בקשה זה אתה שתפסת היום את הדלת של הרכבת הקלה לאישה שרצה?

מצב
הנושא נעול.

S.

משתמש פעיל
כתיבה ספרותית
המסקנה היחידה המוחלטת היא שכל אחד מחליט כאן לפי נקודת המבט שלו.
ולכן אין לזה ערך אבסולוטי.
אולי נקודה למחשבה והערה יפה. לא יותר.

ממש לא מרגיש לי שזאת המסקנה :). הלכות בין אדם לחברו זה מידי "אש" בשביל לצאת עם כזו. אני בכל אופן אנסה לברר את זה- כדי לדעת לפחות לא לכעוס על מישהו שעושה את זה לידי...
 

שימיגם

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
הנדסת תוכנה

ש. צ. וינמן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
עריכה תורנית
שאלתי דיין (מבית הדין הישר והטוב) ואמר לי שברור שאין כאן גזל.
יש כאן ודאי (האדם שרץ ויפסיד) מול ספק (שאנשים יפסידו בגלל האולי חצי דקה של המתנה)
מעבר לכך הוא התפלא על השאלה,
איך יתכן שאדם יכול לראות מישהו רץ ולאטום את ליבו ולא לעצור את האוטובוס.
 

יהודי-פשוט

משתמש סופר מקצוען
שאלתי דיין (מבית הדין הישר והטוב) ואמר לי,
ברור שאין כאן גזל.
יש כאן ודאי (האדם שרץ ויפסיד) מול ספק (שאנשים יפסידו בגלל האולי חצי דקה של המתנה)
מעבר לכך הוא התפלא על השאלה,
איך יתכן שאדם יכול לראות מישהו רץ ולאטום את ליבו ולא לעצור את האוטובוס.
מעניין מי הדיין כי אני הייתי מגדיר את זה אחרת
ישפה וואי שאנשים יתעכבו
מול ספק שהבן אדם הרץ חשוב לו שש דקות

בכל מקרה התחבורה הציבורית ממש לא מדויקת - הנהגים יוצאים מתי שמתחשק להם
ממש לו נכון ביחס לרכבת
מנסיון
בלת''ק
ואם זו הייתה אשתך שרצה גם לא היית מעוניין שיתפסו לה את הדלת????
הייתי מעוניין
אבל אם היו שואלים אותי מה לעשות
הייתי אומר שלא
זה נכון ...
לא יודע אם לגבי רכבת הקלה...
אז נעים להכיר
צריך לומר: מוויתור אף פעם לא מפסידים! (רא"ל שטיינמן)
נכון בחשבון של אדם מול עצמו


עכשיו רק כמה מילים
כידוע שיש שתי טקטיקות לשמור את הדלת
אחת פשוט ללחוץ על הכפתור שניה לפני שהנהג סוגר
ואז הבן אדם כנראה יצליח להשתחל פנימה
זו דרך לגיטימית בעיני
כיוון שזה חלק מהמהלך התקין של הרכבת
השניה לתפוס את הדלתות בכוח
מישהי/ו כתב בשם דיין שזה ספק
אז כנראה הוא לא העמיד את הנתונים נכון
זה וודאי שאנשים יתעכבו
עוד עניין
רבים דיברו על המערכת האוטומטית של הרמזורים
וכל מי שנוסע ברכבת יודע שהיא לא פועלת בכל מקום
אבל גם במקומות שהיא פועלת יש הבדל משמעותי אם הנהג מאט ומגיע כמעט לעצירה ורק אז המערכת מזהה אותו
לבין נסיעה חלקה
דבר נוסף
הקטע של חסד וכל זה
יש בן אדם שאני כבר תקופה ארוכה מאכיל אותו
אולי אני אקח מהמקרר שלכם אוכל בשבילו שלא תיזרקו
או רק שקל אחד מכל אחד מהאנשים פה
כי בשבילכם זה רק שקל ובשבילו זה חיים?
דבר נוסף
הרבה כתבו שלפגישה חשובה לא יוצאים ברגע האחרון
ויש על זה שלוש תשובות
הראשונה שמי שיש לו ילדים יש לו גם אילוצי בייביסיטר/מטפלת/מעון ולא תמיד יש לו את הפריווילגיה לצאת מוקדם
השניה שיש רבים שאת כל זמן הרזרבה הם בזבזו על אוטובוסים פנימיים
השלישית שמה עם בן אדם שלא מפסיד פגישה חשובה
רק מחכה 25 דק לאוטובוס או הולך רבע שעה ברגל בגלל שעיכבו לו את הרכבת גם עליו יש לכם שאלה למה הוא לא יצא מוקדם
דבר כמעט אחרון
הרבה שאלו למה מי שהגיע בזמן לרכבת קודם למי שאיחר
נראה לי שאם שואלים את זה ככה התשובה טמונה בשאלה
ועוד משהו לפני סיום אנשים ציירו אותי כאילו תקפתי מישהו
אז תשימו לב לנוסח לא כתבתי שאני לא סולח
לא שאני כועס
טיפה בתסכול וזהו


דבר אחרון
הרבה באו אלי כמי ששונא חסד
ונמצא בפוזיציה
אז ככה כולנו בפוזיציה
והשאלה האם גם בפוזיציה השניה הייתי מגיב הפוך
אז זהו שלא
ולגבי חסד
כמו שכתבתי אולי אני ייקח שקל מכל אחד לחסדים שלי
אני אוהב חסד אבל תשאלו אותי לפני
תודה
 

ש. צ. וינמן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
עריכה תורנית
מעניין מי הדיין כי אני הייתי מגדיר את זה אחרת
ישפה וואי שאנשים יתעכבו
מול ספק שהבן אדם הרץ חשוב לו שש דקות


ממש לו נכון ביחס לרכבת
מנסיון

הייתי מעוניין
אבל אם היו שואלים אותי מה לעשות
הייתי אומר שלא

אז נעים להכיר

נכון בחשבון של אדם מול עצמו


עכשיו רק כמה מילים
כידוע שיש שתי טקטיקות לשמור את הדלת
אחת פשוט ללחוץ על הכפתור שניה לפני שהנהג סוגר
ואז הבן אדם כנראה יצליח להשתחל פנימה
זו דרך לגיטימית בעיני
כיוון שזה חלק מהמהלך התקין של הרכבת
השניה לתפוס את הדלתות בכוח
מישהי/ו כתב בשם דיין שזה ספק
אז כנראה הוא לא העמיד את הנתונים נכון
זה וודאי שאנשים יתעכבו
עוד עניין
רבים דיברו על המערכת האוטומטית של הרמזורים
וכל מי שנוסע ברכבת יודע שהיא לא פועלת בכל מקום
אבל גם במקומות שהיא פועלת יש הבדל משמעותי אם הנהג מאט ומגיע כמעט לעצירה ורק אז המערכת מזהה אותו
לבין נסיעה חלקה
דבר נוסף
הקטע של חסד וכל זה
יש בן אדם שאני כבר תקופה ארוכה מאכיל אותו
אולי אני אקח מהמקרר שלכם אוכל בשבילו שלא תיזרקו
או רק שקל אחד מכל אחד מהאנשים פה
כי בשבילכם זה רק שקל ובשבילו זה חיים?
דבר נוסף
הרבה כתבו שלפגישה חשובה לא יוצאים ברגע האחרון
ויש על זה שלוש תשובות
הראשונה שמי שיש לו ילדים יש לו גם אילוצי בייביסיטר/מטפלת/מעון ולא תמיד יש לו את הפריווילגיה לצאת מוקדם
השניה שיש רבים שאת כל זמן הרזרבה הם בזבזו על אוטובוסים פנימיים
השלישית שמה עם בן אדם שלא מפסיד פגישה חשובה
רק מחכה 25 דק לאוטובוס או הולך רבע שעה ברגל בגלל שעיכבו לו את הרכבת גם עליו יש לכם שאלה למה הוא לא יצא מוקדם
דבר כמעט אחרון
הרבה שאלו למה מי שהגיע בזמן לרכבת קודם למי שאיחר
נראה לי שאם שואלים את זה ככה התשובה טמונה בשאלה
ועוד משהו לפני סיום אנשים ציירו אותי כאילו תקפתי מישהו
אז תשימו לב לנוסח לא כתבתי שאני לא סולח
לא שאני כועס
טיפה בתסכול וזהו


דבר אחרון
הרבה באו אלי כמי ששונא חסד
ונמצא בפוזיציה
אז ככה כולנו בפוזיציה
והשאלה האם גם בפוזיציה השניה הייתי מגיב הפוך
אז זהו שלא
ולגבי חסד
כמו שכתבתי אולי אני ייקח שקל מכל אחד לחסדים שלי
אני אוהב חסד אבל תשאלו אותי לפני
תודה
העמדתי את הדברים כמו שאתם כותבים.
אנשים לא חיים בבועה ומכירים את המציאות מהשטח.
אדרבה, תתקשרו אתם ותשאלו, אולי תקבלו תשובה אחרת.
אני הגעתי פתוחה לכל תשובה כי כמו שכבר כתבתי באחת ההודעות לא הצלחתי להגיע להכרעה בתוכי מה נכון.
לפעמים אני בצד שרוצה שיעצרו לו לפעמים אני בצד שרוצה תחנות ריקות מאדם ואוטובוס שרץ הישר אל היעד.
לכן, אין לי שום יכולת להגיע להכרעה או לדעה נכונה לבד.
אתם באים עם טענה לצד אחד ולכן תתקשו לקבל כל פסק שהוא שלא נוקט כדעתכם.
 
נערך לאחרונה ב:

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
שאלתי דיין (מבית הדין הישר והטוב) ואמר לי שברור שאין כאן גזל.
יש כאן ודאי (האדם שרץ ויפסיד) מול ספק (שאנשים יפסידו בגלל האולי חצי דקה של המתנה)
מעבר לכך הוא התפלא על השאלה,
איך יתכן שאדם יכול לראות מישהו רץ ולאטום את ליבו ולא לעצור את האוטובוס.
אמרת לו שהרכבת הקלה מגיעה בשעות אלו כל 4 דקות, ושעיכוב שלה עלול לתקוע אותה ברמזור?
ללא ציון ברור של שתי עובדות אלו, השאלה אינה רלוונטית לאשכול.
 

יהודי-פשוט

משתמש סופר מקצוען
העמדתי את הדברים כמו שאתם כותבים.
אנשים לא חיים בבועה ומכירים את המציאות מהשטח.
אדרבה, תתקשרו אתם ותשאלו, אולי תקבלו תשובה אחרת.
אני הגעתי פתוחה לכל תשובה כי כמו שכבר כתבתי באחת ההודעות לא הצלחתי להגיע להכרעה בתוכי מה נכון.
לפעמים אני בצד שרוצה שיעצרו לו לפעמים אני בצד שרוצה תחנות ריקות מאדם ואוטובוס שרץ הישר אל היעד.
אתם באים עם טענה לצד אחד ולכן תתקשו לקבל כל פסק שהוא שלא נוקט כדעתכם.
מי הדיין הנ"ל ?
ושוב איך זה ספק וודאי?
ואת שוב מעלה את האוטובוסים כשהסוגיא היא רכבות
 

ש. צ. וינמן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
עריכה תורנית
אמרת לו שהרכבת הקלה מגיעה בשעות אלו כל 4 דקות, ושעיכוב שלה עלול לתקוע אותה ברמזור?
ללא ציון ברור של שתי עובדות אלו, השאלה אינה רלוונטית לאשכול.
לא שאלתי ואשאל בע"ה בהמשך היום.

רק שאלה טכנית בהקשר, בשביל להבין יותר את המערכת.
האם הרכבת מתוכנתת בצורה שיש זמן מסויים שהיא עוצרת בתחנה ומעבר לסמן המסויים היא סוגרת את דלתותיה וממשיכה, ולא משנה מה מתחולל בתחנה. או שזה תלוי במספר האנשים שעולים?
ואם זה תלוי במספר האנשים שעולים, איך אפשר להגיע למסקנה שעיכוב של 30 שניות הוא בדיוק זה שיתקע אותה ברמזור?
כי אם כן, היום היא מקללת את זו שרצה, מחר את חמשת האנשים שיצאו בדיוק למשרד הפנים, ומחרתיים את קבוצת התיירים שיצאה לתפילת שחרית בכותל.
איך בעצם מתנהלת המשוואה בין הרכבת לרמזורים?
 

