דרוש מידע מיומנו של משגיח כשרות - כנסו וגלו מה אתם אוכלים!!

בייסי

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
אוטומציה עסקית
הרבנות אכן מקילה, אבל הבד"צים מחמירים כהבית יוסף יותר מהגאון הרב מחפוד שיש לו איזה קולא ממסורת תימנית בזה, ומבד"ץ בית יוסף איני יודע.

לא כוונתי לזה, בעיקר כי לא ידעתי מזה, כוונתי לסיכרה הניתקת בקלות, שיש לו איזה מסורת שסוג מסוים של רירין אין להם שם סירכא אלא רירין בעלמא, ואין לחוש להם כלל, ולדעתו שאר ההכשרים מחמירים סתם ולא חסים על ממונם של ישראל.
ישנה קולא מסוימת בבדיקת סירכות הריאה המובא ברמב"ם, שהתימנים הולכים לאורו.
וידעו שהמסורת התימנית שונה בזה מהספרדית, כי ערביי תימן לא היו אוכלים משחיטה יהודית וכל הבשר הטריפה היה משולך לכלבים וההפסד היה מרובה מאוד.
נכון.
הבית יוסף כתב מפורש שאין לסמוך על הקולא הזאת. ורק במקומות שהגויים מחמירים על עצמם שלא לקנות משחיטה יהודית, היו מקומות שהקילו בזה.
בשלחן ערוך המקוצר להרב רצאבי שליט"א הוא כותב שהיום באר"י גם לתימנים יש להדר ולהחמיר בזה.
האם הרב מחפוד כן סומך על זה,
ככה הרב מחפוד ענה לי ששאלתי אותו ע"ז
מסורת אבותינו בידנו (בכל אופן אבותיו היו תימניים)
מהתגובה הזאת נראה שכן.
אבל הספרדים ככל הידוע לי מחוייבים לנהוג כמרן
ברור.
בכל אופן כדאי לדעת, שישנם הרבה קולות בסירכות הריאה ובשאר טרפיות לשיטת הבית יוסף, שהאשכנזים מחמירים.
וכבר כתבו האחרונים שבענין בשר על כל אחד לקנות בשר משחיטה שהולכים שם לפי המסורת שלו.
[כמובן שבכשרויות כאלה שמחמירים בכל החומרות, אפשר לכולם לסמוך על זה].
 
נערך לאחרונה ב:

חיים שיש בהם

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
עריכה תורנית
ואין ויכוח מהו הבסט של הבסט.
נו נו
לא מתכוון שחובה הלכתית ללכת על הבסט של הבסט. אני גם לא חושב ככה, וגם אני לא רב אז אין חשיבות למה שאני חושב.
למה לא?
עכשיו לגופו של עניין
לא ביחס לתגובה של @אפרסמון2
אלה ביחס לרבים מהמשיבים באשכול
מצחיק הוויכוחים שהוכים פה על כשרות
יש את אלה שלא מבינים
יש את אלה שלא יודעים
בקיצור מי שלא מבין או לא יודע שלא יפדח את עצמו
 
נערך לאחרונה ב:

אפרסמון2

משתמש סופר מקצוען
מצחיק הוויכוחים שהוכים פה על כשרות
יש את אלה שלא מבינים
יש את אלה שלא יודעים
בקיצור מי שלא מבין או לא יודע שלא יפדח את עצמו
ומי שהדבר שהיחיד שיש לו לתרום לדיון זו התנשאות ילדותית, כדאי שידלג על הדיון הזה, ועל כל דיון אחר.
 

חיים שיש בהם

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
עריכה תורנית
ומי שהדבר שהיחיד שיש לו לתרום זה התנשאות ילדותית, כדאי שידלג על הדיון הזה, ועל כל דיון אחר.
מחילה לא התכוונתי אליך
התכוונתי שיש פה רבים שלא מפסיקים להראות את חוסר בקיאותם
ושוב סליחה אם היית חוסר הבנה
שאל כל רב שיש לו הכשר מה אפשר לאכול, והוא יגיד לך: את X (או X וY), ואת ההכשר שלי.
האיקס שכל הרבנים יגידו, הוא הטוב שבכולם.
אז ככה
שמתוך התעסקות עם ארגון העוזר למשפחות רבות
אין שום הכשר שכולם אוכלים
תמיד אפשר לעטון פוליטיזציה
אבל באמת אין שום הכשר שכולם אוכלים
 

אפרסמון2

משתמש סופר מקצוען
מחילה לא התכוונתי אליך
התכוונתי שיש פה רבים שלא מפסיקים להראות את חוסר בקיאותם
ושוב סליחה אם היית חוסר הבנה
אין תועלת בלזרוק "יש רבים שלא מבינים". זה דיון חשוב. אדרבא, אם יש לך מה לתרום, אתה מוזמן.
 

אפרסמון2

משתמש סופר מקצוען
אז ככה
שמתוך התעסקות עם ארגון העוזר למשפחות רבות
אין שום הכשר שכולם אוכלים
תמיד אפשר לעטון פוליטיזציה
אבל באמת אין שום הכשר שכולם אוכלים
א. עיין בסקר שעשו כאן בפרוג. 98% זה מספיק ברור.
ב. לא דיברתי על משפחות. דיברתי על רבנים שמבינים בכשרות.
 

חיים שיש בהם

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
עריכה תורנית
ב. לא דיברתי על משפחות. דיברתי על רבנים שמבינים בכשרות.
דיברתי על קהילות לא על משפחות
א. עיין בסקר שעשו כאן בפרוג. 98% זה מספיק ברור.
לא מכיר את הסקר
אין תועלת בלזרוק "יש רבים שלא מבינים". זה דיון חשוב. אדרבא, אם יש לך מה לתרום, אתה מוזמן.
אני מתוסכל קמעה מאנשים שזורקים מידע באוויר
כמובן שלא התכוונתי לפגוע
הדיון חשוב ברמת התפיסה
ברמת המידע
קשה לסמוך עליו
 

כתר מלוכה

משתמש מקצוען
ממקום שבאת. כ"ז שכולו או לפחות רובו חריף, ולא שיש בו מיעוט חריף אפילו הוא תבלין.
לא פשוט בכלל.
יש נידונים כמה צריך שהחריפות של התבלין תורגש באוכל.
זכור לי מפעם שהראשונים דנים על ביצה עם תבלינים כדבר חריף. [מובא בב"י כמדומני בסימן צו'.]
 

moishy

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
לא פשוט בכלל.
יש נידונים כמה צריך שהחריפות של התבלין תורגש באוכל.
זכור לי מפעם שהראשונים דנים על ביצה עם תבלינים כדבר חריף. [מובא בב"י כמדומני בסימן צו'.]
התייחסתי רק לדברי הרמ"א צה,ב שמסיים "ומכל מקום לא מקרי מאכל דבר חריף משום מעט תבלין שבו רק אם כולו הוא דבר חריף ורובו ככולו".
 

תורה שבע"פ

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
הדיון חשוב ברמת התפיסה
ברמת המידע
קשה לסמוך עליו

טוב שאתה מדגיש את זה.

אנשים מתווכחים האם אפשר לסמוך על כשרות כזו או אחרת,
והלוואי שאף אחד מהם אינו סומך על איזה ניק שהוא לא מכיר שיכול לכתוב מה שהוא רק מדמיין באותו רגע...
 

יאנקאלע

משתמש מקצוען
אז ככה
שמתוך התעסקות עם ארגון העוזר למשפחות רבות
אין שום הכשר שכולם אוכלים
תמיד אפשר לעטון פוליטיזציה
אבל באמת אין שום הכשר שכולם אוכלים
תמיד יש אנשים יחידים מוזרים
שמרגישים שהם הכי מבינים בעולם
ומה שכולם יעשו הם יעשו הפוך
אבל פוק חזי מאי עמא דבר
 

השמח בחלקו

משתמש מקצוען
עלת''ק.

האשכול מאוד חשוב, גם מבלי לדון על כל נידון בפני עצמו,
לעורר את המודעות, ולהבין שהכשרויות צריכות את עזרת הציבור לצורך תפעול הכשרות !
אם רואים משהו שלא כהוגן ליידע את נותני הכשרות,
וככל שתבוא יותר דרישה מהציבור-הכשרויות יהיו מחויבים יותר (אף שלפעמים ישנם מקרים שזה נראה שהאוכל בעייתי, אך מי שבקי בכשרות יודע שהאוכל כשר).
 

יאנקאלע

משתמש מקצוען
עלת''ק.

האשכול מאוד חשוב, גם מבלי לדון על כל נידון בפני עצמו,
לעורר את המודעות, ולהבין שהכשרויות צריכות את עזרת הציבור לצורך תפעול הכשרות !
אם רואים משהו שלא כהוגן ליידע את נותני הכשרות,
וככל שתבוא יותר דרישה מהציבור-הכשרויות יהיו מחויבים יותר (אף שלפעמים ישנם מקרים שזה נראה שהאוכל בעייתי, אך מי שבקי בכשרות יודע שהאוכל כשר).
בבדצי"ם המהודרים שרוב ככל הציבור סומך עליהם
יש גדרים וסייגים גם יותר מההלכה בפרט במקום שעלול להביא למכשולות
עיין לעיל בסיפור על חמין בשבת שנזרק בגלל שלא ננעל
כל רב היה מתיר בשר שנתעלם אם יש יהודי נכנס ויוצא וכד'
אך בהכשר מהודר יפסלו את זה כי אם יקלו אז מחר תהיה בעיה אמיתית

ועוד כמה גדרים כאלו
למשל לא לתת הכשר על עסק ביתי אלא רק מחוץ לבית
ולא לתת הכשר על מטבח שיש בו בשרי וחלבי כמו בישיבות
אלא אם הפרדה ברורה של חדרים נפרדים בלי גישה בין אחד לשני
בכל אופן כזה האוכל מותר ומהודר
רק מנסיון העבר מבינים שאי אפשר להכשיר דברים כאלו
 

יודעלה

משתמש מקצוען
תמיד התקשיתי בנושא מסוים אשמח אם מישהו יוכל להאיר את עיניי.
הדעה הכללית בציבור החסידי שלא כ"כ סומכים על הכשרים מחו"ל.
והשאלה שלי הינה מדוע?
הרי אם היינו כרגע בחו"ל הרי אלו הם ההכשרים שהיינו אוכלים, אז בגלל שאנו בארץ זה כבר נקרא לא מהודר?
 

moishy

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
תמיד התקשיתי בנושא מסוים אשמח אם מישהו יוכל להאיר את עיניי.
הדעה הכללית בציבור החסידי שלא כ"כ סומכים על הכשרים מחו"ל.
והשאלה שלי הינה מדוע?
הרי אם היינו כרגע בחו"ל הרי אלו הם ההכשרים שהיינו אוכלים, אז בגלל שאנו בארץ זה כבר נקרא לא מהודר?
התשובה היא כן!
יש מושג של שעת הדחק או מקום הצורך.
 

למה_לא

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
שמח אם מישהו יוכל להאיר את עיניי.
הדעה הכללית בציבור החסידי שלא כ"כ סומכים על הכשרים מחו"ל.
והשאלה שלי הינה מדוע?
הרי אם היינו כרגע בחו"ל הרי אלו הם ההכשרים שהיינו אוכלים, אז בגלל שאנו בארץ זה כבר נקרא לא מהודר?
הרעיון בהכשרים זה שסומכים על ההכשר כי יודעים אייך הוא מתנהל בדרך כלל פחות יודעים מה קורה בחו"ל וכמובן שיש את העניין של:
התשובה היא כן!
יש מושג של שעת הדחק או מקום הצורך.
 

moishy

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
הרעיון בהכשרים זה שסומכים על ההכשר כי יודעים אייך הוא מתנהל בדרך כלל פחות יודעים מה קורה בחו"ל
אפשר לדעת באותה מידה.
מזמן העולם הוא כפר גלובלי.
מי שבענין יכול לדעת, ומי שלא, גם בארץ ניזון רק משמועות.
 

גרפטריק

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
תמיד התקשיתי בנושא מסוים אשמח אם מישהו יוכל להאיר את עיניי.
הדעה הכללית בציבור החסידי שלא כ"כ סומכים על הכשרים מחו"ל.
והשאלה שלי הינה מדוע?
הרי אם היינו כרגע בחו"ל הרי אלו הם ההכשרים שהיינו אוכלים, אז בגלל שאנו בארץ זה כבר נקרא לא מהודר?
לא תמיד הסיבה שאנחנו לא אוכלים הכשר מסויים מחו"ל זה בגלל שלא סומכים עליה
אלא מכיון שהצבנו גדר מסוים מה אנחנו אוכלים ומה לא ואם נתחיל לאכול כל מי שאנחנו סומכים עליהם אי אפשר לדעת לאן נגיע, וזה מאוד ברור לכל מי שהתנסה בזה עם ילדיו, ברגע שאתה צריך להתחיל להסביר מה כן ומה לא, נכנסת לבעיה, כל עוד הגבול חזק, הכשר זה אוכלים ותו לא, זה חוסך המון בעיות במיוחד בחינוך לכשרות.
 

למה_לא

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
לא תמיד הסיבה שאנחנו לא אוכלים הכשר מסויים מחו"ל זה בגלל שלא סומכים עליה
אלא מכיון שהצבנו גדר מסוים מה אנחנו אוכלים ומה לא ואם נתחיל לאכול כל מי שאנחנו סומכים עליהם אי אפשר לדעת לאן נגיע, וזה מאוד ברור לכל מי שהתנסה בזה עם ילדיו, ברגע שאתה צריך להתחיל להסביר מה כן ומה לא, נכנסת לבעיה, כל עוד הגבול חזק, הכשר זה אוכלים ותו לא, זה חוסך המון בעיות במיוחד בחינוך לכשרות.

האמת שלא הבנתי מה הבעיה בלהסביר בבירור על הכשרים ומה עושה מוצר כשר ועל מה צריך לחשוב כשרוצים להכניס את האוכל לפה, הרי זאת הגדר לא? אז אם זה כשר לדעתנו למה לא?
(אשמח להסבר, אין פה התגרות או ציניות)
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  106  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה