עזרה מורה בתיכון משפילה תלמידה לעיני הכיתה באופן קבוע

מצב
הנושא נעול.

לאה 0

משתמש צעיר
מנוי פרימיום
אם מישהו היה בא להתייעץ איתך פיזית
ומספר לך שהמורה שלו עושה כך וכך

האם היית הולכת לברר האם הסיפור שהוא מספר הוא אמיתי?

או שהיית נותנת בו אמון
זה לא ענין של אמון - התיחסות של כל אחד אפילו של האמא לעומת הבת
יכולה ליהות שונה ולא מדיוקת ולכן ברור שהיתי מבררת טוב את הסיפור לפני ....
התכוונתי בכללי כמובן
שלפעמים יש מורות מזעזעות ואף מנהל לא יעיף אותן...
מסיבות כאלה ואחרות...
יכול לקרות אבל הסבירות פחות גבוהה
 

shimשימי

משתמש סופר מקצוען
זה לא ענין של אמון - התיחסות של כל אחד אפילו של האמא לעומת הבת
יכולה ליהות שונה ולא מדיוקת ולכן ברור שהיתי מבררת טוב את הסיפור לפני ....
בהחלט.

ולכן ברור שהכל פה בערבון מוגבל
וכל מה שדנים פה זה באופן כללי

בכלל כל מה שקורה במרשתת זה באופן כללי
וכל אדם יקח לעצמו את מה שרלוונטי עבורו

לי מסתבר שמי שפתח את האשכול זה מישהו שמכיר את אותה אחת(אם יש לה גם כתיבה ספרותית ועוד כמה קורסים כאלה
סביר להניח שהיא לא "מוחלשת" וממילא זה לא היא)
ותדע להתאים את העיצה לאדם

בסך הכל רצתה עיצות כלליות ולברור מתוכם את העיצה הנכונה הרלוונטית.
 

TYPE:{programmer}

משתמש סופר מקצוען
אצלנו פעם המג"ש העיר למישהו על איחורים
בצורה ממש לא יפה... ליד כולם באמצע הסדר
אז בסוף סדר ג' בחורים נעלו אותו בהיכל
הוא נשאר שם עד הבוקר, בלי פלאפון ובלי כלום
ולמד פרק בהלכות איחורים
(כמובן שזה לא היה הבחורים הטובים...
אני לשמחתי לא הרגשתי טוב באותו יום והייתי בבית.
הם קיבלו כזה שפכטל... שהם לא העיזו לחזור ע"כ לעולם)
 
נערך לאחרונה ב:

הנשר הגדול

משתמש צעיר
אז לפני שנותנים עצות יש לדעת להגביל אותם
לפני שכותבים דברים צריך לחשוב עליהם
בסך הכל היא בא להתיעץ אז הגיבו למה שכתבה מה רוצים שיגיבו לה, שיכתבו לפני כל תגובה אם את אומרת אמת אז הגבתי כך וכך? זה בדיחה.
וסתם כך למה לפקפק באמינות של אנשים? יש למישהו איזה מחשבה שהם אנשים משועממים שסתם כותבים או רפי שכל שיתלהמו על כלום? אם זה היה כך הם מזמן היו פועלים ולא מתיעצים
בנוגע לטענה אולי הילדה בעיתית זה לא דבר חדש שיש כאלה אבל זה נתון לשיקול דעת ההורים והיכרותם איתה זה לא הנושא שבכלל צריך לדון בו וגם אם בא למישהו להצדיק איש חינוך בזה שהוא לא מחנך בגלל שהילד לא מחונך זה אבסורד כל התפקיד שלו זה לחנך ויש גם כאלה לא מחונכים והוא לא צריך להתנהג בבהמיות בגלל זה
יש דבר שמורים חושבים שהם יכולים לפגוע בתלמיד כדי לישר אותו ולהביא אותו לדרך הנכונה-מה שנקרא לעורר אותו, זה לא דבר חדש עשתה את זה פנינה לחנה ציערה אותה שאין לה ילדים כדי שתתפלל על זה, זה נורא!!! אסור לפגוע זה לא משנה מה הסיבה זה פשוט אסור ואדם מוטב שיפיל עצמו לכבשן האש ולא יעשה זאת אז על דעת עצמו אדם מחליט שמותר לו?
לגבי הטענה שמורה זה בסך הכל בן אדם שנפגע ומגיב כמו כל פגוע אחר אז צריך להבין שיש הבדל בין מורה למחנך מורה בא להעביר חומר וערכים אם הוא לא מתנהג בסדר הוא מסביר את זה בהגיון לעומת זאת מחנך בא לעצב בן אדם גם בצורה שהוא מלמד ומגיב לכל דבר והתורה ציוותה קדושים תהיו שזה להיות בני אדם אחרים לא במוסכמות נמוכות של אנשי העולם אלא מרוממים אז זה לא בסדר להגיב ככה למחנך
רמב"ם דעות ב ג וילמד עצמו שלא יכעוס ואפילו על דבר שראוי לכעוס עליו ואם רצה להטיל אימה על בניו ובני ביתו או על הציבור אם היה פרנס ורצה לכעוס עליהן כדי שיחזרו למוטב יראה עצמו בפניהם שהוא כועס כדי לייסרם ותהיה דעתו מיושבת בינו לבין עצמו כאדם שהוא מדמה כועס בשעת כעסו והוא אינו כועס
תלמוד תורה ד ד הרב שלמד ולא הבינו התלמידים לא יכעוס עליהם וירגז אלא חוזר ושונה הדבר אפילו כמה פעמים עד שיבינו עומק ההלכה
ה יב כשם שהתלמידים חייבין בכבוד הרב כך הרב צריך לכבד את תלמידיו ולקרבן כך אמרו חכמים יהי כבוד תלמידך חביב עליך כשלך וצריך אדם להזהר בתלמידיו ולאוהבם שהם הבנים המהנים לעולם הזה ולעולם הבא.
וב ד ה כתב אבל אם ניכר לרב שהם מתרשלין בדברי תורה ומתרפין עליהן ולפיכך לא הבינו חייב לרגוז עליהן ולהכלימן בדברים כדי לחדדם עכ"ל אבל זה רק במי שמלמד תורה שחייב לעשות כן בשביל התורה אבל ודאי לא בחשבון
אז כמו שפנינה נענשה ומתו לה כל הילדים בשביל שציערה לדבר טוב צריך לזכור אדם לא לעולם חוסן ודיין האמת ידונו באמת שהשם יצילנו אמן.
 

Tamarit

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
אני מכירה מקרוב קרוב את הסבל המזעזע הזה
הייתי תלמידה שובבה על גבול מופרעת,
והכינויים שזה הוציא מזוג מורות מסוימות
והצעקות
והעלבונות
וההצהרות באמצע הכיתה על כל מיני חסרונות שלי
ורמזים דקים ומעליבים על האופי שלי
ושאלות לאוזני כל הכיתה על דברים שבקושי התאים לי שישאלו אחד על אחד
והערות שוב ושוב ושוב, גם מה שבאמת לא הגיע לי
ועד שהיה לי את השכל שההורים שלי צריכים לדעת מזה, עבר נצח.
גדלתי מרוסקת, עם דימוי עצמי מעוות, עם אפס אמון בעצמי.
ומכזה מקום אני באה וצועקת,
לפני הכל הכל הכל, תנתקו מגע בין המורה לתלמידה.
אפס תקשורת שיהיה ביניהן.
כל השאר אחר כך.
דבר ראשון תפסיקו את הסבל הזה, זה נזק נפשי ורגשי לכל החיים.
מקווה שהסברתי עד כמה זה קריטי.
 

אסתי בראון

משתמש מקצוען
כשילד עובר השפלה והתעללות ברמה כזו רק דיווח חיצוני יעיל
אין לביס יכולת ואינטרס לשחרר אותה
יש לי מכרה מהממת בשלהי שנות ה40 שעייין מבכה על פצעי השפלות בבית הספר היסודי
ומי שאמור לדאוג לילדה ורווחתה אלו הוריה
מניחה כאן רעיון קודח שעלה במוחי להפנות את הילדה לטיפוטל רגשי והמטפלת תיצור קשר עם ההנהלה בדרישה לפיטורין באלתר שהרי מדובר כאן בחוק חובת דיווח
זו התעללות לשמה.
 

נורה אדומה

משתמש פעיל
@לאה אוגנדה מותגים
מנסה להבין אותך....לא ממש מצליח לי ,
נניח יש ילדה חצופה או אחת שפוגעת במורה
אני עדיין מצפה מהמורה-
שהיא המבוגר האחראי היחידי בסיטואציה
לדעת את הגבול.
מורה שנפגעת לא יכולה להתייחס בצורה כזאת
בשום שלב.

לגבי אמינות הסיפור -עומדת כאן אחת שמכירה את המורה ורואה את הסיפור חוזר על עצמו
קצת לא נעים אבל יש המון סיבות שמורה גרועה תישאר בתפקידה
פרוטקציה היא הנפוצה שבהם....
 

יעל!!!!!!!!!!!!!

משתמש מקצוען
ובינתיים
הסמינרים ימשיכו להכריח את כולן להיות מורות בישראל כי זה ייעודינו
וזה המקצוע שהכי מתאים לבת ישראל. ומי שלא רוצה הוראה (לפחות בסמינר אחד, גדול ומכובד)
צריכה לקבל אישור מיוחד!! כן!!!
במקום שזה יהיה מסלול סגור, מדוקדק
שצריך לעבור הרבה בדיקות ואבחונים כדי לבדוק האם הבת אכן ראויה לטפל בנפשות של הדור הבא
וממש לא כל אחת יכולה וראויה
ומנהלות לא יקבלו מורות שלא עוברות בדיקה מדוקדקת ולא רק ראיון קצר או למצער פרוטקציה מתאימה...

איך מנהלי הסמינרים ישנים טוב בלילה כשהם מכשירים להוראה כל כך הרבה בנות
שפשוט לא מתאימות??? רוחנית, אישיותית או סתם מקצועית?

הלוואי שזה ישתנה. הלוואי.
מעניין מאיפה הבאת את זה????
כיום בסמינרים אפילו לא משכנעים ללכת להוראה אם כבר ההפך...
 

שושנה שרה

משתמש פעיל
המשתמש נחסם
כיום בסמינרים אפילו לא משכנעים ללכת להוראה אם כבר ההפך...
???
משכנעים+++
מבחינתם תעבדי כמוכרת,
אבל "ללמוד הוראה זה מחובתה של כל אם בישראל" - ציתות של כל המורות שלי מהתיכון ומהסמינר.
וגם כשבחרתי ללמוד תיכנות המשיכו לשכנע להוסיף גם הוראה
 

לילי 1

משתמש מקצוען
התגובות כאן ממש מוזרות
מה, בכל 12++ שנות הלימוד שלכם לא נתקלתם במורה אחד גרוע?
ומה, ההורים שלכם מייד העבירו אתכם מוסד?

זה ככ לא פשוט, מורכב מהמון גורמים ואינטרסים ואפשרויות

בבית הספר של הבנות שלי יש מורה לאנגלית שהיא אשה מאוד מאוד קשה. אני מתנסחת בעדינות אבל בנות סובלות ממנה. כמו שמישהי התנסחה פה למעלה, היא ככל הנראה אשה טובה, באספקט מסוים, וגם נצרכת מאוד לבית הספר, באספקט אחר, אבל עצביה רופפים מאוד והיא מחליקה באופן ממש מביך ומגוחך. ההנהלה מודעת מאוד ויש השתפרות עם השנים אבל עדיין המצב קשוח מאוד.

פגשתם פעם מורה שפוטר? פגשתם פעם מורה שפוטר מהחינוך העצמאי??

מדובר בפרוצדורה ארוכה ומורכבת מאוד שמערבת אינסוף גורמים ותהליכים.

בישראל יש 140 אלף מורים. מפוטרים כל שנה 3! מורים. זהו
בד"כ מדובר בסיפורים חמורים שיצאו לתקשורת

אז לזעום למה ההנהלה לא פיטרה את המורה- קשה. סיכוי טוב שגם למנהלת קשה להתנהל מולה...
ולתהות למה ההורים לא העבירו מוסד או הפכו שולחנות, גם זה מנותק

דרושים פתרונות של העצמת הילדה בלי לשנות את הסביבה, לצערי
 

הכי הכי

משתמש סופר מקצוען
אולי זה לא המקום .
אבל שקראתי זה מחזיר אותי אחורה
אני נשואה כבר
יותר מ11 שנה
אבל יש דברים שנחרטים לכל החיים.

הייתי תלמידה לא קלה (שהיום היו מבחנים אותי adhd).
אני בין הגדלים בבית והורים היו אולי קצת תמימים ולא משנה מה היה לי ומה עברתי, תמיד הם הצדיקו את המורות ואני הייתי הלא בסדר.
סבלתי רבות ולאורך כל שנות לימודי, ואף הייתה לי מורה בכיתה ז’ שירדה לי לחיים אמרה מפורש ”אני רוצה למחוק לך את החיוך מהפנים שלך לכל החיים!!” (אותה מורה התברר שהיא מקושרת לחינוך העצמאי ואין דרך להזיז אותה. אז אנא לפחות אל תתנו לה חינוך מספיק לסבול ממקצועית)

בתחילה עוד פניתי להורים וכאשר ראיתי שאין מענה הפסקתי לשתף (ואח”כ אימי לא הבינה למה יש לה קצרים איתי ואני לא משתפת...)

בכיתה יא’ הייתה לי מחנכת על הפנים זה מילה עדינה, היא ירדה לי לחיים ורצתה לדעת עלי הכל, חייבה אותי ללכת לטיפול רגשי אצל משהי ודאגה לדעת בדיוק מה דברתי בקיצור חיי לא היו חיים.
הנס שלי היה שאז התערבה לה המחנכת של כתה י’ והודיע להורים שלי שלא תמיד הצוות צודק
ובמקרה הזה אני צודקת ואסור לשלוח אותי למטפלת ההיא וכו’...

ככה גררתי הלאה את החיים וברוך השם התחתנתי בכיתה יד’ ללא סיום לימודים או תעודת הוראה. (כל הזמן אמרתי שאני לא יהיה מורה כדי לא לעשות לתלמידות מה שמורות עשו לי)

הגעתי לחתונה במצב נפשי ירוד מאוד (ברמה שלא הייתי מעיזה לענות לאמא שלי או אחותי, בעלי היה אומר לי יש לך דעה תגידי... .
כל הזמן הייתי צריכה לקבל אישורים מהסביבה שאני בסדר, שאני שווה משהו ועוד...)

כיום לאחר שנים שהשתקמתי והלכתי לטיפול
עדיין שאני רואה משהו מתוך צוות ההוראה (אפילו אחיין של... וכד’) לפעמים הדברים חוזרים אלי ומזכירים לי נשכחות מעלה את הכאב שוב
נכון שזה לא ברמה גבוהה בעקבות הטיפולים אבל עדיין זה צלקת קיימת וכואבת.

אז אנא ואנא אל תזניחו ואל תחשבו שאם הזמן זה יעבור
טטפלו!!
 

נורה אדומה

משתמש פעיל
אולי זה לא המקום .
אבל שקראתי זה מחזיר אותי אחורה
אני נשואה כבר
יותר מ11 שנה
אבל יש דברים שנחרטים לכל החיים.

הייתי תלמידה לא קלה (שהיום היו מבחנים אותי adhd).
אני בין הגדלים בבית והורים היו אולי קצת תמימים ולא משנה מה היה לי ומה עברתי, תמיד הם הצדיקו את המורות ואני הייתי הלא בסדר.
סבלתי רבות ולאורך כל שנות לימודי, ואף הייתה לי מורה בכיתה ז’ שירדה לי לחיים אמרה מפורש ”אני רוצה למחוק לך את החיוך מהפנים שלך לכל החיים!!” (אותה מורה התברר שהיא מקושרת לחינוך העצמאי ואין דרך להזיז אותה. אז אנא לפחות אל תתנו לה חינוך מספיק לסבול ממקצועית)

בתחילה עוד פניתי להורים וכאשר ראיתי שאין מענה הפסקתי לשתף (ואח”כ אימי לא הבינה למה יש לה קצרים איתי ואני לא משתפת...)

בכיתה יא’ הייתה לי מחנכת על הפנים זה מילה עדינה, היא ירדה לי לחיים ורצתה לדעת עלי הכל, חייבה אותי ללכת לטיפול רגשי אצל משהי ודאגה לדעת בדיוק מה דברתי בקיצור חיי לא היו חיים.
הנס שלי היה שאז התערבה לה המחנכת של כתה י’ והודיע להורים שלי שלא תמיד הצוות צודק
ובמקרה הזה אני צודקת ואסור לשלוח אותי למטפלת ההיא וכו’...

ככה גררתי הלאה את החיים וברוך השם התחתנתי בכיתה יד’ ללא סיום לימודים או תעודת הוראה. (כל הזמן אמרתי שאני לא יהיה מורה כדי לא לעשות לתלמידות מה שמורות עשו לי)

הגעתי לחתונה במצב נפשי ירוד מאוד (ברמה שלא הייתי מעיזה לענות לאמא שלי או אחותי, בעלי היה אומר לי יש לך דעה תגידי... .
כל הזמן הייתי צריכה לקבל אישורים מהסביבה שאני בסדר, שאני שווה משהו ועוד...)

כיום לאחר שנים שהשתקמתי והלכתי לטיפול
עדיין שאני רואה משהו מתוך צוות ההוראה (אפילו אחיין של... וכד’) לפעמים הדברים חוזרים אלי ומזכירים לי נשכחות מעלה את הכאב שוב
נכון שזה לא ברמה גבוהה בעקבות הטיפולים אבל עדיין זה צלקת קיימת וכואבת.

אז אנא ואנא אל תזניחו ואל תחשבו שאם הזמן זה יעבור
טטפלו!!
תודה!
זה חשוב מאד לשמוע את זה.
ובטוחה שהילדים שלך כבר מקבלים יחס אחר.
 

אסתריקה הלר

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
אולי זה לא המקום .
אבל שקראתי זה מחזיר אותי אחורה
אני נשואה כבר
יותר מ11 שנה
אבל יש דברים שנחרטים לכל החיים.

הייתי תלמידה לא קלה (שהיום היו מבחנים אותי adhd).
אני בין הגדלים בבית והורים היו אולי קצת תמימים ולא משנה מה היה לי ומה עברתי, תמיד הם הצדיקו את המורות ואני הייתי הלא בסדר.
סבלתי רבות ולאורך כל שנות לימודי, ואף הייתה לי מורה בכיתה ז’ שירדה לי לחיים אמרה מפורש ”אני רוצה למחוק לך את החיוך מהפנים שלך לכל החיים!!” (אותה מורה התברר שהיא מקושרת לחינוך העצמאי ואין דרך להזיז אותה. אז אנא לפחות אל תתנו לה חינוך מספיק לסבול ממקצועית)

בתחילה עוד פניתי להורים וכאשר ראיתי שאין מענה הפסקתי לשתף (ואח”כ אימי לא הבינה למה יש לה קצרים איתי ואני לא משתפת...)

בכיתה יא’ הייתה לי מחנכת על הפנים זה מילה עדינה, היא ירדה לי לחיים ורצתה לדעת עלי הכל, חייבה אותי ללכת לטיפול רגשי אצל משהי ודאגה לדעת בדיוק מה דברתי בקיצור חיי לא היו חיים.
הנס שלי היה שאז התערבה לה המחנכת של כתה י’ והודיע להורים שלי שלא תמיד הצוות צודק
ובמקרה הזה אני צודקת ואסור לשלוח אותי למטפלת ההיא וכו’...

ככה גררתי הלאה את החיים וברוך השם התחתנתי בכיתה יד’ ללא סיום לימודים או תעודת הוראה. (כל הזמן אמרתי שאני לא יהיה מורה כדי לא לעשות לתלמידות מה שמורות עשו לי)

הגעתי לחתונה במצב נפשי ירוד מאוד (ברמה שלא הייתי מעיזה לענות לאמא שלי או אחותי, בעלי היה אומר לי יש לך דעה תגידי... .
כל הזמן הייתי צריכה לקבל אישורים מהסביבה שאני בסדר, שאני שווה משהו ועוד...)

כיום לאחר שנים שהשתקמתי והלכתי לטיפול
עדיין שאני רואה משהו מתוך צוות ההוראה (אפילו אחיין של... וכד’) לפעמים הדברים חוזרים אלי ומזכירים לי נשכחות מעלה את הכאב שוב
נכון שזה לא ברמה גבוהה בעקבות הטיפולים אבל עדיין זה צלקת קיימת וכואבת.

אז אנא ואנא אל תזניחו ואל תחשבו שאם הזמן זה יעבור
טטפלו!!
אמאלה, אני ממש בוכה מהתאור שלך
אני מקווה שהתמודדות הקשה הזאת גם חישלה אותך, ובטוח שהיום את אמא מיוחדת ומקסימה
שה' ייתן לך הרבה כוחות לעבור הלאה ולסלוח, מנסיון שלי זה לא קל בכלל
 

בת עם סגולה

משתמש מקצוען
דייייייייייייייייי!!!!!!!!!!
לא יכולה לקרוא!
קשה וכואב ממש!!!!!!!!

צריך להתייצב בביה"ס בחדר מנהלת.
לקרוא למורה ולהעלות הכל....
ולומר שהשלב הבא זה משרד החינוך!

לא להיות מכילים ושאננים על גב של ילדה! זה נורא ממש!
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ו'

מא וִיבֹאֻנִי חֲסָדֶךָ יי תְּשׁוּעָתְךָ כְּאִמְרָתֶךָ:מב וְאֶעֱנֶה חֹרְפִי דָבָר כִּי בָטַחְתִּי בִּדְבָרֶךָ:מג וְאַל תַּצֵּל מִפִּי דְבַר אֱמֶת עַד מְאֹד כִּי לְמִשְׁפָּטֶךָ יִחָלְתִּי:מד וְאֶשְׁמְרָה תוֹרָתְךָ תָמִיד לְעוֹלָם וָעֶד:מה וְאֶתְהַלְּכָה בָרְחָבָה כִּי פִקֻּדֶיךָ דָרָשְׁתִּי:מו וַאֲדַבְּרָה בְעֵדֹתֶיךָ נֶגֶד מְלָכִים וְלֹא אֵבוֹשׁ:מז וְאֶשְׁתַּעֲשַׁע בְּמִצְוֹתֶיךָ אֲשֶׁר אָהָבְתִּי:מח וְאֶשָּׂא כַפַּי אֶל מִצְוֹתֶיךָ אֲשֶׁר אָהָבְתִּי וְאָשִׂיחָה בְחֻקֶּיךָ:
נקרא  4  פעמים

אתגר AI

סוכות • אתגר חופשי

לוח מודעות

למעלה