מחיר למשתכן מחיר למשתכן רמת בית שמש ד

הפוך על הפוך

משתמש מקצוען
3. משאיות שפורקות סחורה לחנויות חוסמות את הנתיב הימני.
זה לא רק משאיות. מחוסר מקומות חניה, כל הרכבים חונים באלכסון מה שחוסם את כל הנתיב הימני וגורם לכולם לעבור נתיב בקו ישר (לא חוקי) ולחסום את כל התנועה.
אם אנו רוצים שכונה בת קיימא חובה להשקיע בתח"צ ובהולכי רגל (ואופניים) ולא ברכב הפרטי.
משפט ממש משונה,

א. גם הולכי הרגל בסופו של דבר משתמשים גם בתחבורה, אוטובוסים וכדו',
לא היית רוצה שהאוטובוס שאתה נוסע איתו יתקע כל רגע.

ב. גם אם אסכים לטענתך שיש להעדיף את הולכי הרגל, יש גבול להעדפה,
אין שום הגיון במדרכות הרחבות בצורה לא פרופורציונלית ביחס להיקפם של הולכי רגל.
השכונה בנויה בצורה מספיק רחבה המספיקה הן לכבישים רחבים והן למדרכות רחבות.
 

די

משתמש סופר מקצוען
זה לא רק משאיות. מחוסר מקומות חניה, כל הרכבים חונים באלכסון מה שחוסם את כל הנתיב הימני וגורם לכולם לעבור נתיב בקו ישר (לא חוקי) ולחסום את כל התנועה.
ואז מי שנחסם זה הרכבים הפרטיים שנוסעים בנתיב הימני, לעומת האוטובוסים שנוסעים בנתיב השמאלי. במיוחד שחלק מהדרך יש הפרדה בין הנתיבים של הרכב הפרטי והציבורי (ע"י "אי תנועה" של תחנות האוטובוס).
גם הולכי הרגל בסופו של דבר משתמשים גם בתחבורה, אוטובוסים וכדו',
לא היית רוצה שהאוטובוס שאתה נוסע איתו יתקע כל רגע.
נכון, אבל אם אני צריך לבחור האם האוטובוס יתקע בפקקים, או שהרכבים הפרטיים יתקעו בפקקים והאוטובוסים לא, הייתי בוחר באפשרות השניה.
גם אם אסכים לטענתך שיש להעדיף את הולכי הרגל, יש גבול להעדפה,
אין שום הגיון במדרכות הרחבות בצורה לא פרופורציונלית ביחס להיקפם של הולכי רגל.
השכונה בנויה בצורה מספיק רחבה המספיקה הן לכבישים רחבים והן למדרכות רחבות.
נכון באמת גם הכבישים רחבים וגם המדרכות (חוץ ממקומות שיש בעיות ספציפיות כמו רחוב רבינא עם "המבנה").
מה שכתבתי זה ביחס לאלו שעיניהם צרה במדרכות הרחבות, ורוצים לעשות שם חניות/עוד נתיב לרכבים, בזמן שיש כבר 4 או 6 נתיבים לרכבים בשדרות האמוראים, ועוד כבישים מקבילים כמו רחוב אביי לד'1 וד'2, ורחוב תלמוד ירושלמי, תלמוד בבלי ונהרדעא לד'3 וד'4.
 

שיר ושבחה

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
מה שכתבתי זה ביחס לאלו שעיניהם צרה במדרכות הרחבות, ורוצים לעשות שם חניות/עוד נתיב לרכבים, בזמן שיש כבר 4 או 6 נתיבים לרכבים בשדרות האמוראים, ועוד כבישים מקבילים כמו רחוב אביי לד'1 וד'2, ורחוב תלמוד ירושלמי, תלמוד בבלי ונהרדעא לד'3 וד'4.
היכן מצאת 4 נתיבים על הכביש ?
אתה מחשבן גם את הנתיבים הנגדיים? או את נתיבי האופניים ?
וההשתמשות בכביש מקביל אינה פתרון מה עוד שישנן בשדרות האמוראים גם תושבים לא רק מסחר,
ולא רק דרך הגעה למקום כזה או אחר.
נכון, אבל אם אני צריך לבחור האם האוטובוס יתקע בפקקים, או שהרכבים הפרטיים יתקעו בפקקים והאוטובוסים לא, הייתי בוחר באפשרות השניה.
זה לא או זה או זה.
אם יש פקק כולם סובלים מזה. גם הנת"צ נפקק מכל הפריקות והטעינות של המשאיות.
כך שהאינטרס של התח"צ גם אמורה לפטור את כל הפקקים,
ואם נדבר על הכנסת האוטובוסים ימינה הרי אוטובוסים אין כל הזמן ורכבים יש כל הזמן,
עדיף אוטובוס משתחל לחצי דקה מאשר פקק שנוצר בין רגע משלל רכבים פרטיים,
פקק שמשליך כאמור גם על הנת"צ,
כך ששוב האינטרס של התח"צ אמורה לעבוד כך.
לא תרויח מהנת"צ באמצע.
 

ייד

משתמש מקצוען
בשבילך אפשר לכתוב שכונה שתתפקד בצורה נורמאלית שתהיה אפשרות להגיע מקצה לקצה בלי פקקים, לפחות עם תח"צ (אם לא ברכב).
שכונה שנוח ללכת בה ברגל ואין צורך להחזיק רכב שגורם לעוד פקקים והוצאות מיותרות (דלק תיקונים וכו').
הטיעון שלך לא נכון עובדתית!
בכל השכונות בירושלים שצימצמו את הכבישים, בנו שבילי רפאים לאופנים, או הוסיפו נת״צים ורכבות קלות
מספר מחזיקי הרכבים עלה דרמטית!!! אולי אפי׳ 100%!!!!
ואני מדבר מהיכרות קרובה.
וההסבר לזה הוא פשוט, ברגע שהכבישים צרים/מרומזרים/פקוקים/משובשים הנסיעה נעשית איטית,
כל פקק לרכב פרטי הוא כפול לאוטובוס שצריך לצאת באמצע הפקק לתחנה והשתלב בו שוב מיד אחר כך, ושהו גם גדול ומסורבל ומתקשה לעקוף
ברגע שאנשים מרגישים שהנסיעה היומיומית לעבודה בתח״צ נהיית ארוכה וקשה הם עוברים לרכב בלית ברירה ובניגוד לרצונם, כי בסוף רכב פרטי תמיד יהיה יותר מהיר ונח ויקח אותך ישר ובדיוק לאן שאתה צריך,
אלא שכל עד העניין אפשרי אנשים רבים מעדיפים שלא להחזיק רכב הן מטעמי חיסכון והן בגלל טירדת האחזקה והטיפולים,
אבל ברגע שאי אפשר עוברים לרכב פרטי,
אלפי אברכים בירושלים הוציאו רישיון רק בגלל זה,
ויותר מזה אלפי אברכיות בירושלים שלא העלו על דעתם לנהוג אי פעם,
הלכו להוציא רישיון וקנו רכב אך ורק בגלל הקושי להתנייד באוטובוסים שנוסעים על כבישים שהולכים ומצתמקים.
זה גלגל שאין לו סוף,
ובאופן כללי אי אפשר לקדם אג׳נדות בכח ובהתעללות, תיעדוף זה לא רמיסה של הקיים, אפשר להוסיף שבילים שוממים כביכול לאופנים במעטפת של העיר, לצד כביש 10 ו38 וכמו שיש באליהו הנביא ונהר הדן (אגב עוברים בהם אופנים בערך פעמיים בשבוע...)
אבל להגיע לכביש עמוס במרכז העיר, לאנשים שתקועים באוטובוס בלי מזגן ולהגיד להם מהיום אין יותר 2 נתיבים מי שרוצה לעקוף את הפקק שיסע על אופנים זה רשעות וטמטום
 

די

משתמש סופר מקצוען
אתה מחשבן גם את הנתיבים הנגדיים?
כן.
ואם נדבר על הכנסת האוטובוסים ימינה הרי אוטובוסים אין כל הזמן ורכבים יש כל הזמן,
עדיף אוטובוס משתחל לחצי דקה מאשר פקק שנוצר בין רגע משלל רכבים פרטיים,
גם היום יש אוטובוסים כל הזמן ובוודאי בעתיד.
בתור משתמש בתח"צ ממש לא עדיף לי שהאוטובוס ישתחל בנתיב הימני ויתקע שם עם כל הרכבים שנכנסים/יוצאים לחניה, ועם המשאיות שפורקות סחורה, ועם הרכבים שנכנסים לחניונים של הבניינים.
 

די

משתמש סופר מקצוען
אבל להגיע לכביש עמוס במרכז העיר, לאנשים שתקועים באוטובוס בלי מזגן ולהגיד להם מהיום אין יותר 2 נתיבים מי שרוצה לעקוף את הפקק שיסע על אופנים זה רשעות וטמטום
אופניים באופן כללי זה דבר טוב מאוד, הוא נותן פתרון לנישה מסוימת שאין מענה על ידי רכב/אוטובוס/הליכה ברגל. אפשר לראות אברכים חסידיים נוסעים באופניים והכל בסדר. גם בבני ברק זה נכנס.
בכל השכונות בירושלים שצימצמו את הכבישים, בנו שבילי רפאים לאופנים, או הוסיפו נת״צים ורכבות קלות
מספר מחזיקי הרכבים עלה דרמטית!!! אולי אפי׳ 100%!!!!
לא כ"כ מכיר שכונות בירושלים, אבל לדוגמא מי שגר בירמיהו שפע חיים לפני ואחרי הנת"צ, לדעתי עם הנת"צ הרבה יותר נח לנסוע באוטובוס מלפני כן, והרבה פחות צריך ומועיל רכב פרטי (סתם להיתקע בפקקים).
 

ייד

משתמש מקצוען
נכון באמת גם הכבישים רחבים וגם המדרכות (חוץ ממקומות שיש בעיות ספציפיות כמו רחוב רבינא עם "המבנה").
אתה לא תושב השכונה ואתה טועה ומטעה,
רחוב רבינא תוכנן אחרי שידעו שיש שם קברים ונבנתה בטונדה סביב הקבר,
הכביש עקף את הקבר והיה רחב, נוח ודו סיטררי לכל אורכו,
עד שראשת העיר הכבודה והחכמה קמה בוקר אחד עם תוכנית חינוכית חדשה להעביר את הכביש לחד סיטרי, כי זה מאוד מסוכן שיבואו לביה״ס ילדים שגרים בצדדים מנוגדים של הכביש...
אלא שכמחנכת דגולה היא ידעה שהנהגים החכמים בכל פעם שיעצור אוטובוס תלמידים באמצע הכביש הם יעקפו אותו מהנתיב השמאלי ואך ילמדו סבלנות מהי???
מיד גייסה העליזה את כל כספי ארנוניותינו והחליטה להצר את הכביש לסימטה צרה כמו בגאולה ששם כידוע אין פקקים...

וכהוכחה לזה שזה לא קשור לקברים הם הצרו את הכביש מהצד המנוגד לקבר למרות שאם היו מצרים בצד של הקבר היו יכולים לחסוך את הסיבוב הצר שאין בו שדה ראיה
 

ייד

משתמש מקצוען
לא כ"כ מכיר שכונות בירושלים, אבל לדוגמא מי שגר בירמיהו שפע חיים לפני ואחרי הנת"צ, לדעתי עם הנת"צ הרבה יותר נח לנסוע באוטובוס מלפני כן, והרבה פחות צריך ומועיל רכב פרטי (סתם להיתקע בפקקים).
ולכן הוציאו ממנו את כל האוטובוסים הבינעירוניים שנסעו בו יופי במתכונת הקודמת...

כל מי שעבר את גיל ה20 וגר בשנים אלו בירושלים יודע שהנסיעה המסייטת באוטובוסים בירמיהו בכביש צר ומרומזר שצריך לחכות בתור של אוטובוסים גם אחרי שכולם עלו כי אין נתיב עקיפה ואח״כ לחכות בשיירה ברמזור, לא היתה בשנים קודמות והנסיעה היתה מהירה ונוחה בהרבה
 

ייד

משתמש מקצוען
ואז מי שנחסם זה הרכבים הפרטיים שנוסעים בנתיב הימני, לעומת האוטובוסים שנוסעים בנתיב השמאלי. במיוחד שחלק מהדרך יש הפרדה בין הנתיבים של הרכב הפרטי והציבורי (ע"י "אי תנועה" של תחנות האוטובוס).

