מי הלך לאיבוד??

מצב
הנושא נעול.

מרחבית

משתמש מקצוען
הוצע לנו נופש מאורגן טעם ארגון כלשהו לשבת זו, שבת חזון.
מנהלי הארגון שאלו א הרב יצחק זילברשטיין שליט"א אם מותר לעשות נופש בשבת זו, אם מתאים ובייחוד שהמחיר זול משבת רגילה.
ייתכן שרק בשבת זו זה יכול להיות בזול, כי מקומות הנופש יותר פנויים, ולכן נותנים את זה בזול. לא שווה להם לעשות כזה מבצע בזמן אחר - כי אז יש הרבה קופצים.
בחנות - למה שלא יעשו מבצעים לפני תשעת הימים, במקום בתשעת הימים?
 

moishy

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום

חיים שיש בהם

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
עריכה תורנית
זה לא אומר שכולם סוברים ככה
אני התייחסתי למשנה ברורה
שאין שם שום מקור להיתר
ושאלתי את מרן הגר"ע אויערבך
והוא אמר לי שאסור
אגב כולם פה התחמקו מזה שכולם!!!! יודעים שזה מבצעי סוף עונה שלא נגמרים עד שהעונה הבאה מתחילה
לפעמים הם משתנים מ2 ב50 ל3 ב75 או להיפך
ולקרוא לזה דבר האבד
נו נו
 

ה. בקר

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
יוצרי ai
ייתכן שרק בשבת זו זה יכול להיות בזול, כי מקומות הנופש יותר פנויים, ולכן נותנים את זה בזול. לא שווה להם לעשות כזה מבצע בזמן אחר - כי אז יש הרבה קופצים.
בחנות - למה שלא יעשו מבצעים לפני תשעת הימים, במקום בתשעת הימים?
מאותה סיבה בדיוק.

מקומות נופש פנויים יותר בשבת זו כי יש פחות אנשים שבאים בשבת של תשעת הימים
באותה ידה בתשעת הימים אנשים פחות קונים אז....זה אותו דבר, לא?

האינטרס של בעלי המלון ושל בעלי החנויות הוא אחד. להביא לקוחות בזמנים "מתים". כאן השבת הזו ותשעת הימים נחשבים זמנים כאלו כל אחד למקומו.
הדרך של המלון להביא אנשים זה בהוזלה ואז ההיתר הוא שיבואו מי שזה צורך גדול בשבילו
הדרך של בעלי החנויות הוא להביא אנשים שיקנו בהוזלה בזמן שהרבה אנשים לא קונים בו

בזמנים אחרים אנשים קונים בכל מקרה ומשלמים גם יותר.
כנ"ל במלונות.

לא רואה מה ההבדל
 

יוסי1234

משתמש מקצוען
אני התייחסתי למשנה ברורה
שאין שם שום מקור להיתר
ושאלתי את מרן הגר"ע אויערבך
והוא אמר לי שאסור
אגב כולם פה התחמקו מזה שכולם!!!! יודעים שזה מבצעי סוף עונה שלא נגמרים עד שהעונה הבאה מתחילה
לפעמים הם משתנים מ2 ב50 ל3 ב75 או להיפך
ולקרוא לזה דבר האבד
נו נו
כל הזמן ביקשת רב שמתיר
הבאתי
ויש עוד
אני יודע שיש כאלו שאוסרים
ואם המבצע ממשיך זה לכו"ע אסור
(אא"כ חתן וכלה שמתחתנים מיד אחרי תשעה באב שיש שמתירים.)
 

moishy

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום

לא לפרסום

משתמש מקצוען
בל"תק חלקי...
מאוד התחברתי לאימרה שמיוחסת לרב שטיינמן שתמיד תדאג לרוחניות שלך ולגשמיות של השני....
לא מבין את התלונות על החנויות
שעושים מבצעים בשבוע זה ואפילו הציעו לסגור בתשעת הימים...מאוד קשה לבעל חנות שההוצאות ממשיכות. לסגור תשע יום[מי שסוגר אני מאוד מעריך]מנגד אני מאוד מבין קונה שלא מסוגל לקנות...פעם אחת התפתתי לקנות חליפה בגלל המחיר ואז זה דבר האבד[באישור רב] אבל אח"כ הרגשתי גועל שבגלל כמה שקלים אבד לי הרגש...
 

רגע של ניצחון

משתמש מקצוען
מאותה סיבה בדיוק.

מקומות נופש פנויים יותר בשבת זו כי יש פחות אנשים שבאים בשבת של תשעת הימים
באותה ידה בתשעת הימים אנשים פחות קונים אז....זה אותו דבר, לא?

האינטרס של בעלי המלון ושל בעלי החנויות הוא אחד. להביא לקוחות בזמנים "מתים". כאן השבת הזו ותשעת הימים נחשבים זמנים כאלו כל אחד למקומו.
הדרך של המלון להביא אנשים זה בהוזלה ואז ההיתר הוא שיבואו מי שזה צורך גדול בשבילו
הדרך של בעלי החנויות הוא להביא אנשים שיקנו בהוזלה בזמן שהרבה אנשים לא קונים בו

בזמנים אחרים אנשים קונים בכל מקרה ומשלמים גם יותר.
כנ"ל במלונות.

לא רואה מה ההבדל
יש הבדל משמעותי מאד
מלון שיהיה ריק בשבת חזון- הבעלים יפסידו ולא יהיה להם זמן אחר למלא את ההפסד הזה
הרי בשבת נחמו הם לא יוכלו להביא כפול נופשים למלון שלהם
לעומת זאת חנות בגדים- הרווח שלה הוא לא מעצם זה שאנשים נמצאים בחנות אלא מזה שהבגדים נמכרים
אם המבצעים של ט הימים יהיו בבין הזמנים
ובט' הימים החנויות יהיו סגורות
בעלי החנויות יוכלו להביא כפול מוכרים בשבוע שאחרי ט באב במקום הזמן בו הם היו סגורים- לפתוח את החנות ליותר שעות
ולמכור כפול בגדים- גם במקום הזמן שבו החנות היתה סגורה
מה שיוצא שלבעל מלון יש דבר האבד אם המלון ריק כי אין לו איך להשלים את ההפסד
ולבעל חנות אין דבר האבד כי הוא יוכל למכור את אותה הסחורה בדיוק ביום שאחרי ט באב
 

מרחבית

משתמש מקצוען
בציטוט שהובא, ההגדרה של דבר האבד - 'אם יריד או שיירות באים'.
כלומר, נראה שמדובר שהם באים, וימשיכו אחר כך למקומות אחרים, ולא יוכלו אחר כך בכלל לקנות, בלי קשר למחיר.
מה שאין כן בחנויות, שלא בורחות לאף מקום - אלא שאחר כך זה יעלה יותר.
אינני אומרת שזה לא בגדר דבר האבד, אינני יודעת, אך לא זה מה שמתואר בציטוט.
 

מ.א.ק.

משתמש מקצוען
אני התייחסתי למשנה ברורה
שאין שם שום מקור להיתר
ושאלתי את מרן הגר"ע אויערבך
והוא אמר לי שאסור
אגב כולם פה התחמקו מזה שכולם!!!! יודעים שזה מבצעי סוף עונה שלא נגמרים עד שהעונה הבאה מתחילה
לפעמים הם משתנים מ2 ב50 ל3 ב75 או להיפך
ולקרוא לזה דבר האבד
נו נו
לא התחמקתי, אני חושב בדיוק כמוך. על זה שבקשתה מקור השבתי.
 

רגע של ניצחון

משתמש מקצוען
השנה שלושת השבועות מתרכזים בחודש לועזי אחד (6-27/7/2023) ולכן כל ההפסד של בעלי החנויות מתרכז בחודש לועזי אחד
ואז?
מדברים רק על תשעת הימים
לא על שלושת השבועות
ולמעשה זה יוצא רק 6 ימים
כי בשבת וערב ט באב ובט באב בלאו הכי חנויות חרדיות סגורות
6 ימים כמעט תמיד יצאו בחודש אחד...
 

רגע של ניצחון

משתמש מקצוען
אתם באמת חושבים שלחנויות של בגדים יש הפסד??
הרי מי שלא קונה ב9 הימם יקנה אח"כ....
זה לא אוכל וכדו'!
בדיוק כך
ושונה גם ממלון וכו'- ששם אולי זה יותר הגיוני
שהנופשים לא יבואו אח"כ כי אח"כ כבר תפוס...
 

ה. בקר

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
יוצרי ai
יש הבדל משמעותי מאד
מלון שיהיה ריק בשבת חזון- הבעלים יפסידו ולא יהיה להם זמן אחר למלא את ההפסד הזה
הרי בשבת נחמו הם לא יוכלו להביא כפול נופשים למלון שלהם
לעומת זאת חנות בגדים- הרווח שלה הוא לא מעצם זה שאנשים נמצאים בחנות אלא מזה שהבגדים נמכרים
אם המבצעים של ט הימים יהיו בבין הזמנים
ובט' הימים החנויות יהיו סגורות
בעלי החנויות יוכלו להביא כפול מוכרים בשבוע שאחרי ט באב במקום הזמן בו הם היו סגורים- לפתוח את החנות ליותר שעות
ולמכור כפול בגדים- גם במקום הזמן שבו החנות היתה סגורה
מה שיוצא שלבעל מלון יש דבר האבד אם המלון ריק כי אין לו איך להשלים את ההפסד
ולבעל חנות אין דבר האבד כי הוא יוכל למכור את אותה הסחורה בדיוק ביום שאחרי ט באב
עדיין לי לפחות מרגיש שיש משהו דומה גם אם לא שווה ממש
ואפשר לחלוק עלי.

אם המלון מלא בזמנים רגילים אין לו צורך במבצעים גם בחנויות אנשים קונים לא במבצעים ואין להם צורך להוזיל הם מרוויחים בימי שגרה מה שיכסו בימים של מבצעים. כך ששווה להם מבצעים דווקא בימים שאנשים לא כל כך קונים כדי שלא יהיה הם הפסד בימים אלו בדיוק כמו המלון בשבת זו.

שוב, דעתי האישית.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  108  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה