חידות לפרשת השבוע חידות לפרשת השבוע

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
לאחר שהאשכול העסיסי 'חידות תורניות' נזרע כלאים,
בשאלות וקושיות מגוונות של חידות מרובות סגנונות,
והחידות על פרשת השבוע בקשו להן מקום קבוע,
יבוא אשכול זה לחידות על פרשת השבוע בלבד,
מתוך עדיפות לשאלות מן המקרא בלבד.
החפץ ימלא את ידו, לשאול ולהשיב בעדו.

מקרא בסיסי:
מקרא - כולל כל התנ"ך.
תורה - חמשת חומשי תורה בלבד.
פרשת השבוע - מה שיקראו בשבת הבאה.
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
רק כעת שמתי לב, שהיה חסר פסוק אחד בחידה הקודמת.. ולא היה זה אלא באשמתי!
ניסה להוסיף לה יחידה
ופי שלש מעלתו ירדה
כי צום ובכי באו בכפליים
וגם נהי נודע בינתיים
היחידה היא אות ו', שנוספה על האות ה'. ונתקבלה המילה 'ומספד'.
והתכוונתי שהיא מופיעה שלש פעמים.
הראשון: וְגַם עַתָּה נְאֻם ה' שֻׁבוּ עָדַי בְּכָל לְבַבְכֶם וּבְצוֹם וּבִבְכִי וּבְמִסְפֵּד:
כך באו 'צום ובכי' בכפליים, וביניהם - הפסוק האמצעי - הוא הפסוק שמוזכרים בו יודעי 'נהי'.
אבל זו טעות, כי בפסוק הנוסף יש גם בית: ובמספד. ולא שמתי לב לזה.
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
מקוצר זמן, הנה משפט קצר.
לשם שינוי: מילה מן ההפטרה.

בעמקי חבלים הכניסו לבבות נארזים
ויבוא איש חיתי ברגלי מוסד, ויצווהו על בניהם
ואיש סופו נעלם, הוקף בעקבות קדושה
יזמינם לרגלי מושל, ויבוא חן על פניו
 
נערך לאחרונה ב:

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
וְלִבְנֵי בַרְזִלַּי הַגִּלְעָדִי תַּעֲשֶׂה חֶסֶד וְהָיוּ בְּאֹכְלֵי שֻׁלְחָנֶךָ

בעמקי חבלים הכניסו לבבות נארזים
חבלים נארזים ברזילי
ויבוא איש חיתי ברגלי מוסד, ויצווהו על בניהם
ח סד
ואיש סופו נעלם, הוקף בעקבות קדושה
שלמה
יזמינם לרגלי מושל, ויבוא חן על פניו
של חן
 
נערך לאחרונה ב:

גילת ורנן

משתמש סופר מקצוען
וְלִבְנֵי בַרְזִלַּי הַגִּלְעָדִי תַּעֲשֶׂה חֶסֶד וְהָיוּ בְּאֹכְלֵי שֻׁלְחָנֶךָ

בעמקי חבלים הכניסו לבבות נארזים

חבלים נארזים ברזילי

ח סד

שלמה

של חן
אז מה המילה המבוקשת בשלל המילים האלו?
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
ארבע צלעות
בתשעה מקומות
במקרא מופיעות
ראשונה נטתה
שניה ראתה אבן
שלישית - שוכה
ורביעית לב אחר
החמישית סבלה
אך השישית קיבלה משרה
שביעית יסור לצידה
ושמינית - מפתח וסגירה
והאחרונה תעבורנה
אז חזק עליה ראשה
ומה הביאו? מאומה
אז פעם אחר פעם
ראתה נשגב מכל העם
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
אז מה המילה המבוקשת בשלל המילים האלו?
כבוד הלבנון ניתן לנו, בהופעת אישיות לאשכולנו..
אכן, לא היתה זו מילה אחת. רק המרכזית היתה 'ברזלי', ואליה התייחסו כל שאר ההגדרות (בניהם, יזמינם).
ככה זה כשאין מספיק זמן..
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
גילת ורנן מופיע עם כבוד הלבנון אחרי אמירת תהילים בשבת
והוא מיוסד על הכתוב (ישעיה לה):
פָּרֹחַ תִּפְרַח וְתָגֵל אַף גִּילַת וְרַנֵּן, כְּבוֹד הַלְּבָנוֹן נִתַּן לָהּ..
הוא אשר אמר האומר, כי כבוד הלבנון ניתן לנו.
 

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
ארבע צלעות
בתשעה מקומות
במקרא מופיעות
ראשונה נטתה
שניה ראתה אבן
שלישית - שוכה
ורביעית לב אחר
החמישית סבלה
אך השישית קיבלה משרה
שביעית יסור לצידה
ושמינית - מפתח וסגירה
והאחרונה תעבורנה
אז חזק עליה ראשה
ומה הביאו? מאומה
אז פעם אחר פעם
ראתה נשגב מכל העם
שכמו
וַיֵּט שִׁכְמוֹ לִסְבֹּל.
אֶבֶן אַחַת עַל שִׁכְמוֹ.
וַיִּכְרֹת שׂוֹכַת עֵצִים וַיִּשָּׂאֶהָ וַיָּשֶׂם עַל שִׁכְמוֹ.
וְהָיָה כְּהַפְנֹתוֹ שִׁכְמוֹ לָלֶכֶת מֵעִם שְׁמוּאֵל וַיַּהֲפָךְ לוֹ אֱלֹקים לֵב אַחֵר.
כִּי אֶת עֹל סֻבֳּלוֹ וְאֵת מַטֵּה שִׁכְמוֹ.
וַתְּהִי הַמִּשְׂרָה עַל שִׁכְמוֹ.
וְסֻבֳּלוֹ מֵעַל שִׁכְמוֹ יָסוּר.
וְנָתַתִּי מַפְתֵּחַ בֵּית דָּוִד עַל שִׁכְמוֹ וּפָתַח וְאֵין סֹגֵר וְסָגַר וְאֵין פֹּתֵחַ.
הֲסִירוֹתִי מִסֵּבֶל שִׁכְמוֹ כַּפָּיו מִדּוּד תַּעֲבֹרְנָה.

משכמו
מִשִּׁכְמוֹ וָמַעְלָה גָּבֹהַּ מִכָּל הָעָם.
וַיִּגְבַּהּ מִכָּל הָעָם מִשִּׁכְמוֹ וָמָעְלָה.
 

מתגעגע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
נערך לאחרונה ב:

מתגעגע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
לפרשת ויחי
בשלשה מקומות אני נמצא
שלש מימין ושלש משמאל והוא באמצע
שִׁלֵּשִׁים ??
זה לא 'גָּד גְּדוּד יְגוּדֶנּוּ [וְהוּא יָגֻד עָקֵב]' כי אין שלש משמאל.
דוגמא מצויינת, יש פסוק דומה לזה בפרשה!
מכאן תמשיך בס"ד הלאה עד לפיתרון
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קו

א הַלְלוּיָהּ הוֹדוּ לַיי כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ב מִי יְמַלֵּל גְּבוּרוֹת יי יַשְׁמִיעַ כָּל תְּהִלָּתוֹ:ג אַשְׁרֵי שֹׁמְרֵי מִשְׁפָּט עֹשֵׂה צְדָקָה בְכָל עֵת:ד זָכְרֵנִי יי בִּרְצוֹן עַמֶּךָ פָּקְדֵנִי בִּישׁוּעָתֶךָ:ה לִרְאוֹת בְּטוֹבַת בְּחִירֶיךָ לִשְׂמֹחַ בְּשִׂמְחַת גּוֹיֶךָ לְהִתְהַלֵּל עִם נַחֲלָתֶךָ:ו חָטָאנוּ עִם אֲבוֹתֵינוּ הֶעֱוִינוּ הִרְשָׁעְנוּ:ז אֲבוֹתֵינוּ בְמִצְרַיִם לֹא הִשְׂכִּילוּ נִפְלְאוֹתֶיךָ לֹא זָכְרוּ אֶת רֹב חֲסָדֶיךָ וַיַּמְרוּ עַל יָם בְּיַם סוּף:ח וַיּוֹשִׁיעֵם לְמַעַן שְׁמוֹ לְהוֹדִיעַ אֶת גְּבוּרָתוֹ:ט וַיִּגְעַר בְּיַם סוּף וַיֶּחֱרָב וַיּוֹלִיכֵם בַּתְּהֹמוֹת כַּמִּדְבָּר:י וַיּוֹשִׁיעֵם מִיַּד שׂוֹנֵא וַיִּגְאָלֵם מִיַּד אוֹיֵב:יא וַיְכַסּוּ מַיִם צָרֵיהֶם אֶחָד מֵהֶם לֹא נוֹתָר:יב וַיַּאֲמִינוּ בִדְבָרָיו יָשִׁירוּ תְּהִלָּתוֹ:יג מִהֲרוּ שָׁכְחוּ מַעֲשָׂיו לֹא חִכּוּ לַעֲצָתוֹ:יד וַיִּתְאַוּוּ תַאֲוָה בַּמִּדְבָּר וַיְנַסּוּ אֵל בִּישִׁימוֹן:טו וַיִּתֵּן לָהֶם שֶׁאֱלָתָם וַיְשַׁלַּח רָזוֹן בְּנַפְשָׁם:טז וַיְקַנְאוּ לְמֹשֶׁה בַּמַּחֲנֶה לְאַהֲרֹן קְדוֹשׁ יי:יז תִּפְתַּח אֶרֶץ וַתִּבְלַע דָּתָן וַתְּכַס עַל עֲדַת אֲבִירָם:יח וַתִּבְעַר אֵשׁ בַּעֲדָתָם לֶהָבָה תְּלַהֵט רְשָׁעִים:יט יַעֲשׂוּ עֵגֶל בְּחֹרֵב וַיִּשְׁתַּחֲווּ לְמַסֵּכָה:כ וַיָּמִירוּ אֶת כְּבוֹדָם בְּתַבְנִית שׁוֹר אֹכֵל עֵשֶׂב:כא שָׁכְחוּ אֵל מוֹשִׁיעָם עֹשֶׂה גְדֹלוֹת בְּמִצְרָיִם:כב נִפְלָאוֹת בְּאֶרֶץ חָם נוֹרָאוֹת עַל יַם סוּף:כג וַיֹּאמֶר לְהַשְׁמִידָם לוּלֵי מֹשֶׁה בְחִירוֹ עָמַד בַּפֶּרֶץ לְפָנָיו לְהָשִׁיב חֲמָתוֹ מֵהַשְׁחִית:כד וַיִּמְאֲסוּ בְּאֶרֶץ חֶמְדָּה לֹא הֶאֱמִינוּ לִדְבָרוֹ:כה וַיֵּרָגְנוּ בְאָהֳלֵיהֶם לֹא שָׁמְעוּ בְּקוֹל יי:כו וַיִּשָּׂא יָדוֹ לָהֶם לְהַפִּיל אוֹתָם בַּמִּדְבָּר:כז וּלְהַפִּיל זַרְעָם בַּגּוֹיִם וּלְזָרוֹתָם בָּאֲרָצוֹת:כח וַיִּצָּמְדוּ לְבַעַל פְּעוֹר וַיֹּאכְלוּ זִבְחֵי מֵתִים:כט וַיַּכְעִיסוּ בְּמַעַלְלֵיהֶם וַתִּפְרָץ בָּם מַגֵּפָה:ל וַיַּעֲמֹד פִּינְחָס וַיְפַלֵּל וַתֵּעָצַר הַמַּגֵּפָה:לא וַתֵּחָשֶׁב לוֹ לִצְדָקָה לְדֹר וָדֹר עַד עוֹלָם:לב וַיַּקְצִיפוּ עַל מֵי מְרִיבָה וַיֵּרַע לְמֹשֶׁה בַּעֲבוּרָם:לג כִּי הִמְרוּ אֶת רוּחוֹ וַיְבַטֵּא בִּשְׂפָתָיו:לד לֹא הִשְׁמִידוּ אֶת הָעַמִּים אֲשֶׁר אָמַר יי לָהֶם:לה וַיִּתְעָרְבוּ בַגּוֹיִם וַיִּלְמְדוּ מַעֲשֵׂיהֶם:לו וַיַּעַבְדוּ אֶת עֲצַבֵּיהֶם וַיִּהְיוּ לָהֶם לְמוֹקֵשׁ:לז וַיִּזְבְּחוּ אֶת בְּנֵיהֶם וְאֶת בְּנוֹתֵיהֶם לַשֵּׁדִים:לח וַיִּשְׁפְּכוּ דָם נָקִי דַּם בְּנֵיהֶם וּבְנוֹתֵיהֶם אֲשֶׁר זִבְּחוּ לַעֲצַבֵּי כְנָעַן וַתֶּחֱנַף הָאָרֶץ בַּדָּמִים:לט וַיִּטְמְאוּ בְמַעֲשֵׂיהֶם וַיִּזְנוּ בְּמַעַלְלֵיהֶם:מ וַיִּחַר אַף יי בְּעַמּוֹ וַיְתָעֵב אֶת נַחֲלָתוֹ:מא וַיִּתְּנֵם בְּיַד גּוֹיִם וַיִּמְשְׁלוּ בָהֶם שֹׂנְאֵיהֶם:מב וַיִּלְחָצוּם אוֹיְבֵיהֶם וַיִּכָּנְעוּ תַּחַת יָדָם:מג פְּעָמִים רַבּוֹת יַצִּילֵם וְהֵמָּה יַמְרוּ בַעֲצָתָם וַיָּמֹכּוּ בַּעֲוֹנָם:מד וַיַּרְא בַּצַּר לָהֶם בְּשָׁמְעוֹ אֶת רִנָּתָם:מה וַיִּזְכֹּר לָהֶם בְּרִיתוֹ וַיִּנָּחֵם כְּרֹב (חסדו) חֲסָדָיו:מו וַיִּתֵּן אוֹתָם לְרַחֲמִים לִפְנֵי כָּל שׁוֹבֵיהֶם:מז הוֹשִׁיעֵנוּ יי אֱלֹהֵינוּ וְקַבְּצֵנוּ מִן הַגּוֹיִם לְהֹדוֹת לְשֵׁם קָדְשֶׁךָ לְהִשְׁתַּבֵּחַ בִּתְהִלָּתֶךָ:מח בָּרוּךְ יי אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל מִן הָעוֹלָם וְעַד הָעוֹלָם וְאָמַר כָּל הָעָם אָמֵן הַלְלוּיָהּ:
נקרא  6  פעמים

אתגר AI

חשבון הנפש • אתגר 17

לוח מודעות

למעלה