חידות לפרשת השבוע חידות לפרשת השבוע

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
לאחר שהאשכול העסיסי 'חידות תורניות' נזרע כלאים,
בשאלות וקושיות מגוונות של חידות מרובות סגנונות,
והחידות על פרשת השבוע בקשו להן מקום קבוע,
יבוא אשכול זה לחידות על פרשת השבוע בלבד,
מתוך עדיפות לשאלות מן המקרא בלבד.
החפץ ימלא את ידו, לשאול ולהשיב בעדו.

מקרא בסיסי:
מקרא - כולל כל התנ"ך.
תורה - חמשת חומשי תורה בלבד.
פרשת השבוע - מה שיקראו בשבת הבאה.
 

ירושלמי987

משתמש מקצוען
חידה קצרה:
בשני מקומות שינו לי שם
בית קל
ובשלישית נקבעתי עד היום

ועת על מקלי נשענתי
בשני מקלות הוקפתי
וַיִּֽקַּֽח־ל֣וֹ יַעֲקֹ֗ב מַקַּ֥ל לִבְנֶ֛ה לַ֖ח וְל֣וּז וְעַרְמ֑וֹן
נתתי ראשי בביתי
והנה אב שח ברכתי
וַיֹּ֤אמֶר יַעֲקֹב֙ אֶל־יוֹסֵ֔ף אֵ֥ל שַׁקי נִרְאָֽה־אֵלַ֥י בְּל֖וּז בְּאֶ֣רֶץ כְּנָ֑עַן וַיְבָ֖רֶךְ אֹתִֽי׃
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
אחרונה מן הערב, ראשונה אל הבוקר:
הופעתי לי במקרא
בשני מקומות בתורה
ולצידי - מטעמים
ומהם חסרו ראשים
פעם היו ופעם נתונים
בשביה ניטלה ראשיתי
גם שונתה מרכבתי
כי שני אופנים מרכזיים
זה בזה היו אוחזים
והרב לשמאלם עומד
ולימיני, לא מכחד
אחר - נפתח ראשי
וחזקה צלעי אשר לצידו
והנה אלף פרים על ידו
ובשנית הפכו מקומם
והוסיפו מספר צאנם
 

מתגעגע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית

מתגעגע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית

שרלוט

משתמש סופר מקצוען
אחרונה מן הערב, ראשונה אל הבוקר:
הופעתי לי במקרא
בשני מקומות בתורה
ולצידי - מטעמים
ומהם חסרו ראשים
פעם היו ופעם נתונים
בשביה ניטלה ראשיתי
גם שונתה מרכבתי
כי שני אופנים מרכזיים
זה בזה היו אוחזים
והרב לשמאלם עומד
ולימיני, לא מכחד
אחר - נפתח ראשי
וחזקה צלעי אשר לצידו
והנה אלף פרים על ידו
ובשנית הפכו מקומם
והוסיפו מספר צאנם
לִקְהַל
ולצידי - מטעמים
ומהם חסרו ראשים
פעם היו ופעם נתונים

וְהָיִיתָ לִקְהַל עַמִּים
וּנְתַתִּיךָ לִקְהַל עַמִּים
מטעמים בלי הראשים= עמים, לקהל עמים.

בשביה ניטלה ראשיתי
גם שונתה מרכבתי
כי שני אופנים מרכזיים
זה בזה היו אוחזים
לְקָהָל
(ל' בשווא, ק' ה' בקמץ)


והרב לשמאלם עומד
ולימיני, לא מכחד
לֹא-כִחַדְתִּי חַסְדְּךָ וַאֲמִתְּךָ לְקָהָל רָב

אחר - נפתח ראשי
וחזקה צלעי אשר לצידו
לַקָּהָל
והנה אלף פרים על ידו
ובשנית הפכו מקומם
והוסיפו מספר צאנם
''לַקָּהָל אֶלֶף פָּרִים וְשִׁבְעַת אֲלָפִים צֹאן ס וְהַשָּׁרִים הֵרִימוּ לַקָּהָל פָּרִים אֶלֶף וְצֹאן עֲשֶׂרֶת...''
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
השם ישמור, חס ושלום, אפילו לצורך חידה אסור לכתוב כאלו דברים, אל תפתח פה לשטן!!!
השם ישמור, אמן. חס ושלום - אכן. (כמה זקוקים אנו בשעה זו לשלום).
אבל פתיחת פה - היכן?

אמנם כבר מילתי אמורה, כי:
עמדו כל האנשים, מתוארם הם בושים
אך לא פיללתי שיהיו מתרגשים, מזילים דמעותיהם ונחלשים..
ואני לא אדע על מה יצא הקצף, ועל שום מה יוכל משטין לדבר בשצף.

אם מפני המום החורג, אשר בראש שם הניק הייתי אורג, תנוח דעתך ויסכר פי מקטרג, כי פתרונו עליך אשית, בדרך האמורה באשה כושית, אשר הכל מהללים מעשיה, על כן ניכרת ככושי בתאריה, וכיצד איפוא ייקרא התמים במעשיו, וחכמתו ניכרת מתוך דבריו? - 'בעל מום' ולא איש תם, ניכר 'בראשו' כי בשלמות נחתם!
ואם מפני הנגע אשר באחריתו, גם כאן לא היטיב צפייתו, כי כך היא לשון התואר, 'תג לו על עינו, אך נגע בסופו', ומה הוא התג אם לא כתר? והיאך יבוא תכשיט בעינו והוא מנוגע באחריתו? וכי תעלה על דעתו כי נכונה קריאתו? אין זו לשון צרעת נגועה, כי אם לשון מגע ונגיעה. ומה היא הכוונה? שהתג הניצב לו על עינו, אינו משלים שם מקומו, כי אם מעטר גם את סופו.
נמצא כולו איש תם וישר, מעוטר ומיופה ומראהו נכשר וגם נעשר!
ואם בחלומות הברורים הכל הולך אחר הפה, קל וחומר בדברי חדודים עם פתרון מיופה, ובכן ייחתם נא פי בעל הפה, ונשוא החידה אל נא במחשבתו יתרפה.

ולהפיס עוד דעת ולהסיר יגון ואנחה, אחר אשר אכפול בקשת סליחה, על הנראה מן הדברים בראשונה, ברהיטה מבלי הכנה, אתן תואר חדש במשפטים נוספים, מתוקים מדבש ונופת צופים:
ראיתי איש בראש מתהלך, בתכלית רוגע מהלך, אך גע אל עצמו, והנה עומד לו בתומו.
ואתה שלום וביתך שלום וכל אשר לך שלום, שלום בביתך ושלווה בארמנותיך, ונגע לא יקרב באהליך.
 

ירושלמי987

משתמש מקצוען
השם ישמור, אמן. חס ושלום - אכן. (כמה זקוקים אנו בשעה זו לשלום).
אבל פתיחת פה - היכן?

אמנם כבר מילתי אמורה, כי:

אך לא פיללתי שיהיו מתרגשים, מזילים דמעותיהם ונחלשים..
ואני לא אדע על מה יצא הקצף, ועל שום מה יוכל משטין לדבר בשצף.

אם מפני המום החורג, אשר בראש שם הניק הייתי אורג, תנוח דעתך ויסכר פי מקטרג, כי פתרונו עליך אשית, בדרך האמורה באשה כושית, אשר הכל מהללים מעשיה, על כן ניכרת ככושי בתאריה, וכיצד איפוא ייקרא התמים במעשיו, וחכמתו ניכרת מתוך דבריו? - 'בעל מום' ולא איש תם, ניכר 'בראשו' כי בשלמות נחתם!
ואם מפני הנגע אשר באחריתו, גם כאן לא היטיב צפייתו, כי כך היא לשון התואר, 'תג לו על עינו, אך נגע בסופו', ומה הוא התג אם לא כתר? והיאך יבוא תכשיט בעינו והוא מנוגע באחריתו? וכי תעלה על דעתו כי נכונה קריאתו? אין זו לשון צרעת נגועה, כי אם לשון מגע ונגיעה. ומה היא הכוונה? שהתג הניצב לו על עינו, אינו משלים שם מקומו, כי אם מעטר גם את סופו.
נמצא כולו איש תם וישר, מעוטר ומיופה ומראהו נכשר וגם נעשר!
ואם בחלומות הברורים הכל הולך אחר הפה, קל וחומר בדברי חדודים עם פתרון מיופה, ובכן ייחתם נא פי בעל הפה, ונשוא החידה אל נא במחשבתו יתרפה.

ולהפיס עוד דעת ולהסיר יגון ואנחה, אחר אשר אכפול בקשת סליחה, על הנראה מן הדברים בראשונה, ברהיטה מבלי הכנה, אתן תואר חדש במשפטים נוספים, מתוקים מדבש ונופת צופים:
ראיתי איש בראש מתהלך, בתכלית רוגע מהלך, אך גע אל עצמו, והנה עומד לו בתומו.
ואתה שלום וביתך שלום וכל אשר לך שלום, שלום בביתך ושלווה בארמנותיך, ונגע לא יקרב באהליך.
האמת שגם לי צרם השורה הזאת
אבל אתה בכשרונותיך הפכת הכל טוב
ובתפילה שיהפוך ד' לנו ולכל ישראל את הקללה לברכה
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!

נכון מאוד

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
נערך לאחרונה ב:

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
בחמשה מקומות בתורה
נכנסה כף לתוך המלה
הופיעה לראשונה בפטירה
ואחרונה בקבורה מהוללה
המ-כפ-לה
וְיִתֶּן לִי אֶת מְעָרַת הַמַּכְפֵּלָה אֲשֶׁר לוֹ אֲשֶׁר בִּקְצֵה שָׂדֵהוּ בְּכֶסֶף מָלֵא יִתְּנֶנָּה לִּי בְּתֽוֹכְכֶם לַֽאֲחֻזַּת קָֽבֶר.
וְאַֽחֲרֵי כֵן קָבַר אַבְרָהָם אֶת שָׂרָה אִשְׁתּוֹ אֶל מְעָרַת שְׂדֵה הַמַּכְפֵּלָה.
וַיִּקְבְּרוּ אֹתוֹ יִצְחָק וְיִשְׁמָעֵאל בָּנָיו אֶל מְעָרַת הַמַּכְפֵּלָה.
בַּמְּעָרָה אֲשֶׁר בִּשְׂדֵה הַמַּכְפֵּלָה.
וַיִּקְבְּרוּ אֹתוֹ בִּמְעָרַת שְׂדֵה הַמַּכְפֵּלָה.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קו

א הַלְלוּיָהּ הוֹדוּ לַיי כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ב מִי יְמַלֵּל גְּבוּרוֹת יי יַשְׁמִיעַ כָּל תְּהִלָּתוֹ:ג אַשְׁרֵי שֹׁמְרֵי מִשְׁפָּט עֹשֵׂה צְדָקָה בְכָל עֵת:ד זָכְרֵנִי יי בִּרְצוֹן עַמֶּךָ פָּקְדֵנִי בִּישׁוּעָתֶךָ:ה לִרְאוֹת בְּטוֹבַת בְּחִירֶיךָ לִשְׂמֹחַ בְּשִׂמְחַת גּוֹיֶךָ לְהִתְהַלֵּל עִם נַחֲלָתֶךָ:ו חָטָאנוּ עִם אֲבוֹתֵינוּ הֶעֱוִינוּ הִרְשָׁעְנוּ:ז אֲבוֹתֵינוּ בְמִצְרַיִם לֹא הִשְׂכִּילוּ נִפְלְאוֹתֶיךָ לֹא זָכְרוּ אֶת רֹב חֲסָדֶיךָ וַיַּמְרוּ עַל יָם בְּיַם סוּף:ח וַיּוֹשִׁיעֵם לְמַעַן שְׁמוֹ לְהוֹדִיעַ אֶת גְּבוּרָתוֹ:ט וַיִּגְעַר בְּיַם סוּף וַיֶּחֱרָב וַיּוֹלִיכֵם בַּתְּהֹמוֹת כַּמִּדְבָּר:י וַיּוֹשִׁיעֵם מִיַּד שׂוֹנֵא וַיִּגְאָלֵם מִיַּד אוֹיֵב:יא וַיְכַסּוּ מַיִם צָרֵיהֶם אֶחָד מֵהֶם לֹא נוֹתָר:יב וַיַּאֲמִינוּ בִדְבָרָיו יָשִׁירוּ תְּהִלָּתוֹ:יג מִהֲרוּ שָׁכְחוּ מַעֲשָׂיו לֹא חִכּוּ לַעֲצָתוֹ:יד וַיִּתְאַוּוּ תַאֲוָה בַּמִּדְבָּר וַיְנַסּוּ אֵל בִּישִׁימוֹן:טו וַיִּתֵּן לָהֶם שֶׁאֱלָתָם וַיְשַׁלַּח רָזוֹן בְּנַפְשָׁם:טז וַיְקַנְאוּ לְמֹשֶׁה בַּמַּחֲנֶה לְאַהֲרֹן קְדוֹשׁ יי:יז תִּפְתַּח אֶרֶץ וַתִּבְלַע דָּתָן וַתְּכַס עַל עֲדַת אֲבִירָם:יח וַתִּבְעַר אֵשׁ בַּעֲדָתָם לֶהָבָה תְּלַהֵט רְשָׁעִים:יט יַעֲשׂוּ עֵגֶל בְּחֹרֵב וַיִּשְׁתַּחֲווּ לְמַסֵּכָה:כ וַיָּמִירוּ אֶת כְּבוֹדָם בְּתַבְנִית שׁוֹר אֹכֵל עֵשֶׂב:כא שָׁכְחוּ אֵל מוֹשִׁיעָם עֹשֶׂה גְדֹלוֹת בְּמִצְרָיִם:כב נִפְלָאוֹת בְּאֶרֶץ חָם נוֹרָאוֹת עַל יַם סוּף:כג וַיֹּאמֶר לְהַשְׁמִידָם לוּלֵי מֹשֶׁה בְחִירוֹ עָמַד בַּפֶּרֶץ לְפָנָיו לְהָשִׁיב חֲמָתוֹ מֵהַשְׁחִית:כד וַיִּמְאֲסוּ בְּאֶרֶץ חֶמְדָּה לֹא הֶאֱמִינוּ לִדְבָרוֹ:כה וַיֵּרָגְנוּ בְאָהֳלֵיהֶם לֹא שָׁמְעוּ בְּקוֹל יי:כו וַיִּשָּׂא יָדוֹ לָהֶם לְהַפִּיל אוֹתָם בַּמִּדְבָּר:כז וּלְהַפִּיל זַרְעָם בַּגּוֹיִם וּלְזָרוֹתָם בָּאֲרָצוֹת:כח וַיִּצָּמְדוּ לְבַעַל פְּעוֹר וַיֹּאכְלוּ זִבְחֵי מֵתִים:כט וַיַּכְעִיסוּ בְּמַעַלְלֵיהֶם וַתִּפְרָץ בָּם מַגֵּפָה:ל וַיַּעֲמֹד פִּינְחָס וַיְפַלֵּל וַתֵּעָצַר הַמַּגֵּפָה:לא וַתֵּחָשֶׁב לוֹ לִצְדָקָה לְדֹר וָדֹר עַד עוֹלָם:לב וַיַּקְצִיפוּ עַל מֵי מְרִיבָה וַיֵּרַע לְמֹשֶׁה בַּעֲבוּרָם:לג כִּי הִמְרוּ אֶת רוּחוֹ וַיְבַטֵּא בִּשְׂפָתָיו:לד לֹא הִשְׁמִידוּ אֶת הָעַמִּים אֲשֶׁר אָמַר יי לָהֶם:לה וַיִּתְעָרְבוּ בַגּוֹיִם וַיִּלְמְדוּ מַעֲשֵׂיהֶם:לו וַיַּעַבְדוּ אֶת עֲצַבֵּיהֶם וַיִּהְיוּ לָהֶם לְמוֹקֵשׁ:לז וַיִּזְבְּחוּ אֶת בְּנֵיהֶם וְאֶת בְּנוֹתֵיהֶם לַשֵּׁדִים:לח וַיִּשְׁפְּכוּ דָם נָקִי דַּם בְּנֵיהֶם וּבְנוֹתֵיהֶם אֲשֶׁר זִבְּחוּ לַעֲצַבֵּי כְנָעַן וַתֶּחֱנַף הָאָרֶץ בַּדָּמִים:לט וַיִּטְמְאוּ בְמַעֲשֵׂיהֶם וַיִּזְנוּ בְּמַעַלְלֵיהֶם:מ וַיִּחַר אַף יי בְּעַמּוֹ וַיְתָעֵב אֶת נַחֲלָתוֹ:מא וַיִּתְּנֵם בְּיַד גּוֹיִם וַיִּמְשְׁלוּ בָהֶם שֹׂנְאֵיהֶם:מב וַיִּלְחָצוּם אוֹיְבֵיהֶם וַיִּכָּנְעוּ תַּחַת יָדָם:מג פְּעָמִים רַבּוֹת יַצִּילֵם וְהֵמָּה יַמְרוּ בַעֲצָתָם וַיָּמֹכּוּ בַּעֲוֹנָם:מד וַיַּרְא בַּצַּר לָהֶם בְּשָׁמְעוֹ אֶת רִנָּתָם:מה וַיִּזְכֹּר לָהֶם בְּרִיתוֹ וַיִּנָּחֵם כְּרֹב (חסדו) חֲסָדָיו:מו וַיִּתֵּן אוֹתָם לְרַחֲמִים לִפְנֵי כָּל שׁוֹבֵיהֶם:מז הוֹשִׁיעֵנוּ יי אֱלֹהֵינוּ וְקַבְּצֵנוּ מִן הַגּוֹיִם לְהֹדוֹת לְשֵׁם קָדְשֶׁךָ לְהִשְׁתַּבֵּחַ בִּתְהִלָּתֶךָ:מח בָּרוּךְ יי אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל מִן הָעוֹלָם וְעַד הָעוֹלָם וְאָמַר כָּל הָעָם אָמֵן הַלְלוּיָהּ:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

חשבון הנפש • אתגר 17

לוח מודעות

למעלה