שארפער

משתמש מקצוען
ושוב איך זה ספק וודאי?
כפי שכבר הסברתי גם אני לעיל (וברוך שכיוונתי) יש כאן ספק מול ודאי.
כי ה"ודאי" עיכוב של הרבים למשך החצי הדקה הקרובה, ודאי לא נחשב עיכוב, וכדאי להם לרבים להתעכב חצי דקה בשביל יהודי שרץ ונשמתו בידו. (אם מזרע ישראל הם.)
הטיעון הנכון שהעלית כאן היה, שיש רצף ירוק של רמזורים, שבעקבות העיכוב יפסידו אותו, ואז העיכוב יהיה לא של חצי דקה, אלא של שש שבע דקות, דבר שיגרום לרבים הפסד בהפסידם את הרכבת היוצאת בתור קו ההמשך שלהם, וזה כבר הפסד של חצי שעה.
הטיעון הזה הוא נכון, ומילתא דמסתבר, אבל הוא ספק! כי זה לא ודאי יקרה.
וההפסד של היחיד כאן הוא ודאי.
זה נכון שיש להביא בחשבון את זה שיש ליחיד רכבת כל ארבע דקות (ורק לכן יתכן שברכבת אולי לא כדאי לעצור, על אף שבאוטובוס דבר פשוט הוא שחובה לעצור.) ולכן כתבתי שאינני מכיר מספיק את הנתונים.
אבל, גם יש לקחת בחשבון, שאם האדם רץ כ"כ בטירוף, אולי גם הוא צריך להגיע לקו המשך מסוים, שאם ימתין לרכבת הבאה יפסיד אותו.
ובכך הספק הפסד שלהם, מתקזז עם הספק הפסד שלו.
ומה שנשאר זה הודאי הפסד שלו (עיכוב של חמש דקות) מול הודאי הפסד שלהם (עיכוב של חצי דקה) שבזה פשוט לי שצריך לחכות לו.

לכן אני מאוד מבין את הפסק הזה, וכמובן שיש להזכיר את כל הנתונים כששואלים, ואצפה לתשובות שיגיעו.
 

אלפי תודות

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
לא שאלתי ואשאל בע"ה בהמשך היום.

רק שאלה טכנית בהקשר, בשביל להבין יותר את המערכת.
האם הרכבת מתוכנתת בצורה שיש זמן מסויים שהיא עוצרת בתחנה ומעבר לסמן המסויים היא סוגרת את דלתותיה וממשיכה, ולא משנה מה מתחולל בתחנה. או שזה תלוי במספר האנשים שעולים?
ואם זה תלוי במספר האנשים שעולים, איך אפשר להגיע למסקנה שעיכוב של 30 שניות הוא בדיוק זה שיתקע אותה ברמזור?
כי אם כן, היום היא מקללת את זו שרצה, מחר את חמשת האנשים שיצאו בדיוק למשרד הפנים, ומחרתיים את קבוצת התיירים שיצאה לתפילת שחרית בכותל.
איך בעצם מתנהלת המשוואה בין הרכבת לרמזורים?
לפי איך שראיתי - הרכבת עוצרת בכל תחנה לפרקי זמן קבועים,
בלי להתחשב בכמות האנשים שעולה.
אבל נראה לי שבנוסף יש לנהג שליטה על זה, ויתכן שכשהוא רואה שיש בתחנה כמות אנשים גדולה - הוא מאפשר עוד זמן המתנה.
 

יהודי-פשוט

משתמש סופר מקצוען
לא שאלתי ואשאל בע"ה בהמשך היום.

רק שאלה טכנית בהקשר, בשביל להבין יותר את המערכת.
האם הרכבת מתוכנתת בצורה שיש זמן מסויים שהיא עוצרת בתחנה ומעבר לסמן המסויים היא סוגרת את דלתותיה וממשיכה, ולא משנה מה מתחולל בתחנה. או שזה תלוי במספר האנשים שעולים?
ואם זה תלוי במספר האנשים שעולים, איך אפשר להגיע למסקנה שעיכוב של 30 שניות הוא בדיוק זה שיתקע אותה ברמזור?
כי אם כן, היום היא מקללת את זו שרצה, מחר את חמשת האנשים שיצאו בדיוק למשרד הפנים, ומחרתיים את קבוצת התיירים שיצאה לתפילת שחרית בכותל.
איך בעצם מתנהלת המשוואה בין הרכבת לרמזורים?
יש חשבון ממוצע
של זמן שהייה בתחנה לדוג בתחנה הראשונה הנהג מגיע בדרך כלל לפחות דקה לפני הזמן כי התחנה מלאה
בשאר התחנות הרמזור מחושב לפי ממוצע של זמן שהייה
למשל בתחנה מרכזית זמן השהייה ארוך יותר
ואם זה תלוי במספר האנשים שעולים, איך אפשר להגיע למסקנה שעיכוב של 30 שניות הוא בדיוק זה שיתקע אותה ברמזור?
כי הנהג סוגר את הדלתות לפי צפצוף שהוא מקבל
כי אם כן, היום היא מקללת את זו שרצה, מחר את חמשת האנשים שיצאו בדיוק למשרד הפנים, ומחרתיים את קבוצת התיירים שיצאה לתפילת שחרית בכותל.
צר לי מאוד על הניסוח הזול כאילו מישהו קילל מצפה להתנצלות
סך הכל הבעת תסכול לגיטימית
וכמו שאמרתי
מי שבתחנה זכותו לעלות
אבל לעכב בביל מאחרים מה הקשר
הטיעון הזה הוא נכון, ומילתא דמסתבר, אבל הוא ספק! כי זה לא ודאי יקרה.
אז אתה לא נוסע מספיק ברכבת
הנהגים כמעט תמיד מקבלים יודעים מתי הם צריכים לסגור את הדלתות בשביל לצאת בזמן
והטענה שבין 200 נוסעים קרוב לואי יש מי שעיכוב של 2 דקות יהיה בשבילו משמעותי יותר הוא הרבה יותר הגיוני
מאשר הספק שאולי למי שרץ 5-6 דקות יהיו משמעותיות
 

שארפער

משתמש מקצוען
אז אתה לא נוסע מספיק ברכבת
הנהגים כמעט תמיד מקבלים יודעים מתי הם צריכים לסגור את הדלתות בשביל לצאת בזמן
והטענה שבין 200 נוסעים קרוב לואי יש מי שעיכוב של 2 דקות יהיה בשבילו משמעותי יותר הוא הרבה יותר הגיוני
מאשר הספק שאולי למי שרץ 5-6 דקות יהיו משמעותיות
קודם כל, אני עצמי כבר כתבתי במפורש שאינני נוסע מספיק ברכבת... :)
זאת ועוד, שבהגדרה הלכתית, גם ספק קרוב לודאי הוא ספק, ואין ספק מוציא מידי ודאי.
(יש עוד חשבון, שאין הרבים נדחים מפני היחיד, אבל אין ספק מוציא מידי ודאי, בצירוף הספק הפסד של היחיד (לגבי קו המשך וכו') לכאו' דוחה את הספק הפסד של הרבים, למרות כמעט כמעט ודאיותו.)
כמובן שמורה ההוראה לענ"ד כאן, ראוי שיידרש למציאות בשטח, כמה פעמים עוצרים את הרכבת, למשך כמה זמן זה, והאם אותו הפסד קרוב לודאי לא מתרחש לעיתים גם אם לא עצרו את הרכבת, בעקבות עומסים בתחנות השונות.
קשה להגיע בזה להכרעה ברורה, אבל בשלב זה, בהסתמך על הנתונים שאתה העלית, קרוב יותר הדבר להורות כן לעצור את הרכבת. (לכאו' זה רק רשות ולא חובה, כי עדיין יש מקום לבוא ולטעון כדבריך.)
 

ש. צ. וינמן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
עריכה תורנית
יש חשבון ממוצע
של זמן שהייה בתחנה לדוג בתחנה הראשונה הנהג מגיע בדרך כלל לפחות דקה לפני הזמן כי התחנה מלאה
בשאר התחנות הרמזור מחושב לפי ממוצע של זמן שהייה
למשל בתחנה מרכזית זמן השהייה ארוך יותר
כלומר, גם אתם מודים ששלושים שניות לכאן ולכאן הם בודאי בטווח. ולא דיוק מושלם כפי שמציירים כאן שוב ושוב.
וחבל לכתוב שוב ושוב 2 דקות. עצירה לאדם שרץ + הריצה והעליה לא אורכים כל כך הרבה זמן. מדובר בפחות מדקה במקרה הרחוק.

צר לי מאוד על הניסוח הזול כאילו מישהו קילל מצפה להתנצלות
סך הכל הבעת תסכול לגיטימית
צודק. מתנצלת ומבקשת מחילה.
אז אתה לא נוסע מספיק ברכבת
הנהגים כמעט תמיד מקבלים יודעים מתי הם צריכים לסגור את הדלתות בשביל לצאת בזמן
והטענה שבין 200 נוסעים קרוב לואי יש מי שעיכוב של 2 דקות יהיה בשבילו משמעותי יותר הוא הרבה יותר הגיוני
מאשר הספק שאולי למי שרץ 5-6 דקות יהיו משמעותיות
שוב.
ספק וודאי והאם קרוב לספק הוא הקובע אלו החלטות שיכולות לצאת לאחר שאלה.
ואדרבה, תשאלו.
זה נראה לי הוגן והגיוני לא פחות מלבוא בטענות של גזל על אחרים.
 

haiosi

משתמש מקצוען
אולי כדי לצאת יותר חכמים מהאשכול הזה, נשאל שאלה מבחינה הלכתית טהורה:
אם הבת שלי (או אשתי) התעכבה מאחורי, האם מותר לי להחזיק עבורה את הדלת ולעכב מעט את כל הנוסעים?
זה בעצם בשבילי, כי אם היא לא תעלה, גם אני לא יעלה על הרכבת.
 

יהודי-פשוט

משתמש סופר מקצוען
זה נראה לי הוגן והגיוני לא פחות מלבוא בטענות של גזל על אחרים.
שוב ציטוט מעוות
כתבתי גזל?
כתבתי שהחסד הוא על חשבון אחרים זה הכל
אולי כדי לצאת יותר חכמים מהאשכול הזה, נשאל שאלה מבחינה הלכתית טהורה:
אם הבת שלי (או אשתי) התעכבה מאחורי, האם מותר לי להחזיק עבורה את הדלת ולעכב מעט את כל הנוסעים?
זה בעצם בשבילי, כי אם היא לא תעלה, גם אני לא יעלה על הרכבת.
אני חושב שיש הבדל בין לתפוס לעצמיך
ללתפוס לאחרים
החלוקה הזאת היא הלכתית
ישנה סוגיא של תופס לבע"ח במקום שחב לאחריני
רואים בסוגיא שם שהתפיסה עבור אחר
אפילו בזכיה מהפקר היא הרבה יותר בעייתית מאשר לתפוס לעצמיך
 

שארפער

משתמש מקצוען
נו למי זה מופנה?
בוער לך שאחפש? (זה גם חסד... ;) )

ובכן חיפשתי, ויש שלושה ניקים שכתבו כן.
אחד כתב שזה גזל לכל נוסעי הרכבת שאולי יוזקקו למונית. אחד כתב שזה נזק לדלתות, ולכן זה גזל מהחברה וגזל זמן.
ועוד אחד כתב שזה מעשה שאין בו חסד, ויש בו גזל זמן. וההודעה הזאת תופנה לכל אחד משלושתם...
תנוח דעתך.
 
נערך לאחרונה ב:
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  107  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה