דרוש מידע מיומנו של משגיח כשרות - כנסו וגלו מה אתם אוכלים!!

צפוני אבוד

משתמש מקצוען
זה לא בן ימו ואין צורך להחמיר. (ספציפית לגבי קטשופ היתר מכירה, הרבנות עצמה מקילה בעוד המון דברים.)
דבר חריף אסור גם בלא בן יומו, בצל ושום הם דברים חריפים וברוב המאכלים שתאכלו יש מהם.
 

חיים שיש בהם

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
עריכה תורנית
עד אחד נאמן באיסורים
חזקה שליח עושה שליחותו
ועוד כאלה
נכון אבל יש קריטריונים בהלכה
וחוץ מזה בשאלות הלכתיות צריך פוסק ולא על כולם היית סומכת כפוסק
וחוץ מזה שיש איתרע חזקתיהו להרבה כשרויות
מס' בעלי מפעלי מזון אמרו לבעלי במפורש. אין 100% זה לא כמו בבית... אין שליטה..
נכון
מצד שני אין אפשרות ליצר הכול בבית
והאדם הפרטי לא מודע בדרך כלל למכלול הבעיות הקיימות
 

אש קודש!

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
מעניין לעניין:
 

חיים שיש בהם

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
עריכה תורנית
הסופרת ברטלר, הם מכינים הכול בבית.
איך אני יודעת?
יש להם מחותנים בקהילה שלנו.
אפשרי
אבל בשביל שיהיה באותה רמת כשרות צריך המון יראת שמים
כי כשיש קריטריונים ברורים יותר קשה להחליק
ובבית קשה לברר על הכול וטבעו של עולם שסומכים על...
ולכן מי שאין לו יראת שמים של ברטלר
כנראה שעדיף שיברר על כשרויות מאשר על מוצרים
 

Harmonyapro

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
איך אפשר להכליל, הרי כל בית חב"ד מנוהל על ידי אדם אחר, אין סטנדרט כללי, למשל אני מכיר שליח חב"ד שלא הייתי אוכל אצלו בבית ולעומת זאת שליח אחד שאולי לא היה אוכל אצלי מרוב הקפדתו.
דווקא שליחי חב''ד הרבה מהם מקבלים משלום מהארץ בעיקר שהל הדברים הקריטיים ביותר.
ועד כמה שאני מכירה את החב''ד דווקא נושא הכשרות והמזון הוא חזק אצלם מאד- הלוואי עליי!
במקרה הטוב זה אי הבנה של המשגיח או של מי שברר, במקרה הרע זו תקלת כשרות חמורה.
כל ההכשרים הטובים היום מיועדים לכל החוגים. אשכנזים ספרדים זה עניין לסמינרים ולבחירות.
(על ההכשרים הלא טובים, מוטב שלא לדבר, גם לאשכנזים וגם לספרדים)

אני משער שטלפון קצר ל"קהילות" יבהיר את העניינים. 08-6342121.
ממש לא נכון.
מידיעה ובירור.
ולא מתוך כוונה רעה פשוט יש דברים שבקהילות מסוימות מקלים ולקהילות אחרות זה איסור.
וההכשר שנחשב למעולה שייך לקהילה איקס שלא רואה בכך שום בעיה.
במשפחתנו יש כמה וכמה משגיחי כשרות.
זה ממש לא אומר שאנחנו אוכלים מהכשרויות ההם בעצימת עיניים כי הם שם,
זה אומר שיש לי גישה קצת יותר מהירה לברר במקרה שיש חשש במקום מסוים.
ולצערי התגלו לא פעם כל מיני ספקות ובעיות שמבחינה מסוימת לרוב העם היושב שם זה נראה בסדר גמור, לנו זו הייתה בעיה רצינית.
ואני אתן דוגמא:
מסעדה בשרית בכשרות אשכנזית היא לפעמים בעיה רצינית למי שנוהג לפי מרן הבית יוסף, כנ''ל כל מקום בשרי כמעט.
ויש לכך כמה סיבות אחת מהן - המחלוקת בהקשר לבדיקת הריאות של הבהמה לאחר השחיטה, במקרים מסוימים הרמ''א מקל והבית יוסף פוסק שזה טרף.
ובכשרות אשכנזית אי אפשר לדעת לאן זה הלך.

אולי התכוונת לשחיטת העופות שבאמת כיום רוב הכשרויות הכניסו לעצמם את עניין בדיקת צומת הגידים ויש לזה גם עניין של איזה וירוס מסוים לא זוכרת בדיוק,
אבל בעופות באמת כל הכשרויות כמעט אותו הדבר.
בעבר לפני כמה שנים טובות אני זוכרת שהתקשרנו לאחת הכשרויות הטובות ביותר והם הודו בפרוש שהם לא עושים את הבדיקה הזו ונאלצנו אחר כבוד לוותר על העופות.
 

אפרסמון2

משתמש סופר מקצוען
בלת"ק
לפני כמה שנים ראיתי בעיני, מלון ציפורי בחפץ חיים שבת בבוקר, המשגיח [העד"ח] רואה שהארון חימום לא נעול היטב, כעיקרון המשגיח נועל אותו לפני שבת עם הטשולנט בפנים, אבל הוא לא שם לב שהוא לא נעל היטב, אז הוא הודיע שלפי נהלי הבד"ץ כל מה שבפנים הולך לפח.
הגיע אחראי שבת והתחיל לצרוח עליו, זה בעיה שלך שלא נעלת טוב, וחוץ מזה מה כבר אפשר לחשוש, אתה דופק לי את השבת אין טשולנט לתת לאורחים, נלשין עליך להבד"ץ שלא נעלת טוב ויפטרו אותך וכו' וכו', המשגיח השיב לו שהוא צודק ואכן זו פדיחה של המשגיח ובאמת לא בסדר, והוא יראה איך לפצות אותם, אבל את האוכל הזה צריך לזרוק, האחראי ניסה לומר שהוא לא נותן לו לזרוק, אז המשגיח הודיע לו שאם כן הוא יוצא כרגע ומודיע לכל האורחים שהאוכל בלי הכשר, וביום ראשון לוקחים את התעודה, לא היתה ברירה, ואכן זרקו את הכל, [בסוף הסתדרו עם טשולנט שהיה אמור להיות באולם אחר של המלון עשו חצי חצי, ואיכשהוא זה עבר בשלום].
[דרך אגב לשבחו של בעל המלון ייאמר, כשהוא שמע מהסיפור, הוא הלך לפרגן למשגיח על העבודה הטובה, ועדכן אותו שפעם הבאה אין לו מה לפחד מאחראים למיניהם, העיקר באמת להשגיח, וגם צרח עליו קצת שלא יעשה פשלות כאלה עוד פעם - אבל זה עוד סיפור].
ואם שאלתם, אז זו הסיבה העצובה, שכמעט כל המלונות מתהדרים בהכשרים קיקיוניים שונים, ולא לוקחים את הבד"ץ.
 

פינחס רוזנצוויג

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
ובכשרות אשכנזית אי אפשר לדעת לאן זה הלך.
הרבנות אכן מקילה, אבל הבד"צים מחמירים כהבית יוסף יותר מהגאון הרב מחפוד שיש לו איזה קולא ממסורת תימנית בזה, ומבד"ץ בית יוסף איני יודע.
וכן בענין בישול עכו"ם הבד"צים כולם מחמירים כהבית יוסף בזה, אלא שסומכים על איזה פטנטים בזה, ואיני יודע לגבי הגאון הרב מחפוד, אבל כמדומה שגם הוא מסתמך על הפטנטים הנ"ל.
בעבר לפני כמה שנים טובות אני זוכרת שהתקשרנו לאחת הכשרויות הטובות ביותר והם הודו בפרוש שהם לא עושים את הבדיקה הזו ונאלצנו אחר כבוד לוותר על העופות.
טוב שוויתרתם כדי לשמור על מנהגכם, אבל כידוע שפגם בצומת הגידים הוא מיעוט שאינו מצוי ואינו דומה כלל לריאות.
אבל בעופות באמת כל הכשרויות כמעט אותו הדבר.
ממש לא.
יש את ענין הזריקות, ענין ההעמסה, ענין אחוזי הטריפה, ענין מהירות השחיטה, כמה זמן השוחט עובד, איך היא בדיקת הריאות, ומוסף על אלה ענין ההכשרה שיש בזה בעיות גדולות באלו הכשרים, וכו' וכו' בכל זה יש הבדלים גדולים מאוד ואף משמעותיים בין ההכשרים. לא הכל זה צומת הגידים.
 

אפרסמון2

משתמש סופר מקצוען
ממש לא נכון.
מידיעה ובירור.
ולא מתוך כוונה רעה פשוט יש דברים שבקהילות מסוימות מקלים ולקהילות אחרות זה איסור.
וההכשר שנחשב למעולה שייך לקהילה איקס שלא רואה בכך שום בעיה.
במשפחתנו יש כמה וכמה משגיחי כשרות.
זה ממש לא אומר שאנחנו אוכלים מהכשרויות ההם בעצימת עיניים כי הם שם,
זה אומר שיש לי גישה קצת יותר מהירה לברר במקרה שיש חשש במקום מסוים.
ולצערי התגלו לא פעם כל מיני ספקות ובעיות שמבחינה מסוימת לרוב העם היושב שם זה נראה בסדר גמור, לנו זו הייתה בעיה רצינית.
ואני אתן דוגמא:
מסעדה בשרית בכשרות אשכנזית היא לפעמים בעיה רצינית למי שנוהג לפי מרן הבית יוסף, כנ''ל כל מקום בשרי כמעט.
ויש לכך כמה סיבות אחת מהן - המחלוקת בהקשר לבדיקת הריאות של הבהמה לאחר השחיטה, במקרים מסוימים הרמ''א מקל והבית יוסף פוסק שזה טרף.
ובכשרות אשכנזית אי אפשר לדעת לאן זה הלך.

אולי התכוונת לשחיטת העופות שבאמת כיום רוב הכשרויות הכניסו לעצמם את עניין בדיקת צומת הגידים ויש לזה גם עניין של איזה וירוס מסוים לא זוכרת בדיוק,
אבל בעופות באמת כל הכשרויות כמעט אותו הדבר.
בעבר לפני כמה שנים טובות אני זוכרת שהתקשרנו לאחת הכשרויות הטובות ביותר והם הודו בפרוש שהם לא עושים את הבדיקה הזו ונאלצנו אחר כבוד לוותר על העופות.
1. אין הבדלים בין "קהילות".
2. יש שני הבדלים (רלוונטיים לענייננו) בין ספרדים לאשכנזים: בבקר - בדיקת הריאות שכתבתם ("חלק"/"גלאט"), ובישולי עכו"ם. (היהודי צריך להדליק את האש, לא מספיק שיוסיף לה גפרור כמו לאשכנזים).

כל ההכשרים הרציניים מקפידים היום על שניהם. מסיבה פשוטה - ההכשר מיועד גם לספרדים, והוא ימעל בתפקידו אם לא יקפיד על כך.

(סיוג קטן: ההגדרה של "חלק" בבקר היא מאוד גמישה ואפורה. זה מנעד רחב. אבל זה תלוי ברב של השחיטה וכמה שהוא מקפיד, בהחלט לא באשכנזים וספרדים. ואגב, גם לאשכנזים בשר לא חלק זו "קולא", שהמהדרים נמנעים ממנה.
אבל אף כשרות (רצינית) אינה מוציאה בשר לא חלק.).

נכון, יש הכשרים לא רציניים, שמחפפים בכל מיני דברים. בהחלט יכול להיות שחלק מהדברים שהם מחפפים בהם יהיו דברים שלא שייכים לעדה שלהם. אבל אם מצאתם הכשר אשכנזי שמחפף באחד מאלו - חזקה עליו שהוא מחפף גם בדברים שצריך להקפיד עליהם גם לאשכנזים.
ודי למבין.
 

אפרסמון2

משתמש סופר מקצוען
לפני כמה שנים הייתי בחתונה באולם בירושלים
למרות שלא אכלנו מההכשר הקבוע שם המחתנים הביאו משגיח נפרד של הכשר טוב יותר כדי שאנשים יאכלו ברוגע
אחרי שנגמר ונסענו כמה חברים הביתה אחד מהם אמר שהוא דיבר עם המשגיח ובכלל לא החליפו את הסירים שבבוקר בישלו בהם עופות ובשר בהכשרים שאנחנו לא סומכים עליהם כולם הזדעזעו , אבל אני רציתי לדעת למה הוא אמר זה עכשיו
הרי כבר עזבנו הוא היה צריך לומר את זה בחתונה כדי שאם נאמין לו לא נאכל אבל להגיד את זה עכשיו זה רק צער ונערווין בלי תועלת
לפעמים אני מרגיש כך כלפי דיון בסגנון הזה כל אחד מביא סיפור/שמועה בלי פרטים או מידע איך להיזהר בעתיד ואני מבין את זה אף אחד לא רוצה שזה יהפוך לדיון על הכשר כזה או אחר(שיגרום לסגירה מהירה של האשכול) אבל בלי זה איזה משמועות יש לזה, תדע להיזהר
אבל מה אני העשה אני בנאדם רגיל בלי כשרים בשום הכשר איך אני אמור לברר או שהפתרון לא לסמוך על שום השכר
כי אם הייתי מאמין לכל מה שכתוב פה זה המסקנא שהייתי מגיע אליה
המסקנה היא לבחור בין ההכשרים את הבסט של הבסט. (כלומר הבסט של הבסט של ההכשרים. הבסט היחיד באמת הוא המטבח שלנו).
ואין ויכוח מהו הבסט של הבסט.
 

מייק היקר

משתמש פעיל
טוב שוויתרתם כדי לשמור על מנהגכם, אבל כידוע שפגם בצומת הגידים הוא מיעוט שאינו מצוי ואינו דומה כלל לריאות.
כיום עקב הפיטום זה מיעוט מאוד מאוד מצוי ובכל הבדצ"ים בודים את זה
בהלכה כתוב שזה לא מצוי כי פעם לא היה מצוי היום עם הפיתוח של העוף זה מאוד מצוי
אבל הבד"צים מחמירים כהבית יוסף יותר מהגאון הרב מחפוד שיש לו איזה קולא ממסורת תימנית בזה,
אתה מתכון לבשר הסינטה שהוא לא מנקר את כולו כדברי הבית יוסף
אלא מנקר רק שתי אצבעות בלבד שיש לו מסורת תימנית ע"ז
ולהספרדים זה חלב גמור וחייבים כרת על כל כזית
וכן בשומן הגב שלא מוריד הכל
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קח

א שִׁיר מִזְמוֹר לְדָוִד:ב נָכוֹן לִבִּי אֱלֹהִים אָשִׁירָה וַאֲזַמְּרָה אַף כְּבוֹדִי:ג עוּרָה הַנֵּבֶל וְכִנּוֹר אָעִירָה שָּׁחַר:ד אוֹדְךָ בָעַמִּים יי וַאֲזַמֶּרְךָ בַּלְאֻמִּים:ה כִּי גָדוֹל מֵעַל שָׁמַיִם חַסְדֶּךָ וְעַד שְׁחָקִים אֲמִתֶּךָ:ו רוּמָה עַל שָׁמַיִם אֱלֹהִים וְעַל כָּל הָאָרֶץ כְּבוֹדֶךָ:ז לְמַעַן יֵחָלְצוּן יְדִידֶיךָ הוֹשִׁיעָה יְמִינְךָ וַעֲנֵנִי:ח אֱלֹהִים דִּבֶּר בְּקָדְשׁוֹ אֶעְלֹזָה אֲחַלְּקָה שְׁכֶם וְעֵמֶק סֻכּוֹת אֲמַדֵּד:ט לִי גִלְעָד לִי מְנַשֶּׁה וְאֶפְרַיִם מָעוֹז רֹאשִׁי יְהוּדָה מְחֹקְקִי:י מוֹאָב סִיר רַחְצִי עַל אֱדוֹם אַשְׁלִיךְ נַעֲלִי עֲלֵי פְלֶשֶׁת אֶתְרוֹעָע:יא מִי יֹבִלֵנִי עִיר מִבְצָר מִי נָחַנִי עַד אֱדוֹם:יב הֲלֹא אֱלֹהִים זְנַחְתָּנוּ וְלֹא תֵצֵא אֱלֹהִים בְּצִבְאֹתֵינוּ:יג הָבָה לָּנוּ עֶזְרָת מִצָּר וְשָׁוְא תְּשׁוּעַת אָדָם:יד בֵּאלֹהִים נַעֲשֶׂה חָיִל וְהוּא יָבוּס צָרֵינוּ:
נקרא  13  פעמים

אתגר AI

מלכות ה' • אתגר 119

לוח מודעות

למעלה