חרבות ברזל • נספח שבועי 1

מצב
הנושא נעול.

משה פפירוב

מלחין ויוצר מוזיקה
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה

איכא מאן דאמר

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
ישנם דיווחים (גם באשכולות סמוכים) שיש כנראה מנהרות
ומשם הם יוצאים ונכנסים אפי' שצהל סגר את הפרצות עם טנקים
וזה אחרי שהמדינה השקיעה סכומי כסף ואנרגיה עצומים על בנית המכשול התת קרקעי נגד מנהרות
אם הם רק היו משקיעים את אותם תקציבים ואת אותם אנרגיות במיגור חמאס...
 

כהן אמיתי

משתמש פעיל
נספח לאשכול המלחמה

כאן ניתן לכתוב פרשנויות, שאלות, לפרוק רגשות ולחצים,
וכל הודעה שאינה מתאימה לאשכול המרכזי המיועד לדיווחים בלבד.

כמובן כללי פורום חדשות ועדכונים חלים גם באשכול זה.

  • שימו לב, עדכוני המלחמה באשכול המרכזי - כאן.
  • תיעוד מהמלחמה באשכול הייעודי בלבד - כאן.
  • הודעות צבע אדום - כאן.
אולי אפשר לפתוח אשכול עיתוני מלחמה
 

-חיה-

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
"מאותו הרגע הם העבירו אותנו בין בתים כשהכול מסביב הרס, חורבן ושוליות של דם", המשיכה בכאב. "ואז הובילו אותנו לגדר שעוטפת את הקיבוץ. היה שם פרצה והתחלנו ללכת לעזה - הילדים, אני והמחבלים, כל הזמן הם אמרו לי באנגלית 'מהר, מהר', המשכנו, עברנו את הגדר, ראינו את הבתים שלהם".
נשמע תיאור מלפני 80 שנה מניצולי שואה :cry::cry::cry:
 

משה פפירוב

מלחין ויוצר מוזיקה
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה

אפרים יעקובזון

משתמש סופר מקצוען
אדם גולד מטוויטר

‏אנחנו אחרי אחד הימים המזעזעים בתולדות ישראל. כמה מהאנשים הטובים ביותר שיש למין האנושי להציע כבר לא איתנו. תנחומיי לכל מי שאיבד קרוב או חבר.
הכל לחוץ ולא ברור אם כדאי לכתוב ברעש הזה.

ובכל זאת, 72 שעות אחרי, הנה כמה נקודות של עשה ואל תעשה, שלדעתי ראוי להעלות על הכתב:

‏1. אזרחים ישראלים - במקום שקיעה מובנת בדכדוך, כדאי לחשוב איך נרתמים לעשייה כללית (לתרום דם, לסייע למשפחות וכו'). קל לכתוב, קשה לעשות, ובכל זאת. למי שמסוגל, כמה שאפשר, מומלץ לכבות רגשות. בהתאם, לא לשקוע בסרטוני סנאף. לא להכנס לחרדות מדומיינות על העתיד.להתכונן, כן. אבל במידתיות.

‏2. חיוביות – חייבים להיות חיוביים. קונסטרוקטיביים. להתמקד בטוב. כמה שקשה. אין לנו באמת ברירה. כפי שאמר רועי עידן, יש לנו במדינה שלנו את האנשים הכי טובים בעולם. בכל פרמטר. וגם אם יש אחרים וגם אם יש דרעק - חשוב להתמקד בטובים כרגע.

‏3. אחדות - לחסום מפיצי רעל. מימין ומשמאל. לחסום ולהתעלם. במקרה הטוב בוט איראני, במקרה הרע אידיוטים שימושיים. צו השעה החברתי היחיד הוא להתאחד מול אויב רצחני וברברי. כל מלחמה פנימית משרתת את הגרועים שבשונאינו. הקונספציה שלהם היא שבמתקפה נתפרק. לכן הנצחון המרכזי שלנו יהיה להתאחד.

‏4. מתכנתים ואנשי תוכנה - להתאגד ולהקים קבוצות ואפליקציות 'מה צריך' מבוססת מיקום. תרומות דם, אירוח, סיוע לזקנים ןאזרחים בודדים, הקפצת ציוד, השתתפות (פיזית ואינטרנטית) בהלוויות שבעות וניחום אבלים ועוד ועוד. חשוב לעזור לאחרים לעזור.

‏5. דוברי שפות זרות - לחבור ולהכין מידע סרטונים ןחומרים לשבועות הקרובים. קריטי לזכור את הספירלה הקבועה: יש לישראל חלון זמן קצרצר של אהדה עולמית. אשראי על דם יהודי הוא קצר טווח. מהר מאד יגיעו סרטונים עזתיים והמגמה תשתנה. אסור שזה ישפיע על לחימה הישרדותית, ועדיין. חשוב למקסם.


‏6. גורמי בטחון - להפיל ולשבש את תשתיות התקשורת בעזה. גם אם יש לזה ערך מודיעיני. אפקט דאחיה מצריך סביבת עבודה תקשורתית הולמת. אם בעל הבית אכן השתגע - כדאי שהדיווח הנלווה יהיה נשלט ככל האפשר.

‏7. צ'יקו תמיר ורענון תפיסות – חשוב, ולו תודעתית, להנחית פרוייקטורים לניהול זירות. בתור התחלה, לשבץ את צ'יקו תמיר כפרויקטור דרומי. אולי גם עופר וינטר כגורם ביניים. שיהיו בפרונט. שידברו. שיצטלמו שידחפו. נכון בכל ההיבטים וכרגע יוצר תחליף להרצי הלוי שמתחבא ובכללי נראה רופס ורע מאד.

‏8. פוליטיקאים – ממשלת אחדות. עוד היום. בקונספט ששת הימים. חישובים פוליטיים תעשו אחר כך.

9. ימנים - לא להפיץ קונספירציות מופרעות. להזהיר ולחסום חשבונות שמקדמים קונספירציות כאלה. גם אם זה היה קרוב להיות מבוסס (וזה לחלוטין לא) אין בזה שום תועלת.

‏10. ימנים 2 - לא לסגור חשבונות עם הסרבנים והברסלרים. גם אם אתם צודקים, זה לא הזמן.

11. שמאלנים – כנ"ל. קחו לכם זום אאוט. הדבר הראשון שבוט איראני היה עושה זה להפיץ עכשיו פייקים, לעסוק בויכוחים צדדיים או לטנף על ישובים ביו"ש (שהתרוקנו מגברים כי כולם במילואים). אל תהיו בוט איראני.

‏12. ימנים ושמאלנים – העקרון פשוט: לא הגיוני, לא מועיל ואפילו לא מוסרי לבקר קבוצות אנשים שכרגע נמצאים בהמוניהם ונכונים למסור את חייהם כדי להגן על החיים של כולנו. זה נכון לגבי ימנים ושמאלנים, מתנחלים ומוחים, בני עיר וקיבוצים. יש משהו דפוק באופן עמוק בתיעול התסכול המובן להפצת רעל.

‏13. אנשי תקשורת - אחריות. לזכור שהילדים שלנו בחזית. וכן, גם אם זה מפתה, לא לחלץ ציטוטים מגחיכים מישיבות ממשלה בשביל לייקים. זו לא רק עבירה פלילית (שרצוי לאכוף בשעת מלחמה) אלא סיוע ממשי ומהדהד לאויב. אפשר וצריך לבקר בזהירות מדיניות, תוכניות ומתווי פעולה – אבל באופן קונסטרוקטיבי.

‏14. עורכי תקשורת – גם מערכת עיתונאית חייבת (לפי חוק וסתם נורמות של שכל ישר) לגלות אחריות. בטח לא להפוך למסחטת לייקים. כפי שציין חגי סגל, בכי בשידור חי בעיצומה של מלחמה הוא פיגוע במורל הלאומי, ובלי מורל אי אפשר לנצח. ככה זה.

‏15. נתניהו – אפשר להתחרפן מהחלטה העקרונית-תדמיתית של נתניהו לא להכיר לעולם בטעות או מחדל. זה לא אמין, לא ראוי ובמקרה הזה גם לא אפקטיבי. נתניהו צריך להישיר מבט לציבור ולהגיד ביושר: המדינה בראשותי כשלה ולא הגנה כראוי על אזרחיה. למה ואיך? יתוחקר וייבדק בעתיד. כעת אנחנו חייבים לנצח.

‏16. שרים ומקבלי החלטות - צאו מהטוויטר. מחקו את הסיסמא. אפשר וצריך להתעדכן דרך עוזרים בהלך רוח כללי ובעיקר ברעיונות, יעדים, המלצות וכד' של אנשים נבונים כיצד ראוי להתקדם בכאוס הנוכחי. אבל גלישה בטוויטר הרעיל הישראלי איננה דרך ראויה לצרוך מידע. לא לאזרחים ובטח לא למקבלי החלטות.

‏17. מקבלי החלטות 2 - להכין תוכניות מגירה ליעדים שלובים על הדרך. יש מהומות? לקדם הריסה באזורי מפתח בשטחי סי. אלימות ערבית? מעצר ושפיטת מסיתים מנהיגים ושייחים. מהלכים שבעולם רגיל היו לוקחים שנים וברעש נוכחי ובדיני המלחמה אפשר וצריך לקדם תוך זמן קצר במחיר 'מינימלי' ובשקט יחסי.

‏18. מקבלי החלטות 3 –מהם יעדי הממשלה ? יעדים חייבים להיות ברורים ומדידים. כאלו שגם ילד, כמו האויבים מסביבנו, יכול להכריע אם הושגו. אפשר להתדיין מה היעד, מבחינת הרוגים, הגירה, שליטה בשטח ו/או מעבר עזתים למצרים. אבל אסור לצאת עם סיסמאות על 'שלילת יכולות' ו'נחת זרוענו' בלי יעד ברור.

‏19. מסבירים ודיפלומטים - לפעול כדי להאריך ולהרחיב קרדיט מדיני. כצעד צופה פני עתיד, מומלץ וחשוב לדבר על האחריות הכוללת. מרגע שאף ארגון פלסטיני - אף לא אחד! - לא גינה טבח וחטיפת ילדים, תינוקות, נשים וקשישים עם דמנציה הסתיים הדיון על אחריות. הציבור הפלסטינים אחראי והוא שצריך לשלם.

‏20. משפטנים/אנשי דבלא - תעלמו מהאירוע. זו לא הזירה שלכם. עשיתם מספיק. חלאס. שוב, אין מה לנהל עכשיו את החשבונות - אבל כדי שיהיה לנו סיכוי אסור לנו לנהל את האירוע כמו עוד 'סבב'

21. אנשי זקא וגולשים - לא להפיץ תמונות גופות מהצד שלנו. גם לא בשקיות. זה חילול פרטיות, ונשק לאויבים.

‏22. גברים צעירים חרדים - להתארגן ככח עזר בעורף. גם בהתנדבות אבל בעיקר ככח מגן זמין למקרי חירום. (אם אפשר להניע מטווחים ורישיון נשק מהיר, ואולי עראי, מה טוב)

23. רבנים חרדים - למנות אחראי בטחון שבכל שבת וחג יהיה צמוד לקשר ורשת בכל קהילה ובכל בית כנסת. הדיווחים משמחת תורה הזויים.

‏24. הפעלת מערכת החינוך - להתחיל זום לילדים וסדר יום חינוכי. לא מחר. היום. אנחנו אחרי שנה של קורונה, אים שום סיבה שזה יתעכב. מורים ומורות? אל תחכו לרן ארז ולגילה בן דוד אלא תקדמו ותנהלו את זה עצמאית. טוב לילדים, להורים ולשפיות הכללית של המדינה.

‏25. הורים לילדים ונערים - תפעילו אותם. תתווכו בזהירות וברגישות. תראו סרטונים של תקיפות ופעולות חיוביות. הם רוצים להיות שותפים. יש להם אנרגיות. תגרמו להם להיות מועילים או לפחות להרגיש כאלה

26. הוצאה להורג מהירה של מבצעי הטבח - קתרזיס ציבורי ראוי וסיגנל חשוב שמה שהיה לא יהיה עוד.

‏27. תושבי צפון צמודי גדר - פנו את עצמכם. ברור לכולנו מה הצעד הבא. לא מצטלם טוב אבל בנסיבות הנוכחיות זהו ניהול סיכונים סביר ביותר.

28. תושבי צפון במעגל הרחוק היותר - להיערך להכין נשק קר וציוד (מטען נייד, גפרורים, מצית, פנס) ולרענן כיתות כוננות, קבוצות ווטסאפ ו/או משמרים אזרחיים.

‏29. כל אזרח מתפקד - להוציא נשק.
20. מערכת בטחון - לשחרר נשקים לבעלי הכשרה קרבית, מתנדבים, ולכל גבר מתחת לגיל 70 שנשאר בעורף. בטח ליו"ש, לפריפריה, ולישובים באזורי ספר. לא זמן לבירוקרטיה. חובה להערך לתרחיש שבו ערבים מיפו גלגוליה עכו וחיפה טובחים בשכניהם. זה ניהול סיכונים מינימלי.

‏21. מנויי הארץ - בטלו אותו. כן, גם אם יש שם לפעמים חומר מעניין. וכן, גם אם זה גורם לכם משום מה להרגיש נאורים יותר. פקחו את העיניים. גם אם שמים בצד את הפגיעה הפנימית, הפגיעה הבינלאומית והדה-לגיטימציה שמייצרים כותבים בהארץ סביב ישראל (כולל היום!!) מסכנת את קיומנו כמדינה. ככה פשוט.

‏22. עם ישראל חי – חשוב להזכיר לאחרים ולנו. חבורה של אנשים אדירים הקיזו דם, בנו את הארץ הזו והעבירו לנו לפיד בוער ומפואר. האירוע הזה הוא מחדל עצוב עד אין קץ. מחכים לנו ימים לא פשוטים. אבל חובה על כולנו לנצח. חובתנו היא להעביר את הלפיד הלאה. אין לנו ברירה ואין לנו שום אפשרות אחרת.
 

תם וחכם

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
יש לי הרגשה שהצבא עושה תרגיל לעזתים,
והוא מעביר מידע שאפשר להגיע אל הפרצות בגדר ואל המנהרות.
ובכוונה רוצה שהמערכה תהיה על הגבול, ככה הרבה יותר קל להילחם במחבלים מאשר בתוך עזה.
זאת מחשבה - מקווה שהיא נכונה ומסבירה את הזמן הארוך שלוקח להשתלט על המצב בעוטף.
 

משה פפירוב

מלחין ויוצר מוזיקה
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה

כזה עוד לא ראיתם: החסידים קנו ללוחמים ב- 18,254 ש"ח​

 

צמה

משתמש פעיל
יש לי הרגשה שהצבא עושה תרגיל לעזתים,
והוא מעביר מידע שאפשר להגיע אל הפרצות בגדר ואל המנהרות.
ובכוונה רוצה שהמערכה תהיה על הגבול, ככה הרבה יותר קל להילחם במחבלים מאשר בתוך עזה.
זאת מחשבה - מקווה שהיא נכונה ומסבירה את הזמן הארוך שלוקח להשתלט על המצב בעוטף.
האמת היא שכרגע ההרגשה היא שאין פיקוד
הלוואי ואני טועה...
 

פנינה ריימונד

הום סטיילינג מאליאקספרס.
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
הפקות ואירועים
עיצוב ואדריכלות פנים
זה מתחיל להתיש :(
הבית חשוך, יריות כל הזמן. יירוטים של היישובים הסמוכים.
הילד [2.5] רוצה להסתכל בחלון, לא מבין למה לא. למה משתיקים אותו כל פעם ששר בקול/ צועק?? :(
אנחנו נטרפים מפחד כשהוא עושה רעש עם הצעצועים שלו.
תגידו אמונה, ביטחון, אבל עדיין פחד מוות!!!

היו כאן מחבלים בשכונה. האיום ממשי.
 

tzivya7

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
זה מתחיל להתיש :(
הבית חשוך, יריות כל הזמן. יירוטים של היישובים הסמוכים.
הילד [2.5] רוצה להסתכל בחלון, לא מבין למה לא. למה משתיקים אותו כל פעם ששר בקול/ צועק?? :(
אנחנו נטרפים מפחד כשהוא עושה רעש עם הצעצועים שלו.
תגידו אמונה, ביטחון, אבל עדיין פחד מוות!!!

היו כאן מחבלים בשכונה. האיום ממשי.
פנינה באו למרכז
יש סיבה שאתם נשארים שם?
 

צמה

משתמש פעיל
זה מתחיל להתיש :(
הבית חשוך, יריות כל הזמן. יירוטים של היישובים הסמוכים.
הילד [2.5] רוצה להסתכל בחלון, לא מבין למה לא. למה משתיקים אותו כל פעם ששר בקול/ צועק?? :(
אנחנו נטרפים מפחד כשהוא עושה רעש עם הצעצועים שלו.
תגידו אמונה, ביטחון, אבל עדיין פחד מוות!!!

היו כאן מחבלים בשכונה. האיום ממשי.
וואי, עצוב וקשה! הלב איתכם
 

shimשימי

משתמש סופר מקצוען
זה מתחיל להתיש :(
הבית חשוך, יריות כל הזמן. יירוטים של היישובים הסמוכים.
הילד [2.5] רוצה להסתכל בחלון, לא מבין למה לא. למה משתיקים אותו כל פעם ששר בקול/ צועק?? :(
אנחנו נטרפים מפחד כשהוא עושה רעש עם הצעצועים שלו.
תגידו אמונה, ביטחון, אבל עדיין פחד מוות!!!

היו כאן מחבלים בשכונה. האיום ממשי.
איפה אתם גרים?
מדוע לא לעבור למקום בטוח יותר

יש מלאאא דירות שיסכימו לקבל אותכם ללא כל ספק
רק תגידו.....
 

-חיה-

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
זה מתחיל להתיש :(
הבית חשוך, יריות כל הזמן. יירוטים של היישובים הסמוכים.
הילד [2.5] רוצה להסתכל בחלון, לא מבין למה לא. למה משתיקים אותו כל פעם ששר בקול/ צועק?? :(
אנחנו נטרפים מפחד כשהוא עושה רעש עם הצעצועים שלו.
תגידו אמונה, ביטחון, אבל עדיין פחד מוות!!!

היו כאן מחבלים בשכונה. האיום ממשי.
חושבים עליכם כל הזמן ומתפללים
יש לכם דרך להתפנות צפונה יותר? אפילו אצלנו (אזור אשדוד) הרבה פחות מסוכן ואפשר להסתובב ברחובות
 

sol key

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
שתפווו הלאה:

כולנו מחליפים צלצול בפלאפון שיתן לנו כוח, שלא נשכח את ה' במצבים הקשים האלו,
ה' איתנו, שומר עלינו, ואנחנו לא לבד!!!!!
 

קבצים מצורפים

  • עם ישראל צלצול עולמי.mp3
    1.4 MB

mic003

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
עריכה תורנית
זה מתחיל להתיש :(
הבית חשוך, יריות כל הזמן. יירוטים של היישובים הסמוכים.
הילד [2.5] רוצה להסתכל בחלון, לא מבין למה לא. למה משתיקים אותו כל פעם ששר בקול/ צועק?? :(
אנחנו נטרפים מפחד כשהוא עושה רעש עם הצעצועים שלו.
תגידו אמונה, ביטחון, אבל עדיין פחד מוות!!!

היו כאן מחבלים בשכונה. האיום ממשי.
עם ישראל אתכם. מתפללים ולומדים עבורכם.
אם תהיו מעוניינים להעביר לי שמות, אשמח להקדיש עבורכם את יום הלימוד שלי, יחד עם שיעורי התורה שאני מוסר.
זה המעט שיכולים אנו לעשות.
 

גרעין

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
זה מתחיל להתיש :(
הבית חשוך, יריות כל הזמן. יירוטים של היישובים הסמוכים.
הילד [2.5] רוצה להסתכל בחלון, לא מבין למה לא. למה משתיקים אותו כל פעם ששר בקול/ צועק?? :(
אנחנו נטרפים מפחד כשהוא עושה רעש עם הצעצועים שלו.
תגידו אמונה, ביטחון, אבל עדיין פחד מוות!!!

היו כאן מחבלים בשכונה. האיום ממשי.
קבלתם הנחיה כזו?
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמו

א הַלְלוּיָהּ הַלְלִי נַפְשִׁי אֶת יְהוָה:ב אֲהַלְלָה יְהוָה בְּחַיָּי אֲזַמְּרָה לֵאלֹהַי בְּעוֹדִי:ג אַל תִּבְטְחוּ בִנְדִיבִים בְּבֶן אָדָם שֶׁאֵין לוֹ תְשׁוּעָה:ד תֵּצֵא רוּחוֹ יָשֻׁב לְאַדְמָתוֹ בַּיּוֹם הַהוּא אָבְדוּ עֶשְׁתֹּנֹתָיו:ה אַשְׁרֵי שֶׁאֵל יַעֲקֹב בְּעֶזְרוֹ שִׂבְרוֹ עַל יְהוָה אֱלֹהָיו:ו עֹשֶׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ אֶת הַיָּם וְאֶת כָּל אֲשֶׁר בָּם הַשֹּׁמֵר אֱמֶת לְעוֹלָם:ז עֹשֶׂה מִשְׁפָּט לָעֲשׁוּקִים נֹתֵן לֶחֶם לָרְעֵבִים יְהוָה מַתִּיר אֲסוּרִים:ח יְהוָה פֹּקֵחַ עִוְרִים יְהוָה זֹקֵף כְּפוּפִים יְהוָה אֹהֵב צַדִּיקִים:ט יְהוָה שֹׁמֵר אֶת גֵּרִים יָתוֹם וְאַלְמָנָה יְעוֹדֵד וְדֶרֶךְ רְשָׁעִים יְעַוֵּת:י יִמְלֹךְ יְהוָה לְעוֹלָם אֱלֹהַיִךְ צִיּוֹן לְדֹר וָדֹר הַלְלוּיָהּ:
נקרא  23  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה