. אולי שמעולם לא היה לו בו חלק.
מה שהפך לא נשמע טוב. זה סלנג גם הקשר שלהם נשמע מסורבל.
ולכן הפך הקשר ביניהם...
היית
על שדרשתי בשלומו- ימחל לי כבודו שדרשתי זה ימחל לי כבודו- איזה כבודו- זה שדרשתי בשלומו. אולה מתנצל על שדרש בשלומו, לא אל זה שדרש בשלומו. למרות שזה נכון אבל ז לא תוכן המשפט.
אמר אולה בגוון ציני. / אמר אולה, ציני..
גם לפסיקים יש כללים.
דיבורי.
קודם כל כל 'איך' הופך ל'כיצד'
יודעת יותר מהוראה למשרתות...
הירואי / אירוני
היאורי לא קשור, כנראה התכוונת לאירוני
לא צריך לדחוף את האצילות בכל מקום. וגם ניסוח מסורבל, אולי פניו האציליות של חברו
נערי הרחוב של מהללאל הם מכזאראן, לחלוטין לא עיירה. זו עיר גדולה, עיר בירה. לא עיירה
מקווה שעזרתי
טוב קטלת אותי לגמרררררריאופל זה שם קיים והוא של גויים
אז כפי שאני מבינה,אני הייתי משנה. בחירה שלך.
לגבי הניסוח- כן הייתי במקומך מעדנת אותו. זה קבוצת כתיבה מקצועית בדיוק בשביל זה. לא דחוףכבד כמו מיה קינן אבל לא כזה פשוט. סוג ביניים כזה.
אוקיי, הולכת לעשות קצת שיעורי בית... כדי להכין את הפרקים הבאים.חלילה, לא ברוטלי או גס. ניסוח יפה וזורם, באמת1
הייתי מעדנת אותו מבחינה ספרותית בלבד
משמיטה סלנגים- לחלוטין למעט במקרה של דיבור ישיר עבור אפיון דמות, וגם אז מעט.
ובכללי 'לכבס' ביטויים, נגיד במקום 'תפס את הבטן' לכתוב 'אחז בבטנו'. או דברים בסגנון.
בהצלחה רבה.
סיפור עם הרבה פוטנציאל, עושה רושם של כשרון כתיבה יפה וטוב ממש
נ.ב. לגבי השם- אני לא יכולה לדעת איזה אופי יש לדמות, מה הרקע שלה, וכו'. רק הכותב של הסיפור יכול להחליט.
כן הייתי בוחרת שם קיים כדי לאזן עם כל ההמצאות. גם מיה הקפידה על זה אבל לא מספיק לדעתי.
האמת חשבתי ששכחו מזה לגמרי...
וואו,ממש לא שכחו!
כש @רצתה הקפיצה פה התאכזבתי שזה לא פרק חדש...
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
26.11
כ"ה חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: