דיון מחירי הדירות לאן?

shimשימי

משתמש סופר מקצוען
בנוה יעקב [כמעט] כבר לא נבנות דירות [אפי' פינוי בינוי רבני השכונה עוצרים] ומאידך רוב השכונה כבר התחרדה
ולכן היא כבר לא פתרון המוני למצוקת הדיור אלא למספר מצומצם של משפחות שיש להם אפשרות לשלם ושווה להם לקחת משכנתא בשביל לגור בירושלים.
בניגוד לבית שמש שבה יש עתודות דיור עצומות [רק בהמשך של רמת אברהם 10.000 דירות + רמה ד5 + נווה שמיר ועוד] ולכן המחיר חייב להיות באופן שחלק גדול מהציבור יכול לקנות [ציבור שהוא לא האליטה שקונה בעיקר בירושלים וב"ב ומאידך כאלה שבית שמש מתאימה לאופק התעסוקתי שלהם], מה שלא ריאלי במחיר 1.8 ל-3 חד'.
הכל טוב.
בסופו של דבר לאותם זוגות שמאוד רוצים בנווה יעקב ויהיה להם יקר
מה המקום הראשון(או שני) שהם יחשבו עליו בתור פיתרון??

ככל הנראה זה יהיה בית שמש
וממילא אין סיכוי לפערים גדולים מדי בין המקומות (הגם שעד היום היו פערים של 25 אחוז בערך
אבל זה היה לפני הגדילה של בית שמש למימדים הנוכחיים שלה)
 

ר. המוסד

משתמש מקצוען
ציבור שהוא לא האליטה שקונה בעיקר בירושלים
העניין הוא שהאליטה החסידית ובהמשך גם הליטאית תעדיף שכונה מרכזית חדשה, יפה, צעירה, ותוססת בבית שמש
בעיר שיש עוד עשרות אלפים של זוגות צעירים כמוהם
ושקרובה גם למרכז ובני ברק
מאשר שכונה ישנה ומזדקנת בקצה ירושלים שרק עם נסיעה עם מעצבנת אוטובוס אפשר להרגיש שגרים "בירושלים".
 

עוד ירושלמי

משתמש פעיל
בסופו של דבר לאותם זוגות שמאוד רוצים בנווה יעקב ויהיה להם יקר
מה המקום הראשון שהם יחשבו עליו בתור פיתרון??

ככל הנראה זה יהיה בית שמש
כרגע הם הולכים לפסגת זאב ואולי גילה
יש כאלו שעבורם צורת החשיבה היא אם כבר אני יוצא מירושלים לפחות אני יקנה משהו זול, [וילכו לחריש וכדו']
ואם הפער בין בית שמש לירושלים יהיה נמוך [כמו היום] הם יתאמצו לקנות בירושלים,
אני מכיר אישית אברכים שקנו דירה בבית שמש לפני שש עד שמונה שנים וניצלו את גל העליות האחרון למכור בבית שמש ולקנות בשכונות הקצה של ירושלים.
 

ר. המוסד

משתמש מקצוען
העניין הוא שהאליטה החסידית ובהמשך גם הליטאית תעדיף שכונה מרכזית חדשה, יפה, צעירה, ותוססת בבית שמש
בעיר שיש עוד עשרות אלפים של זוגות צעירים כמוהם
ושקרובה גם למרכז ובני ברק
מאשר שכונה ישנה ומזדקנת בקצה ירושלים שרק עם נסיעה עם מעצבנת אוטובוס אפשר להרגיש שגרים "בירושלים".
כרגע הם הולכים לפסגת זאב ואולי גילה
יש כאלו שעבורם צורת החשיבה היא אם כבר אני יוצא מירושלים לפחות אני יקנה משהו זול, [וילכו לחריש וכדו']
ואם הפער בין בית שמש לירושלים יהיה נמוך [כמו היום] הם יתאמצו לקנות בירושלים,
אני מכיר אישית אברכים שקנו דירה בבית שמש לפני שש עד שמונה שנים וניצלו את גל העליות האחרון למכור בבית שמש ולקנות בשכונות הקצה של ירושלים.
מה שהחסידים החכמים הבינו כבר לפני שנים
יבוא גם לליטאים ברגע שבית שמש תהפוך למגה של עיר
 

shimשימי

משתמש סופר מקצוען
כרגע הם הולכים לפסגת זאב ואולי גילה
יש כאלו שעבורם צורת החשיבה היא אם כבר אני יוצא מירושלים לפחות אני יקנה משהו זול, [וילכו לחריש וכדו']
ואם הפער בין בית שמש לירושלים יהיה נמוך [כמו היום] הם יתאמצו לקנות בירושלים,
אני מכיר אישית אברכים שקנו דירה בבית שמש לפני שש עד שמונה שנים וניצלו את גל העליות האחרון למכור בבית שמש ולקנות בשכונות הקצה של ירושלים.
המחירים בגילה יקרים יותר מנווה יעקב
או שאותו מחיר

גם פסג"ז נראה לי בערך אותו יחס

וממילא אין באמת לאותם זוגות פיתרון בירושלים אחרי שנווה יעקב בעצמה נחשבת שכונת קצה

היום אם תציע לבחור בחברון לגור בחריש הוא יעקם את האף
אם תגיד בית שמש זה יהיה סופר הגיוני בעבורו
 

בית שמשניק

משתמש סופר מקצוען
מה שהחסידים החכמים הבינו כבר לפני שנים
יבוא גם לליטאים ברגע שבית שמש תהפוך למגה של עיר
אולי. אבל יש הבדל גדול, כי החסידים ברובם קנו בזול - בהגרלות מחיר למשתכן של ד' ושל ה'. הליטאים (ואני אומר זאת בצער) פספסו ברובם את הענין הזה. כי הם לא הבינו את הפוטנציאל של התוכנית, ולא היתה להם סבלנות להמתין לזכייה, ומי שלא היה לו מספיק כסף לקנות דירה בבית שמש במחיר השוק, מיהר לקנות דירה להשקעה ברחבי הארץ (חריש, קרית מלאכי, עפולה, קריות, באר שבע וכו'), ועל הדרך לאבד את הזכאות שלו כמחוסר דיור.
לפני שיתקפו אותי שיש גם ליטאים שזכו, אני יודע שיש ומכיר אישית גם כמה כאלו, אבל כל מי שבשטח יודע שביחס לחסידים והירושלמים שזכו הם מיעוט (בין ברמה ד ובין ברמה ה), וכך פספסו להם את אפשרות המגורים כאן.
 

פרוגפרוגנדה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
D I G I T A L
נשים נוסעות מנוה יעקב להר חוצבים [בבוקר ברכב בערך רבע שעה] ולכן לוקחים משכנתא גדולה בשביל נוה יעקב/ פסג"ז ולא בשביל בית שמש.
יש נשים שנוסעות ויש שלא
יש סיבות לגור בנוה יעקב
שהם לא עבודה בהר חוצבים
 

בית שמשניק

משתמש סופר מקצוען
המחירים בגילה יקרים יותר מנווה יעקב
או שאותו מחיר

גם פסג"ז נראה לי בערך אותו יחס

וממילא אין באמת לאותם זוגות פיתרון בירושלים אחרי שנווה יעקב בעצמה נחשבת שכונת קצה

היום אם תציע לבחור בחברון לגור בחריש הוא יעקם את האף
אם תגיד בית שמש זה יהיה סופר הגיוני בעבורו
בית שמש אולי מקום סופר הגיוני לבחור מחברון, אבל כמו שכתבתי כמה פעמים - אם הוא ירושלמי או בני ברקי הוא יעדיף על פי רוב דירה ישנה וקטנה בשכונות הקצה של הערים הללו, ולא לבוא לבית שמש, אלא אם כן אשתו מכאן שאז הוא יבוא לפה לכתחילה ממש.
תבדוק את הנתונים - כמה בחורים יוצאי חברון שהתחתנו ב3 השנים האחרונות גרים בבית שמש, ותופתע מאד. יש כאן אולי 20 כאלו (מתוך כ650-700 בחורים - כל ועד באיזור ה220), וגם אלו שבאו כמעט כולם ללא יוצא מן הכלל, הנשים שלהם מכאן.
שלא תבין לא נכון, אני הכי בעד בית שמש בעולם, וחושב שהיא מקום נפלא, אבל בציבור הליטאי שלא מכאן זה מצטייר עדיין כסוג של פריפריה. יש לי בנים בישיבות גדולות, והם סיפרו לי שיש היום בחלק מהישיבות מושג שנקרא "ב"שניק" - שזה אומר סוג של בחור קצת תמים ו"אאוטסיידר", ולא מהמערכת הרגילה...
 

ר' יהונתן

משתמש פעיל
כולם פה מדברים על בי''ש או נוה יעקב אבל צריכים להבין ש80 אחוז מהציבור זה בכלל לא ריאלי כאלה מחירים ולכן בשנים הקרובות רוב הציבור החרדי או שיקנה דירות להשקעה וישכור וישכיר או שיעברו להר יונה טבריה רכסים נתיבות אופקים קרית מלאכי עפולה כרמיאל טבריה צפת ועוד ועוד
זה מה שריאלי לרוב הציבור
 

ברבור1

משתמש מקצוען
הנדסת תוכנה
בית שמש אולי מקום סופר הגיוני לבחור מחברון, אבל כמו שכתבתי כמה פעמים - אם הוא ירושלמי או בני ברקי הוא יעדיף על פי רוב דירה ישנה וקטנה בשכונות הקצה של הערים הללו, ולא לבוא לבית שמש, אלא אם כן אשתו מכאן שאז הוא יבוא לפה לכתחילה ממש.
תבדוק את הנתונים - כמה בחורים יוצאי חברון שהתחתנו ב3 השנים האחרונות גרים בבית שמש, ותופתע מאד. יש כאן אולי 20 כאלו (מתוך כ650-700 בחורים - כל ועד באיזור ה220), וגם אלו שבאו כמעט כולם ללא יוצא מן הכלל, הנשים שלהם מכאן.
שלא תבין לא נכון, אני הכי בעד בית שמש בעולם, וחושב שהיא מקום נפלא, אבל בציבור הליטאי שלא מכאן זה מצטייר עדיין כסוג של פריפריה. יש לי בנים בישיבות גדולות, והם סיפרו לי שיש היום בחלק מהישיבות מושג שנקרא "ב"שניק" - שזה אומר סוג של בחור קצת תמים ו"אאוטסיידר", ולא מהמערכת הרגילה...
זה מענין מה שאתה כותב פה,
אני יודעת שבחברון עדיין יעדיפו דירה ישנה בירושלים ובבני בררק, על פני בית שמש,
אבל עדיין אני מכירה מספיק בחורים מחברון/וולפסון וכד' שגרים בבית שמש,
ללוינשטיין יש בבית שמש כולל ענק ורציני של אברכים צעריםבוגרי הישיבות הנל....
וצודק @ראש המוסד, שיתכן בעתיד הלא מאד רחוק שבית שמש תעלה ביתרונותיה על נווה יעקב...
אבל כנראה לשנות מחשבה של בחור מחברון, לראש המסחרי של @ראש המוסד... הגרער יקח קצת זמן..
 
שלא תבין לא נכון, אני הכי בעד בית שמש בעולם, וחושב שהיא מקום נפלא, אבל בציבור הליטאי שלא מכאן זה מצטייר עדיין כסוג של פריפריה. יש לי בנים בישיבות גדולות, והם סיפרו לי שיש היום בחלק מהישיבות מושג שנקרא "ב"שניק" - שזה אומר סוג של בחור קצת תמים ו"אאוטסיידר", ולא מהמערכת הרגילה...

בית שמש פירפריה ?
אני לא הייתי רוצה שבני ילמד עם בחורים עם כאלו מושגים....
אברכים היום נקרעים עם משכנתאות על דירות בנתיבות ... לא חולמים בכלל על בית שמש
ובחור לא מתאים לו בית שמש....
מאיפה זה מגיע ?
 

ברבור1

משתמש מקצוען
הנדסת תוכנה
בית שמש פירפריה ?
אני לא הייתי רוצה שבני ילמד עם בחורים עם כאלו מושגים....
אברכים היום נקרעים עם משכנתאות על דירות בנתיבות ... לא חולמים בכלל על בית שמש
ובחור לא מתאים לו בית שמש....
מאיפה זה מגיע ?
לא נורא, יש מספיק קופצים ללמוד בישיבה הנ"ל....(לא סותר , ואולי רק מלבה את השמינית שבשמינית, שגדלה בלי פרופורציה..)
ויתכן שכיום (למרות שנשמע לי ממש מוזר)
בחור בן 20 שנולד וגדל בבית שמש, אולי אולי הוא פחות "משופשף" מחבריו שגדלו בירושלים או בני ברק...
אבל תוך 5-6 שנים, זה ממש לא יהיה המצב....
אחי הצעירים ממני טענו את הטענה הזו לפני הרבה שנים כל בחורים שהגיעו מק"ס....
(אני זוכרת איך הסתכלתי בתימהון על נערה שמשפחתה עברה לגור בחולותיה של ק"ס, ומכרו את דירתם בבני ברק...)
כמה שנים וזה ממש לא יהיה ככה....
 

GRN

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עיצוב ואדריכלות פנים
מה שהחסידים החכמים הבינו כבר לפני שנים
יבוא גם לליטאים ברגע שבית שמש תהפוך למגה של עיר
אם נוה יעקב ופרדס כץ עדיין נחשבות יותר מאלעד וביתר, למה שהשינוי הזה יקרה בבית שמש?
 

GRN

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עיצוב ואדריכלות פנים
המחירים בגילה יקרים יותר מנווה יעקב
או שאותו מחיר

גם פסג"ז נראה לי בערך אותו יחס

וממילא אין באמת לאותם זוגות פיתרון בירושלים אחרי שנווה יעקב בעצמה נחשבת שכונת קצה

היום אם תציע לבחור בחברון לגור בחריש הוא יעקם את האף
אם תגיד בית שמש זה יהיה סופר הגיוני בעבורו
לא ירחק היום בו נוה יעקב תהפוך להיות בתודעה לפחות כמו רמות של היום
 

ברבור1

משתמש מקצוען
הנדסת תוכנה
אם נוה יעקב ופרדס כץ עדיין נחשבות יותר מאלעד וביתר, למה שהשינוי הזה יקרה בבית שמש?
כי חד משמעית בית שמש עולה, ותעלה ביתרונותיה על ביתר,ושאר הערים החרדיות..

ולאלעד יש בעיות אחרות שמונעות ממנה למרות כל היתרונות שלה להוות אלטרנטיבה ...
 

GRN

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עיצוב ואדריכלות פנים
כי חד משמעית בית שמש עולה, ותעלה ביתרונותיה על ביתר,ושאר הערים החרדיות..

ולאלעד יש בעיות אחרות שמונעות ממנה למרות כל היתרונות שלה להוות אלטרנטיבה ...
עדיין, לדעתי, החיבור לירושלים ולב"ב, יעשה את ההבדל, אבל ימים יגידו.
אגב, איזה יתרונות? יתרונות פיזיים ותכנוניים? זה מעולם לא היווה את ההבדל
 

ברבור1

משתמש מקצוען
הנדסת תוכנה
עדיין, לדעתי, החיבור לירושלים ולב"ב, יעשה את ההבדל, אבל ימים יגידו.
אגב, איזה יתרונות? יתרונות פיזיים ותכנוניים? זה מעולם לא היווה את ההבדל
גם יתרונות הנל
אבל בעיקר יתרון הגודל,
ריכוזיות של ציבור ככ גדול במקום אחד ענק, שיכול עו ד לפרוץ ולגדול ימה וקדמה.. (כמובן אם לא יעזרו אנשים תוך המחנה , לאנשי שרוצים להתר את צעדיהן של החרדים..)
רק זה בפני עצמו, זה משנה את המשחק...
וכן גם יתרונות פיזים, כמו רכבת,
ולגבי תכנון - אני חושבת שבאופן כללי הדור היום שואף לקצת שלווה , לאסטטיקה מינימאלית ,(המרוץ היום אחרי השעון , לא דומה בכלל לדור נקודם... וכן רמת החיים עלתה דרסטת בכל המגזרים...) ואם יש את הנל ביחד עם עיר חרדית למהדרין אז למה לא??
במיוחד אני חושבת שזה עוד יותר חשוב אצל הציבור החסידי... (למרות ששוב קיים בכל המגזרים)
 

בית שמשניק

משתמש סופר מקצוען
בית שמש פירפריה ?
אני לא הייתי רוצה שבני ילמד עם בחורים עם כאלו מושגים....
אברכים היום נקרעים עם משכנתאות על דירות בנתיבות ... לא חולמים בכלל על בית שמש
ובחור לא מתאים לו בית שמש....
מאיפה זה מגיע ?
זה מגיע כנראה מפחד לעזוב את המוכר והידוע, או את הסינר של אמא...
ולכן הם נאחזים בציפורניים להישאר בעיר שגדלו בה, ואחר כמה שנים, מי שריאלי אולי יעזוב למקום זול יותר, אבל למקום שעולה אותו דבר (כמו בית שמש) אין שום מטוביציה לעזוב.
היחידים שרוצים לגור כאן לכתחילה זה מי שגדל כאן, וכנראה שזה לא מספיק ביקושים למלאות את ההיצע, ולכן אנו חווים כרגע ירידת מחירים גדולה יותר משאר הערים החרדיות.
אתמצת במשפט אחד: הרבה זוצי"ם רוצים אולי שתהיה להם דירה בבית שמש, אבל אין כרגע מספיק זוצ"ים שרוצים לגור בבית שמש (ויעידו מחירי השכירות הנמוכים שכידוע תלויים בביקוש למגורים בפועל).
 
נערך לאחרונה ב:

נץ

משתמש פעיל
, מי שריאלי אולי יעזוב למקום זול יותר, אבל למקום שעולה אותו דבר (כמו בית שמש) אין שום מטוביציה לעזוב.
היחידים שרוצים לגור כאן לכתחילה זה מי שגדל כאן,
נכון ,כל מילה
במחיר של מרכז כבר עדיף מקום עם יותר אפשרויות תעסוקה
 
נערך לאחרונה ב:

GRN

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עיצוב ואדריכלות פנים
גם יתרונות הנל
אבל בעיקר יתרון הגודל,
ריכוזיות של ציבור ככ גדול במקום אחד ענק, שיכול עו ד לפרוץ ולגדול ימה וקדמה.. (כמובן אם לא יעזרו אנשים תוך המחנה , לאנשי שרוצים להתר את צעדיהן של החרדים..)
רק זה בפני עצמו, זה משנה את המשחק...
וכן גם יתרונות פיזים, כמו רכבת,
ולגבי תכנון - אני חושבת שבאופן כללי הדור היום שואף לקצת שלווה , לאסטטיקה מינימאלית ,(המרוץ היום אחרי השעון , לא דומה בכלל לדור נקודם... וכן רמת החיים עלתה דרסטת בכל המגזרים...) ואם יש את הנל ביחד עם עיר חרדית למהדרין אז למה לא??
במיוחד אני חושבת שזה עוד יותר חשוב אצל הציבור החסידי... (למרות ששוב קיים בכל המגזרים)
זה נימוקים הגיוניים לטענה שב"ש תהפוך לאלטרנטיבה שוות ערך לב"ב וירושים
אבל מול זה יש נימוקים אחרים
העתיד ילמד אותנו מי צודק
 
החלפת המידע בפרום הינה בין משקיעים חובבנים, ואינה מהווה תחליף ליעוץ מקצועי.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קז

א הֹדוּ לַיי כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ב יֹאמְרוּ גְּאוּלֵי יי אֲשֶׁר גְּאָלָם מִיַּד צָר:ג וּמֵאֲרָצוֹת קִבְּצָם מִמִּזְרָח וּמִמַּעֲרָב מִצָּפוֹן וּמִיָּם:ד תָּעוּ בַמִּדְבָּר בִּישִׁימוֹן דָּרֶךְ עִיר מוֹשָׁב לֹא מָצָאוּ:ה רְעֵבִים גַּם צְמֵאִים נַפְשָׁם בָּהֶם תִּתְעַטָּף:ו וַיִּצְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצוּקוֹתֵיהֶם יַצִּילֵם:ז וַיַּדְרִיכֵם בְּדֶרֶךְ יְשָׁרָה לָלֶכֶת אֶל עִיר מוֹשָׁב:ח יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:ט כִּי הִשְׂבִּיעַ נֶפֶשׁ שֹׁקֵקָה וְנֶפֶשׁ רְעֵבָה מִלֵּא טוֹב:י יֹשְׁבֵי חֹשֶׁךְ וְצַלְמָוֶת אֲסִירֵי עֳנִי וּבַרְזֶל:יא כִּי הִמְרוּ אִמְרֵי אֵל וַעֲצַת עֶלְיוֹן נָאָצוּ:יב וַיַּכְנַע בֶּעָמָל לִבָּם כָּשְׁלוּ וְאֵין עֹזֵר:יג וַיִּזְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצֻקוֹתֵיהֶם יוֹשִׁיעֵם:יד יוֹצִיאֵם מֵחֹשֶׁךְ וְצַלְמָוֶת וּמוֹסְרוֹתֵיהֶם יְנַתֵּק:טו יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:טז כִּי שִׁבַּר דַּלְתוֹת נְחֹשֶׁת וּבְרִיחֵי בַרְזֶל גִּדֵּעַ:יז אֱוִלִים מִדֶּרֶךְ פִּשְׁעָם וּמֵעֲוֹנֹתֵיהֶם יִתְעַנּוּ:יח כָּל אֹכֶל תְּתַעֵב נַפְשָׁם וַיַּגִּיעוּ עַד שַׁעֲרֵי מָוֶת:יט וַיִּזְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצֻקוֹתֵיהֶם יוֹשִׁיעֵם:כ יִשְׁלַח דְּבָרוֹ וְיִרְפָּאֵם וִימַלֵּט מִשְּׁחִיתוֹתָם:כא יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:כב וְיִזְבְּחוּ זִבְחֵי תוֹדָה וִיסַפְּרוּ מַעֲשָׂיו בְּרִנָּה:כג יוֹרְדֵי הַיָּם בָּאֳנִיּוֹת עֹשֵׂי מְלָאכָה בְּמַיִם רַבִּים:כד הֵמָּה רָאוּ מַעֲשֵׂי יי וְנִפְלְאוֹתָיו בִּמְצוּלָה:כה וַיֹּאמֶר וַיַּעֲמֵד רוּחַ סְעָרָה וַתְּרוֹמֵם גַּלָּיו:כו יַעֲלוּ שָׁמַיִם יֵרְדוּ תְהוֹמוֹת נַפְשָׁם בְּרָעָה תִתְמוֹגָג:כז יָחוֹגּוּ וְיָנוּעוּ כַּשִּׁכּוֹר וְכָל חָכְמָתָם תִּתְבַּלָּע:כח וַיִּצְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם וּמִמְּצוּקֹתֵיהֶם יוֹצִיאֵם:כט יָקֵם סְעָרָה לִדְמָמָה וַיֶּחֱשׁוּ גַּלֵּיהֶם:ל וַיִּשְׂמְחוּ כִי יִשְׁתֹּקוּ וַיַּנְחֵם אֶל מְחוֹז חֶפְצָם:לא יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:לב וִירֹמְמוּהוּ בִּקְהַל עָם וּבְמוֹשַׁב זְקֵנִים יְהַלְלוּהוּ:לג יָשֵׂם נְהָרוֹת לְמִדְבָּר וּמֹצָאֵי מַיִם לְצִמָּאוֹן:לד אֶרֶץ פְּרִי לִמְלֵחָה מֵרָעַת יֹשְׁבֵי בָהּ:לה יָשֵׂם מִדְבָּר לַאֲגַם מַיִם וְאֶרֶץ צִיָּה לְמֹצָאֵי מָיִם:לו וַיּוֹשֶׁב שָׁם רְעֵבִים וַיְכוֹנְנוּ עִיר מוֹשָׁב:לז וַיִּזְרְעוּ שָׂדוֹת וַיִּטְּעוּ כְרָמִים וַיַּעֲשׂוּ פְּרִי תְבוּאָה:לח וַיְבָרֲכֵם וַיִּרְבּוּ מְאֹד וּבְהֶמְתָּם לֹא יַמְעִיט:לט וַיִּמְעֲטוּ וַיָּשֹׁחוּ מֵעֹצֶר רָעָה וְיָגוֹן:מ שֹׁפֵךְ בּוּז עַל נְדִיבִים וַיַּתְעֵם בְּתֹהוּ לֹא דָרֶךְ:מא וַיְשַׂגֵּב אֶבְיוֹן מֵעוֹנִי וַיָּשֶׂם כַּצֹּאן מִשְׁפָּחוֹת:מב יִרְאוּ יְשָׁרִים וְיִשְׂמָחוּ וְכָל עַוְלָה קָפְצָה פִּיהָ:מג מִי חָכָם וְיִשְׁמָר אֵלֶּה וְיִתְבּוֹנְנוּ חַסְדֵי יי:
נקרא  8  פעמים

אתגר AI

חשבון הנפש • אתגר 17

לוח מודעות

למעלה