חידות לפרשת השבוע חידות לפרשת השבוע

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
לאחר שהאשכול העסיסי 'חידות תורניות' נזרע כלאים,
בשאלות וקושיות מגוונות של חידות מרובות סגנונות,
והחידות על פרשת השבוע בקשו להן מקום קבוע,
יבוא אשכול זה לחידות על פרשת השבוע בלבד,
מתוך עדיפות לשאלות מן המקרא בלבד.
החפץ ימלא את ידו, לשאול ולהשיב בעדו.

מקרא בסיסי:
מקרא - כולל כל התנ"ך.
תורה - חמשת חומשי תורה בלבד.
פרשת השבוע - מה שיקראו בשבת הבאה.
 

ירושלמי987

משתמש מקצוען
מאיזה שבט בא משיח בן דוד ?
על פניו זה שאלה פשוטה מאוד
אבל מכירים אנחנו כבר אותך.....
ועשיתי חיפוש ברשת
וזה מה שקבלתי

יחוסו​

למלך המשיח יחוס מכובד[51], הוא מזרע יהודה[52] ותמר[53], מנשה[54] ודן[55], הוא צאצא לנחשון בן עמינדב, לרות, אשת נינו, ולעמה מואב[56], דוד[57] ושלמה המלך וזרובבל בן שאלתיאל[58].
 

נכון מאוד

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
על פניו זה שאלה פשוטה מאוד
אבל מכירים אנחנו כבר אותך.....
ועשיתי חיפוש ברשת
וזה מה שקבלתי

יחוסו​

למלך המשיח יחוס מכובד[51], הוא מזרע יהודה[52] ותמר[53], מנשה[54] ודן[55], הוא צאצא לנחשון בן עמינדב, לרות, אשת נינו, ולעמה מואב[56], דוד[57] ושלמה המלך וזרובבל בן שאלתיאל[58].
לא עברתי בעיון, אבל נ"ל שחסר לפחות אחד!
 

ירושלמי987

משתמש מקצוען
פעם אחת בתורה הופעתי
בעת ראה עיניו למרחוק
מה שלא הבין בנו

הוספתי מקל בסופו
והגעתי בין עיזים ואילים

איש תם הוסיף תם
והאופן השני נסגר
בעת העדר הבנים

בכפלה באתי ועשר במקום ארבעים נכנס
מנחת קמיצה הקרבתי ,וחולם חלום הייתי
ובשניה הביא קמיצה בשתי אצבעותיו הימניות
 

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
משהו קל לקינוח

שלושה איברים יחד מהלכים
בראשונה כשלא נתקבלה מנחתו
ובשניה כשנמשל לחמור
ובא הכתוב השלישי בראיית החמור
רבץ
לַפֶּתַח חַטָּאת רֹבֵץ.
יִשָּׂשׂכָר חֲמֹר גָּרֶם רֹבֵץ בֵּין הַֽמִּשְׁפְּתָֽיִם.
כִּֽי תִרְאֶה חֲמוֹר שֹׂנַֽאֲךָ רֹבֵץ תַּחַת מַשָּׂאוֹ.
 

סבא ישראל

משתמש מקצוען
פעם אחת בתורה הופעתי
בעת ראה עיניו למרחוק
מה שלא הבין בנו

הוספתי מקל בסופו
והגעתי בין עיזים ואילים

איש תם הוסיף תם
והאופן השני נסגר
בעת העדר הבנים

בכפלה באתי ועשר במקום ארבעים נכנס
מנחת קמיצה הקרבתי ,וחולם חלום הייתי
ובשניה הביא קמיצה בשתי אצבעותיו הימניות
שכל את ידיו (יעקב )

שכלו הצאן אצל יעקב (מקל=וא"ו)

איש תם- יעקב הוסיף אותיות ת' מ' וַיֹּאמֶר אֲלֵהֶם יַעֲקֹב אֲבִיהֶם אֹתִי שִׁכַּלְתֶּם יוֹסֵף אֵינֶנּוּ וְשִׁמְעוֹן אֵינֶנּוּ וְאֶת בִּנְיָמִן תִּקָּחוּ
 
נערך לאחרונה ב:

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
א) איך יודעים להוציא ברזילי מחבלים נארזים, את זה אני מבין, רק תוהא איך יודעים איזה אותיות להוציא
יודעים שבעמקי המילה 'חבלים' ובתוככי 'נארזים' יש מילים שצריך להוציא.
אלו אותיות?
ובכן, לדעתי שהטוב ביותר הוא, שיהיו אלו האמצעיות בלבד, הן תתוארנה בשם 'קרב' ו'לב' ו'תוך'.
לפיכך, אם התיבה בת חמש אותיות, יהיו אלו שלשה. אם בת שש יהיו שתים.

כמובן שבשעת הדחק, כל שנותרות אותיות נוספות מכאן ומכאן, עדיין בשם 'תוך' תקראנה.
אבל, כמו שאתה מבין, זה מסבך קצת את הפותר.
על כן אמרו חכמים, לא ישתמש המחדד באופן הזה אלא אם כן ריוח והצלה עומד אל הפותר ממקום אחר בחידה.
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
שכל את ידיו (יעקב )
בכפלה באתי ועשר במקום ארבעים נכנס
מנחת קמיצה הקרבתי ,וחולם חלום הייתי
ובשניה הביא קמיצה בשתי אצבעותיו הימניות
שכל-תי
כַּאֲשֶׁר שָׁכֹלְתִּי שָׁכָלְתִּי:
קמץ וחולם, ואחריהם שני קמצים.
המשך כך!
 

ירושלמי987

משתמש מקצוען
שכל את ידיו (יעקב )

שכלו הצאן אצל יעקב (מקל=וא"ו)

איש תם- יעקב הוסיף אותיות ת' מ' וַיֹּאמֶר אֲלֵהֶם יַעֲקֹב אֲבִיהֶם אֹתִי שִׁכַּלְתֶּם יוֹסֵף אֵינֶנּוּ וְשִׁמְעוֹן אֵינֶנּוּ וְאֶת בִּנְיָמִן תִּקָּחוּ
שכל-תי
כַּאֲשֶׁר שָׁכֹלְתִּי שָׁכָלְתִּי:
קמץ וחולם, ואחריהם שני קמצים.
המשך כך!
אכן שניכם פתרו נכון
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
כיון שברצוני להעלות עוד חידה,
ומאידך, כמעט גדרתי לי שלא להרבות במלל חדש לפני שנסגר הקודם,
נתחייבתי להשלים את הפתרון של @sl disign ולפרש את קומץ המילים שנשארו. (הפירוט הוא לא לצורך הפותרת כי אינה זקוקה לו, אלא בשביל להסביר לכולם, בשביל ההמשך).
ועת עזבתי לימודי
ומאלופי שינה נדדתי
הכוונה שאת האות ל' עזבתי, והאות אל"ף שהיתה נחה וישנה (במילה 'לאמור') נדדה לה שנתה ונתעוררה.
ומה הרעיון מאחורי זה? שהאות שיוצאת במבטא הרי היא 'ערה' ו'נעה' על מרכבה. ואילו האות שאינה יוצאת במבטא, היא 'אות נחה'.
אז במעלה עליונה עליתי
תחת מצור, אופן הוספתי
הופעתי אצל פז אלי
הנה גזרתי וגם קם לי
מעלה עליונה היא 'מלעיל' כאמור לעיל.
ועד עתה היה 'אומר' מלרע, הטעם באות מ'. ומכאן ואילך הוא בא 'מלעיל', באות א'.
וכיצד הוא בא? תחת 'מצור' = צירי, 'אופן הוספתי', הוספנו גלגל תחת הצירי ומה קיבלנו? סגול!

והנה אז הופעתי אצל 'אליפז', כמו שכבר פתרו, אלא שהכוונה לאליפז התימני, שאמר (איוב כח):
וְתִגְזַר אוֹמֶר וְיָקָם לָךְ וְעַל דְּרָכֶיךָ נָגַהּ אוֹר.
ותודה לכלל הניקים המוכשרים והגאונים הפותרים נכונה, ובפרט ל- @sl disign ול @שרלוט - בלעדי הפתרונות לא היה לי כח להמשיך!
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
בחידה הזאת יש משהו קטן חדש, והוא מה שיש לכסף, והגדירו איוב בתחילת הכח.
השתדלתי לפרש אותו בקצרה בסוגריים. סמכתי על הגאונות של הפותרים.

מספר צלעות מהלכות
פי שלש במקרא ערוכות
ראשונה וגם שלישית
במצוות אב אשר השית
ואמצעית עם עצבים
וגם פסילים ונסכים
בא צדיק על משכבו
הסיר אופן מרכבתו
ומשענת איתנה
לקנה רצוץ נדמתה
הנה הוסר גלגלה
ועל ראשה נתעלה
אז באו הצלעות
די להן ההופעות
ראשונה עת נאנש
בן לאב כי נענש
ואחרית לאיש דורש
על המון רב מבקש

ואם מקל יושם
בתוך חצי חיצם
תמצאנה כל צלעות
במנין קול מופיעות
תמורת ממון מגיעות

ועת יבואו עליהן
חמשה בצדיהן
נכד עדו יטה ידו
ויביאם עם הספדו
ארבעה מהם חסרו
והובאו עם נערות
אכילת ימים חסרו
לבטל רוע גזירות
וכי ירד עליהם טל
כחש על ידם הוטל

ביקשו להם מוצא
במבוא בו התהלכו
מבלי לצאת חוצה
אחרי שרביט הילכו
(כי במוצא אשר להם
ניצב הבית לפניהם
ואחרי מקל מאומה
ופה סוגר בהשלמה)

והנה הנם פי ארבעה

שני בתים פתוחים
והחוזק אחריהם
באחד הרבו תפלה
בשני היו לחרפה
ושני בתים אחרים
בראשם היו נשבים
אז נרפו גם צדיקים
נצמדו אלי שקים
אז משענת נטלו
ואת תוכה מלאו
ולצרותם נאמר די
כי בכל לב שבו עד
 

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
מספר צלעות מהלכות
פי שלש במקרא ערוכות
ראשונה וגם שלישית
במצוות אב אשר השית
ואמצעית עם עצבים
וגם פסילים ונסכים
צום
וַיַּֽעֲשׂוּ בָנָיו לוֹ כֵּן כַּֽאֲשֶׁר צִוָּֽם.
הִשְׁמַעְתִּיךָ פֶּן תֹּאמַר עָצְבִּי עָשָׂם וּפִסְלִי וְנִסְכִּי צִוָּם.
כִּי הֵקִימוּ בְּנֵי יְהוֹנָדָב בֶּן רֵכָב אֶת מִצְוַת אֲבִיהֶם אֲשֶׁר צִוָּם.
בא צדיק על משכבו
הסיר אופן מרכבתו
ומשענת איתנה
לקנה רצוץ נדמתה
הנה הוסר גלגלה
ועל ראשה נתעלה
אז באו הצלעות
די להן ההופעות
ראשונה עת נאנש
בן לאב כי נענש
ואחרית לאיש דורש
על המון רב מבקש
הצדיק בלי ניקוד ומעל הו' יש חולם.
וַיֵּאָנַשׁ: וַיְבַקֵּשׁ דָּוִד אֶת הָאֱלֹהִים בְּעַד הַנָּעַר וַיָּצָם דָּוִד צוֹם. - המקור הראשון שמופיע.
וַיָּבֹאוּ וַיַּגִּידוּ לִיהוֹשָׁפָט לֵאמֹר בָּא עָלֶיךָ הָמוֹן רָב מֵעֵבֶר לַיָּם מֵאֲרָם וְהִנָּם בְּחַצְצוֹן תָּמָר הִיא עֵין גֶּדִי: וַיִּרָא וַיִּתֵּן יְהוֹשָׁפָט אֶת פָּנָיו לִדְרוֹשׁ לַד' וַיִּקְרָא צוֹם עַל כָּל יְהוּדָה - המקור האחרון שמופיע.

ואם מקל יושם
בתוך חצי חיצם
תמצאנה כל צלעות
במנין קול מופיעות
תמורת ממון מגיעות
צום
האות ו' בתוך אותיות צם שזה חצי המילה חיצם.
צום בגימטריא קול.
ועת יבואו עליהן
חמשה בצדיהן
נכד עדו יטה ידו
ויביאם עם הספדו
הצום
כִּי צַמְתֶּם וְסָפוֹד בַּחֲמִישִׁי וּבַשְּׁבִיעִי וְזֶה שִׁבְעִים שָׁנָה הֲצוֹם צַמְתֻּנִי אָנִי. זכריה נכד עדו.
ארבעה מהם חסרו
והובאו עם נערות
אכילת ימים חסרו
לבטל רוע גזירות
אצום - ה' פחות ארבע.
לֵךְ כְּנוֹס אֶת כָּל הַיְּהוּדִים הַנִּמְצְאִים בְּשׁוּשָׁן וְצוּמוּ עָלַי וְאַל תֹּאכְלוּ וְאַל תִּשְׁתּוּ שְׁלֹשֶׁת יָמִים לַיְלָה וָיוֹם גַּם אֲנִי וְנַעֲרֹתַי אָצוּם.
וכי ירד עליהם טל
כחש על ידם הוטל
מצום - א' ועוד ל"ט
בִּרְכַּי כָּשְׁלוּ מִצּוֹם וּבְשָׂרִי כָּחַשׁ מִשָּׁמֶן.

ביקשו להם מוצא
במבוא בו התהלכו
מבלי לצאת חוצה
אחרי שרביט הילכו
(כי במוצא אשר להם
ניצב הבית לפניהם
ואחרי מקל מאומה
ופה סוגר בהשלמה)
והנה הנם פי ארבעה
בצום
הסוגרים זה אותיות בומ"פ.
שני בתים פתוחים
והחוזק אחריהם
באחד הרבו תפלה
בשני היו לחרפה
ושני בתים אחרים
בראשם היו נשבים
אז נרפו גם צדיקים
נצמדו אלי שקים
אות ב' עם פתח והצ' דגושה (נראה לי הדגש לא מופיע פה אבל במקור הוא מופיע...)
וַאֲנִי בַּחֲלוֹתָם לְבוּשִׁי שָׂק עִנֵּיתִי בַצּוֹם נַפְשִׁי וּתְפִלָּתִי עַל חֵיקִי תָשׁוּב.
וָאֶבְכֶּה בַצּוֹם נַפְשִׁי וַתְּהִי לַחֲרָפוֹת לִי.
ב עם שווא ואות צ' בלי דגש.
בְּצוֹם וְשַׂק וָאֵפֶר.
בְּצוֹם וּבְשַׂקִּים וַאֲדָמָה עֲלֵיהֶם.
אז משענת נטלו
ואת תוכה מלאו
ולצרותם נאמר די
כי בכל לב שבו עד
ובצום ו מלאה בשורוק.
וְגַם עַתָּה נְאֻם יי שֻׁבוּ עָדַי בְּכָל לְבַבְכֶם וּבְצוֹם וּבְבְכִי וּבְמִסְפֵּד.
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
מושלם!!
לגבי שלשת המשפטים האלה, יש ענין קטן שרמוז בהם. מי יתנדב לפרש?
ומשענת איתנה
לקנה רצוץ נדמתה
אז באו הצלעות
די להן ההופעות
במנין קול מופיעות
תמורת ממון מגיעות
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
קצרצרים: כל שורה - מילה מן ההפטרה.

עמד עש ובתוכו מאום, ולא הקיפו.
עמד גם בן ולא קדמו, וראש לו בסופו.
ישבה מלה וחם קרבה.
נח לו מת על משכבו, ובניו עוטרים סביבו.
גוף נע במרכזו, ובלו שלמותיו.
צמח לו בר, ואחריו - מרגליות בלא תמר.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קו

א הַלְלוּיָהּ הוֹדוּ לַיי כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ב מִי יְמַלֵּל גְּבוּרוֹת יי יַשְׁמִיעַ כָּל תְּהִלָּתוֹ:ג אַשְׁרֵי שֹׁמְרֵי מִשְׁפָּט עֹשֵׂה צְדָקָה בְכָל עֵת:ד זָכְרֵנִי יי בִּרְצוֹן עַמֶּךָ פָּקְדֵנִי בִּישׁוּעָתֶךָ:ה לִרְאוֹת בְּטוֹבַת בְּחִירֶיךָ לִשְׂמֹחַ בְּשִׂמְחַת גּוֹיֶךָ לְהִתְהַלֵּל עִם נַחֲלָתֶךָ:ו חָטָאנוּ עִם אֲבוֹתֵינוּ הֶעֱוִינוּ הִרְשָׁעְנוּ:ז אֲבוֹתֵינוּ בְמִצְרַיִם לֹא הִשְׂכִּילוּ נִפְלְאוֹתֶיךָ לֹא זָכְרוּ אֶת רֹב חֲסָדֶיךָ וַיַּמְרוּ עַל יָם בְּיַם סוּף:ח וַיּוֹשִׁיעֵם לְמַעַן שְׁמוֹ לְהוֹדִיעַ אֶת גְּבוּרָתוֹ:ט וַיִּגְעַר בְּיַם סוּף וַיֶּחֱרָב וַיּוֹלִיכֵם בַּתְּהֹמוֹת כַּמִּדְבָּר:י וַיּוֹשִׁיעֵם מִיַּד שׂוֹנֵא וַיִּגְאָלֵם מִיַּד אוֹיֵב:יא וַיְכַסּוּ מַיִם צָרֵיהֶם אֶחָד מֵהֶם לֹא נוֹתָר:יב וַיַּאֲמִינוּ בִדְבָרָיו יָשִׁירוּ תְּהִלָּתוֹ:יג מִהֲרוּ שָׁכְחוּ מַעֲשָׂיו לֹא חִכּוּ לַעֲצָתוֹ:יד וַיִּתְאַוּוּ תַאֲוָה בַּמִּדְבָּר וַיְנַסּוּ אֵל בִּישִׁימוֹן:טו וַיִּתֵּן לָהֶם שֶׁאֱלָתָם וַיְשַׁלַּח רָזוֹן בְּנַפְשָׁם:טז וַיְקַנְאוּ לְמֹשֶׁה בַּמַּחֲנֶה לְאַהֲרֹן קְדוֹשׁ יי:יז תִּפְתַּח אֶרֶץ וַתִּבְלַע דָּתָן וַתְּכַס עַל עֲדַת אֲבִירָם:יח וַתִּבְעַר אֵשׁ בַּעֲדָתָם לֶהָבָה תְּלַהֵט רְשָׁעִים:יט יַעֲשׂוּ עֵגֶל בְּחֹרֵב וַיִּשְׁתַּחֲווּ לְמַסֵּכָה:כ וַיָּמִירוּ אֶת כְּבוֹדָם בְּתַבְנִית שׁוֹר אֹכֵל עֵשֶׂב:כא שָׁכְחוּ אֵל מוֹשִׁיעָם עֹשֶׂה גְדֹלוֹת בְּמִצְרָיִם:כב נִפְלָאוֹת בְּאֶרֶץ חָם נוֹרָאוֹת עַל יַם סוּף:כג וַיֹּאמֶר לְהַשְׁמִידָם לוּלֵי מֹשֶׁה בְחִירוֹ עָמַד בַּפֶּרֶץ לְפָנָיו לְהָשִׁיב חֲמָתוֹ מֵהַשְׁחִית:כד וַיִּמְאֲסוּ בְּאֶרֶץ חֶמְדָּה לֹא הֶאֱמִינוּ לִדְבָרוֹ:כה וַיֵּרָגְנוּ בְאָהֳלֵיהֶם לֹא שָׁמְעוּ בְּקוֹל יי:כו וַיִּשָּׂא יָדוֹ לָהֶם לְהַפִּיל אוֹתָם בַּמִּדְבָּר:כז וּלְהַפִּיל זַרְעָם בַּגּוֹיִם וּלְזָרוֹתָם בָּאֲרָצוֹת:כח וַיִּצָּמְדוּ לְבַעַל פְּעוֹר וַיֹּאכְלוּ זִבְחֵי מֵתִים:כט וַיַּכְעִיסוּ בְּמַעַלְלֵיהֶם וַתִּפְרָץ בָּם מַגֵּפָה:ל וַיַּעֲמֹד פִּינְחָס וַיְפַלֵּל וַתֵּעָצַר הַמַּגֵּפָה:לא וַתֵּחָשֶׁב לוֹ לִצְדָקָה לְדֹר וָדֹר עַד עוֹלָם:לב וַיַּקְצִיפוּ עַל מֵי מְרִיבָה וַיֵּרַע לְמֹשֶׁה בַּעֲבוּרָם:לג כִּי הִמְרוּ אֶת רוּחוֹ וַיְבַטֵּא בִּשְׂפָתָיו:לד לֹא הִשְׁמִידוּ אֶת הָעַמִּים אֲשֶׁר אָמַר יי לָהֶם:לה וַיִּתְעָרְבוּ בַגּוֹיִם וַיִּלְמְדוּ מַעֲשֵׂיהֶם:לו וַיַּעַבְדוּ אֶת עֲצַבֵּיהֶם וַיִּהְיוּ לָהֶם לְמוֹקֵשׁ:לז וַיִּזְבְּחוּ אֶת בְּנֵיהֶם וְאֶת בְּנוֹתֵיהֶם לַשֵּׁדִים:לח וַיִּשְׁפְּכוּ דָם נָקִי דַּם בְּנֵיהֶם וּבְנוֹתֵיהֶם אֲשֶׁר זִבְּחוּ לַעֲצַבֵּי כְנָעַן וַתֶּחֱנַף הָאָרֶץ בַּדָּמִים:לט וַיִּטְמְאוּ בְמַעֲשֵׂיהֶם וַיִּזְנוּ בְּמַעַלְלֵיהֶם:מ וַיִּחַר אַף יי בְּעַמּוֹ וַיְתָעֵב אֶת נַחֲלָתוֹ:מא וַיִּתְּנֵם בְּיַד גּוֹיִם וַיִּמְשְׁלוּ בָהֶם שֹׂנְאֵיהֶם:מב וַיִּלְחָצוּם אוֹיְבֵיהֶם וַיִּכָּנְעוּ תַּחַת יָדָם:מג פְּעָמִים רַבּוֹת יַצִּילֵם וְהֵמָּה יַמְרוּ בַעֲצָתָם וַיָּמֹכּוּ בַּעֲוֹנָם:מד וַיַּרְא בַּצַּר לָהֶם בְּשָׁמְעוֹ אֶת רִנָּתָם:מה וַיִּזְכֹּר לָהֶם בְּרִיתוֹ וַיִּנָּחֵם כְּרֹב (חסדו) חֲסָדָיו:מו וַיִּתֵּן אוֹתָם לְרַחֲמִים לִפְנֵי כָּל שׁוֹבֵיהֶם:מז הוֹשִׁיעֵנוּ יי אֱלֹהֵינוּ וְקַבְּצֵנוּ מִן הַגּוֹיִם לְהֹדוֹת לְשֵׁם קָדְשֶׁךָ לְהִשְׁתַּבֵּחַ בִּתְהִלָּתֶךָ:מח בָּרוּךְ יי אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל מִן הָעוֹלָם וְעַד הָעוֹלָם וְאָמַר כָּל הָעָם אָמֵן הַלְלוּיָהּ:
נקרא  7  פעמים

אתגר AI

חשבון הנפש • אתגר 17

לוח מודעות

למעלה