הרבנות אכן מקילה, אבל הבד"צים מחמירים כהבית יוסף יותר מהגאון הרב מחפוד שיש לו איזה קולא ממסורת תימנית בזה, ומבד"ץ בית יוסף איני יודע.
ישנה קולא מסוימת בבדיקת סירכות הריאה המובא ברמב"ם, שהתימנים הולכים לאורו.לא כוונתי לזה, בעיקר כי לא ידעתי מזה, כוונתי לסיכרה הניתקת בקלות, שיש לו איזה מסורת שסוג מסוים של רירין אין להם שם סירכא אלא רירין בעלמא, ואין לחוש להם כלל, ולדעתו שאר ההכשרים מחמירים סתם ולא חסים על ממונם של ישראל.
נכון.וידעו שהמסורת התימנית שונה בזה מהספרדית, כי ערביי תימן לא היו אוכלים משחיטה יהודית וכל הבשר הטריפה היה משולך לכלבים וההפסד היה מרובה מאוד.
הבית יוסף כתב מפורש שאין לסמוך על הקולא הזאת. ורק במקומות שהגויים מחמירים על עצמם שלא לקנות משחיטה יהודית, היו מקומות שהקילו בזה.
בשלחן ערוך המקוצר להרב רצאבי שליט"א הוא כותב שהיום באר"י גם לתימנים יש להדר ולהחמיר בזה.
האם הרב מחפוד כן סומך על זה,
מהתגובה הזאת נראה שכן.ככה הרב מחפוד ענה לי ששאלתי אותו ע"ז
מסורת אבותינו בידנו (בכל אופן אבותיו היו תימניים)
ברור.אבל הספרדים ככל הידוע לי מחוייבים לנהוג כמרן
בכל אופן כדאי לדעת, שישנם הרבה קולות בסירכות הריאה ובשאר טרפיות לשיטת הבית יוסף, שהאשכנזים מחמירים.
וכבר כתבו האחרונים שבענין בשר על כל אחד לקנות בשר משחיטה שהולכים שם לפי המסורת שלו.
[כמובן שבכשרויות כאלה שמחמירים בכל החומרות, אפשר לכולם לסמוך על זה].
נערך לאחרונה ב: