מחירי הדיור זה כבר בכותרות החדשות.

מצב
הנושא נעול.

אאאא....

משתמש פעיל
כשאני בא לקנות דירה אני לא בא להילחם במחירי הדיור
לא בא לשנות את דעת הקהל
ולא בא לעורר הרבה רעש

יש לי רצון פשוט
א.לקבל דירה טובה כרצוני
ב.שהמחיר יהיה זול

אם המתווך ידע לעשות את זה(וככל שירבו המתווכים הטובים שאלך איתם הסיכויים יגדלו
אז אין לי שום בעיה לשלם לו 2 אחוז

*זה לא אומר שלא כדאי לחפש גם לבד
אבל זה כן אומר שאין שום טעם לשלול מראש את השיתוף פעולה עם המתווכים
אתה מתווך?
 

קומבינה

משתמש מקצוען
איור וציור מקצועי
למתווך יש אינטרס אחד
להוציא עיסקאות לפועל
מבחינתו כמובן עדיף שהמחיר יהיה גבוה יותר- כי כך ירוויח יותר
אבל שווה לו גם להוריד במחיר את המוכר ככל וזה אפשרי- בכדי שהעסקה תצא לפועל
מה שבטוח- שהוא יקפיד לתת לשני הצדדים, ובמיוחד לצד המשלם אם יש רק אחד כזה, שבזכותו הם הרוויחו יותר/ שילמו פחות.
 

גולש בנט

משתמש מקצוען
זה טעות גדולה בעיני
כי אם המתווך חוסך לך
א.באמצעות המו"מ את הסכום שאתה משלם לו
ב.משיג דירות טובות(והרבה מהם לא קיימות ביד 2 ,ורוב הדירות הטובות לא קיימות ביד 2
והחכמה היא כמובן להשיג את המתווכים האלה שיודעים להגיע לדירות הללו)

בסופו של דבר זה חוסך גם עבודה וגם נותן מחיר מצויין
ולדעתי עדיף לעבוד עם כמה שיותר מתווכים טובים(בסופו של דבר נזכור את הכלל
אם חסכנו 5 אחוז ושילמנו למתווך 2 אחוז וגם קיבלנו את הדירה שאנחנו רוצים אז זה וודאי כדאי)
מתווך חוסך?
חחח
 

shimשימי

משתמש סופר מקצוען

szn

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
מנכ"ל בנק לאומי חנן פרידמן פתח את דבריו בפסגת הנדל"ן באילת בסקירה של הכלכלה העולמית ומצבה של ישראל, ואמר כי באירופה יש סימנים של מיתון, בארה"ב של האטה, ובמדינת ישראל יש מצב מורכב: "אנחנו נמצאים בחוסר יציבות שלטונית, שגורמת לכך שפרויקטים תשתיתיים לא יוצאים לפועל. למזלנו, יש פה קצב צמיחה משמעותי של האוכלוסייה, בשונה מאירופה. זה משפיע על הכלכלה. חוץ מזה, אנחנו נמצאים במצב של כמעט עצמאות אנרגטית. גם ההייטק והייצוא הביטחוני במצב טוב. אנחנו מצפים שהאינפלציה תרד, אבל פחות אופטימיים ביחס למה שקורה באירופה".

פרידמן חזר והדגיש כי נושא מחירי הדיור הוא "פצצה חברתית מתקתקת": "אנחנו לא צופים ירידה במחירי הדירות בטווח הבינוני והארוך אם לא ינקטו צעדים משמעותיים. הביקוש עולה על ההיצע. המחסור נובע, בין היתר מהיחס בין התחלות הבנייה ואלה שמגיעות לידי גמר. כמו כן, צריך להבין שחלק מההתייקרות קשורה לפסיכולוגיה. במקרה של מחירי הדירות הנושא משמעותי. זוגות צעירים מבינים שאם לא יקנו לא יוכלו להרשות לעצמם לקנות יותר מאוחר, מכניסים את השוק לסחרחורת. אין בישראל פתרון של דיור להשכרה ארוכת טווח בינתיים".

האם העלאת הריבית תחריף את בעיית הנדל"ן בישראל? | כלכליסט


הפתרון לדבריו הוא קידום תשתיות תעבורה והוא מחולק לשניים. לטווח הארוך: טיפול משמעותי בתשתיות ופישוט וקיצור הליכי הבירוקרטיה, ובו זמנית, שינוי גישה אצל הציבור: "הפתרון קצר הטווח הוא להפחית את ההיבט הפסיכולוגי של זוגות צעירים שלוקחים הלוואות חוץ בנקיות. הם לוקחים התחייבויות שאין סיבה שייקחו על עצמם. הפתרון הוא שמגבלה של 75% ממחיר הדירה לא תחול על זוגות צעירים שקונים דירה ראשונה, ולחילופין, שכל מכרז של המנהל יכלול התחייבות של היזם לתת הלוואה משלימה מעל 75%. זה לא מצריך חקיקה, אלא רק החלטה של מנהל מקרקעי ישראל. אם הזוגות הצעירים ידעו שיוכלו להסתדר עם הלוואה, הלחץ של הזוגות הצעירים יירד. מדובר בבעיה חברתית שניתן לפתור".
 

מתמיד

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
מנכ"ל משרד השיכון .
איש לא פוליטי חף מאינטרסים .

 

פטישון

משתמש פעיל
מנכ"ל משרד השיכון .
איש לא פוליטי חף מאינטרסים .

בדיוק בקטעים החשובים רונן כץ עובר לשאלה הבאה
 

szn

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
מנכ"ל משרד השיכון .
איש לא פוליטי חף מאינטרסים .

יש לו אינטרס מאד ברור להצליח להוריד את המחיר...

אם הוא מצליח להוריד הוא הצליח, אם המחיר עולה אז הוא נכשל
וכל אדם רוצה להצליח במשרה שלו.....
 

shimשימי

משתמש סופר מקצוען
מנכ"ל משרד השיכון .
איש לא פוליטי חף מאינטרסים .

א.יש לו אינטרס כמו שאמרו
ב.תקשיב טוב לדברים הוא ממש לא מדבר כמו @גולש בנט
ו @אאאא....
שחושבים שהמחירים ייפלו ב30 40 אחוז
הוא אומר סך הכל לא למהר לקנות המחירים יבלמו ואולי ירדו קצת(והוא מדבר בזהירות גדולה מאוד)

הוא מדבר גם בעיקר למשקיעים
 

אפשר לתקן

משתמש פעיל
יש לו אינטרס
פקיד ציבור שיש לו אינטרס להצליח בתפקידו, זה טובת הציבור,
אבל אינטרסים אישיים שגורמים לאנשים להמשיך ולהוביל את מגמת הפקעת המחירים, מעיקה על הציבור.
טובת הציבור היא לכוון את האנשים להשקיע בתחומים אחרים, לא להיות אוצרי דירות שהם משאב מוגבל
אפשר להרוויח בעוד דברים
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קז

א הֹדוּ לַיי כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ב יֹאמְרוּ גְּאוּלֵי יי אֲשֶׁר גְּאָלָם מִיַּד צָר:ג וּמֵאֲרָצוֹת קִבְּצָם מִמִּזְרָח וּמִמַּעֲרָב מִצָּפוֹן וּמִיָּם:ד תָּעוּ בַמִּדְבָּר בִּישִׁימוֹן דָּרֶךְ עִיר מוֹשָׁב לֹא מָצָאוּ:ה רְעֵבִים גַּם צְמֵאִים נַפְשָׁם בָּהֶם תִּתְעַטָּף:ו וַיִּצְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצוּקוֹתֵיהֶם יַצִּילֵם:ז וַיַּדְרִיכֵם בְּדֶרֶךְ יְשָׁרָה לָלֶכֶת אֶל עִיר מוֹשָׁב:ח יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:ט כִּי הִשְׂבִּיעַ נֶפֶשׁ שֹׁקֵקָה וְנֶפֶשׁ רְעֵבָה מִלֵּא טוֹב:י יֹשְׁבֵי חֹשֶׁךְ וְצַלְמָוֶת אֲסִירֵי עֳנִי וּבַרְזֶל:יא כִּי הִמְרוּ אִמְרֵי אֵל וַעֲצַת עֶלְיוֹן נָאָצוּ:יב וַיַּכְנַע בֶּעָמָל לִבָּם כָּשְׁלוּ וְאֵין עֹזֵר:יג וַיִּזְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצֻקוֹתֵיהֶם יוֹשִׁיעֵם:יד יוֹצִיאֵם מֵחֹשֶׁךְ וְצַלְמָוֶת וּמוֹסְרוֹתֵיהֶם יְנַתֵּק:טו יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:טז כִּי שִׁבַּר דַּלְתוֹת נְחֹשֶׁת וּבְרִיחֵי בַרְזֶל גִּדֵּעַ:יז אֱוִלִים מִדֶּרֶךְ פִּשְׁעָם וּמֵעֲוֹנֹתֵיהֶם יִתְעַנּוּ:יח כָּל אֹכֶל תְּתַעֵב נַפְשָׁם וַיַּגִּיעוּ עַד שַׁעֲרֵי מָוֶת:יט וַיִּזְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצֻקוֹתֵיהֶם יוֹשִׁיעֵם:כ יִשְׁלַח דְּבָרוֹ וְיִרְפָּאֵם וִימַלֵּט מִשְּׁחִיתוֹתָם:כא יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:כב וְיִזְבְּחוּ זִבְחֵי תוֹדָה וִיסַפְּרוּ מַעֲשָׂיו בְּרִנָּה:כג יוֹרְדֵי הַיָּם בָּאֳנִיּוֹת עֹשֵׂי מְלָאכָה בְּמַיִם רַבִּים:כד הֵמָּה רָאוּ מַעֲשֵׂי יי וְנִפְלְאוֹתָיו בִּמְצוּלָה:כה וַיֹּאמֶר וַיַּעֲמֵד רוּחַ סְעָרָה וַתְּרוֹמֵם גַּלָּיו:כו יַעֲלוּ שָׁמַיִם יֵרְדוּ תְהוֹמוֹת נַפְשָׁם בְּרָעָה תִתְמוֹגָג:כז יָחוֹגּוּ וְיָנוּעוּ כַּשִּׁכּוֹר וְכָל חָכְמָתָם תִּתְבַּלָּע:כח וַיִּצְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם וּמִמְּצוּקֹתֵיהֶם יוֹצִיאֵם:כט יָקֵם סְעָרָה לִדְמָמָה וַיֶּחֱשׁוּ גַּלֵּיהֶם:ל וַיִּשְׂמְחוּ כִי יִשְׁתֹּקוּ וַיַּנְחֵם אֶל מְחוֹז חֶפְצָם:לא יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:לב וִירֹמְמוּהוּ בִּקְהַל עָם וּבְמוֹשַׁב זְקֵנִים יְהַלְלוּהוּ:לג יָשֵׂם נְהָרוֹת לְמִדְבָּר וּמֹצָאֵי מַיִם לְצִמָּאוֹן:לד אֶרֶץ פְּרִי לִמְלֵחָה מֵרָעַת יֹשְׁבֵי בָהּ:לה יָשֵׂם מִדְבָּר לַאֲגַם מַיִם וְאֶרֶץ צִיָּה לְמֹצָאֵי מָיִם:לו וַיּוֹשֶׁב שָׁם רְעֵבִים וַיְכוֹנְנוּ עִיר מוֹשָׁב:לז וַיִּזְרְעוּ שָׂדוֹת וַיִּטְּעוּ כְרָמִים וַיַּעֲשׂוּ פְּרִי תְבוּאָה:לח וַיְבָרֲכֵם וַיִּרְבּוּ מְאֹד וּבְהֶמְתָּם לֹא יַמְעִיט:לט וַיִּמְעֲטוּ וַיָּשֹׁחוּ מֵעֹצֶר רָעָה וְיָגוֹן:מ שֹׁפֵךְ בּוּז עַל נְדִיבִים וַיַּתְעֵם בְּתֹהוּ לֹא דָרֶךְ:מא וַיְשַׂגֵּב אֶבְיוֹן מֵעוֹנִי וַיָּשֶׂם כַּצֹּאן מִשְׁפָּחוֹת:מב יִרְאוּ יְשָׁרִים וְיִשְׂמָחוּ וְכָל עַוְלָה קָפְצָה פִּיהָ:מג מִי חָכָם וְיִשְׁמָר אֵלֶּה וְיִתְבּוֹנְנוּ חַסְדֵי יי:
נקרא  8  פעמים

אתגר AI

חשבון הנפש • אתגר 17

לוח מודעות

למעלה