חידות לפרשת השבוע חידות לפרשת השבוע

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
לאחר שהאשכול העסיסי 'חידות תורניות' נזרע כלאים,
בשאלות וקושיות מגוונות של חידות מרובות סגנונות,
והחידות על פרשת השבוע בקשו להן מקום קבוע,
יבוא אשכול זה לחידות על פרשת השבוע בלבד,
מתוך עדיפות לשאלות מן המקרא בלבד.
החפץ ימלא את ידו, לשאול ולהשיב בעדו.

מקרא בסיסי:
מקרא - כולל כל התנ"ך.
תורה - חמשת חומשי תורה בלבד.
פרשת השבוע - מה שיקראו בשבת הבאה.
 

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
עמד עש ובתוכו מאום, ולא הקיפו.
ולע-מ-שא
עמד גם בן ולא קדמו, וראש לו בסופו.
ולאבנר
ישבה מלה וחם קרבה.
מלחמה
נח לו מת על משכבו, ובניו עוטרים סביבו.
במתניו
גוף נע במרכזו, ובלו שלמותיו.
ובנעלו
צמח לו בר, ואחריו - מרגליות בלא תמר.
ברגליו
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
הניקוד חיריק אשר היה מתחת לצ' כמשענה
עברה עכשיו לו' עם חולם הדומה לקנה רצוץ
זה לא זה.
הניקוד מתחת התיבה אינו מוגדר כמשענת, אלא כמושב/כרכרה/אופן/גלגל/מרכבה.
וגם אין טעם להגדיר את החולם בעוד משפט שלם, הוא כבר הוגדר מיד אחר כך.
אז הפירוש יותר פשוט. תראה מה השתנה במילה בין קודם לאחר כך.
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
ומשענת איתנה
לקנה רצוץ נדמתה
נו, לפני הבאה בתור, אפרע חובי:
משענת היא האות ו'. היא היתה איתנה = חזקה. כלומר עם דגש.
הענין הוא שכאן אין זה דגש אלא שורוק בראש מילה. אבל המיקום זהה, והאות נעשית 'חזקה' בזה.
והיא כעת נחלשת, כלומר 'נרפה' הדגש. וכיצד מכנים 'משענת' חלשה? קנה רצוץ!
הרעיון שמאחורי זה הוא, שיש כאן משחק במשל עצמו.
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
גם כאן יש חידוש קל בהגדרה
בשלשה מקומות במקרא
באחרונה הייתי נקרא
בראשונה אצל איבה
ובשנית חתכוני
בשלישית והנה בא
איש שלום והגדילני
נטלתי שני האופנים
אשר לרגליי עומדים
אחד הסרתי במהרה
שני עטרתי תפארה
והיה לבי אנוש עלי
ולא מצאתי מי ידעני
אז הסרתי עטרה
ופיתחתי לי רגלי
והנה באה השררה
גם און בשרירי בטני

אם צלע ראשונה
תטה אוזן ללימוד
אז תשיג את השניה
ואם יבוא חץ בלבה
תראה את האחרונה
 

מתגעגע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
''מֵאָשֵׁר שְׁמֵנָה... וְהוּא יִתֵּן מַעֲדַנֵּי-מֶלֶךְ''
מאשר שמנה לחמו = שלוש מילים מימין, המילה 'והוא' באמצע, יתן מעדני מלך = שלש מילים משמאל.
אין לי מושג אם זו התשובה בסה''כ ניחשתי.
אכן זו התשובה, יפה מאוד.
בשלשה מקומות אני נמצא שלש מימין ושלש משמאל והוא באמצע
המקום הראשון בתורה (כנ"ל), השני בנביאים, והשלישי בכתובים.
 
נערך לאחרונה ב:

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
אכן זו התשובה, יפה מאוד.
המקום הראשון בתורה (כנ"ל), השני בנביאים, והשלישי בכתובים.
וְנָדִיב נְדִיבוֹת יָעָץ וְהוּא עַל נְדִיבוֹת יָקוּם: (ישעיה לב).
אֱלֹקים הֵבִין דַּרְכָּהּ וְהוּא יָדַע אֶת מְקוֹמָהּ: (איוב כח).
באמת אלו המקראות היחידים!
מעניין אם יש לזה משמעות כמו במסורה שמפרש בעל הטורים.
 

מתגעגע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
וְנָדִיב נְדִיבוֹת יָעָץ וְהוּא עַל נְדִיבוֹת יָקוּם: (ישעיה לב).
אֱלֹקים הֵבִין דַּרְכָּהּ וְהוּא יָדַע אֶת מְקוֹמָהּ: (איוב כח).
נפלא
באמת אלו המקראות היחידים! מעניין אם יש לזה משמעות כמו במסורה שמפרש בעל הטורים.
ברור שיש משמעות, לכל דבר במסורה יש משמעות.
יש על הנ"ל בחתם סופר, כתב סופר, חומש היכל הברכה, ועוד
 

רבקהנ

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
כובסתי בדם, איני דמיונית כי יחידה אני.
מי אני ומה שמי?
מילה מהפרשה?
בדיוק...
בדם ענבים סותה
נכון. ליתר דיוק: מה שמי? "סותה"
חידה יפה! ותודה רבה על המעקב עד עכשיו.
תודה רבה על חידות הנפילים (במובן החיובי) שאפילו רק מלראות אותם מהצד אי אפשר שלא להתפעל
הכוונה שזו תיבה שאין לה חבר במקרא.
רש"י: סותה - לשון מין בגד הוא, ואין לו דמיון במקרא.
וזאת התשובה ל: מי אני? סוג של בגד
וזאת מילה יחידה בתנ"ך חשבתי שאולי זה בדומה למילה "כסותה"? אבל זה סתם השערה
באמת חידה יפה סוג חדש
@רבקהנ מחכים לעוד
תודה רבה! אם אני אעלה עוד אז בדרך כלל זה יהיה קשור לרש"י כי זה יותר פשוט לי מחיפוש בכל התנ"ך...
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
וזאת מילה יחידה בתנ"ך חשבתי שאולי זה בדומה למילה "כסותה"? אבל זה סתם השערה
יש כזה פירוש, מובא בראב"ע: "ובדם ענבים סותה. ויש אומרים שהיא כמו 'כסותו' והוא חסר כ"ף".
ולכן, בשניה הראשונה חשבתי שהתכוונת בהגדרה 'יחידה' לפסוק המקביל:
כִּי הִוא (כסותה) כְסוּתוֹ לְבַדָּהּ הִוא שִׂמְלָתוֹ לְעֹרוֹ..
אבל אז הגיע מיד הדמיון וניפץ את הדמיון..
 

רבקהנ

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
יש כזה פירוש, מובא בראב"ע: "ובדם ענבים סותה. ויש אומרים שהיא כמו 'כסותו' והוא חסר כ"ף".
ולכן, בשניה הראשונה חשבתי שהתכוונת בהגדרה 'יחידה' לפסוק המקביל:
כִּי הִוא (כסותה) כְסוּתוֹ לְבַדָּהּ הִוא שִׂמְלָתוֹ לְעֹרוֹ..
אבל אז הגיע מיד הדמיון וניפץ את הדמיון..
תודה! מעניין מאוד שאכן יש כזה פירוש. יישר כח!
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
לאלישע? בהלוך ובחזור
והיכן הוא בפרשה?
יותר מסתבר יעקב, כי במקלי וכו', ואולי על פכים קטנים שתי פעמים.. אבל עדיין לא שייך לפרשה (צריך לבקש מדרש על הליכת מטתו, אולי אירע שם נס).
 

שרלוט

משתמש סופר מקצוען
גם כאן יש חידוש קל בהגדרה
בשלשה מקומות במקרא
באחרונה הייתי נקרא
עָקֵב
בראשונה אצל איבה
''וְאֵיבָה אָשִׁית בֵּינְךָ ...עָקֵב''
ובשנית חתכוני
וְהוּא יָגֻד עָקֵב
בשלישית והנה בא
איש שלום והגדילני
''גַּם-אִישׁ שְׁלוֹמִי...הִגְדִּיל עָלַי עָקֵב''
נטלתי שני האופנים
אשר לרגליי עומדים
אחד הסרתי במהרה
שני עטרתי תפארה
והיה לבי אנוש עלי
ולא מצאתי מי ידעני
את ניקוד באות ק', אחד מסירים ואחד שמים בתור חולם
עָקֹב הַלֵּב מִכֹּל וְאָנֻשׁ ...מִי יֵדָעֶנּוּ
אז הסרתי עטרה
ופיתחתי לי רגלי
והנה באה השררה
גם און בשרירי בטני
האות ק- בפתח
בַּבֶּטֶן עָקַב אֶת-אָחִיו וּבְאוֹנוֹ
אם צלע ראשונה
תטה אוזן ללימוד
אז תשיג את השניה
צירה באות ע'
נָטִיתִי לִבִּי ... לְעוֹלָם עֵקֶב
וְהָיָה עֵקֶב תִּשְׁמְעוּן אֵת הַמִּשְׁפָּטִים הָאֵלֶּה וּשְׁמַרְתֶּם
נָטִיתִי לִבִּי לַעֲשׂוֹת חֻקֶּיךָ ... עֵקֶב
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
יפה מאוד!!
בַּבֶּטֶן עָקַב אֶת-אָחִיו וּבְאוֹנוֹ
כאן יש צורך להוסיף לפחות עוד תיבה אחת: ובאונו 'שרה'. זו הכוונה ב'שררה'.
והאון (=כח) בשרירי הבטן, הכוונה שיש דגש חזק במילה בטן. אבל זה לא מוכרח לפתרון בכלל.
אם צלע ראשונה
תטה אוזן ללימוד
אז תשיג את השניה
ואם יבוא חץ בלבה
תראה את האחרונה
החלק הזה הוא כיוון אחר. לא המורגל.
עד כאן נסתיימו הפסוקים (לאחרונה נכמרו רחמיי על המצטטים, שלא יתייגעו מדאי בהבאת פסוקים רבים).
ומכאן זו הגדרת הצלעות עצמן.
ועל החלק הזה התכוונתי במשפט הפותח:
גם כאן יש חידוש קל בהגדרה
 

שרלוט

משתמש סופר מקצוען
(לאחרונה נכמרו רחמיי על המצטטים, שלא יתייגעו מדאי בהבאת פסוקים רבים).
יש בזה משהו
ראיתי חידה ארוכה היססתי אם להיכנס אליה
אבל המילה הראשונה 'איבה' מיד הביאה לי את התשובה אז ניסיתי לפתור :)
וממש תודה על החידות, מאד מאתגרות ומרתקות!

ומכאן זו הגדרת הצלעות עצמן.
ועל החלק הזה התכוונתי במשפט הפותח:
מה הכוונה? אם אפשר לכוון קצת.
 

נכון מאוד

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
על פניו זה שאלה פשוטה מאוד
אבל מכירים אנחנו כבר אותך.....
ועשיתי חיפוש ברשת
וזה מה שקבלתי

יחוסו​

למלך המשיח יחוס מכובד[51], הוא מזרע יהודה[52] ותמר[53], מנשה[54] ודן[55], הוא צאצא לנחשון בן עמינדב, לרות, אשת נינו, ולעמה מואב[56], דוד[57] ושלמה המלך וזרובבל בן שאלתיאל[58].

כי זכור לי מדרש (כרגע לא זוכר איפה) שכתוב שאביו מיהודה ואמו משבט גד ?

אגב מי זה אשת נינו ??
 
נערך לאחרונה ב:

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קו

א הַלְלוּיָהּ הוֹדוּ לַיי כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ב מִי יְמַלֵּל גְּבוּרוֹת יי יַשְׁמִיעַ כָּל תְּהִלָּתוֹ:ג אַשְׁרֵי שֹׁמְרֵי מִשְׁפָּט עֹשֵׂה צְדָקָה בְכָל עֵת:ד זָכְרֵנִי יי בִּרְצוֹן עַמֶּךָ פָּקְדֵנִי בִּישׁוּעָתֶךָ:ה לִרְאוֹת בְּטוֹבַת בְּחִירֶיךָ לִשְׂמֹחַ בְּשִׂמְחַת גּוֹיֶךָ לְהִתְהַלֵּל עִם נַחֲלָתֶךָ:ו חָטָאנוּ עִם אֲבוֹתֵינוּ הֶעֱוִינוּ הִרְשָׁעְנוּ:ז אֲבוֹתֵינוּ בְמִצְרַיִם לֹא הִשְׂכִּילוּ נִפְלְאוֹתֶיךָ לֹא זָכְרוּ אֶת רֹב חֲסָדֶיךָ וַיַּמְרוּ עַל יָם בְּיַם סוּף:ח וַיּוֹשִׁיעֵם לְמַעַן שְׁמוֹ לְהוֹדִיעַ אֶת גְּבוּרָתוֹ:ט וַיִּגְעַר בְּיַם סוּף וַיֶּחֱרָב וַיּוֹלִיכֵם בַּתְּהֹמוֹת כַּמִּדְבָּר:י וַיּוֹשִׁיעֵם מִיַּד שׂוֹנֵא וַיִּגְאָלֵם מִיַּד אוֹיֵב:יא וַיְכַסּוּ מַיִם צָרֵיהֶם אֶחָד מֵהֶם לֹא נוֹתָר:יב וַיַּאֲמִינוּ בִדְבָרָיו יָשִׁירוּ תְּהִלָּתוֹ:יג מִהֲרוּ שָׁכְחוּ מַעֲשָׂיו לֹא חִכּוּ לַעֲצָתוֹ:יד וַיִּתְאַוּוּ תַאֲוָה בַּמִּדְבָּר וַיְנַסּוּ אֵל בִּישִׁימוֹן:טו וַיִּתֵּן לָהֶם שֶׁאֱלָתָם וַיְשַׁלַּח רָזוֹן בְּנַפְשָׁם:טז וַיְקַנְאוּ לְמֹשֶׁה בַּמַּחֲנֶה לְאַהֲרֹן קְדוֹשׁ יי:יז תִּפְתַּח אֶרֶץ וַתִּבְלַע דָּתָן וַתְּכַס עַל עֲדַת אֲבִירָם:יח וַתִּבְעַר אֵשׁ בַּעֲדָתָם לֶהָבָה תְּלַהֵט רְשָׁעִים:יט יַעֲשׂוּ עֵגֶל בְּחֹרֵב וַיִּשְׁתַּחֲווּ לְמַסֵּכָה:כ וַיָּמִירוּ אֶת כְּבוֹדָם בְּתַבְנִית שׁוֹר אֹכֵל עֵשֶׂב:כא שָׁכְחוּ אֵל מוֹשִׁיעָם עֹשֶׂה גְדֹלוֹת בְּמִצְרָיִם:כב נִפְלָאוֹת בְּאֶרֶץ חָם נוֹרָאוֹת עַל יַם סוּף:כג וַיֹּאמֶר לְהַשְׁמִידָם לוּלֵי מֹשֶׁה בְחִירוֹ עָמַד בַּפֶּרֶץ לְפָנָיו לְהָשִׁיב חֲמָתוֹ מֵהַשְׁחִית:כד וַיִּמְאֲסוּ בְּאֶרֶץ חֶמְדָּה לֹא הֶאֱמִינוּ לִדְבָרוֹ:כה וַיֵּרָגְנוּ בְאָהֳלֵיהֶם לֹא שָׁמְעוּ בְּקוֹל יי:כו וַיִּשָּׂא יָדוֹ לָהֶם לְהַפִּיל אוֹתָם בַּמִּדְבָּר:כז וּלְהַפִּיל זַרְעָם בַּגּוֹיִם וּלְזָרוֹתָם בָּאֲרָצוֹת:כח וַיִּצָּמְדוּ לְבַעַל פְּעוֹר וַיֹּאכְלוּ זִבְחֵי מֵתִים:כט וַיַּכְעִיסוּ בְּמַעַלְלֵיהֶם וַתִּפְרָץ בָּם מַגֵּפָה:ל וַיַּעֲמֹד פִּינְחָס וַיְפַלֵּל וַתֵּעָצַר הַמַּגֵּפָה:לא וַתֵּחָשֶׁב לוֹ לִצְדָקָה לְדֹר וָדֹר עַד עוֹלָם:לב וַיַּקְצִיפוּ עַל מֵי מְרִיבָה וַיֵּרַע לְמֹשֶׁה בַּעֲבוּרָם:לג כִּי הִמְרוּ אֶת רוּחוֹ וַיְבַטֵּא בִּשְׂפָתָיו:לד לֹא הִשְׁמִידוּ אֶת הָעַמִּים אֲשֶׁר אָמַר יי לָהֶם:לה וַיִּתְעָרְבוּ בַגּוֹיִם וַיִּלְמְדוּ מַעֲשֵׂיהֶם:לו וַיַּעַבְדוּ אֶת עֲצַבֵּיהֶם וַיִּהְיוּ לָהֶם לְמוֹקֵשׁ:לז וַיִּזְבְּחוּ אֶת בְּנֵיהֶם וְאֶת בְּנוֹתֵיהֶם לַשֵּׁדִים:לח וַיִּשְׁפְּכוּ דָם נָקִי דַּם בְּנֵיהֶם וּבְנוֹתֵיהֶם אֲשֶׁר זִבְּחוּ לַעֲצַבֵּי כְנָעַן וַתֶּחֱנַף הָאָרֶץ בַּדָּמִים:לט וַיִּטְמְאוּ בְמַעֲשֵׂיהֶם וַיִּזְנוּ בְּמַעַלְלֵיהֶם:מ וַיִּחַר אַף יי בְּעַמּוֹ וַיְתָעֵב אֶת נַחֲלָתוֹ:מא וַיִּתְּנֵם בְּיַד גּוֹיִם וַיִּמְשְׁלוּ בָהֶם שֹׂנְאֵיהֶם:מב וַיִּלְחָצוּם אוֹיְבֵיהֶם וַיִּכָּנְעוּ תַּחַת יָדָם:מג פְּעָמִים רַבּוֹת יַצִּילֵם וְהֵמָּה יַמְרוּ בַעֲצָתָם וַיָּמֹכּוּ בַּעֲוֹנָם:מד וַיַּרְא בַּצַּר לָהֶם בְּשָׁמְעוֹ אֶת רִנָּתָם:מה וַיִּזְכֹּר לָהֶם בְּרִיתוֹ וַיִּנָּחֵם כְּרֹב (חסדו) חֲסָדָיו:מו וַיִּתֵּן אוֹתָם לְרַחֲמִים לִפְנֵי כָּל שׁוֹבֵיהֶם:מז הוֹשִׁיעֵנוּ יי אֱלֹהֵינוּ וְקַבְּצֵנוּ מִן הַגּוֹיִם לְהֹדוֹת לְשֵׁם קָדְשֶׁךָ לְהִשְׁתַּבֵּחַ בִּתְהִלָּתֶךָ:מח בָּרוּךְ יי אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל מִן הָעוֹלָם וְעַד הָעוֹלָם וְאָמַר כָּל הָעָם אָמֵן הַלְלוּיָהּ:
נקרא  8  פעמים

אתגר AI

חשבון הנפש • אתגר 17

לוח מודעות

למעלה