דרוש מידע מיומנו של משגיח כשרות - כנסו וגלו מה אתם אוכלים!!

יצחק77

משתמש מקצוען
אצל הרב לנדאו כן שוחטים כבשים כשיש הזמנה כזו אלא שאחוזי הטריפה גדולים וזה לא מסחרי
לגבי ניקור תמיד היתה מסורת אשכנזית
אלא שזה נאסר ע"י הקדמונים לפני מאות שנים כי ראו שאין הרבה בקיאים באמת וקשה עד בילתי אפשרי להשגיח בתנאים של אז על מומחיות המנקרים
לפני קרוב למאה שנה היתה גזירה בפולין של מס שחיטה על כל ראש בהמה עלות הבשר התיקרה עשרת מונים
והתעורר פולמוס גדול והיו שהתירו לנקר כדי לנצל יותר חלקים וכן היה המנהג בירושלים בימי המחסור
אולם אחרי שהגיעו ימי השפע ויש למי למכור את האחורים חזרו האשכנזים לחומרה הקודמת
צריך לחדד איסור חלב הוא איסור כרת כמו חמץ בפסח ואכילה ביו"כ ויש מקום לחומרות יתרות ואסור לזלזל במנהג קדוש
 

moishy

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
אלא שזה נאסר ע"י הקדמונים לפני מאות שנים כי ראו שאין הרבה בקיאים באמת וקשה עד בילתי אפשרי להשגיח בתנאים של אז על מומחיות המנקרים
מקור?
 

גלגל הצבעים

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה והפקת סרטים
לגבי ניקור תמיד היתה מסורת אשכנזית
אלא שזה נאסר ע"י הקדמונים לפני מאות שנים כי ראו שאין הרבה בקיאים באמת וקשה עד בילתי אפשרי להשגיח בתנאים של אז על מומחיות המנקרים

שו"ת אגרות משה יורה דעה חלק ב סימן מב
בדבר אם רשאין לנקר חלק אחורים בהמקומות שלא ניקרום
ובדבר כשיש צורך לנקר בשר חלק אחורים ויש מנקר מומחה שיש לו כתב קבלה על זה מרב מובהק, איני רואה שום איסור דאף דלא נהגו במקומותינו הטבחים לנקר חלק אחורים לא נמצא שהוא מנהג שנהגו לאיזו חומרא, שרק משום שהטבחים לא רצו לטפל בזה בדורות האחרונים שהטירחא מרובה ולא היה להם צורך כי היה מצוי עכו"ם לוקחי בשר ההוא, ואם היה איזה טבח אשר יש לו קבלה לניקור רוצה לנקר חלק אחורים ברור שלא היה לנו רשות למחות בידו, ולכן כיון שכותב כתר"ה שיש להם צורך גדול לנקר חלק אחורים בשביל אלו שמספקים בשר לאניות שבלא חלק אחורים אין להם הסך בשר שצריכים עבורם, אם יש בעיר מנקרים מומחים שיש להם כתב קבלה מרב מובהק רשאים לנקר, ואם ע"י זה שיתירו להספיק לאניות ירצו גם הקצבים שבעיר לנקר מה בכך, ובפרט שאומרים שע"י זה יתוסף אוכלי כשרות כי יש שבשביל זה שאין משיגים בשר אחורים כשר הולכין אצל קצב נכרי, ואף שאין עלינו שום חיוב לתקן בשביל רשעים אלו שבשביל תאוה קטנה זו עוברים על אכילת נבלות וטרפות, מ"מ קצת מעלה יש משום שמאכילין גם את ילדיהם שאינם פושעים שבשבילם יש לראות עצה מה שאפשר שלא יבא לפיהם בשר נבלה וטרפה, אבל גם בלא זה איני רואה שום חשש איסור כיון דלא נעשה מנהג לאיזו גדר באיסורין.
אבל הוא דוקא כשיש אצלכם מנקרים מומחים דאם אין שם מנקרים ורוצים להוליכם לא"י ששם ינקרו אסור דהא יעברו ג' ימים בלא מליחה, ואף אם הבשר יהיה קרוש מחמת הקור שבפריזער הא אוסרים הרבה, עיין בבאה"ט סימן ס"ט סק"ח בשם המנ"י לאיסור ובפ"ת סק"ו בשם קרית חנה כתב שלא ברור לאיסור ובפמ"ג בש"ד ס"ק נ"ג משמע שאוסר, ולכן אין לעשות זה אף ששמע כתר"ה שמקילין בזה בא"י. רק אם ידיחו בהאניה כל פחות מעט מג' ימים שאז לא יהיה החסרון דבשר ששהה ג' ימים בלא מליחה, אבל עדיין אסור לעשות כן, משום דלכתחלה יש לנקר הבשר תוך ג' ימים כדאיתא בסימן ס"ד סעיף י"ח ברמ"א. ידידו דוש"ת כל הימים, משה פיינשטיין
 

23

משתמש מקצוען
סיפור אמיתי:
בחנות מכולת באחת הערים החרדיות יש גם פירות/ירקות בהכשר הכי טוב!!!!!!!
בעל המכולת סיפר שהמשגיח בשנה האחרונה יקר 3 פעמים!!!!!!
ועוד אמר בעצם זה אימון בי!!!!
סיפור נוסף: בבית אבות בהכשר הכי טוב!!!!
בפסח היה לחם!!!!
 

קשקושי אורייתא

משתמש פעיל
סיפור אמיתי:
בחנות מכולת באחת הערים החרדיות יש גם פירות/ירקות בהכשר הכי טוב!!!!!!!
בעל המכולת סיפר שהמשגיח בשנה האחרונה יקר 3 פעמים!!!!!!
ועוד אמר בעצם זה אימון בי!!!!
סיפור נוסף: בבית אבות בהכשר הכי טוב!!!!
בפסח היה לחם!!!!
בבקשה תגיד פרטים של החנות או הבית אבות
ואיזה כלי שמעת 6 או שביעין חביבים
 

חיים הקוסם

משתמש מקצוען
יש כאן עלון מדהים ויפה שיוצא כל שבוע מאת הרב אברהם שלזינגר משגיח בכשרות של הרב מרדכי גרוס
הרב שלזינגר הוא מומחה עצום בכשרות
והשבוע זה על גלידות
 

קבצים מצורפים

  • עם מקדשי שביעי 2038 - דברים.pdf
    KB 168.2 · צפיות: 103
יש כאן עלון מדהים ויפה שיוצא כל שבוע מאת הרב אברהם שלזינגר משגיח בכשרות של הרב מרדכי גרוס
הרב שלזינגר הוא מומחה עצום בכשרות
והשבוע זה על גלידות
סליחה שאני מקפיצה,
ידוע לך אם יש אפשרות לקבל את העלון כל שבוע למייל?
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  106  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה