דרוש מידע מיומנו של משגיח כשרות - כנסו וגלו מה אתם אוכלים!!

פינחס רוזנצוויג

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
אתה מתכון לבשר הסינטה שהוא לא מנקר את כולו כדברי הבית יוסף
לא כוונתי לזה, בעיקר כי לא ידעתי מזה, כוונתי לסיכרה הניתקת בקלות, שיש לו איזה מסורת שסוג מסוים של רירין אין להם שם סירכא אלא רירין בעלמא, ואין לחוש להם כלל, ולדעתו שאר ההכשרים מחמירים סתם ולא חסים על ממונם של ישראל.
וידעו שהמסורת התימנית שונה בזה מהספרדית, כי ערביי תימן לא היו אוכלים משחיטה יהודית וכל הבשר הטריפה היה משולך לכלבים וההפסד היה מרובה מאוד.
 

יועצת נישואין

משתמש מקצוען
ואם שאלתם, אז זו הסיבה העצובה, שכמעט כל המלונות מתהדרים בהכשרים קיקיוניים שונים, ולא לוקחים את הבד"ץ.
ספציפית לגבי בד"ץ י"ם - עוד לפני כשרות האוכל יש להם בעיה במכשירים שבתוך החדרים
מבחינתם לתת כשרות - זה אומר אישור לשהות שם ...
 

אפרסמון2

משתמש סופר מקצוען
המסקנה היא לבחור בין ההכשרים את הבסט של הבסט. (כלומר הבסט של הבסט של ההכשרים. הבסט היחיד באמת הוא המטבח שלנו).
ואין ויכוח מהו הבסט של הבסט.
אדייק את דברי.
לא מתכוון שחובה הלכתית ללכת על הבסט של הבסט. אני גם לא חושב ככה, וגם אני לא רב אז אין חשיבות למה שאני חושב.

אבל אם הסיפורים האלו באשכול הזה ובאשכולות אחרים לא מפריעים לך, כי יש רוב, והכל מתבטל בדר"כ, ועד אחד נאמן באיסורים, - אז אוקי.

אבל אם הם מפריעים לך - אז יש פתרון. להגיד "אוקי על כולם יש סיפורים אז אי אפשר למות ברעב ומוכרחים לאכול הכל" - זו לא המסקנה הנכונה.

אם אני שומע יותר ויותר הכשר הוא דבר מורכב, ושהמורכבויות שלו עלולות ליצור פאשלות - יש לי פתרון. לא מושלם אבל בהחלט פתרון.
הולכים על הטוב ביותר.
 
נערך לאחרונה ב:

אפרסמון2

משתמש סופר מקצוען
ספציפית לגבי בד"ץ י"ם - עוד לפני כשרות האוכל יש להם בעיה במכשירים שבתוך החדרים
מבחינתם לתת כשרות - זה אומר אישור לשהות שם ...
כל כך בעיה לנתק אותם? (אני שואל, לא יודע)

אבל בכל אופן, זה תירוץ רק לגביהם.

ומלונות, וכל שכן מלונות שלא כשרים באופן קבוע (או לא מהדרין באופן קבוע), זה אחד התחומים הבעייתים בכשרות. אם לא ה.
 

יועצת נישואין

משתמש מקצוען
כל כך בעיה לנתק אותם? (אני שואל, לא יודע)
אין שום בעיה לזרוק אותם מהחלון בד' מיתות בי"ד

אבל המלון רוצה אותם בחדרים
כי הלקוחות שלו רוצים את זה ....

ההכשר הוא לכל השנה - ולא יעזור לנתק אותם ליום יומיים
 

אפרסמון2

משתמש סופר מקצוען
אין שום בעיה לזרוק אותם מהחלון בד' מיתות בי"ד

אבל המלון רוצה אותם בחדרים
כי הלקוחות שלו רוצים את זה ....

ההכשר הוא לכל השנה - ולא יעזור לנתק אותם ליום יומיים
דיברתי על מלונות (בארץ או בחו"ל) שמאורגנים לנופש חרדי לכמה שבועות, כמו שמקובל מאוד.
 

צפוני אבוד

משתמש מקצוען
כשהם לא בפני עצמם אין בהם משום דבר חריף.
מקור?
בכל אופן בהרבה אכלים משתמשים בבצל מטוגן, ובשעת הטיגון הוא לבד. כמו שכבר כתבו.
בנוסף אם חתכו בצל או שום של היתר מכירה ואח"כ חתכו באותה הסכין בצל או שום כשר הוא נאסר בגלל דוחקא דסכינא.
 

moishy

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
כיום עקב הפיטום זה מיעוט מאוד מאוד מצוי ובכל הבדצ"ים בודים את זה
בהלכה כתוב שזה לא מצוי כי פעם לא היה מצוי היום עם הפיתוח של העוף זה מאוד מצוי

אתה מתכון לבשר הסינטה שהוא לא מנקר את כולו כדברי הבית יוסף
אלא מנקר רק שתי אצבעות בלבד שיש לו מסורת תימנית ע"ז
ולהספרדים זה חלב גמור וחייבים כרת על כל כזית
וכן בשומן הגב שלא מוריד הכל
היום בעיות בצומת הגידים הרבה פחות מצויות הודות לחיסון לנגיף הראו. בכל עופות הפטם שגידלתי ושחטתי לא היו בעיות בצומת הגידים.

היכן הב"י כותב שצריך לקלף את כל הסינטה? מה זה שומן הגב ומפני מה לדעתך הוא אסור? חלב הסינטה הוא באיסור כרת? מדין מה? זה נכון שיש כמה ת"ח חשובים בכולל חזו"א שחושבים שצריך לנקר את כל הסינטה וגם פרסמו חוברת בענין, כבודם במקומם מונח. אבל מכאן ועד ההמצאה שזה מסורת תימנית הדרך ארוכה...
 

moishy

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
מקור?
בכל אופן בהרבה אכלים משתמשים בבצל מטוגן, ובשעת הטיגון הוא לבד. כמו שכבר כתבו.
בנוסף אם חתכו בצל או שום של היתר מכירה ואח"כ חתכו באותה הסכין בצל או שום כשר הוא נאסר בגלל דוחקא דסכינא.
דבר חריף הוא רק משמעותי עם דוחקא דסכינא. כל אחד לבד אינו אוסר. זה דבר פשוט לכל מי שלמד סי' צו. אלא שיש נידון באחרונים (פמ"ג ועוד) מה הדין בדוחקא דסכינא בדבר רותח.
 

מייק היקר

משתמש פעיל
היום בעיות בצומת הגידים הרבה פחות מצויות הודות לחיסון לנגיף הראו. בכל עופות הפטם שגידלתי ושחטתי לא היו בעיות בצומת הגידים.
כנראה אתה מוציא משקים טובים מאוד
אך אני יצא לי להסתובב במשחטות וראיתי המון בעיות בצומת הגידים בתרנגולי פטם ויש משקים שזה היה הרבה מאוד
היכן הב"י כותב שצריך לקלף את כל הסינטה?
אני כעת לא נמצא ליד ספרים ככה שאני לא יכול להגיד איפוא זה בדיוק אבל אני יכול להזכיר לך
שיש שם מחלוקת מרן והרמ"א שמרן אומר שצריך לנקר העל והרמ"א אומר שחצי מספיק אבל וודאי לא שתי אצבעות
זה נכון שיש כמה ת"ח חשובים בכולל חזו"א שחושבים שצריך לנקר את כל הסינטה וגם פרסמו חוברת בענין, כבודם במקומם מונח.
לא יודע את זה אני יודע מה מרן כתב בשו"ע!!! ולא מה כמה ת"ח חושבים
אבל מכאן ועד ההמצאה שזה מסורת תימנית הדרך ארוכה...
ככה הרב מחפוד ענה לי ששאלתי אותו ע"ז
מסורת אבותינו בידנו (בכל אופן אבותיו היו תימניים)
אבל הספרדים ככל הידוע לי מחוייבים לנהוג כמרן
 

צפוני אבוד

משתמש מקצוען
דבר חריף הוא רק משמעותי עם דוחקא דסכינא. כל אחד לבד אינו אוסר. זה דבר פשוט לכל מי שלמד סי' צו. אלא שיש נידון באחרונים (פמ"ג ועוד) מה הדין בדוחקא דסכינא בדבר רותח.
?
טעות פשוטה, עי' למשל ברמ"א צה,ב. ממליץ לך למחוק כדי שלא תהיה טעות.
 

moishy

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום

moishy

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
אני כעת לא נמצא ליד ספרים ככה שאני לא יכול להגיד איפוא זה בדיוק אבל אני יכול להזכיר לך
שיש שם מחלוקת מרן והרמ"א שמרן אומר שצריך לנקר העל והרמ"א אומר שחצי מספיק אבל וודאי לא שתי אצבעות
בסימן סד וסה זה לא נמצא. אשמח למ"מ כשתוכל.

אבל הספרדים ככל הידוע לי מחוייבים לנהוג כמרן
ראשית, נייסד מה אומר מרן.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  106  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה