בשבילך אפשר לכתוב שכונה שתתפקד בצורה נורמאלית שתהיה אפשרות להגיע מקצה לקצה בלי פקקים, לפחות עם תח"צ (אם לא ברכב).
שכונה שנוח ללכת בה ברגל ואין צורך להחזיק רכב שגורם לעוד פקקים והוצאות מיותרות (דלק תיקונים וכו').
הטיעון שלך לא נכון עובדתית!
בכל השכונות בירושלים שצימצמו את הכבישים, בנו שבילי רפאים לאופנים, או הוסיפו נת״צים ורכבות קלות
מספר מחזיקי הרכבים עלה דרמטית!!! אולי אפי׳ 100%!!!!
ואני מדבר מהיכרות קרובה.
וההסבר לזה הוא פשוט, ברגע שהכבישים צרים/מרומזרים/פקוקים/משובשים הנסיעה נעשית איטית,
כל פקק לרכב פרטי הוא כפול לאוטובוס שצריך לצאת באמצע הפקק לתחנה והשתלב בו שוב מיד אחר כך, ושהו גם גדול ומסורבל ומתקשה לעקוף
ברגע שאנשים מרגישים שהנסיעה היומיומית לעבודה בתח״צ נהיית ארוכה וקשה הם עוברים לרכב בלית ברירה ובניגוד לרצונם, כי בסוף רכב פרטי תמיד יהיה יותר מהיר ונח ויקח אותך ישר ובדיוק לאן שאתה צריך,
אלא שכל עד העניין אפשרי אנשים רבים מעדיפים שלא להחזיק רכב הן מטעמי חיסכון והן בגלל טירדת האחזקה והטיפולים,
אבל ברגע שאי אפשר עוברים לרכב פרטי,
אלפי אברכים בירושלים הוציאו רישיון רק בגלל זה,
ויותר מזה אלפי אברכיות בירושלים שלא העלו על דעתם לנהוג אי פעם,
הלכו להוציא רישיון וקנו רכב אך ורק בגלל הקושי להתנייד באוטובוסים שנוסעים על כבישים שהולכים ומצתמקים.
זה גלגל שאין לו סוף,
ובאופן כללי אי אפשר לקדם אג׳נדות בכח ובהתעללות, תיעדוף זה לא רמיסה של הקיים, אפשר להוסיף שבילים שוממים כביכול לאופנים במעטפת של העיר, לצד כביש 10 ו38 וכמו שיש באליהו הנביא ונהר הדן (אגב עוברים בהם אופנים בערך פעמיים בשבוע...)
אבל להגיע לכביש עמוס במרכז העיר, לאנשים שתקועים באוטובוס בלי מזגן ולהגיד להם מהיום אין יותר 2 נתיבים מי שרוצה לעקוף את הפקק שיסע על אופנים זה רשעות וטמטום