חידות לפרשת השבוע חידות לפרשת השבוע

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
לאחר שהאשכול העסיסי 'חידות תורניות' נזרע כלאים,
בשאלות וקושיות מגוונות של חידות מרובות סגנונות,
והחידות על פרשת השבוע בקשו להן מקום קבוע,
יבוא אשכול זה לחידות על פרשת השבוע בלבד,
מתוך עדיפות לשאלות מן המקרא בלבד.
החפץ ימלא את ידו, לשאול ולהשיב בעדו.

מקרא בסיסי:
מקרא - כולל כל התנ"ך.
תורה - חמשת חומשי תורה בלבד.
פרשת השבוע - מה שיקראו בשבת הבאה.
 

שרלוט

משתמש סופר מקצוען
חבורת כהנים
בשלשה חונים
ראו הם אביונים
שהיו על הפנים
לֹא תַטֶּה מִשְׁפַּט אֶבְיֹנְךָ
לֹא-תַטֶּה מִשְׁפָּט לֹא תַכִּיר פָּנִים
וגם יתום אשר חנה
לפני האלמנה
לֹא תַטֶּה מִשְׁפַּט גֵּר יָתוֹם ... אַלְמָנָה
כבד עליהם הראש
בין אזנים ובין הלב
ת' דגושה
אָזְנֶךָ תַּטֶּה לִבְּךָ
חריקה תחת הראש
והעין אחרי הלב
חיריק תחת האות הראשונה
אִם תִּטֶּה אַשֻּׁרִי מִנִי הַדָּרֶךְ וְאַחַר עֵינַי הָלַךְ לִבִּי
פרסו שטיח תחת ראש
שכם ממנו מורידים
בעשרה אותם תדרוש
פתח באות הראשונה, ת' פחות שכם =האות מ'
מַטֶּה * 10
מה זה שמו אחד
בין אחדים ונחלות
וגר הניף בלא פחד
מַה-זֶּה בְיָדֶךָ וַיֹּאמֶר מַטֶּה
מַטֶּה
מַטֶּה לְבֵית אָב מֵאֵת....-שְׁמו
מַטֶּה אֶחָד
מַטֶּה לְנָשִׂיא אֶחָד מַטֶּה
נַחֲלָתָן עַל נַחֲלַת הַמַּטֶּה אֲשֶׁר תִּהְיֶינָה לָהֶם וּמִנַּחֲלַת ...נחלתן
נַחֲלָה לִבְנֵי יִשְׂרָאֵל מִמַּטֶּה אֶל-מַטֶּה כִּי אִישׁ בְּנַחֲלַת מַטֵּה
מַטֶּה מִשְׁפַּט גֵּר
כְּהָנִ֥יף שֵׁ֙בֶט֙ וְאֶת־מְרִימָ֔יו כְּהָרִ֥ים מַטֶּ֖ה
תושיה החלה להתגלות
וְתוּשִׁיָּ֖ה יִרְאֶ֣ה שְׁמֶ֑ךָ שִׁמְע֥וּ מַטֶּ֖ה
סרה שליש הסגולה
כי לא מושבם נגלה
במקום סגול- צירה
מַטֵּה
כי לא פעמים (61)
על החמור הם רכבו
בראשית ההופעה
חי שמות פי אלף נקבו
בסיום כל התלאה
וַיַּרְכִּבֵם֙ עַֽל־הַחֲמֹ֔ר וַיָּ֖שָׁב אַ֣רְצָה מִצְרָ֑יִם וַיִּקַּ֥ח מֹשֶׁ֛ה אֶת־מַטֵּ֥ה
מַטֵּ֣ה מְנַשֶּׁ֔ה שְׁמוֹנָ֥ה עָשָׂ֖ר אָ֑לֶף אֲשֶׁ֤ר נִקְּבוּ֙ בְּשֵׁמ֔וֹת.
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
והילדים אשר בחופש נהוגים, שמחתם פתע מפיגים, מתמלאים הרהורים נוגים, על שובם ללמוד עד החגים, אחר שהתרגלו להיות מפליגים, על חירותם הם דואגים, חלומותיהם מתפוגגים, אך הוריהם מתמוגגים, כי סוף סוף הם משיגים, קצת שקט לשמוע ההגיגים, שעד עתה לא היו מושגים, מקול מצהלות הדגיגים, המבקשים טיולים משודרגים, להרבות תענוגים, שמן הבטחון היו חורגים, והוצרכו לעשות להם סייגים, שנדמו לילדיהם כמקטרגים, וחוקי הבית היו נמוגים.. ועתה ההורים חוגגים, אל היום הזה היו עורגים, לראות ילדיהם משגשגים, בדרך המלך מוצגים, ואחור לא נסוגים, וראשי ההורים כבר לא חגים, דאגה ופחד שוב לא נארגים, בלב שני המנהיגים, רק שלווה ובטחון נמזגים, כי באה השגרה בתענוגים.
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
בין עטיפות ספרים לא נגמרים..
אז לא להתלונן על כל מיני דברים..

חבורת שוטרים מתהלכת
בארבעה היתה נערכת
צרה באה נגד פיהם
אחרית בהבל וראש נשטח
תשלום טוב אחריהם
לצדיקים היה מובטח
אלף וארבע נפלו
והמירו אופנים
בארבע הם נכפלו
בשלשה ספרים חונים
בלב חם הם נמכרים
בלי דעת נראו בהרים
תנועת הדלת אז קטנה
אלף ואחד בסביבה
שבה דלת למקומה
תחת ראש רקיע הובא
והחיים - נרמסים
עשרה כפלו האופנים
וארבעה לסגולה פונים
והשטף לפניהם עבר
והחושך אליהם חבר
 

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
חבורת שוטרים מתהלכת
בארבעה היתה נערכת
תרדף
צֶדֶק צֶדֶק תִּרְדֹּף לְמַעַן תִּֽחְיֶה וְיָֽרַשְׁתָּ אֶת הָאָרֶץ אֲשֶׁר ד' אֱלֹקיךָ נֹתֵן לָֽךְ.
הֶעָלֶה נִדָּף תַּעֲרוֹץ וְאֶת קַשׁ יָבֵשׁ תִּרְדֹּף.
הָהְפַּךְ עָלַי בַּלָּהוֹת תִּרְדֹּף כָּרוּחַ נְדִבָתִי וּכְעָב עָבְרָה יְשֻׁעָתִי.
תִּרְדֹּף בְּאַף וְתַשְׁמִידֵם מִתַּחַת שְׁמֵי.
צרה באה נגד פיהם
אחרית בהבל וראש נשטח
תשלום טוב אחריהם
לצדיקים היה מובטח
תרדף - ת' שווא, ר' פתח, ד' צירה
חַטָּאִים תְּרַדֵּף רָעָה וְאֶת צַדִּיקִים יְשַׁלֶּם טוֹב.
אלף וארבע נפלו
והמירו אופנים
בארבע הם נכפלו
בשלשה ספרים חונים
בלב חם הם נמכרים
בלי דעת נראו בהרים
ירדף - ת' פחות מנין אלף וארבע שווה י'. מופיע בספרים: דברים יהושע שמואל
פֶּן יִרְדֹּף גֹּאֵל הַדָּם אַֽחֲרֵי הָֽרֹצֵחַ כִּי יֵחַם לְבָבוֹ.
אֵיכָה יִרְדֹּף אֶחָד אֶלֶף וּשְׁנַיִם יָנִיסוּ רְבָבָה אִם לֹא כִּֽי צוּרָם מְכָרָם וַֽד' הִסְגִּירָֽם.
וְכִי יִרְדֹּף גֹּאֵל הַדָּם אַחֲרָיו וְלֹא יַסְגִּרוּ אֶת הָרֹצֵחַ בְּיָדוֹ כִּי בִבְלִי דַעַת הִכָּה אֶת רֵעֵהוּ וְלֹא שֹׂנֵא הוּא לוֹ מִתְּמוֹל שִׁלְשׁוֹם.
כִּי יָצָא מֶלֶךְ יִשְׂרָאֵל לְבַקֵּשׁ אֶת פַּרְעֹשׁ אֶחָד כַּאֲשֶׁר יִרְדֹּף הַקֹּרֵא בֶּהָרִים.
תנועת הדלת אז קטנה
אלף ואחד בסביבה
ד' קמץ קטן
אִישׁ אֶחָד מִכֶּם יִרְדָּף אָלֶף.
שבה דלת למקומה
תחת ראש רקיע הובא
והחיים - נרמסים
ר' פתח, ד' חולם
יִרַדֹּף אוֹיֵב נַפְשִׁי וְיַשֵּׂג וְיִרְמֹס לָאָרֶץ חַיָּי וּכְבוֹדִי לֶעָפָר יַשְׁכֵּן סֶלָה.
עשרה כפלו האופנים
וארבעה לסגולה פונים
והשטף לפניהם עבר
והחושך אליהם חבר
י' שווא, ד' סגול
וּבְשֶׁטֶף עֹבֵר כָּלָה יַעֲשֶׂה מְקוֹמָהּ וְאֹיְבָיו יְרַדֶּף חֹשֶׁךְ.
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
ארבעה נסיכים
היו נערכים
במקומות שבעה
כפלו ההופעה
סר המום מהם
שלשה המירו אופניהם
והמים נוזלים
על כסא שישב
ואויל מארץ הבבלים
מבית הכלא איש הושב
הלכה אחרית מהנסיכים
באופנים חדשים מתהלכים
ואלה המלכים
מולם היו נערכים
קמצן התקטן לפתע
והשובה הפסיק לנוע
תמורת שריקה בא הנזר
והמלך משתחרר
אופן מתחת ראש פסע
ללב הכף הוא נסע
ומים רבים עד עולם
ולא ישוב הממציא
המשיח ניצב מולם
אחר מגדל נעלם, בעשרה הוציא
שרקו עשרים וחלש לבם
תקום אחרי סביבם
אחר מערב שמרו טינא
והיא תקום ליקר וגם תשנא
הסירו מום בכמה מהלכים
בפאותיהם היו נשלחים
באחד הבורות חבורה מציצה
דרשו את הספר הנמצא
 

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
ארבעה נסיכים
היו נערכים
במקומות שבעה
כפלו ההופעה
ממלכתו
וְהָיָה כְשִׁבְתּוֹ עַל כִּסֵּא מַמְלַכְתּוֹ וְכָתַב לוֹ אֶת מִשְׁנֵה הַתּוֹרָה הַזֹּאת עַל סֵפֶר מִלִּפְנֵי הַכֹּֽהֲנִים הַֽלְוִיִּֽם.
סר המום מהם
שלשה המירו אופניהם
והמים נוזלים
על כסא שישב
ואויל מארץ הבבלים
מבית הכלא איש הושב
מלכתו - מ' ירדה
יִֽזַּל מַיִם מִדָּלְיָו וְזַרְעוֹ בְּמַיִם רַבִּים וְיָרֹם מֵֽאֲגַג מַלְכּוֹ וְתִנַּשֵּׂא מַלְכֻתֽוֹ.
וּשְׁלֹמֹה יָשַׁב עַל כִּסֵּא דָּוִד אָבִיו וַתִּכֹּן מַלְכֻתוֹ מְאֹד.
נָשָׂא אֱוִיל מְרֹדַךְ מֶלֶךְ בָּבֶל בִּשְׁנַת מַלְכֻתוֹ אֶת רֹאשׁ יְהוֹיָכִין מֶלֶךְ יְהוּדָה וַיֹּצֵא אוֹתוֹ מִבֵּית (הכליא) הַכְּלוּא.
הלכה אחרית מהנסיכים
באופנים חדשים מתהלכים
ואלה המלכים
מולם היו נערכים
מלכו - ת' ירדה
וְאֵלֶּה הַמְּלָכִים אֲשֶׁר מָֽלְכוּ בְּאֶרֶץ אֱדוֹם לִפְנֵי מְלָךְ מֶלֶךְ לִבְנֵי יִשְׂרָאֵֽל.
וְאֵלֶּה הַמְּלָכִים אֲשֶׁר מָלְכוּ בְּאֶרֶץ אֱדוֹם לִפְנֵי מְלָךְ מֶלֶךְ לִבְנֵי יִשְׂרָאֵל בֶּלַע בֶּן בְּעוֹר וְשֵׁם עִירוֹ דִּנְהָבָה.
קמצן התקטן לפתע
והשובה הפסיק לנוע
תמורת שריקה בא הנזר
והמלך משתחרר
מלכו - מ' קמץ קטן, ל' שווא נח, כ' חולם
נָשָׂא אֱוִיל מְרֹדַךְ מֶלֶךְ בָּבֶל בִּשְׁנַת מָלְכוֹ אֶת רֹאשׁ יְהוֹיָכִין מֶלֶךְ יְהוּדָה מִבֵּית כֶּלֶא.
אופן מתחת ראש פסע
ללב הכף הוא נסע
ומים רבים עד עולם
ולא ישוב הממציא
המשיח ניצב מולם
אחר מגדל נעלם, בעשרה הוציא
מלכו
יִֽזַּל מַיִם מִדָּלְיָו וְזַרְעוֹ בְּמַיִם רַבִּים וְיָרֹם מֵֽאֲגַג מַלְכּוֹ וְתִנַּשֵּׂא מַלְכֻתֽוֹ.
(מגדיל) מִגְדּוֹל יְשׁוּעוֹת מַלְכּוֹ וְעֹשֶׂה חֶסֶד לִמְשִׁיחוֹ לְדָוִד וּלְזַרְעוֹ עַד עוֹלָם.
לֹא יָשׁוּב אֶל אֶרֶץ מִצְרַיִם וְאַשּׁוּר הוּא מַלְכּוֹ כִּי מֵאֲנוּ לָשׁוּב.
וְהִנֵּה אָנֹכִי מַמְצִיא אֶת הָאָדָם אִישׁ בְּיַד רֵעֵהוּ וּבְיַד מַלְכּוֹ וְכִתְּתוּ אֶת הָאָרֶץ וְלֹא אַצִּיל מִיָּדָם.
(מגדל) מַגְדִּיל יְשׁוּעוֹת מַלְכּוֹ וְעֹשֶׂה חֶסֶד לִמְשִׁיחוֹ לְדָוִד וּלְזַרְעוֹ עַד עוֹלָם.
שרקו עשרים וחלש לבם
תקום אחרי סביבם
אחר מערב שמרו טינא
והיא תקום ליקר וגם תשנא
מלכו - כ' שורוק ובלי דגש
וּבָתְרָךְ תְּקוּם מַלְכוּ אָחֳרִי אֲרַעא.
וּמִנְּהֵין פַּרְזֶל מַלְכוּ פְלִיגָה תֶּהֱוֵה וּמִן נִצְבְּתָא דִי פַרְזְלָא לֶהֱוֵא בַהּ כָּל קֳבֵל דִּי חֲזַיְתָה פַּרְזְלָא מְעָרַב בַּחֲסַף טִינָא.
וּבְיוֹמֵיהוֹן דִּי מַלְכַיָּא אִנּוּן יְקִים אֱלָהּ שְׁמַיָּא מַלְכוּ דִּי לְעָלְמִין לָא תִתְחַבַּל וּמַלְכוּתָה לְעַם אָחֳרָן לָא תִשְׁתְּבִק תַּדִּק וְתָסֵיף כָּל אִלֵּין מַלְכְוָתָא וְהִיא תְּקוּם לְעָלְמַיָּא.
לְבֵית מַלְכוּ בִּתְקַף חִסְנִי וְלִיקָר הַדְרִי.
כֵּן אֲמַר חֵיוְתָא רְבִיעָיְתָא מַלְכוּ (רביעיא) רְבִיעָאָה תֶּהֱוֵא בְאַרְעָא דִּי תִשְׁנֵא מִן כָּל מַלְכְוָתָא.
הסירו מום בכמה מהלכים
בפאותיהם היו נשלחים
באחד הבורות חבורה מציצה
דרשו את הספר הנמצא
לכו - מ' ירדה מופיע 65 פעמים
וְעַתָּה לְכוּ וְנַֽהַרְגֵהוּ וְנַשְׁלִכֵהוּ בְּאַחַד הַבֹּרוֹת וְאָמַרְנוּ חַיָּה רָעָה אֲכָלָתְהוּ וְנִרְאֶה מַה יִּֽהְיוּ חֲלֹֽמֹתָֽיו.
לְכוּ דִרְשׁוּ אֶת ד' בַּעֲדִי וּבְעַד הַנִּשְׁאָר בְּיִשְׂרָאֵל וּבִיהוּדָה עַל דִּבְרֵי הַסֵּפֶר אֲשֶׁר נִמְצָא.
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
צעירים נמרצים
היו מציצים
בשני מקומות
פורצים ואצים
גלגל באופניהם נוסף
והנה אריה ניצב
ובמקום אחר נחשף
תר פינה חוצב
ראשם לפתע נתחזק
כי מטה עליו נזרק
אופן חדש הושלך לחוץ
והרוח לא קמה בשמים
עברנו בפנים ובחוץ
עברם היה למים
יד הונפה על הראשים
על רקיע נשטחים
לפני סמיכה גלגל הובא
והיראה נעזבה
התחלפו שני אופנים
וגם הלב נתרפה
ובתשעה היו חונים
בקצה תענך רבתי נצפה
תחת קמצן שני גלגלים
זה על זה מתגלגלים
והנה שלשה עבדים
עד היום הזה עומדים
 

שרלוט

משתמש סופר מקצוען
צעירים נמרצים
היו מציצים
בשני מקומות
פורצים ואצים
וְלֹא יִמַּס אֶת-לְבַב אֶחָיו כִּלְבָבוֹ
וּלְבַב מִצְרַיִם יִמַּס בְּקִרְבּוֹ
גלגל באופניהם נוסף
והנה אריה ניצב
ובמקום אחר נחשף
תר פינה חוצב
מ' בקמץ נוסף לו גלגל
הָאַרְיֵה הִמֵּס יִמָּס
תִּרְפֶּינָה וְכָל-לְבַב אֱנוֹשׁ יִמָּס
ראשם לפתע נתחזק
כי מטה עליו נזרק
אופן חדש הושלך לחוץ
והרוח לא קמה בשמים
עברנו בפנים ובחוץ
עברם היה למים
י' בדגש כי ו' החיבור הצטרף אליו
מ' בפתח
וַנִּשְׁמַע וַיִּמַּס לְבָבֵנוּ וְלֹא-קָמָה עוֹד רוּחַ...בַּשָּׁמַיִם
בְּעֵבֶר הַיַּרְדֵּן יָמָּה וְכָל-מַלְכֵי הַכְּנַעֲנִי....עָבְרָם וַיִּמַּס לְבָבָם
וַיִּמַּס לְבַב-הָעָם וַיְהִי לְמָיִם
יד הונפה על הראשים
על רקיע נשטחים
לפני סמיכה גלגל הובא
והיראה נעזבה
וי + יד = האות ל'
לַמָּס מֵרֵעֵהוּ חָסֶד וְיִרְאַת ...יַעֲזוֹב
התחלפו שני אופנים
וגם הלב נתרפה
ובתשעה היו חונים
בקצה תענך רבתי נצפה
הניקוד התחלף, ללא דגש
תַּעַנְךָ וּפָתְחָה לָךְ וְהָיָה כָּל-הָעָם הַנִּמְצָא-בָהּ יִהְיוּ לְךָ לָמַס
רַבָּתִי עָם הָיְתָה כְּאַלְמָנָה רַבָּתִי בַגּוֹיִם שָׂרָתִי בַּמְּדִינוֹת הָיְתָה לָמַס
תחת קמצן שני גלגלים
זה על זה מתגלגלים
והנה שלשה עבדים
עד היום הזה עומדים
במקום קמץ שני גלגלים - שווא
לְמַס-עֹבֵד * 3
לְמַס-עֹבֵד עַד הַיּוֹם הַזֶּה *2
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
נדמה לי כי זו האחרונה להפעם, אז רציתי שיהיה טעם טוב של שעשוע..
אמנם לא הרי השעשועים כהרי החמדמדים, אבל גם זה טוב ונעים..

חבורת משועשעים
בחמשה מתרועעים
חזק לב ראש הרעים
בחוזק ואומץ מופיעים
ששה לפני אחרית נעים
קמצן בין הפתחים הפעים
והצעיפים נגדם מגיעים
ארבעה גלגלים תמורת רקיעים
ולב נחלש מאחרית הרעים
דברי ריבות לפניהם שומעים
הורידו את הנודעים
בראשיתם היו מופתעים
אחר כל הצאן נקלעים
בסופם היו משוקעים
ברגל שמאל הם נטועים
גלגל אחד הם מסיעים
והאבנים לא מהוקצעים
אופן ראשית בלב רעהו הרעים
ובשאלתי אל רעים פוגעים
הוי על כל רעים בוקעים
בין בניו הם נקלעים
רגשי לב תיכון, תחת רקיע נטמעים
וגבולות האומות מוקעים
ששה על קמצן היו תקועים
כאשר ראיתי נרצעים​
 

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
חבורת משועשעים
בחמשה מתרועעים
תסור
לֹא תָסוּר מִן הַדָּבָר אֲשֶׁר יַגִּידוּ לְךָ יָמִין וּשְׂמֹֽאל.
חזק לב ראש הרעים
בחוזק ואומץ מופיעים
תסור - דגש בת'
רַק חֲזַק וֶאֱמַץ מְאֹד לִשְׁמֹר לַעֲשׂוֹת כְּכָל הַתּוֹרָה אֲשֶׁר צִוְּךָ מֹשֶׁה עַבְדִּי אַל תָּסוּר מִמֶּנּוּ יָמִין וּשְׂמֹאול לְמַעַן תַּשְׂכִּיל בְּכֹל אֲשֶׁר תֵּלֵךְ.
ששה לפני אחרית נעים
קמצן בין הפתחים הפעים
והצעיפים נגדם מגיעים
ותסר - ו' עברה לפני ת', קמץ בין שני פתח
וַתָּסַר בִּגְדֵי אַלְמְנוּתָהּ מֵֽעָלֶיהָ וַתְּכַס בַּצָּעִיף וַתִּתְעַלָּף.
וַתָּקָם וַתֵּלֶךְ וַתָּסַר צְעִיפָהּ מֵֽעָלֶיהָ וַתִּלְבַּשׁ בִּגְדֵי אַלְמְנוּתָֽהּ.
ארבעה גלגלים תמורת רקיעים
ולב נחלש מאחרית הרעים
דברי ריבות לפניהם שומעים
ותסר - ו' שווא, ס' צירה, ת' בלי דגש
רִיבוּ בְאִמְּכֶם רִיבוּ... וְתָסֵר.
הורידו את הנודעים
בראשיתם היו מופתעים
אחר כל הצאן נקלעים
בסופם היו משוקעים
ברגל שמאל הם נטועים
הסר - ות פחות אותיות את שווה ה'
אֶֽעֱבֹר בְּכָל צֹֽאנְךָ הַיּוֹם הָסֵר מִשָּׁם כָּל שֶׂה נָקֹד וְטָלוּא. בראשית
אַל תֵּט יָמִין וּשְׂמֹאול הָסֵר רַגְלְךָ מֵרָע.
גלגל אחד הם מסיעים
והאבנים לא מהוקצעים
הסר - ס' חיריק
לָכֵן בְּזֹאת יְכֻפַּר עֲוֹן יַעֲקֹב וְזֶה כָּל פְּרִי הָסִר חַטָּאתוֹ בְּשׂוּמוֹ כָּל אַבְנֵי מִזְבֵּחַ כְּאַבְנֵי גִר מְנֻפָּצוֹת לֹא יָקֻמוּ אֲשֵׁרִים וְחַמָּנִים.
אופן ראשית בלב רעהו הרעים
ובשאלתי אל רעים פוגעים
אסר - איך זה נהיה א' לא הבנתי.
וּבְנֵי יְכָנְיָה אַסִּר שְׁאַלְתִּיאֵל בְּנוֹ.
הוי על כל רעים בוקעים
בין בניו הם נקלעים
ואסיר - אותיות וי נוספות
אֶלְקָנָה בְנוֹ וְאֶבְיָסָף בְּנוֹ וְאַסִּיר בְּנוֹ.
רגשי לב תיכון, תחת רקיע נטמעים
וגבולות האומות מוקעים
ס' בלי דגש, א' קמץ
כִּי אָמַר בְּכֹחַ יָדִי עָשִׂיתִי וּבְחָכְמָתִי כִּי נְבֻנוֹתִי וְאָסִיר גְּבוּלֹת עַמִּים (ועתידתיהם) וַעֲתוּדוֹתֵיהֶם שׁוֹשֵׂתִי וְאוֹרִיד כַּאבִּיר יוֹשְׁבִים.
ששה על קמצן היו תקועים
כאשר ראיתי נרצעים
ואסיר - ו' קמץ
וַתִּגְבְּהֶינָה וַתַּעֲשֶׂינָה תוֹעֵבָה לְפָנָי וָאָסִיר אֶתְהֶן כַּאֲשֶׁר רָאִיתִי.
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
אסר - איך זה נהיה א' לא הבנתי.
גם אני לא.. חשבתי להוריד ארבעה, ואיך שהוא נמלטו מההופעה.. עמך הסליחה!
עמדו שלשה לפני שינתן לה, בין חמשים ועשרים ארבעה נזכרים, נעלה לב ששה וקמיצה התפרקה לשלשה, באו השבעה הטיבו ההופעה, בסימן קרואים לעיני כל הקוראים.
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
בין עשור לחמסור, כל איש ירנן בנבל עשור, כי עוונותיו היו למחסור, פשעיו כמו נחתכו במסור, מעשים טובים לנפשו יאסור, איחול וברכה לחבירו ימסור, כי ישטפנו נחל הבשור..
כל איש ישראל מצוות יצבור, ועל יצרו יהיה גבור, להלך ולשוטט ולשבור, בין לולבים ואתרוגים לנבור, להזיל זהב מכיסו כבן עכבור, לחוש לכל השיטות יסבור, ואת ספקותיו חיש לקבור, עדי מצוות החג בידו תחבור..
בן את אביו יגרור, ועליו ירצה לשרור, במעט דמע ישית טרור, ולמטמוניו יקרא דרור, ינקוב לו את הצרור, יאכילנו מעט מרור, וההורה את התגובה יצטרך לברור..
ועולל קדוש מן האפיפיור, כל היום תחת הכיור, מרגיש עצמו סניור, או מוזה מים כגיור, ויאמר ירה ויור..

שתיקת טל חונה, על אשכול אשר מנה, הסר ממנו תבונה, ובו חכמה טמונה, במהירות תשובה הגונה, ועתה מכתם חרוז ברננה, בסופו שוכנת בעננה, פתיחת בקשת כוונה, לאשר נטועה בכנה, בעקבותיו מי יתן ותבוא חידת בינה רעננה.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  55  פעמים

לוח מודעות

למעלה