נכון, אבל אם אני צריך לבחור האם האוטובוס יתקע בפקקים, או שהרכבים הפרטיים יתקעו בפקקים והאוטובוסים לא, הייתי בוחר באפשרות השניה.

נכון באמת גם הכבישים רחבים וגם המדרכות (חוץ ממקומות שיש בעיות ספציפיות כמו רחוב רבינא עם "המבנה").
מה שכתבתי זה ביחס לאלו שעיניהם צרה במדרכות הרחבות, ורוצים לעשות שם חניות/עוד נתיב לרכבים, בזמן שיש כבר 4 או 6 נתיבים לרכבים בשדרות האמוראים, ועוד כבישים מקבילים כמו רחוב אביי לד'1 וד'2, ורחוב תלמוד ירושלמי, תלמוד בבלי ונהרדעא לד'3 וד'4.
תלמוד ירושלמי ונהרדעא לא מותאמים לנסיעה מקצה לקצה ברכב פרטי אם כבר צריך להעביר שם את האוטובוסים,
הכבישים צרים מאוד ומסוכנים, ויש בהם פסי האטה גבוהים מאוד שמפריעים לנסיעה ברכב פרטי עם גחון נמוך ובולמים חלשים
גם רחוב אביי שאמור להיות בין שכונות הוא צר מאוד מתחת לכל ביקורת והנסיעה בו מאוד איטית ולא נוחה
 

ייד

משתמש מקצוען
אופניים באופן כללי זה דבר טוב מאוד, הוא נותן פתרון לנישה מסוימת שאין מענה על ידי רכב/אוטובוס/הליכה ברגל. אפשר לראות אברכים חסידיים נוסעים באופניים והכל בסדר. גם בבני ברק זה נכנס.
בגוש דן המישורית זה נוח לאנשים מסוימים,
בירושלים ובית שמש אף אחד לא נוסע בהם כי העליות קשות ולא מתאימות לאופנים
זה לא חכם לעשות הכל כמו באירופה צריך לעשות מה שחכם לעיר שלנו,
ומה לעשות אופנים ורכבות קלות הם תחבורה מאוד לא מתאימה למקום גם אם הם ברי קיימא לעד ולנצח נצחים...
 

אם לא תשאל איך תדע

משתמש סופר מקצוען
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
דווקא מתקדמים שם במרץ רב. עכשיו שותלים שיחים. הפארק הגדול הוא פרויקט בהיקף עצום. שמו כבר מתקנים, סללו שבילים ועוד.
זה לא העירייה זה משרד השיכון
לעירייה אין קשר לזה
עדיין לא היה מסירה
בעבר ניסו לבקש כל מיני דברים מרה"ע לגבי הפארק
והיא ענתה שאי לא יכולה לעשות כלום
והוסיפה במידה ויש מפגע בטיחותי להודיע לעירייה והם יודיעו לקבלן מבצע של משרד השיכון

למה אי אפשר לחתוך את החלק של המדרכה המתעגל עם ההכיכרות,
ואז האוטובוסים יוכלו להכנס לנתיב הפנימי ושהתחנה יהיה על המדרכה כמו כל הארץ ?
מה הטרלול של מעבר חציה ליד הכיכר ועוד מעבר חציה מיד אחרי כשהרכב אמור להכנס למפרץ שאינו נת"ץ ?
בתחילה זה היה כמו שאתה מציע ומשרד התחבורה לא אישרה להכניס אוטובוסים לרמה ד'
מסיבות של בטיחות
אחרי בלאגן ומלחמה בי משרד התחבורה למשרד השיכון
ובהתערבות העירייה הגיעו למצב שאנחנו נמצאים בו היום

זה לא חכם לעשות הכל כמו באירופה צריך לעשות מה שחכם לעיר שלנו,
ומה לעשות אופנים ורכבות קלות הם תחבורה מאוד לא מתאימה למקום גם אם הם ברי קיימא לעד ולנצח נצחים...
היה כאן בשכונה פאדיחה רצינית בכנו של שדרות האמוראים
ויש גם כן כמה וכמה ליקויים תכנוניים
בין היתר עניין החניות
בנו בשדרות האמוראים המון שטחי מסחר ללא מענה מספק לחניות
 

די

משתמש סופר מקצוען
כל מי שעבר את גיל ה20 וגר בשנים אלו בירושלים יודע שהנסיעה המסייטת באוטובוסים בירמיהו בכביש צר ומרומזר שצריך לחכות בתור של אוטובוסים גם אחרי שכולם עלו כי אין נתיב עקיפה ואח״כ לחכות בשיירה ברמזור, לא היתה בשנים קודמות והנסיעה היתה מהירה ונוחה בהרבה
לא יודע על מה אתה מדבר. התנועה לאוטובוסים בירמיהו שמגר זורמת ונוחה מאוד הרבה יותר מלפני הנת"צ. ויעידו על כך תושבי ירושלים.
 

די

משתמש סופר מקצוען
תלמוד ירושלמי ונהרדעא לא מותאמים לנסיעה מקצה לקצה ברכב פרטי אם כבר צריך להעביר שם את האוטובוסים,
הכבישים צרים מאוד ומסוכנים, ויש בהם פסי האטה גבוהים מאוד שמפריעים לנסיעה ברכב פרטי עם גחון נמוך ובולמים חלשים
גם רחוב אביי שאמור להיות בין שכונות הוא צר מאוד מתחת לכל ביקורת והנסיעה בו מאוד איטית ולא נוחה
נכון, מה אתה חושב זה אוטוסטרדה? תיסע על 30 קמ"ש, יש הולכי רגל, אבל לפחות לא יהיו לך פקקים. אם אתה מעדיף את שדרות האמוראים בלי פסי האטה ועם פקקים לרכבים פרטיים אז בהצלחה. הכביש הראשי מיועד דבר ראשון לצורך הציבור לתח"צ והולכי רגל, ורק אחר כך לרכבים פרטיים.
 

ייד

משתמש מקצוען
לא יודע על מה אתה מדבר. התנועה לאוטובוסים בירמיהו שמגר זורמת ונוחה מאוד הרבה יותר מלפני הנת"צ. ויעידו על כך תושבי ירושלים.
אני נוסע שם הרבה מאוד, פקוק, עמוס, איטי, ומעצבן
ותעיד ע״ז זמן הנסיעה הממוצע באוטובוס שעלה משמעותית
ויעידו כל הקוים הבינעירוניים שיצאו משם מחוסר מקום
 
נערך לאחרונה ב:

די

משתמש סופר מקצוען
בירושלים ובית שמש אף אחד לא נוסע בהם כי העליות קשות ולא מתאימות לאופנים
ירושלים אני לא יודע, ייתכן כי המרחקים גדולים ולכן זה פחות רלוונטי, לדוגמא מרמת שלמה לגאולה לא כ"כ לעניין לנסוע באופניים חשמליים כי זה רחוק וכי יש כביש מהיר באמצע
לעומת בית שמש שבכל שכונה כמעט יש מרכזים מסחריים אז לדוגמא בתוך רמה ד' אופניים חשמליים יכול להיות מצוין.

דרך אגב רמה ד' יחסית מישורית (בסדר יש את רב חנן וריש לקיש, אבל באופן כללי היא מישורית) אפילו עשו גשר רציני מעל הוואדי בין ד'2 וד'3 לשדרות האמוראים כדי שיהיה מישורי יחסית.
 

די

משתמש סופר מקצוען
היה כאן בשכונה פאדיחה רצינית בכנו של שדרות האמוראים
וואו מה הפדיחה?
בנו בשדרות האמוראים המון שטחי מסחר ללא מענה מספק לחניות
בקניונים בכניסה לרמה ד' ובין ד'1 לד'2 בונים מאות מקומות חניה בכל אחד. בצדי הכביש יש מקומות חניה.
 

ייד

משתמש מקצוען
נכון, מה אתה חושב זה אוטוסטרדה? תיסע על 30 קמ"ש, יש הולכי רגל, אבל לפחות לא יהיו לך פקקים. אם אתה מעדיף את שדרות האמוראים בלי פסי האטה ועם פקקים לרכבים פרטיים אז בהצלחה. הכביש הראשי מיועד דבר ראשון לצורך הציבור לתח"צ והולכי רגל, ורק אחר כך לרכבים פרטיים.
אני לא מבין למה אתה מרגיש מקופח שאין לך אוטו
יש בשכונה מקום לכ-ו-ל-ם
כשמתכננים שכונה לא אמורים להחליט לתושבים מה ואיך ליסוע אלא לבנות את השכונה לפי הצרכים הצפויים של התושבים
וברמה ד בהחלט השאירו מקום להכל יש מקום לכבישים רחבים עם כיכרות דו נתיביות שלא יהיו פקוקים או מרומזרים לעולם,
אבל חכם אחד במ.התחבורה וחכמה אחת בעיריה החליטו שצריך להצר את הכבישים כדי להחליט לציבור איך להתנייד
ומה לעשות זה פועל רק ההיפך
 

די

משתמש סופר מקצוען
אני נוסע שם הרבה מאוד, פקוק, עמוס, איטי, ומעצבן
ותעיד ע״ז זמן הנסיעה הממוצע באוטובו שעלה משמעותית
ויעידו כל הקוים הבינעירוניים שיצאו משם מחוסר מקום
נכון לרכבים פרטיים פקוק ואין לי שום בעיה עם זה, אפשר לנסוע באוטובוס ומי שרוצה רכב פרטי בעיה שלו.

הזמן הממוצע באוטובוס ממש לא עלה אלא ירד, האוטובוסים רק עוצרים בתחנות ובשאר הזמן טסים בכביש הפנוי. וכן, אין לי בעיה שהרכבים עומדים בפקק והכביש של האוטובוסים פנוי, כדי שכשיגיע אוטובוס הוא יוכל לטוס.

איזה קווים בינעירוניים הוציאו משם?! כל הזמן מוסיפים עוד קווים שיעברו בנת"צ ירמיהו.
 

ייד

משתמש מקצוען
ירושלים אני לא יודע, ייתכן כי המרחקים גדולים ולכן זה פחות רלוונטי, לדוגמא מרמת שלמה לגאולה לא כ"כ לעניין לנסוע באופניים חשמליים כי זה רחוק וכי יש כביש מהיר באמצע
לעומת בית שמש שבכל שכונה כמעט יש מרכזים מסחריים אז לדוגמא בתוך רמה ד' אופניים חשמליים יכול להיות מצוין.

דרך אגב רמה ד' יחסית מישורית (בסדר יש את רב חנן וריש לקיש, אבל באופן כללי היא מישורית) אפילו עשו גשר רציני מעל הוואדי בין ד'2 וד'3 לשדרות האמוראים כדי שיהיה מישורי יחסית.
צא לסיבוב בעיר ותספור לנו את רוכבי האופנים
נדמה לי שגם אתה לא משתמש בכלי הנפלא הזה...
 

די

משתמש סופר מקצוען
אני לא מבין למה אתה מרגיש מקופח שאין לך אוטו
אם אני רוצה אני יכול לקנות היום רכב.
מעדיף לנסוע באוטובוסים.
לא מתחשק לי להוציא המון כסף על רכב, ביטוחים, דלק, תיקונים, לחפש חניה, לדאוג שלא דפקתי רכב חונה, אין לי ראש לכל הדברים האלו, מעדיף לנסוע באוטובוס עולה יורד והולך לדרכי, בלי להתעסק עם חתיכת המתכת הזו.
במיוחד שהמדינה גובה ממני עשרות אלפי שקלים על רכב פרטי, חצי ממחיר הרכב, חצי ממחיר הדלק, מיסים על חלקי חילוף וכו' ולא כ"כ מתחשק לי לשלם מיסים נוספים.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  108  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה