מי הלך לאיבוד??

מצב
הנושא נעול.

חשמל

אמנות העימוד
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עימוד ספרים
עריכה תורנית
כותרת האשכול שאלה "מי הלך לאיבוד"?
התשובה. הרב שהיתיר לקנות בגדים חדשים ולעסוק במו"מ של שמחה בימי האבל בהיתר של דבר האבד.
אם מישהו מצא את הרב הזה, מתבקש לעדכן כאן.
אני עדיין מחפש...
 

דה סנטיס 2024

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
אם דיברו כבר על סיומים
1. הדין ברור שאסור לכוין סיום לתשעת הימים
2. כמו שכבר הזכירו גם אם יש סיום אסור לעשותו יותר מכל השנה ואם בכל השנה לא רגילים לעשות בשרי אסור לעשות כן בתשעת הימים (או שבוע שחל בו, תלוי בב' השיטות)
3. גם אם עושים סיום והוא בשרי, ההיתר הוא רק למי שהיה שייך לסעודה גם בשאר ימות השנה
 

יוסי1234

משתמש מקצוען
1689855400810.png

הגר"ע פריד (והוא לא היחיד)
 

מוישי כוישי

משתמש פעיל
גם למכור את החמץ זה קומבינה
מה שמותר מותר
הייתי אתמול ברבי עקיבא וזה צרם לי "מבצעים לרגל שלושת השבועות וכדו'"
הרבה יותר יפה היה לראות חנויות שסגרו / ניצלו את הזמן לשיפוצים(מסתמא קיבלו היתר)"
 

תמי אחת

משתמש סופר מקצוען
מי שימצא לי מקור בהלכה שיש כזה דבר-דבר האבד בבתשעת הימים
ושמבצע שיגמר (אולי-כי כנראה הוא ימשיך בבין הזמנים מנסיון) נחשב דבר האבד
אני אודה לו מאוד
הפסד מרובה. מ"ב.
אנחנו מקפידים לא לקנות בימים אלו, אבל זה לשאלתכם.
 

מרחבית

משתמש מקצוען
ועוד הפרסומות המפתות "יריד מיוחד להשבוע הזה בלבד", "מי שלא קונה השבוע מפסיד", "רק היום ומחר".
זה כדי לשכנע שזה 'דבר האבד'.
והאמת אינני מבינה כל-כך. הרי לא מדובר באוכל, אלא בדברים שממילא לא קונים כל יום. האם באמת יש הבדל אם עושים את המבצעים אחרי התקופה הזו? האם זה יכניס לחנויות פחות?
אלא מה, כנראה חנויות מסוימות התחילו עם ה'פטנט' הזה - ואחרות מרגישות שיפסידו אם יחכו עם המכירות.
לכן אולי הפיתרון כמו שכתבו לעשות מכירות דווקא לפני כן.
 

מ.א.ק.

משתמש מקצוען
אין ספק שכדאי הוא בית אלוקינו להתאבל עליו פעם אחת בשנה וגם להפסיד עבורו ממון, אבל...
במצב הכלכלי הקשה, והתחרות שיש בין העסקים המקומיים ואלו במרשתת, כל יום שהם לא מוכרים גורם להם הפסדים כבדים (העסקת עובדים, שכירות וכו'). התורה נותנת פתח שבאמצעותה הם יוכלו לשרוד. זה עצוב שזה המצב, אבל המצב הכלכלי הקשה גם הוא מתסמיני החורבן.
ראיתם פעם מספרה שפשט רגל כי היה סגור בספירת העומר? ניקוי יבש שלא שרד כי היה סגור בתשעת הימים? חנות פיצה שהיה סגור בפסח? וכו' וכו'. כך גם חנויות יכולים להיסגר בתשעת הימים, אכן זה קשה אבל כך גם הרבה דברים ביהדות שצריכים להתגבר מול קשיים בעבודת ה'.
 

moishy

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
איפה ?
מקור להיתר?
פליז

כותרת האשכול שאלה "מי הלך לאיבוד"?
התשובה. הרב שהיתיר לקנות בגדים חדשים ולעסוק במו"מ של שמחה בימי האבל בהיתר של דבר האבד.
אם מישהו מצא את הרב הזה, מתבקש לעדכן כאן.
אני עדיין מחפש...
ציטוט מספר שערי נחמה לרב יהודה טשזנר (עמוד מג):

מר"ח עד התענית ממעטין במשא ובמתן (שו"ע שם ס"ב). יש מן הפוסקים שס"ל דהיינו שלא ישא במו"מ של שמחה, כגון לקנות כלי כסף [ותכשיטין] או צרכי חופה וכדומה, [ ומי שנושא ונותן בכלים כאלו בימים אלו ימכור רק לנכרי], אבל סתם מו"מ אין צריך למעט כלל. ויש דס"ל דכל מו"מ צריך למעט בעת הזאת ולא יעסוק אלא כדי פרנסתו וכן משמע בסימן תקנ"ד סוף סכ"ב דצריך למעט בכל מו"מ. [ורק אם הוא יריד י"ל דהוי כמו דבר האבד ושרי אם הוא מוצא אז בזול יותר, ואף אם הוא משא ומתן של שמחה יש לומר דשרי בזה]. ובזמנינו נהגו להקל בכל זה, משום דהכל נחשב כדי פרנסתינו (מ"ב ס"ק י"א ושעה"צ שם).

סוף ציטוט.
 

3524

משתמש מקצוען
זה כדי לשכנע שזה 'דבר האבד'.
והאמת אינני מבינה כל-כך. הרי לא מדובר באוכל, אלא בדברים שממילא לא קונים כל יום. האם באמת יש הבדל אם עושים את המבצעים אחרי התקופה הזו? האם זה יכניס לחנויות פחות?
אלא מה, כנראה חנויות מסוימות התחילו עם ה'פטנט' הזה - ואחרות מרגישות שיפסידו אם יחכו עם המכירות.
לכן אולי הפיתרון כמו שכתבו לעשות מכירות דווקא לפני כן.
'דבר האבד' לא הכוונה כלפי הלקוחות ש'יפסידו מבצע', אלא כלפי המוכרים שלא משתכרים באותם ימים ונאלצים לעשות מבצעים כדי להתפרנס.
 

חיים שיש בהם

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
עריכה תורנית
סתם שאלה
מניסיון
המבצעים נגמרים בתשעה באב?
הרי זה באמת מבצעי סופעונה שממשיכים עד שהקולקציה תיגמר
וזה לא קורה בתשעה באב
זה ממשיך עד לקולקציה החורפית
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמו

א הַלְלוּיָהּ הַלְלִי נַפְשִׁי אֶת יְהוָה:ב אֲהַלְלָה יְהוָה בְּחַיָּי אֲזַמְּרָה לֵאלֹהַי בְּעוֹדִי:ג אַל תִּבְטְחוּ בִנְדִיבִים בְּבֶן אָדָם שֶׁאֵין לוֹ תְשׁוּעָה:ד תֵּצֵא רוּחוֹ יָשֻׁב לְאַדְמָתוֹ בַּיּוֹם הַהוּא אָבְדוּ עֶשְׁתֹּנֹתָיו:ה אַשְׁרֵי שֶׁאֵל יַעֲקֹב בְּעֶזְרוֹ שִׂבְרוֹ עַל יְהוָה אֱלֹהָיו:ו עֹשֶׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ אֶת הַיָּם וְאֶת כָּל אֲשֶׁר בָּם הַשֹּׁמֵר אֱמֶת לְעוֹלָם:ז עֹשֶׂה מִשְׁפָּט לָעֲשׁוּקִים נֹתֵן לֶחֶם לָרְעֵבִים יְהוָה מַתִּיר אֲסוּרִים:ח יְהוָה פֹּקֵחַ עִוְרִים יְהוָה זֹקֵף כְּפוּפִים יְהוָה אֹהֵב צַדִּיקִים:ט יְהוָה שֹׁמֵר אֶת גֵּרִים יָתוֹם וְאַלְמָנָה יְעוֹדֵד וְדֶרֶךְ רְשָׁעִים יְעַוֵּת:י יִמְלֹךְ יְהוָה לְעוֹלָם אֱלֹהַיִךְ צִיּוֹן לְדֹר וָדֹר הַלְלוּיָהּ:
נקרא  21  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה