מצטרפת לכך שכדאי לשמור על האחידות של משלב הכתיבה. רוב הסיפור כתוב ברמה גבוהה ובסגנון ספרותי, עם הרבה תיאורים, ולכן עדיף להימנע מביטויים שמתאימים לסגנון כתיבה אחר, דיבורי יותר. זה דווקא יתרון אצל כותב שמסוגל לכתוב בסגנונות שונים (סיפורת בניחוח ישן יותר, הומור...) אבל עדיף לא לערבב.לגבי הסלנגים שומע, רציתי להקליל קצת את הסיפור. אשמח לשמוע מחברים נוספים מה דעתם על כך
אפילו את המשפט הבא אפשר לשקול אם הוא משתלב לגמרי בסגנון הכתיבה, אבל לא הייתי פוסלת לחלוטין:כמסורת אביו ג'ק הגדול זל"ע (זכרונו לא עדן..)
שהרי אין נקודה בגלובוס בלי הקב"ה, יהודי, ואוכל...
'היהודים העשירים חולשים על כלכלת העולם' הרהר לעצמו וסינן חיוך מרושע מבין שפמו,
המשפטים האלו מעט קלישאתיים... אם הם קריטיים לעלילה, כדאי לנסות לכתוב אותם בצורה קצת יותר מעניינת ומגוונת.בתייר היהודי 'זה עם התוספת שיער בצדדיו, הכובע המשונה והחוטים המשתלשלים'...
כאן לפי דעתי אין צורך להבהיר לקוראים שמדובר במגן דוד. אנחנו מבינים את זה לבד.אלא הזמנה לאירוע ובראשה מתנוסס כוכב בעל שישה קודקודים (מגן דוד),
תודה עצומממההה!קודם כל נהניתי מכך שמדובר בסיפור ששמעתם וניגשתם לכתוב אותו בהרחבה.
מצטרפת לכך שכדאי לשמור על האחידות של משלב הכתיבה. רוב הסיפור כתוב ברמה גבוהה ובסגנון ספרותי, עם הרבה תיאורים, ולכן עדיף להימנע מביטויים שמתאימים לסגנון כתיבה אחר, דיבורי יותר. זה דווקא יתרון אצל כותב שמסוגל לכתוב בסגנונות שונים (סיפורת בניחוח ישן יותר, הומור...) אבל עדיף לא לערבב.
למשל "בתכלס", כמו שאמרו, וגם זה:
אפילו את המשפט הבא אפשר לשקול אם הוא משתלב לגמרי בסגנון הכתיבה, אבל לא הייתי פוסלת לחלוטין:
המשפטים האלו מעט קלישאתיים... אם הם קריטיים לעלילה, כדאי לנסות לכתוב אותם בצורה קצת יותר מעניינת ומגוונת.
כאן לפי דעתי אין צורך להבהיר לקוראים שמדובר במגן דוד. אנחנו מבינים את זה לבד.
מתי יעלה הפרק האחרון?
תודה. עמדתם כאן על נקודה שבעיני היא די עקרוניתקודם כל נהניתי מכך שמדובר בסיפור ששמעתם וניגשתם לכתוב אותו בהרחבה.
תודה. בעקבות ההמלצה שלך ושל דוכסטוס השתכנעתי לגמרי, ובתכלס... לא אשלב סגנון וכו'...מצטרפת לכך שכדאי לשמור על האחידות של משלב הכתיבה. רוב הסיפור כתוב ברמה גבוהה ובסגנון ספרותי, עם הרבה תיאורים, ולכן עדיף להימנע מביטויים שמתאימים לסגנון כתיבה אחר, דיבורי יותר. זה דווקא יתרון אצל כותב שמסוגל לכתוב בסגנונות שונים (סיפורת בניחוח ישן יותר, הומור...) אבל עדיף לא לערבב.
למשל "בתכלס", כמו שאמרו,
מעניין, כי בסיפור נסיתי לאפיין את הדמות בקווים הומוריסטים, כך שזה משתלב יפה.וגם זה:
כמסורת אביו ג'ק הגדול זל"ע (זכרונו לא עדן..)
כאן זה כבר מפתיע. אבל שוב הארתם את תשומת לבי ואחשוב שוב אם אכן ראוי לשלב אותואפילו את המשפט הבא אפשר לשקול אם הוא משתלב לגמרי בסגנון הכתיבה, אבל לא הייתי פוסלת לחלוטין:
שהרי אין נקודה בגלובוס בלי הקב"ה, יהודי, ואוכל...
הקטע הראשון לגמרי קלישאה. אם כי קלישאה נכונה. כדאי להוריד אותו? (מה שתאמרו)'היהודים העשירים חולשים על כלכלת העולם' הרהר לעצמו וסינן חיוך מרושע מבין שפמו,המשפטים האלו מעט קלישאתיים... אם הם קריטיים לעלילה, כדאי לנסות לכתוב אותם בצורה קצת יותר מעניינת ומגוונת.בתייר היהודי 'זה עם התוספת שיער בצדדיו, הכובע המשונה והחוטים המשתלשלים'...
כוונתכם למש"נ במסוגר. ואכן בשעה שכתבתי הסתפקתי עם זה לא מיותר. ואשמיטכאן לפי דעתי אין צורך להבהיר לקוראים שמדובר במגן דוד. אנחנו מבינים את זה לבד.
תודה רבה על ההתעניינות. פרק הסיום לקראת סגירה וכבר תוכנן לעלות השבוע אבל לא יצא.. ב"ה בשבוע הקרובמתי יעלה הפרק האחרון?
אפשר קישור? נשמע מעניין...אגב, קודם שהצטרפתי לקהילת כתיבה קראתי באחד האשכולות מה שכתבה המנהלת @מ. י. פרצמן בנוגע לקריאת סיפורים ממוצאים שכתבו אחרים, ודי הזדהיתי איתה, על אף שאני כן נהנה מידי פעם לקרוא גם סיפורים כאלה (בנינו רוב המדף בנוי על ספרים כאלה..) אבל בנוגע לכתיבת הסיפור, אני מקבל השראה בסיפור שמבוסס כולו או רובו על אירוע אמיתי.
אישית אני מתחברת יותר לכתיבה שמבוססת על רקע אמיתי (אפילו על פרט אחד, לאו דווקא שכל הסיפור קרה באמת). להרגשתי זה נותן לסיפור תחושה יותר מחוברת ואותנטית. אבל יש כמובן יוצאים מן הכלל.תודה. עמדתם כאן על נקודה שבעיני היא די עקרונית
יש סופרים וכותבי סיפורים שמתחברים לסיפור עלילתי מומצא למהדרין.. ויש שפחות
ובגדול סיפור ששמעתי באזני או כזה שמבוסס על רקע אמתי יש לי מוטיבציה לכתוב אותו, מאשר להמציא סיפור
[ולא שזה כזה מסובך להמציא. ובאמת רוב הסיפורים שכתבתי עד היום (ולא רק בפרוג) מבוססים על סיפור אמיתי (כמובן ברמה משתנה)]
גם אתם שותפים להרגשה הזו?
אגב, קודם שהצטרפתי לקהילת כתיבה קראתי באחד האשכולות מה שכתבה המנהלת @מ. י. פרצמן בנוגע לקריאת סיפורים ממוצאים שכתבו אחרים, ודי הזדהיתי איתה, על אף שאני כן נהנה מידי פעם לקרוא גם סיפורים כאלה (בנינו רוב המדף בנוי על ספרים כאלה..) אבל בנוגע לכתיבת הסיפור, אני מקבל השראה בסיפור שמבוסס כולו או רובו על אירוע אמיתי.
מעניין, כי בסיפור נסיתי לאפיין את הדמות בקווים הומוריסטים, כך שזה משתלב יפה.
או שיש לחלק בין מאפייני הדמות לבין תיאור המספר. בכ"מ קבלתי את המלצתכם
נכון, יש הבדל בין השניים. יותר מזה, אני חושבת שאם האפיון הזה היה מופיע לאורך כל הסיפור, הוא היה עובר יותר ואף מעשיר את הסיפור. אבל אם יש רק שניים-שלושה משפטים, זה נראה לא שייך.כאן זה כבר מפתיע. אבל שוב הארתם את תשומת לבי ואחשוב שוב אם אכן ראוי לשלב אותו
לא חייב להוריד לגמרי, אבל כן לנסות לכתוב את אותו תוכן בצורה יותר מיוחדת או מעניינת, לא קלישאתית. אנסה לחשוב על דוגמא...הקטע הראשון לגמרי קלישאה. אם כי קלישאה נכונה. כדאי להוריד אותו? (מה שתאמרו)
בקטע השני, התיאור נכתב ע"פ מה שהסקתי כיצד אדם זר מבחוץ מסתכל על יהודי חרדי. ובאמת לא זכור לי שקראתי אי פעם תיאור בנוסח הזה. אבל שוב כפי שכתבתם זה לא קריטי לעלילה ואם לדעתכם זה מפריע, אשמיט אותו.
בשמחה!ושוב תודה עצומה!
יש כאן מאמר נחמד בנושא (לקראת הסוף מדובר על שבירת קלישאות).אנסה לחשוב על דוגמא...
סליחה על הקלישאה אבל זה חסום בנטפרי...יש כאן מאמר נחמד בנושא (לקראת הסוף מדובר על שבירת קלישאות).
מותר להעתיק לכאן את התוכן? (בתוספת קרדיט, כמובן...)סליחה על הקלישאה אבל זה חסום בנטפרי...
כעת חיפשתי שוב ולא מצאתי. אתייג את @מ. י. פרצמן שאולי תמציא לידינו את קישור ההודעה בנוגע למה שכתבה על קריאת סיפורים מומצאים שכתבו אחריםאפשר קישור? נשמע מעניין...
אני חושב שכן. אבל תמיד אפשר לשלוח בהודעה פרטיתמותר להעתיק לכאן את התוכן? (בתוספת קרדיט, כמובן...)
כעת חיפשתי שוב ולא מצאתי. אתייג את @מ. י. פרצמן שאולי תמציא לידינו את קישור ההודעה בנוגע למה שכתבה על קריאת סיפורים מומצאים שכתבו אחרים
אני חושב שכן. אבל תמיד אפשר לשלוח בהודעה פרטית
לגבי זה, לדעתי התיקון מצוין אם החלטתם שצריך אותו. באופן אישי לא הפריע לי המעבר. בקריאה ראשונה תפסתי את הקטע הזה בתור תיאור שמאפיין את הדמות, לא בתור חלק מהסיפור עצמו. אם כך אני לא חושבת שיש צורך להתייחס לקטע הזה גם בסוף הפרק, כי כאמור הוא לא חלק מהסיפור אלא סוג של הסבר... אבל תלוי מה התפקיד שייעדתם לקטע.א. בנוגע להערה נכונה שקבלתי על פרק א', האם לדעתכם התיקון כאן עולה יפה
מה ההתייחסות הזו מוסיפה לסיפור? איך היא מקדמת אותו? כך אפשר להבין אם היא מיותרת או לא.ב. לגבי פרק ג' הסתפקתי אם לשלב התייחסות של נפתלי לגבי הגניבה או להתעלם מזה ופשוט לגשת לפרק סיום. בסוף כמחצית מהפרק מתייחסת לנקודה הזו, האם זה לא מיותר?
לא הרגשתי כך...ובאופן כללי האם פרק ג' לא כבד קצת בלי שום התפתחות או מידע חדש לקורא?
כמסורת אביו ג'ק הגדול זל"ע (זכרונו לא עדן..)
בקריאה שנייה שמתי לב שיש עוד משפטים בסגנון הנ"ל, אז אני חוזרת בי על ההערה. הם כן מוסיפים לסיפור ואני לא חושבת שצריך להוריד אותם. (את "בתכלס" כן כדאי להוריד, הוא באמת סלנג פחות מתאים למשלב...)שהרי אין נקודה בגלובוס בלי הקב"ה, יהודי, ואוכל...
חשבתי לשבור את הקלישאה הראשונה, בניסוח הבא..המשפטים האלו מעט קלישאתיים... אם הם קריטיים לעלילה, כדאי לנסות לכתוב אותם בצורה קצת יותר מעניינת ומגוונת.
עיניו כמעט ויצאו מחוריהן, מדמיין למול עיניו עשרות שטרות של מאות דולרים אמריקאים שממתינים לו במעטפה, 'אם היהודים העשירים חולשים על כלכלת העולם אז האורתודוקסים לבדם שולטים על מחצית' הרהר לעצמו וסינן חיוך מרושע מבין שפמו,
קולות חרישיים שעלו מכיוון המסדרון קטעו באחת את דמיונו המתוק,
חשבתי לשבור את הקלישאה הראשונה, בניסוח הבא..
רעיון יפה מאוד!עיניו כמעט ויצאו מחוריהן, מדמיין למול עיניו עשרות שטרות של מאות דולרים אמריקאים שממתינים לו במעטפה, 'אם היהודים העשירים חולשים על כלכלת העולם אז האורתודוקסים לבדם שולטים על מחצית' הרהר לעצמו וסינן חיוך מרושע מבין שפמו,
קולות חרישיים שעלו מכיוון המסדרון קטעו באחת את דמיונו המתוק,
אמנם במאמר נתתי לו כותרת בשם -ב"ה אעלה בקרוב את פרק הסיום בסיפור מאמר שיפורסם
אם כי צריך את עזרתכם
אני לא סגור לגמרי על הכותרת ואשמח לשמוע הצעות נוספות מחברי הקהילה
איך יפה לפני שקראת את פרק הסיום?מאוד מאוד יפה, טיפה מזכיר לי סיפור שאני כתבתי באחד האתגרים הצצים להם מדי חודש בקהילתנו המשובחת\
אתגר - בימים ההם - בזמן הזה
אחד הכישורים המרכזיים של הסופר, הינו כושר התבוננות מעמיק באובייקט כלשהו, וכשכל השאר רואים חפצים דוממים פזורים, רואה הסופר סיפור מסעיר שמתחנן להיכתב. לפני כאלפיים שנה, תשע שנים לאחר שהחריבו את הבית, לגמה רומי מעט מכוס התרעלה. הר הגעש וזוב ירק אש וגופרית, וקבר באפר וולקני את פומפיי, עיר רומית...www.prog.co.ilאתגר - בימים ההם - בזמן הזה
אחד הכישורים המרכזיים של הסופר, הינו כושר התבוננות מעמיק באובייקט כלשהו, וכשכל השאר רואים חפצים דוממים פזורים, רואה הסופר סיפור מסעיר שמתחנן להיכתב. לפני כאלפיים שנה, תשע שנים לאחר שהחריבו את הבית, לגמה רומי מעט מכוס התרעלה. הר הגעש וזוב ירק אש וגופרית, וקבר באפר וולקני את פומפיי, עיר רומית...www.prog.co.il
@הספרן, ברור שקראתי את מאמר הסיום....איך יפה לפני שקראת את פרק הסיום?
אתה מוזמן לקרוא אותו במאמר
אשמח לקבל שם תגובות!המסע של גבריאל - גניבה אחת נשמה אחת
סיפור מתח עלילתי על יהודי שכמעט מתבולל בנשואי תערובת עם בחורה מקומית בדרום אמריקה, וניצל ברגע האחרון בזכות תפילין והזמנה שיהודי חרדי מניו יורק איבד בטרמינל כשנסע לאירוע בר מצווהwww.prog.co.il
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
26.11
כ"ה חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: