האשכול הזה הציף אותי בהרבה הרהורים וכאבי לב וגם במחשבות על אנשי חינוך.
רבים מאנשי החינוך שהכרתי ושעברתי תחת ידם היו נפלאים, בחינת אם דומה רבך למלאך ה'... יבקשו תורה מפיהו. אבל אי אפשר להתכחש למציאות שיש גם כאלו שאינם. ושיש מוסדות חינוך שראוי לשים מרכאות תחת השם שלהם - אלו פרוייקטים של מיתוג.
הסבא מסלבודקא אמר כי ישיבות נועדו לקיים את האמור בישעיהו "להחיות רוח שפלים ולהחיות לב נדכאים" (שם, נז טו). לא (רק) למען השפיצים, לא בהכרח בעבור החזקים. אני משליכה מכך גם על מוסדות החינוך לבנות.
ולאלו שחווים דריסה במקום שאמור לרומם ולהצמיח את שיעור קומתם ולהפיח בהם חיים - גם אליכם פונה הנביא ישעיהו באותו פסוק, כך מבאר הרד"ק: "...ואע"פ שאשכון עם מרומים וקדושים , והם הגלגלים והמלאכים , כן אשכון עם התחתונים , עם מי שהוא בהם דכא ושפל רוח , להחיות רוחם ולבם; אע"פ שהם בצרה פעמים , לא תחשבו שאיני משגיח עליהם".
רבים מאנשי החינוך שהכרתי ושעברתי תחת ידם היו נפלאים, בחינת אם דומה רבך למלאך ה'... יבקשו תורה מפיהו. אבל אי אפשר להתכחש למציאות שיש גם כאלו שאינם. ושיש מוסדות חינוך שראוי לשים מרכאות תחת השם שלהם - אלו פרוייקטים של מיתוג.
הסבא מסלבודקא אמר כי ישיבות נועדו לקיים את האמור בישעיהו "להחיות רוח שפלים ולהחיות לב נדכאים" (שם, נז טו). לא (רק) למען השפיצים, לא בהכרח בעבור החזקים. אני משליכה מכך גם על מוסדות החינוך לבנות.
ולאלו שחווים דריסה במקום שאמור לרומם ולהצמיח את שיעור קומתם ולהפיח בהם חיים - גם אליכם פונה הנביא ישעיהו באותו פסוק, כך מבאר הרד"ק: "...ואע"פ שאשכון עם מרומים וקדושים , והם הגלגלים והמלאכים , כן אשכון עם התחתונים , עם מי שהוא בהם דכא ושפל רוח , להחיות רוחם ולבם; אע"פ שהם בצרה פעמים , לא תחשבו שאיני משגיח עליהם".