דיון מחירי הדירות לאן?

ברבור1

משתמש מקצוען
הנדסת תוכנה
זה נימוקים הגיוניים לטענה שב"ש תהפוך לאלטרנטיבה שוות ערך לב"ב וירושים
אבל מול זה יש נימוקים אחרים
העתיד ילמד אותנו מי צודק
לא שוות ערך לירושלים ובני ברק (לעניות דעתי האישית!!)
כן אטרקטבי ת יותר מביתר,ויתכן שאף מאלעד ומ"ע..
 

shimשימי

משתמש סופר מקצוען
לא שוות ערך לירושלים ובני ברק (לעניות דעתי האישית!!)
באמת שאני מנסה להבין מה ההבדל הגדול בין בית שמש לנווה יעקב?
המרחקים גדולים בשניהם(אולי מנווה יעקב מעט פחות אבל לא באמת משמעותי מאוד)
 

TYPE:{programmer}

משתמש סופר מקצוען
זה נימוקים הגיוניים לטענה שב"ש תהפוך לאלטרנטיבה שוות ערך לב"ב וירושלים
בירושלים יש כותל ומרכזי מסחר חרדיים, ואדמורים וישיבות
בב"ב יש כנ"ל ישיבות ואדמורים והיא קרובה למרכז- תעסוקה.
בבית שמש כיום אין לא את זה ולא את זה ולא את זה...
 

לארג'

משתמש סופר מקצוען
באמת שאני מנסה להבין מה ההבדל הגדול בין בית שמש לנווה יעקב?
המרחקים גדולים בשניהם(אולי מנווה יעקב מעט פחות אבל לא באמת משמעותי מאוד)
מנווה יעקב בקרוב יהיה רכבת הקלה לכל מקום בירושלים
 

shimשימי

משתמש סופר מקצוען
בירושלים יש כותל ומרכזי מסחר חרדיים, ואדמורים וישיבות
בב"ב יש כנ"ל ישיבות ואדמורים והיא קרובה למרכז- תעסוקה.
בבית שמש כיום אין לא את זה ולא את זה ולא את זה...
כמה באמת כל ירושלמי ממוצע הולך לכותל?
מרכזי מסחר יש גם בבית שמש וברור שבמוקדם ובמאוחר יפתחו עוד ועוד
החיסרון היחיד לענ"ד זה תעסוקה!!

ירושלים יותר ממה שהיא זה עניין של מותג
ירושלים היא עיר הקודש
ולכן היא תופסת כל כך


אבל בעינייים גשמיות פשוטות לא בהכרח שהיתרונות הגשמיים עוקפים ברמה כזאת
שעדיף לשלם כל כך הרבה
 

בית שמשניק

משתמש סופר מקצוען
כמה באמת כל ירושלמי ממוצע הולך לכותל?
מרכזי מסחר יש גם בבית שמש וברור שבמוקדם ובמאוחר יפתחו עוד ועוד
החיסרון היחיד לענ"ד זה תעסוקה!!

ירושלים יותר ממה שהיא זה עניין של מותג
ירושלים היא עיר הקודש
ולכן היא תופסת כל כך


אבל בעינייים גשמיות פשוטות לא בהכרח שהיתרונות הגשמיים עוקפים ברמה כזאת
שעדיף לשלם כל כך הרבה
הכל נכון. ירושלים היא גם מותג, גם עיר הקודש, וגם עם יותר אפשרויות תעסוקה מבית שמש (על אף שיש בה פחות תעסוקה מאשר המרכז).
מבחינה גשמית נטו (מבלי להיכנס לענין התעסוקה), אני חושב שרוב התושבים כאן (בודאי ברמה א', אבל כנראה שגם בשאר המקומות), חיים ברמה גבוהה יותר ממקביליהם בירושלים (ובודאי מבני ברק), שזה אומר: דירות גדולות יותר, יפות יותר, גינות רחבות ידים, נוף, שקט, וכו', כך שאיכות החיים כאן גבוהה מאד.
אבל, וכאן מגיע אבל לא קטן, כשזה מגיע לרוחניות, כלומר ישיבות, כוללים, חצרות אדמורי"ם, העסק כאן ממש לא מפותח. דוגמא קטנה: אברך טיפה מבוגר יותר שחשקה נפשו ללמוד טהרות, או זרעים בחבורה טובה (ולא באופן עצמאי), או שרוצה מבחינת האוירה ללמוד בכולל גדול עם מאות לומדים, בדר"כ לא ימצא כאן מענה כלבבו, ובודאי לא משהו עם מלגה מכובדת. כך שעם כל הכבוד לבית שמש (ויש הרבה כבוד) יש לה עדיין הרבה מה להפתח בכיוון הזה.
 

shimשימי

משתמש סופר מקצוען
ירושלים מבחינת תעסוקה לא משהו...
במרכז יש מגוון פי 10.


אני משתדל 3 פעמים בשבוע, לפעמים גם יותר.
אם היית גר בנוה יעקב
אז תחשבן כמה זמן נסיעה לכותל
1687510533444.png

ואם היית גר בבית שמש
1687510583064.png


למי שיש לו כל כך מסירות נפש ללכת לכותל -3- פעמים בשבוע
היה משקיע עוד חצי שעה בטוח
 

nechamizak

משתמש סופר מקצוען
ולאלעד יש בעיות אחרות שמונעות ממנה למרות כל היתרונות שלה להוות אלטרנטיבה ...
הסתקרנתי לדעת מה הבעיות...
אני לא יכולה להבין מישהו שמעדיף לקנות דירה בבית שמש במחיר של דירה באלעד , על פני רכישה של דירה באלעד, אלא אם יש להם משפחה בירושלים ועבודה בירושלים.
אלעד נמצאת , בעיני, במיקום מדהים. קרובה לגוש דן, אבל קרובה גם לשרון בלי כל הפקקים של גוש דן בבוקר. מי עובד באזור השרון, כנראה יהיה לו הרבה יותר משתלם לגור באלעד מאשר בבני ברק. בנוסף קרובה גם למודיעין/ ירושלים, קרובה לכביש 6 ומשם לצפון ולדרום הקרוב.
זה נותן אופציות כמעט בלתי מוגבלות של תעסוקה, יותר מכל ריכוז חרדי אחר, לדעתי.
החיסרון היחיד שאין כמעט דירות להשכרה ולקניה. שכירות מאוד יקרה, בטח בהשוואה לבית שמש , ולדעתי אין כמעט ירידה במחיר של דירות קטנות. אולי אפילו עליה קטנה.
 

עוד ירושלמי

משתמש פעיל
באמת שאני מנסה להבין מה ההבדל הגדול בין בית שמש לנווה יעקב?
המרחקים גדולים בשניהם(אולי מנווה יעקב מעט פחות אבל לא באמת משמעותי מאוד)
מבחינת מוסדות לאברכים בנוה יעקב יש את ההיצע העצום של כוללים מצוינים בירושלים שאין בשום מקום בארץ
הבנות בנוה יעקב לומדות בסמינרים הירושלמים הגדולים, [שבו האמהות שלהם למדו]
[ואגב יש לי חבר שהדירה בנוה יעקב כבר קטנה ל-7 הילדים שלו והוא חושב על מעבר לתל-ציון שזה עוד רבע שעה ובמחיר זול ולא על בית שמש היקרה]
 

shimשימי

משתמש סופר מקצוען
מבחינת מוסדות לאברכים בנוה יעקב יש את ההיצע העצום של כוללים מצוינים בירושלים שאין בשום מקום בארץ
תסכים איתי שזה משהו מהשנים האחרונות
זה עניין שהמקום התפתח בגלל המצוקה שהגיעו לנווה יעקב "אנשים איכותיים"
שלא יכלו מפאת המחירים לקנות במקומות אחרים

יש המון שקנו ברביץ ובנווה יעקב למעלה (למטה אלו המבגורים בדרך כלל)
מחמת מצוקת הדיור

וזה מה שגרם להתרבות ציבור איכותי שגרם לזה.

אותו דבר בדיוק קרה וקורה בבית שמש

בסוף צריך להבין ששוק הדיור פועל באופן של מלמעלה למטה
כלומר יש את המקום הטוב ביותר
ואם הוא לא רלוונטי או בגלל שאין דירות או בגלל מחירים יקרים
אז עוברים למקום השני כשהוא מתמלא עוברים לשלישי וכן הלאה

מכיוון שנוה יעקב אין בה היצע גדול כי מי שבא לשם הגיע לגור ולא כדי למכור
ואין שם גם פוטניציאל התפתחות או שלל פריוקטים בניגוד למה שעדיין קיים בבית שמש

לכן הזוג החרדי הקלאסי היום שלא יקנה בבני ברק בית שמש תהיה בוודאי במכלול האופציות הראשוניות שישקול

בכל אופן גם אם אתה לא מסכים לזה
לדעתי אין חולק על כך שבית שמש ביום מן הימים (ככל הנראה עשור+)
תהפוך למרכז החרדי הגדול ביותר בישראל
 

אברהם בלוך

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
זה מגיע כנראה מפחד לעזוב את המוכר והידוע, או את הסינר של אמא...
ולכן הם נאחזים בציפורניים להישאר בעיר שגדלו בה, ואחר כמה שנים, מי שריאלי אולי יעזוב למקום זול יותר, אבל למקום שעולה אותו דבר (כמו בית שמש) אין שום מטוביציה לעזוב.
היחידים שרוצים לגור כאן לכתחילה זה מי שגדל כאן, וכנראה שזה לא מספיק ביקושים למלאות את ההיצע, ולכן אנו חווים כרגע ירידת מחירים גדולה יותר משאר הערים החרדיות.
אתמצת במשפט אחד: הרבה זוצי"ם רוצים אולי שתהיה להם דירה בבית שמש, אבל אין כרגע מספיק זוצ"ים שרוצים לגור בבית שמש (ויעידו מחירי השכירות הנמוכים שכידוע תלויים בביקוש למגורים בפועל).
דוקא יש הרבה זוצים שרוצים לגור בבית שמש ומחירי השכירות הנמוכים נובעים מהיצע ענק בחסות מחיר למשתכן, ושכונות לא מפותחות כגון ד' שקשה קצת לגור בהם מכמה בחינות ולכן השכירות זולה,
בג' 2 לא נראה לי ש3 חדרים פחות מ 3000
 

szn

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
באמת שאני מנסה להבין מה ההבדל הגדול בין בית שמש לנווה יעקב?
המרחקים גדולים בשניהם(אולי מנווה יעקב מעט פחות אבל לא באמת משמעותי מאוד)
ממש לא נכון
ברכב ללא פקקים מנוה יעקב להר החוצבים זה רבע שעה
מרמה ג להר החוצבים חצי שעה נסיעה.

הרבה נשים יוצאות מנוה יעקב מוקדם בבוקר עם הסעות מאורגנות ומגיעות תוך רבע שעה
וגם מסיימות מוקדם ומגיעות מהר לפני הפקקים
 

szn

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
בסדר.
כבר שנים אומרים שעוד מעט
אני זוכר כבר לפני 10 שנים הבטיחו

עזוב אותך
הכל דיבורים
האם הייתי לאחרונה בפס"ז נוה יעקב?

לפי 10 שנים רק התחילו לחפור בנוה יעקב ועדיין לא היה כלום,
לידיעתך כעת הכל מוכן יש תחנות, חשמול תאורה, כעת עובדים על גינון ופינישים אחרונים
אפי' יש פה ושם נסיעות הרצה של הרכבת על הפסים בפס"ז ונוה יעקב.
 

GRN

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עיצוב ואדריכלות פנים

GRN

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עיצוב ואדריכלות פנים
בירושלים יש כותל ומרכזי מסחר חרדיים, ואדמורים וישיבות
בב"ב יש כנ"ל ישיבות ואדמורים והיא קרובה למרכז- תעסוקה.
בבית שמש כיום אין לא את זה ולא את זה ולא את זה...
כמו שאמרתי, מול הנימוקים הנ"ל יש נימוקים אחרים. לדוגמא, אלו שפירטת בעצמך
 
החלפת המידע בפרום הינה בין משקיעים חובבנים, ואינה מהווה תחליף ליעוץ מקצועי.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קז

א הֹדוּ לַיי כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ב יֹאמְרוּ גְּאוּלֵי יי אֲשֶׁר גְּאָלָם מִיַּד צָר:ג וּמֵאֲרָצוֹת קִבְּצָם מִמִּזְרָח וּמִמַּעֲרָב מִצָּפוֹן וּמִיָּם:ד תָּעוּ בַמִּדְבָּר בִּישִׁימוֹן דָּרֶךְ עִיר מוֹשָׁב לֹא מָצָאוּ:ה רְעֵבִים גַּם צְמֵאִים נַפְשָׁם בָּהֶם תִּתְעַטָּף:ו וַיִּצְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצוּקוֹתֵיהֶם יַצִּילֵם:ז וַיַּדְרִיכֵם בְּדֶרֶךְ יְשָׁרָה לָלֶכֶת אֶל עִיר מוֹשָׁב:ח יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:ט כִּי הִשְׂבִּיעַ נֶפֶשׁ שֹׁקֵקָה וְנֶפֶשׁ רְעֵבָה מִלֵּא טוֹב:י יֹשְׁבֵי חֹשֶׁךְ וְצַלְמָוֶת אֲסִירֵי עֳנִי וּבַרְזֶל:יא כִּי הִמְרוּ אִמְרֵי אֵל וַעֲצַת עֶלְיוֹן נָאָצוּ:יב וַיַּכְנַע בֶּעָמָל לִבָּם כָּשְׁלוּ וְאֵין עֹזֵר:יג וַיִּזְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצֻקוֹתֵיהֶם יוֹשִׁיעֵם:יד יוֹצִיאֵם מֵחֹשֶׁךְ וְצַלְמָוֶת וּמוֹסְרוֹתֵיהֶם יְנַתֵּק:טו יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:טז כִּי שִׁבַּר דַּלְתוֹת נְחֹשֶׁת וּבְרִיחֵי בַרְזֶל גִּדֵּעַ:יז אֱוִלִים מִדֶּרֶךְ פִּשְׁעָם וּמֵעֲוֹנֹתֵיהֶם יִתְעַנּוּ:יח כָּל אֹכֶל תְּתַעֵב נַפְשָׁם וַיַּגִּיעוּ עַד שַׁעֲרֵי מָוֶת:יט וַיִּזְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצֻקוֹתֵיהֶם יוֹשִׁיעֵם:כ יִשְׁלַח דְּבָרוֹ וְיִרְפָּאֵם וִימַלֵּט מִשְּׁחִיתוֹתָם:כא יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:כב וְיִזְבְּחוּ זִבְחֵי תוֹדָה וִיסַפְּרוּ מַעֲשָׂיו בְּרִנָּה:כג יוֹרְדֵי הַיָּם בָּאֳנִיּוֹת עֹשֵׂי מְלָאכָה בְּמַיִם רַבִּים:כד הֵמָּה רָאוּ מַעֲשֵׂי יי וְנִפְלְאוֹתָיו בִּמְצוּלָה:כה וַיֹּאמֶר וַיַּעֲמֵד רוּחַ סְעָרָה וַתְּרוֹמֵם גַּלָּיו:כו יַעֲלוּ שָׁמַיִם יֵרְדוּ תְהוֹמוֹת נַפְשָׁם בְּרָעָה תִתְמוֹגָג:כז יָחוֹגּוּ וְיָנוּעוּ כַּשִּׁכּוֹר וְכָל חָכְמָתָם תִּתְבַּלָּע:כח וַיִּצְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם וּמִמְּצוּקֹתֵיהֶם יוֹצִיאֵם:כט יָקֵם סְעָרָה לִדְמָמָה וַיֶּחֱשׁוּ גַּלֵּיהֶם:ל וַיִּשְׂמְחוּ כִי יִשְׁתֹּקוּ וַיַּנְחֵם אֶל מְחוֹז חֶפְצָם:לא יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:לב וִירֹמְמוּהוּ בִּקְהַל עָם וּבְמוֹשַׁב זְקֵנִים יְהַלְלוּהוּ:לג יָשֵׂם נְהָרוֹת לְמִדְבָּר וּמֹצָאֵי מַיִם לְצִמָּאוֹן:לד אֶרֶץ פְּרִי לִמְלֵחָה מֵרָעַת יֹשְׁבֵי בָהּ:לה יָשֵׂם מִדְבָּר לַאֲגַם מַיִם וְאֶרֶץ צִיָּה לְמֹצָאֵי מָיִם:לו וַיּוֹשֶׁב שָׁם רְעֵבִים וַיְכוֹנְנוּ עִיר מוֹשָׁב:לז וַיִּזְרְעוּ שָׂדוֹת וַיִּטְּעוּ כְרָמִים וַיַּעֲשׂוּ פְּרִי תְבוּאָה:לח וַיְבָרֲכֵם וַיִּרְבּוּ מְאֹד וּבְהֶמְתָּם לֹא יַמְעִיט:לט וַיִּמְעֲטוּ וַיָּשֹׁחוּ מֵעֹצֶר רָעָה וְיָגוֹן:מ שֹׁפֵךְ בּוּז עַל נְדִיבִים וַיַּתְעֵם בְּתֹהוּ לֹא דָרֶךְ:מא וַיְשַׂגֵּב אֶבְיוֹן מֵעוֹנִי וַיָּשֶׂם כַּצֹּאן מִשְׁפָּחוֹת:מב יִרְאוּ יְשָׁרִים וְיִשְׂמָחוּ וְכָל עַוְלָה קָפְצָה פִּיהָ:מג מִי חָכָם וְיִשְׁמָר אֵלֶּה וְיִתְבּוֹנְנוּ חַסְדֵי יי:
נקרא  8  פעמים

אתגר AI

חשבון הנפש • אתגר 17

לוח מודעות

למעלה