צפוני אבוד
משתמש מקצוען
דבר חריף אסור גם בלא בן יומו, בצל ושום הם דברים חריפים וברוב המאכלים שתאכלו יש מהם.זה לא בן ימו ואין צורך להחמיר. (ספציפית לגבי קטשופ היתר מכירה, הרבנות עצמה מקילה בעוד המון דברים.)
דבר חריף אסור גם בלא בן יומו, בצל ושום הם דברים חריפים וברוב המאכלים שתאכלו יש מהם.זה לא בן ימו ואין צורך להחמיר. (ספציפית לגבי קטשופ היתר מכירה, הרבנות עצמה מקילה בעוד המון דברים.)
כל הסינים דומיםבטוח שזה היה ערבי ולא מזרחי או משהו כזה?
נכון אבל יש קריטריונים בהלכהעד אחד נאמן באיסורים
חזקה שליח עושה שליחותו
ועוד כאלה
נכוןמס' בעלי מפעלי מזון אמרו לבעלי במפורש. אין 100% זה לא כמו בבית... אין שליטה..
כשהם לא בפני עצמם אין בהם משום דבר חריף.דבר חריף אסור גם בלא בן יומו, בצל ושום הם דברים חריפים וברוב המאכלים שתאכלו יש מהם.
קיים...נכון
מצד שני אין אפשרות ליצר הכול בבית
והאדם הפרטי לא מודע בדרך כלל למכלול הבעיות הקיימות
הסופרת ברטלר, הם מכינים הכול בבית.
אפשריהסופרת ברטלר, הם מכינים הכול בבית.
איך אני יודעת?
יש להם מחותנים בקהילה שלנו.
דווקא שליחי חב''ד הרבה מהם מקבלים משלום מהארץ בעיקר שהל הדברים הקריטיים ביותר.איך אפשר להכליל, הרי כל בית חב"ד מנוהל על ידי אדם אחר, אין סטנדרט כללי, למשל אני מכיר שליח חב"ד שלא הייתי אוכל אצלו בבית ולעומת זאת שליח אחד שאולי לא היה אוכל אצלי מרוב הקפדתו.
ממש לא נכון.במקרה הטוב זה אי הבנה של המשגיח או של מי שברר, במקרה הרע זו תקלת כשרות חמורה.
כל ההכשרים הטובים היום מיועדים לכל החוגים. אשכנזים ספרדים זה עניין לסמינרים ולבחירות.
(על ההכשרים הלא טובים, מוטב שלא לדבר, גם לאשכנזים וגם לספרדים)
אני משער שטלפון קצר ל"קהילות" יבהיר את העניינים. 08-6342121.
ואם שאלתם, אז זו הסיבה העצובה, שכמעט כל המלונות מתהדרים בהכשרים קיקיוניים שונים, ולא לוקחים את הבד"ץ.בלת"ק
לפני כמה שנים ראיתי בעיני, מלון ציפורי בחפץ חיים שבת בבוקר, המשגיח [העד"ח] רואה שהארון חימום לא נעול היטב, כעיקרון המשגיח נועל אותו לפני שבת עם הטשולנט בפנים, אבל הוא לא שם לב שהוא לא נעל היטב, אז הוא הודיע שלפי נהלי הבד"ץ כל מה שבפנים הולך לפח.
הגיע אחראי שבת והתחיל לצרוח עליו, זה בעיה שלך שלא נעלת טוב, וחוץ מזה מה כבר אפשר לחשוש, אתה דופק לי את השבת אין טשולנט לתת לאורחים, נלשין עליך להבד"ץ שלא נעלת טוב ויפטרו אותך וכו' וכו', המשגיח השיב לו שהוא צודק ואכן זו פדיחה של המשגיח ובאמת לא בסדר, והוא יראה איך לפצות אותם, אבל את האוכל הזה צריך לזרוק, האחראי ניסה לומר שהוא לא נותן לו לזרוק, אז המשגיח הודיע לו שאם כן הוא יוצא כרגע ומודיע לכל האורחים שהאוכל בלי הכשר, וביום ראשון לוקחים את התעודה, לא היתה ברירה, ואכן זרקו את הכל, [בסוף הסתדרו עם טשולנט שהיה אמור להיות באולם אחר של המלון עשו חצי חצי, ואיכשהוא זה עבר בשלום].
[דרך אגב לשבחו של בעל המלון ייאמר, כשהוא שמע מהסיפור, הוא הלך לפרגן למשגיח על העבודה הטובה, ועדכן אותו שפעם הבאה אין לו מה לפחד מאחראים למיניהם, העיקר באמת להשגיח, וגם צרח עליו קצת שלא יעשה פשלות כאלה עוד פעם - אבל זה עוד סיפור].
הרבנות אכן מקילה, אבל הבד"צים מחמירים כהבית יוסף יותר מהגאון הרב מחפוד שיש לו איזה קולא ממסורת תימנית בזה, ומבד"ץ בית יוסף איני יודע.ובכשרות אשכנזית אי אפשר לדעת לאן זה הלך.
טוב שוויתרתם כדי לשמור על מנהגכם, אבל כידוע שפגם בצומת הגידים הוא מיעוט שאינו מצוי ואינו דומה כלל לריאות.בעבר לפני כמה שנים טובות אני זוכרת שהתקשרנו לאחת הכשרויות הטובות ביותר והם הודו בפרוש שהם לא עושים את הבדיקה הזו ונאלצנו אחר כבוד לוותר על העופות.
ממש לא.אבל בעופות באמת כל הכשרויות כמעט אותו הדבר.
1. אין הבדלים בין "קהילות".ממש לא נכון.
מידיעה ובירור.
ולא מתוך כוונה רעה פשוט יש דברים שבקהילות מסוימות מקלים ולקהילות אחרות זה איסור.
וההכשר שנחשב למעולה שייך לקהילה איקס שלא רואה בכך שום בעיה.
במשפחתנו יש כמה וכמה משגיחי כשרות.
זה ממש לא אומר שאנחנו אוכלים מהכשרויות ההם בעצימת עיניים כי הם שם,
זה אומר שיש לי גישה קצת יותר מהירה לברר במקרה שיש חשש במקום מסוים.
ולצערי התגלו לא פעם כל מיני ספקות ובעיות שמבחינה מסוימת לרוב העם היושב שם זה נראה בסדר גמור, לנו זו הייתה בעיה רצינית.
ואני אתן דוגמא:
מסעדה בשרית בכשרות אשכנזית היא לפעמים בעיה רצינית למי שנוהג לפי מרן הבית יוסף, כנ''ל כל מקום בשרי כמעט.
ויש לכך כמה סיבות אחת מהן - המחלוקת בהקשר לבדיקת הריאות של הבהמה לאחר השחיטה, במקרים מסוימים הרמ''א מקל והבית יוסף פוסק שזה טרף.
ובכשרות אשכנזית אי אפשר לדעת לאן זה הלך.
אולי התכוונת לשחיטת העופות שבאמת כיום רוב הכשרויות הכניסו לעצמם את עניין בדיקת צומת הגידים ויש לזה גם עניין של איזה וירוס מסוים לא זוכרת בדיוק,
אבל בעופות באמת כל הכשרויות כמעט אותו הדבר.
בעבר לפני כמה שנים טובות אני זוכרת שהתקשרנו לאחת הכשרויות הטובות ביותר והם הודו בפרוש שהם לא עושים את הבדיקה הזו ונאלצנו אחר כבוד לוותר על העופות.
מספיק שבתחילת הבישול מטגנים בצל וזה כבר מוציא את הטעם אפי' כשאינו בן יומו.כשהם לא בפני עצמם אין בהם משום דבר חריף.
למה לא?(בכוונה לא כתבתי את שם ההכשר כי זה לא רלוונטי,
המסקנה היא לבחור בין ההכשרים את הבסט של הבסט. (כלומר הבסט של הבסט של ההכשרים. הבסט היחיד באמת הוא המטבח שלנו).לפני כמה שנים הייתי בחתונה באולם בירושלים
למרות שלא אכלנו מההכשר הקבוע שם המחתנים הביאו משגיח נפרד של הכשר טוב יותר כדי שאנשים יאכלו ברוגע
אחרי שנגמר ונסענו כמה חברים הביתה אחד מהם אמר שהוא דיבר עם המשגיח ובכלל לא החליפו את הסירים שבבוקר בישלו בהם עופות ובשר בהכשרים שאנחנו לא סומכים עליהם כולם הזדעזעו , אבל אני רציתי לדעת למה הוא אמר זה עכשיו
הרי כבר עזבנו הוא היה צריך לומר את זה בחתונה כדי שאם נאמין לו לא נאכל אבל להגיד את זה עכשיו זה רק צער ונערווין בלי תועלת
לפעמים אני מרגיש כך כלפי דיון בסגנון הזה כל אחד מביא סיפור/שמועה בלי פרטים או מידע איך להיזהר בעתיד ואני מבין את זה אף אחד לא רוצה שזה יהפוך לדיון על הכשר כזה או אחר(שיגרום לסגירה מהירה של האשכול) אבל בלי זה איזה משמועות יש לזה, תדע להיזהר
אבל מה אני העשה אני בנאדם רגיל בלי כשרים בשום הכשר איך אני אמור לברר או שהפתרון לא לסמוך על שום השכר
כי אם הייתי מאמין לכל מה שכתוב פה זה המסקנא שהייתי מגיע אליה
אז זו הוכחה מפורשת שהאוכל בכשרות שלהם טעים. אחרת לא היו אוכלים אותו.ואיך רבנות מהדרין ירושלים? יש הרבה חרדים שאוכלים את הכשרות הזו.
כיום עקב הפיטום זה מיעוט מאוד מאוד מצוי ובכל הבדצ"ים בודים את זהטוב שוויתרתם כדי לשמור על מנהגכם, אבל כידוע שפגם בצומת הגידים הוא מיעוט שאינו מצוי ואינו דומה כלל לריאות.
אתה מתכון לבשר הסינטה שהוא לא מנקר את כולו כדברי הבית יוסףאבל הבד"צים מחמירים כהבית יוסף יותר מהגאון הרב מחפוד שיש לו איזה קולא ממסורת תימנית בזה,
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
26.11
כ"ה חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: