לא שוות ערך לירושלים ובני ברק (לעניות דעתי האישית!!)זה נימוקים הגיוניים לטענה שב"ש תהפוך לאלטרנטיבה שוות ערך לב"ב וירושים
אבל מול זה יש נימוקים אחרים
העתיד ילמד אותנו מי צודק
כן אטרקטבי ת יותר מביתר,ויתכן שאף מאלעד ומ"ע..
לא שוות ערך לירושלים ובני ברק (לעניות דעתי האישית!!)זה נימוקים הגיוניים לטענה שב"ש תהפוך לאלטרנטיבה שוות ערך לב"ב וירושים
אבל מול זה יש נימוקים אחרים
העתיד ילמד אותנו מי צודק
באמת שאני מנסה להבין מה ההבדל הגדול בין בית שמש לנווה יעקב?לא שוות ערך לירושלים ובני ברק (לעניות דעתי האישית!!)
בירושלים יש כותל ומרכזי מסחר חרדיים, ואדמורים וישיבותזה נימוקים הגיוניים לטענה שב"ש תהפוך לאלטרנטיבה שוות ערך לב"ב וירושלים
מנווה יעקב בקרוב יהיה רכבת הקלה לכל מקום בירושליםבאמת שאני מנסה להבין מה ההבדל הגדול בין בית שמש לנווה יעקב?
המרחקים גדולים בשניהם(אולי מנווה יעקב מעט פחות אבל לא באמת משמעותי מאוד)
כמה באמת כל ירושלמי ממוצע הולך לכותל?בירושלים יש כותל ומרכזי מסחר חרדיים, ואדמורים וישיבות
בב"ב יש כנ"ל ישיבות ואדמורים והיא קרובה למרכז- תעסוקה.
בבית שמש כיום אין לא את זה ולא את זה ולא את זה...
בסדר.מנווה יעקב בקרוב יהיה רכבת הקלה לכל מקום בירושלים
אני משתדל 3 פעמים בשבוע, לפעמים גם יותר.כמה באמת כל ירושלמי ממוצע הולך לכותל?
וואי !!!אני משתדל 3 פעמים בשבוע, לפעמים גם יותר.
[/ISPOILER]
הכל נכון. ירושלים היא גם מותג, גם עיר הקודש, וגם עם יותר אפשרויות תעסוקה מבית שמש (על אף שיש בה פחות תעסוקה מאשר המרכז).כמה באמת כל ירושלמי ממוצע הולך לכותל?
מרכזי מסחר יש גם בבית שמש וברור שבמוקדם ובמאוחר יפתחו עוד ועוד
החיסרון היחיד לענ"ד זה תעסוקה!!
ירושלים יותר ממה שהיא זה עניין של מותג
ירושלים היא עיר הקודש
ולכן היא תופסת כל כך
אבל בעינייים גשמיות פשוטות לא בהכרח שהיתרונות הגשמיים עוקפים ברמה כזאת
שעדיף לשלם כל כך הרבה
אם היית גר בנוה יעקבירושלים מבחינת תעסוקה לא משהו...
במרכז יש מגוון פי 10.
אני משתדל 3 פעמים בשבוע, לפעמים גם יותר.
הסתקרנתי לדעת מה הבעיות...ולאלעד יש בעיות אחרות שמונעות ממנה למרות כל היתרונות שלה להוות אלטרנטיבה ...
מבחינת מוסדות לאברכים בנוה יעקב יש את ההיצע העצום של כוללים מצוינים בירושלים שאין בשום מקום בארץבאמת שאני מנסה להבין מה ההבדל הגדול בין בית שמש לנווה יעקב?
המרחקים גדולים בשניהם(אולי מנווה יעקב מעט פחות אבל לא באמת משמעותי מאוד)
מסירות נפש?!?מסירות נפש ללכת לכותל
תסכים איתי שזה משהו מהשנים האחרונותמבחינת מוסדות לאברכים בנוה יעקב יש את ההיצע העצום של כוללים מצוינים בירושלים שאין בשום מקום בארץ
דוקא יש הרבה זוצים שרוצים לגור בבית שמש ומחירי השכירות הנמוכים נובעים מהיצע ענק בחסות מחיר למשתכן, ושכונות לא מפותחות כגון ד' שקשה קצת לגור בהם מכמה בחינות ולכן השכירות זולה,זה מגיע כנראה מפחד לעזוב את המוכר והידוע, או את הסינר של אמא...
ולכן הם נאחזים בציפורניים להישאר בעיר שגדלו בה, ואחר כמה שנים, מי שריאלי אולי יעזוב למקום זול יותר, אבל למקום שעולה אותו דבר (כמו בית שמש) אין שום מטוביציה לעזוב.
היחידים שרוצים לגור כאן לכתחילה זה מי שגדל כאן, וכנראה שזה לא מספיק ביקושים למלאות את ההיצע, ולכן אנו חווים כרגע ירידת מחירים גדולה יותר משאר הערים החרדיות.
אתמצת במשפט אחד: הרבה זוצי"ם רוצים אולי שתהיה להם דירה בבית שמש, אבל אין כרגע מספיק זוצ"ים שרוצים לגור בבית שמש (ויעידו מחירי השכירות הנמוכים שכידוע תלויים בביקוש למגורים בפועל).
ממש לא נכוןבאמת שאני מנסה להבין מה ההבדל הגדול בין בית שמש לנווה יעקב?
המרחקים גדולים בשניהם(אולי מנווה יעקב מעט פחות אבל לא באמת משמעותי מאוד)
האם הייתי לאחרונה בפס"ז נוה יעקב?בסדר.
כבר שנים אומרים שעוד מעט
אני זוכר כבר לפני 10 שנים הבטיחו
עזוב אותך
הכל דיבורים
יתכןלא שוות ערך לירושלים ובני ברק (לעניות דעתי האישית!!)
כן אטרקטבי ת יותר מביתר,ויתכן שאף מאלעד ומ"ע..
כמו שאמרתי, מול הנימוקים הנ"ל יש נימוקים אחרים. לדוגמא, אלו שפירטת בעצמךבירושלים יש כותל ומרכזי מסחר חרדיים, ואדמורים וישיבות
בב"ב יש כנ"ל ישיבות ואדמורים והיא קרובה למרכז- תעסוקה.
בבית שמש כיום אין לא את זה ולא את זה ולא את זה...
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
26.09
כ"ג אלול
פתיחת
קורס מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קז
א הֹדוּ לַיי כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ב יֹאמְרוּ גְּאוּלֵי יי אֲשֶׁר גְּאָלָם מִיַּד צָר:ג וּמֵאֲרָצוֹת קִבְּצָם מִמִּזְרָח וּמִמַּעֲרָב מִצָּפוֹן וּמִיָּם:ד תָּעוּ בַמִּדְבָּר בִּישִׁימוֹן דָּרֶךְ עִיר מוֹשָׁב לֹא מָצָאוּ:ה רְעֵבִים גַּם צְמֵאִים נַפְשָׁם בָּהֶם תִּתְעַטָּף:ו וַיִּצְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצוּקוֹתֵיהֶם יַצִּילֵם:ז וַיַּדְרִיכֵם בְּדֶרֶךְ יְשָׁרָה לָלֶכֶת אֶל עִיר מוֹשָׁב:ח יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:ט כִּי הִשְׂבִּיעַ נֶפֶשׁ שֹׁקֵקָה וְנֶפֶשׁ רְעֵבָה מִלֵּא טוֹב:י יֹשְׁבֵי חֹשֶׁךְ וְצַלְמָוֶת אֲסִירֵי עֳנִי וּבַרְזֶל:יא כִּי הִמְרוּ אִמְרֵי אֵל וַעֲצַת עֶלְיוֹן נָאָצוּ:יב וַיַּכְנַע בֶּעָמָל לִבָּם כָּשְׁלוּ וְאֵין עֹזֵר:יג וַיִּזְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצֻקוֹתֵיהֶם יוֹשִׁיעֵם:יד יוֹצִיאֵם מֵחֹשֶׁךְ וְצַלְמָוֶת וּמוֹסְרוֹתֵיהֶם יְנַתֵּק:טו יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:טז כִּי שִׁבַּר דַּלְתוֹת נְחֹשֶׁת וּבְרִיחֵי בַרְזֶל גִּדֵּעַ:יז אֱוִלִים מִדֶּרֶךְ פִּשְׁעָם וּמֵעֲוֹנֹתֵיהֶם יִתְעַנּוּ:יח כָּל אֹכֶל תְּתַעֵב נַפְשָׁם וַיַּגִּיעוּ עַד שַׁעֲרֵי מָוֶת:יט וַיִּזְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצֻקוֹתֵיהֶם יוֹשִׁיעֵם:כ יִשְׁלַח דְּבָרוֹ וְיִרְפָּאֵם וִימַלֵּט מִשְּׁחִיתוֹתָם:כא יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:כב וְיִזְבְּחוּ זִבְחֵי תוֹדָה וִיסַפְּרוּ מַעֲשָׂיו בְּרִנָּה:כג יוֹרְדֵי הַיָּם בָּאֳנִיּוֹת עֹשֵׂי מְלָאכָה בְּמַיִם רַבִּים:כד הֵמָּה רָאוּ מַעֲשֵׂי יי וְנִפְלְאוֹתָיו בִּמְצוּלָה:כה וַיֹּאמֶר וַיַּעֲמֵד רוּחַ סְעָרָה וַתְּרוֹמֵם גַּלָּיו:כו יַעֲלוּ שָׁמַיִם יֵרְדוּ תְהוֹמוֹת נַפְשָׁם בְּרָעָה תִתְמוֹגָג:כז יָחוֹגּוּ וְיָנוּעוּ כַּשִּׁכּוֹר וְכָל חָכְמָתָם תִּתְבַּלָּע:כח וַיִּצְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם וּמִמְּצוּקֹתֵיהֶם יוֹצִיאֵם:כט יָקֵם סְעָרָה לִדְמָמָה וַיֶּחֱשׁוּ גַּלֵּיהֶם:ל וַיִּשְׂמְחוּ כִי יִשְׁתֹּקוּ וַיַּנְחֵם אֶל מְחוֹז חֶפְצָם:לא יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:לב וִירֹמְמוּהוּ בִּקְהַל עָם וּבְמוֹשַׁב זְקֵנִים יְהַלְלוּהוּ:לג יָשֵׂם נְהָרוֹת לְמִדְבָּר וּמֹצָאֵי מַיִם לְצִמָּאוֹן:לד אֶרֶץ פְּרִי לִמְלֵחָה מֵרָעַת יֹשְׁבֵי בָהּ:לה יָשֵׂם מִדְבָּר לַאֲגַם מַיִם וְאֶרֶץ צִיָּה לְמֹצָאֵי מָיִם:לו וַיּוֹשֶׁב שָׁם רְעֵבִים וַיְכוֹנְנוּ עִיר מוֹשָׁב:לז וַיִּזְרְעוּ שָׂדוֹת וַיִּטְּעוּ כְרָמִים וַיַּעֲשׂוּ פְּרִי תְבוּאָה:לח וַיְבָרֲכֵם וַיִּרְבּוּ מְאֹד וּבְהֶמְתָּם לֹא יַמְעִיט:לט וַיִּמְעֲטוּ וַיָּשֹׁחוּ מֵעֹצֶר רָעָה וְיָגוֹן:מ שֹׁפֵךְ בּוּז עַל נְדִיבִים וַיַּתְעֵם בְּתֹהוּ לֹא דָרֶךְ:מא וַיְשַׂגֵּב אֶבְיוֹן מֵעוֹנִי וַיָּשֶׂם כַּצֹּאן מִשְׁפָּחוֹת:מב יִרְאוּ יְשָׁרִים וְיִשְׂמָחוּ וְכָל עַוְלָה קָפְצָה פִּיהָ:מג מִי חָכָם וְיִשְׁמָר אֵלֶּה וְיִתְבּוֹנְנוּ חַסְדֵי יי: