חידות לפרשת השבוע חידות לפרשת השבוע

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
לאחר שהאשכול העסיסי 'חידות תורניות' נזרע כלאים,
בשאלות וקושיות מגוונות של חידות מרובות סגנונות,
והחידות על פרשת השבוע בקשו להן מקום קבוע,
יבוא אשכול זה לחידות על פרשת השבוע בלבד,
מתוך עדיפות לשאלות מן המקרא בלבד.
החפץ ימלא את ידו, לשאול ולהשיב בעדו.

מקרא בסיסי:
מקרא - כולל כל התנ"ך.
תורה - חמשת חומשי תורה בלבד.
פרשת השבוע - מה שיקראו בשבת הבאה.
 

שרלוט

משתמש סופר מקצוען
ראיתי את המקרא הזה (יש בסך הכל ארבעה 'והוא' בפרשה).
ולא מצאתי שלשה מכל צד..
מאשר שמנה לחמו = שלוש מילים מימין
המילה 'והוא' באמצע
יתן מעדני מלך = שלש מילים משמאל.
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
חידה לבוקר. יצאה קצת ארוכה..
שלש פעמים בכל המקרא
בתבנית מלאה הופעתי
ובשאר כל המקרא
רק בחסרון הובאתי
ראשונה בברכת בנים
שניה אצל חומר ויוצרים
ושלישית תוכחה למפירים

אם תרצה לבקשני
ולמצוא את הגיוני
דע כי מתוק הנני
ורק באלה הפעמים
נטיתי לי קו על ראש
נתתי לאם לעמוד בראש

ועת עזבתי לימודי
ומאלופי שינה נדדתי
שוב בשלשה הופעתי
בברכת משרתים
ובכבוד מכבדים
ובתוכחת על אישים
הולכים בשרירות לב
משמיעים חזון לב

ועת שני האופנים
הפכו להם מחנים
והנני עומד צפון
בין דרום לצפון
דרום בשמו נרדף
וצפון אינו מושלם

בפעם אחרת קראוני
ושני אלופים כתרוני
ובעמידת רגלי במצור
השבעתי לי כהנים
ונגד מבקשים לעצור
שלחתי תשובה לנערים:
לא נהיה כאלה הדברים

אז במעלה עליונה עליתי
תחת מצור, אופן הוספתי
הופעתי אצל פז אלי
הנה גזרתי וגם קם לי
 

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
חידה לבוקר. יצאה קצת ארוכה..
שלש פעמים בכל המקרא
בתבנית מלאה הופעתי
ובשאר כל המקרא
רק בחסרון הובאתי
ראשונה בברכת בנים
שניה אצל חומר ויוצרים
ושלישית תוכחה למפירים

אם תרצה לבקשני
ולמצוא את הגיוני
דע כי מתוק הנני
ורק באלה הפעמים
נטיתי לי קו על ראש
נתתי לאם לעמוד בראש

ועת עזבתי לימודי
ומאלופי שינה נדדתי
שוב בשלשה הופעתי
בברכת משרתים
ובכבוד מכבדים
ובתוכחת על אישים
הולכים בשרירות לב
משמיעים חזון לב

ועת שני האופנים
הפכו להם מחנים
והנני עומד צפון
בין דרום לצפון
דרום בשמו נרדף
וצפון אינו מושלם

בפעם אחרת קראוני
ושני אלופים כתרוני
ובעמידת רגלי במצור
השבעתי לי כהנים
ונגד מבקשים לעצור
שלחתי תשובה לנערים:
לא נהיה כאלה הדברים

אז במעלה עליונה עליתי
תחת מצור, אופן הוספתי
הופעתי אצל פז אלי
הנה גזרתי וגם קם לי
לאמור
וַיְבָרֲכֵם בַּיּוֹם הַהוּא לֵאמוֹר בְּךָ יְבָרֵךְ יִשְׂרָאֵל.
לֵאמוֹר: הֲכַיּוֹצֵר הַזֶּה לֹא אוּכַל לַעֲשׂוֹת לָכֶם בֵּית יִשְׂרָאֵל נְאֻם ד' הִנֵּה כַחֹמֶר בְּיַד הַיּוֹצֵר.
לֵאמוֹר: כֹּה אָמַר ד' אִם תָּפֵרוּ אֶת בְּרִיתִי הַיּוֹם וְאֶת בְּרִיתִי הַלָּיְלָה וּלְבִלְתִּי הֱיוֹת יוֹמָם וָלַיְלָה בְּעִתָּם.

מתוק הנני - לא מר
רק בשלוש הנ"ל שם קו על ראש - ו' ליד ר' ואותיות לאמ בהתחלה.

אמור - בלי ל'
דַּבֵּר אֶֽל אַהֲרֹן וְאֶל בָּנָיו לֵאמֹר כֹּה תְבָֽרֲכוּ אֶת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל אָמוֹר לָהֶֽם.
אָמוֹר אָמַרְתִּי בֵּיתְךָ וּבֵית אָבִיךָ יִתְהַלְּכוּ לְפָנַי עַד עוֹלָם וְעַתָּה נְאֻם ד' חָלִילָה לִּי כִּי מְכַבְּדַי אֲכַבֵּד וּבֹזַי יֵקָלּוּ.
חֲזוֹן לִבָּם יְדַבֵּרוּ לֹא מִפִּי ד' :אֹמְרִים אָמוֹר לִמְנַאֲצַי דִּבֶּר ד 'שָׁלוֹם יִהְיֶה לָכֶם וְכֹל הֹלֵךְ בִּשְׁרִרוּת לִבּוֹ אָמְרוּ לֹא תָבוֹא עֲלֵיכֶם רָעָה.

אומר - מ' בקמץ - הו' והמ' מתחלפות.
וַיִּֽהְיוּ בְּנֵי אֱלִיפָז תֵּימָן אוֹמָר צְפוֹ וְגַעְתָּם וּקְנַֽז
דרום בשמו נרדף - תימן
צפון אינו מושלם - צפו

אַלּוּף אוֹמָר אַלּוּף.

אומר - מ' בצירה
כַּאֲשֶׁר אַתָּה אוֹמֵר וָאֶקְרָא אֶת הַכֹּהֲנִים וָאַשְׁבִּיעֵם לַעֲשׂוֹת כַּדָּבָר הַזֶּה.
וָאֶשְׁלְחָה אֵלָיו לֵאמֹר לֹא נִהְיָה כַּדְּבָרִים הָאֵלֶּה אֲשֶׁר אַתָּה אוֹמֵר כִּי מִלִּבְּךָ אַתָּה בוֹדָאם:כִּי כֻלָּם מְיָרְאִים אוֹתָנוּ לֵאמֹר יִרְפּוּ יְדֵיהֶם מִן הַמְּלָאכָה וְלֹא תֵעָשֶׂה וְעַתָּה חַזֵּק אֶת יָדָי.

אומר- מ' קמץ במקום צירה.
הבן של אליפז
בְּנֵי אֱלִיפָז תֵּימָן וְאוֹמָר צְפִי וְגַעְתָּם קְנַז וְתִמְנָע וַעֲמָלֵק.
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
מכיר נולד במצרים
זה הפתרון למשפט
ניצב לו חוצה מארץ הקדושה?
צודק. לא שמתי לב שהפרט הזה לא בא בדיוק.
אכן הכוונה היתה לא לעצם לידתו במצרים, אלא לכך שנטל חלקו בעבר הירדן,
כמו שנאמר: וַיִּתֵּן מֹשֶׁה אֶת הַגִּלְעָד לְמָכִיר בֶּן מְנַשֶּׁה וַיֵּשֶׁב בָּהּ:
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
יפה מאוד!!

מספר הערות טרחניות: התנצלות מראש!
לגבי הקטע הזה:
אז במעלה עליונה עליתי
תחת מצור, אופן הוספתי
הופעתי אצל פז אלי
הנה גזרתי וגם קם לי
מה שכתבת:
אומר- מ' קמץ במקום צירה.
הבן של אליפז
בְּנֵי אֱלִיפָז תֵּימָן וְאוֹמָר צְפִי וְגַעְתָּם קְנַז וְתִמְנָע וַעֲמָלֵק.
זו לא התשובה. כי ניקוד צירי כבר הופיע למעלה.
וכאן יש 'מעלה עליונה' וגם 'תוספת אופן'. וגם לא נמצאה במקרא הזה לא גזירה ולא תקומה.

לגבי המשפט הזה:
ועת עזבתי לימודי
ומאלופי שינה נדדתי
היה ראוי להוסיף הסבר (כי זו הגדרה שנראה לי שלא השתמשתי בה עד עתה).

ולגבי זה:
ועת שני האופנים
הפכו להם מחנים
מה שכתבת:
אומר - מ' בקמץ - הו' והמ' מתחלפות.
הענין בכללו נכון, אבל לא לזה היתה הכוונה. ה'אופנים' הם הנקודות. לא האותיות.
הכוונה היתה שהחולם והקמץ נתחלפו (וממילא האותיות תלכנה בעקבותיהן).
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
כובסתי בדם, איני דמיונית כי יחידה אני.
מי אני ומה שמי?
חידה יפה! ותודה רבה על המעקב עד עכשיו.
בדם ענבים סותה
ומה הכוונה
איני דמיונית כי יחידה אני.?
הכוונה שזו תיבה שאין לה חבר במקרא.
רש"י: סותה - לשון מין בגד הוא, ואין לו דמיון במקרא. (מי שאל אם מקרא כולל גם תנ"ך?..)
 

ירושלמי987

משתמש מקצוען
חידה יפה! ותודה רבה על המעקב עד עכשיו.


הכוונה שזו תיבה שאין לה חבר במקרא.
רש"י: סותה - לשון מין בגד הוא, ואין לו דמיון במקרא. (מי שאל אם מקרא כולל גם תנ"ך?..)
התכוונת לכתוב כולל גם רש"י
נכון?
ד"א בין לבין בעבודה אני מנסה ללמוד בעיון החידות שלך והפתרונות של המוכשרים כאן
יפריע שאני ישאל שאילות ?
תורה היא וללמוד אני צריך


באמת חידה יפה סוג חדש
@רבקהנ מחכים לעוד
 

נכון מאוד

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
ראשי כסך הנותן לאב לכסות עיניים
אות א
וּלְשָׂרָה אָמַר הִנֵּה נָתַתִּי אֶלֶף כֶּסֶף לְאָחִיךְ הִנֵּה הוּא לָךְ כְּסוּת עֵינַיִם לְכֹל אֲשֶׁר אִתָּךְ וְאֵת כֹּל וְנֹכָֽחַת:

כדי לברר מקחו של צדיק נזכרו בניו בסדר הראשון עשרה פעמים, ואביהם יבוא אחריו
האות ח
כי הנ"ל מובא אצל בני חת
אם תשלח מידו הרביעי לשמאלו תמצא העשירי, גם הוא בוא יבוא והנה אני
האות י
צריך להעביר האות ד' מהמילה 'ידו' לשמאלו ואז יוצא האות יוד.

יחד זה המילה אחי

בשני הראשונות ע"י השורש אנו קרובים מאוד, ובשני האחרונות בגיני נקרא חלתה של עולם בשמה
שני הראשונות זה המילה 'אח'. שני האחרונות זה 'חי', כי השם חוה ע"ש אם כל חי.
מוזכר אני במקרא למאות כמובן וכמושג, אך כאן אציע את עצמי רק ככינוי לתואר
המילה אחי נזכר רבות כמשמעות לאח ולקורב, אך בחידה זו נביא רק אלו שנקראו כך.
כשלעצמי באתי, הן במקרא אצל הצדיק והן בדרש אצל המציג שתמיד במצוד
אחי בן בנימין מובא בתורה.
אחי בנו של עשו, מובא במדרש.
והן בקבלה אצל בני בן המזל, והן בתלמוד מי שתנא דבי רבי חייא
בדברי הימים א פ"ה ט"ו:
וּבְנֵי גָד לְנֶגְדָּם יָשְׁבוּ בְּאֶרֶץ הַבָּשָׁן עַד סַלְכָה וכו' אֲחִי בֶּן עַבְדִּיאֵל בֶּן גּוּנִי רֹאשׁ לְבֵית אֲבוֹתָם. (בנ"ך יש עוד כמה בשם אחי)
האמורא רב אחי, שהוא שנה משניות בפני רבי חייא, וע"ז הוא מכונה תנא בדי רבי חייא.
כמשען תמצאוני כשהא לאחורי הונח לפלוני רב הכוח, עוד מקל לצדו ובא החוזה שקמו עיניו משיבו, עוד בסופו פתח והוא בן שלומי
תוסיף לאחי האות ה' יוצא אחיה. אחיה הפלני מגיבורי דוד.
תוסיף לאחיה האות ו', יוצא אחיהו. הוא הנביא השלוני שעליו כתוב שקמו עיניו משיבו
תוסיף לאחיהו האות ד' (פתח-דלת) יוצא אחיהוד. מובא בתורה וּלְמַטֵּה בְנֵֽי-אָשֵׁר נָשִׂיא אֲחִיהוּד בֶּן-שְׁלֹמִֽי.
מצאתי לי סמך וגם עזר כנגדי, שהם צאצאי מלקטי המסעות, וגם הביאני ללוד אבי המזכיר
אחיעזר ואחיסמך שהם משבט דן.
אחילוד. מובא בשמואל ב, פ"ח ט"ז 'וְיוֹאָב בֶּן צְרוּיָה עַל הַצָּבָא וִיהוֹשָׁפָט בֶּן אֲחִילוּד מַזְכִּיר'.
המטירו לידי לחם מן השמים, שהוא מהגדולים בניו של הכתב שנמחק
אחימן. מובא שאחימן ששי ותלמי היו בני עפרון החתי.
זה רם וזה קם אצלי קרובים, הראשון מבני הטורף, והשני אבי החוזה הנרצח
אחירם. לאחירם משפחת האחירמי, מבני בנימין (מסתבר שזה אותו בן בשם אחי)
אחיקם. גדליהו בן אחיקם
אתנשא למלך וגם עם טוב אני בלתי לבדי, שהם מגזע אחרון נוטלי בראש
הקדמתי לשחר מגיבורי החיל אחי בנימין, ומולי גם המהיר היורד מהאילן
ועוד נתפל לידי בלי הראש, תן פס מעל פי ותמצא את סב המלכים
אם רב הכוח בי נצמד, וגם להם באתי הוא הפותח שער לדופקים
חיברו לי אחד בלי ראש שאביו מצאצאי הקטן שהגלו, ובמגע איתי השש בקולו שהוא על הבית
ובסוף גם רע מצאוני, והוא ראש לזריזים שמקומו בממוספרים בסוף !!

השאר אני יכתוב בהמשך !!
 

ירושלמי987

משתמש מקצוען
וְלִבְנֵי בַרְזִלַּי הַגִּלְעָדִי תַּעֲשֶׂה חֶסֶד וְהָיוּ בְּאֹכְלֵי שֻׁלְחָנֶךָ

בעמקי חבלים הכניסו לבבות נארזים

חבלים נארזים ברזילי

ח סד

שלמה

של חן
@sl disign או @כל שם שתרצה
אפשר הסבר יותר טוב על הפתרון הזה?
א) איך יודעים להוציא ברזילי מחבלים נארזים, את זה אני מבין, רק תוהא איך יודעים איזה אותיות להוציא
ב) מה שלא הבנתי בכלל ואיש סופו נעלם, הוקף בעקבות קדושה והפתרון שלמה
 

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
ב) מה שלא הבנתי בכלל ואיש סופו נעלם, הוקף בעקבות קדושה והפתרון שלמה
סוף המילה נעלם = למ
בעקבות קדושה = שה
הוקף = אותיות שה מקיפות את אותיות למ
יוצא שלמה.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קו

א הַלְלוּיָהּ הוֹדוּ לַיי כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ב מִי יְמַלֵּל גְּבוּרוֹת יי יַשְׁמִיעַ כָּל תְּהִלָּתוֹ:ג אַשְׁרֵי שֹׁמְרֵי מִשְׁפָּט עֹשֵׂה צְדָקָה בְכָל עֵת:ד זָכְרֵנִי יי בִּרְצוֹן עַמֶּךָ פָּקְדֵנִי בִּישׁוּעָתֶךָ:ה לִרְאוֹת בְּטוֹבַת בְּחִירֶיךָ לִשְׂמֹחַ בְּשִׂמְחַת גּוֹיֶךָ לְהִתְהַלֵּל עִם נַחֲלָתֶךָ:ו חָטָאנוּ עִם אֲבוֹתֵינוּ הֶעֱוִינוּ הִרְשָׁעְנוּ:ז אֲבוֹתֵינוּ בְמִצְרַיִם לֹא הִשְׂכִּילוּ נִפְלְאוֹתֶיךָ לֹא זָכְרוּ אֶת רֹב חֲסָדֶיךָ וַיַּמְרוּ עַל יָם בְּיַם סוּף:ח וַיּוֹשִׁיעֵם לְמַעַן שְׁמוֹ לְהוֹדִיעַ אֶת גְּבוּרָתוֹ:ט וַיִּגְעַר בְּיַם סוּף וַיֶּחֱרָב וַיּוֹלִיכֵם בַּתְּהֹמוֹת כַּמִּדְבָּר:י וַיּוֹשִׁיעֵם מִיַּד שׂוֹנֵא וַיִּגְאָלֵם מִיַּד אוֹיֵב:יא וַיְכַסּוּ מַיִם צָרֵיהֶם אֶחָד מֵהֶם לֹא נוֹתָר:יב וַיַּאֲמִינוּ בִדְבָרָיו יָשִׁירוּ תְּהִלָּתוֹ:יג מִהֲרוּ שָׁכְחוּ מַעֲשָׂיו לֹא חִכּוּ לַעֲצָתוֹ:יד וַיִּתְאַוּוּ תַאֲוָה בַּמִּדְבָּר וַיְנַסּוּ אֵל בִּישִׁימוֹן:טו וַיִּתֵּן לָהֶם שֶׁאֱלָתָם וַיְשַׁלַּח רָזוֹן בְּנַפְשָׁם:טז וַיְקַנְאוּ לְמֹשֶׁה בַּמַּחֲנֶה לְאַהֲרֹן קְדוֹשׁ יי:יז תִּפְתַּח אֶרֶץ וַתִּבְלַע דָּתָן וַתְּכַס עַל עֲדַת אֲבִירָם:יח וַתִּבְעַר אֵשׁ בַּעֲדָתָם לֶהָבָה תְּלַהֵט רְשָׁעִים:יט יַעֲשׂוּ עֵגֶל בְּחֹרֵב וַיִּשְׁתַּחֲווּ לְמַסֵּכָה:כ וַיָּמִירוּ אֶת כְּבוֹדָם בְּתַבְנִית שׁוֹר אֹכֵל עֵשֶׂב:כא שָׁכְחוּ אֵל מוֹשִׁיעָם עֹשֶׂה גְדֹלוֹת בְּמִצְרָיִם:כב נִפְלָאוֹת בְּאֶרֶץ חָם נוֹרָאוֹת עַל יַם סוּף:כג וַיֹּאמֶר לְהַשְׁמִידָם לוּלֵי מֹשֶׁה בְחִירוֹ עָמַד בַּפֶּרֶץ לְפָנָיו לְהָשִׁיב חֲמָתוֹ מֵהַשְׁחִית:כד וַיִּמְאֲסוּ בְּאֶרֶץ חֶמְדָּה לֹא הֶאֱמִינוּ לִדְבָרוֹ:כה וַיֵּרָגְנוּ בְאָהֳלֵיהֶם לֹא שָׁמְעוּ בְּקוֹל יי:כו וַיִּשָּׂא יָדוֹ לָהֶם לְהַפִּיל אוֹתָם בַּמִּדְבָּר:כז וּלְהַפִּיל זַרְעָם בַּגּוֹיִם וּלְזָרוֹתָם בָּאֲרָצוֹת:כח וַיִּצָּמְדוּ לְבַעַל פְּעוֹר וַיֹּאכְלוּ זִבְחֵי מֵתִים:כט וַיַּכְעִיסוּ בְּמַעַלְלֵיהֶם וַתִּפְרָץ בָּם מַגֵּפָה:ל וַיַּעֲמֹד פִּינְחָס וַיְפַלֵּל וַתֵּעָצַר הַמַּגֵּפָה:לא וַתֵּחָשֶׁב לוֹ לִצְדָקָה לְדֹר וָדֹר עַד עוֹלָם:לב וַיַּקְצִיפוּ עַל מֵי מְרִיבָה וַיֵּרַע לְמֹשֶׁה בַּעֲבוּרָם:לג כִּי הִמְרוּ אֶת רוּחוֹ וַיְבַטֵּא בִּשְׂפָתָיו:לד לֹא הִשְׁמִידוּ אֶת הָעַמִּים אֲשֶׁר אָמַר יי לָהֶם:לה וַיִּתְעָרְבוּ בַגּוֹיִם וַיִּלְמְדוּ מַעֲשֵׂיהֶם:לו וַיַּעַבְדוּ אֶת עֲצַבֵּיהֶם וַיִּהְיוּ לָהֶם לְמוֹקֵשׁ:לז וַיִּזְבְּחוּ אֶת בְּנֵיהֶם וְאֶת בְּנוֹתֵיהֶם לַשֵּׁדִים:לח וַיִּשְׁפְּכוּ דָם נָקִי דַּם בְּנֵיהֶם וּבְנוֹתֵיהֶם אֲשֶׁר זִבְּחוּ לַעֲצַבֵּי כְנָעַן וַתֶּחֱנַף הָאָרֶץ בַּדָּמִים:לט וַיִּטְמְאוּ בְמַעֲשֵׂיהֶם וַיִּזְנוּ בְּמַעַלְלֵיהֶם:מ וַיִּחַר אַף יי בְּעַמּוֹ וַיְתָעֵב אֶת נַחֲלָתוֹ:מא וַיִּתְּנֵם בְּיַד גּוֹיִם וַיִּמְשְׁלוּ בָהֶם שֹׂנְאֵיהֶם:מב וַיִּלְחָצוּם אוֹיְבֵיהֶם וַיִּכָּנְעוּ תַּחַת יָדָם:מג פְּעָמִים רַבּוֹת יַצִּילֵם וְהֵמָּה יַמְרוּ בַעֲצָתָם וַיָּמֹכּוּ בַּעֲוֹנָם:מד וַיַּרְא בַּצַּר לָהֶם בְּשָׁמְעוֹ אֶת רִנָּתָם:מה וַיִּזְכֹּר לָהֶם בְּרִיתוֹ וַיִּנָּחֵם כְּרֹב (חסדו) חֲסָדָיו:מו וַיִּתֵּן אוֹתָם לְרַחֲמִים לִפְנֵי כָּל שׁוֹבֵיהֶם:מז הוֹשִׁיעֵנוּ יי אֱלֹהֵינוּ וְקַבְּצֵנוּ מִן הַגּוֹיִם לְהֹדוֹת לְשֵׁם קָדְשֶׁךָ לְהִשְׁתַּבֵּחַ בִּתְהִלָּתֶךָ:מח בָּרוּךְ יי אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל מִן הָעוֹלָם וְעַד הָעוֹלָם וְאָמַר כָּל הָעָם אָמֵן הַלְלוּיָהּ:
נקרא  7  פעמים

אתגר AI

חשבון הנפש • אתגר 17

לוח מודעות

למעלה