בקשה זה אתה שתפסת היום את הדלת של הרכבת הקלה לאישה שרצה?

מצב
הנושא נעול.

שארפער

משתמש מקצוען
צריך להבדיל לדעתי בין הסיטואציות, ולא כל העיתים שוות.
אינני תושב ירושלים, ולכן אינני מכיר את הרכבת הקלה ואת זמניה.
(נסעתי בה פעמים רבות, אבל לא מספיק בשביל לדעת את הדקדוק בזמנים, את התדירות, ואת הרמזורים.)

לגופו של עניין, (נכון יותר באוטובוסים) לדעתי כאשר יש אדם שרץ לאוטובוס והוא כבר קרוב, מידת החסד היא לעצור למענו את האוטובוס. (אם מדובר בשניות.)
וזאת מפני שיש כלל "אין ספק מוציא מידי ודאי". עצם העיכוב של 100 איש למשך חצי דקה, שווה פחות מהעגמ"נ של האיש הזה, שיפסיד את האוטובוס, והבא יגיע רק בעוד 20 דק' אם בכלל, ולפעמים זה כבר לא יעזור, כי האוטובוס השני כבר יעבור לו, ואת הנסיעה הזאת הוא הפסיד.
לעשות חישוב של חצי דקה כפול מאה, כי יש מאה אנשים, לדעתי זהו חישוב לא נכון. מס' האנשים, לא מכפיל את הזמן שעובר בשעון, אלא רק שיקולי ההפסד השונים. כשרבים מפסידים, זה קודם להפסדו של היחיד.
אם היחיד ודאי מפספס, וברבים אולי יפספסו, לדעתי, אין כאן רגישות, אלא תירוץ קל להימנע מעשיית חסד.
מה זה החשבונות האלו? כאן ועכשיו יש יהודי שמפסיד, נתיר לעצמנו לתת לו להפסיד רק בשל שיקולים של אולי יש אחרים שיפסידו אם נעשה לו חסד? הרי "אין ספק מוציא מידי ודאי"!

לכן, לדעתי לעשות את החשבונות הללו, זה היפך מהות מידת החסד, כי תמיד יהיו חשבונות. היכן שיש כאן ועכשיו הפסד ברור לרבים, אם יתעכבו, אסור לעכבם.
היכן שאין בבירור הפסד כאן ועכשיו לרבים, אלא אולי יפסידו, כי הרמזור יתחלף וכו', על זה נאמר אין ספק מוציא מידי ודאי.

ואסיים, שמנסיוני בחיים, רוב אלו שאינם בעלי חסד, זה לא כי יש להם לב רע או אטום, אלא כי הם "בעלי חשבונות" מהסוג הזה. הוא אף פעם לא יעלה טרמפים, כי תמיד הוא בטלפון/עסוק (וזה על חשבון הבוס/אישה/ילד/אבא וכו') הוא אף פעם לא יעצור לעזור לרכב בצד הדרך, כי תמיד זה יהיה מסוכן מידי/מעכב את התנועה או לא יודע מה.
יש ליצה"ר תמיד חשבונות, ואיכשהו יש כאלו שתמיד החיים מובילים אותם ללא לעשות חסד, וכאלו שהחסד הוא חלק מחייהם. אז זהו. שמידת החסד במהותה היא לראות בסבל השני, ולעזור לו ללא חשבון, במידה ואין נזק ישיר ממש לאחר מכך. ובזה נצטיינו זרעו של אאע"ה.

(אין באמור שום הצדקה לאלו המזניחים את משפחתם למען החסד, אלו אינם עושים חסד, אלא בורחים אליו. חסד זה לראות במצוקת השני, ולא לחשב עשרתא'לאפים חשבונות על זה.)

באשר לרכבת הקלה, אין לי נתונים מספיקים כפי שכתבתי, ואכן יהודי פשוט צודק אם יש כאן ועכשיו נזק ברור לכולם. אבל נא לשים על לב, שאין זה נוגע כלל לאוטובוסים וכדו'.
 

sol key

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
כנראה את לא גרה בירושלים...
שמה אם את לא עומדת בתחנה במצב של צפייה וכמיהה לאוטובוס הנהג פשוט יכול לדלג עליך...אולי קצת הגזמתי אבל הרעיון ..פשוט סוגרים לך בפרצוף את הדלת
אני מדברת על העיר ירושלים.
ואני כן גרה שם עכשיו.
 

שארפער

משתמש מקצוען
צריך להדגיש את זה, כי ביותר מזה כבר מאוד יתכן שיזיק לשאר הנוסעים במסלול הקו.

רק היום תפסתי את הקו המשך בשניה האחרונה בגלל עיכובים של האוטובוס הראשון
ברור שזה לא הוגן, וגם גורם לנזק ממשי לעכב אוטובוס חמש דק'.
צריך להשתמש גם בשכל.
רק לא לחפש תירוצים איך לא לעשות חסד.
 

יוסי951951951

משתמש צעיר
וסתם קצת לנחם את אלו שכן מאחרים ולא ממתינים עליהם
נזכרתי בסיפור הנורא של הצדיק ר' מרדכי פורגמנסקי זצוק"ל
שיש לה קשר לפרשת השבוע
שפעם היה צריך לנסוע למקום רחוק של כמה שעות, ובטעות לקח הרכבת בכיוון ההפוך, ואחרי התחנה האחרונה תפס שהוא בכיוון ההפוך
והיה צריך לחזור דרך של שעות ארוכות
כשירד מהרכבת פגש אותו יהודי, ושואל אותו האם כבודו במקרה מוהל ? היום מלאו לבן שלי שמונת ימים ואין לי מוהל
ר' מרדכי היה מוהל, וגם היה איתו סכין למהול
אז הוא אמר למי שליווה אותו בפרשת וירא (פרשת השבוע)
על הפסוק ותלך ותתע אומרת רש"י מכאן שחזרה לגילולי בית אביה
ושאל מאין לרש"י להגיד שחזרה לגילולי בית אביה, הרי כתוב כאן רק ותלך ותתע
רק הפירוש הוא שיהודי לא טועה בדרך, אם הוא היגע לכאן הוא יודע שיש לו שליחות למלאות כאן
אם הגר אמרה ותלך ותתע סימן מובהק הוא שחזרה לגילולי בית אביה

ומכאן למסקנא שלנו
יהודי לא מאחר אוטובוס
לא באתי להגיד שלא צריך לעשות חסד ולחכות
רק נקודה למחשבה אחרי שכן אחרת, אל תכעס על אף אחד חלילה
 

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
בל נשכח ששם אין את "איש את רעהו יעזורו" ו"אהבת חינם" ולחשוב על השני הם חיים בשביל עצמם ושהשני ימות מבחינתם.. (בלי קשר למעשה עצמו של תפיסת הדלת, עליה כבר הגבתי לעיל שזה לא דבר מבורך

נכון מאוד.
ודווקא בגלל שליבם של היהודים רך ורחמן ואכפתי, חשוב להזכיר להם את הצד השני של המטבע. שיוכלו לשקול בשכל האם נכון עכשיו לעכב כלי תחבורה עם נוסעים רבים, בשביל צורך היחיד.
את המושג ’טירחא דציבורא’ לא האירופאים המציאו. הוא קיים בהלכה ומקבל התייחסות.
 

hishtadlut

משתמש פעיל
ואם האוטובוס היה מתחיל לברוח היית רוצה שמישהו יעכב אותו שניה?
יש הבדל בין שניה לדקה
מדובר באוטובוס בין עירוני עם תדירות נמוכה
האוטובוס מביא את הנוסעים ליעד הסופי
ועדיין לא הייתי מצפה שיעכבו לי אם כי ודאי הייתי מודה למי שעשה את זה
 

hishtadlut

משתמש פעיל
לא כל כך הזכירו פה את הצד של הנהג
יש לו הפסקה קצרה בין נסיעה לנסיעה
גם הוא בן אדם ויש לו צרכים אנושיים לעשות בהפסקה
אם הוא סוגר את הדלת ואתם מונעים אז ודאי יש אחד שמתנגד, וכשהוא יצטרך לצאת ישר לנסיעה הבאה בלי להספיק קפה/שירותים עוד יפתח פה אשכול בפרוג על הנהג העצבני שנוסע בפראות.
 

אלעזר פרידמן

משתמש פעיל
ההבדל בין שני סוגי התגובות פה באשכול, הוא לענ"ד:

אלו שנוסעים בקביעות ברכבת הקלה, ומבינים שאין טעם לעכב אותה בשביל נוסע אחד בשעות היום. הרכבת הבאה תגיע בעוד 5 דקות, והנוכחית עמוסה ב500 אנשים ויותר.
מה גם שכל דחיפת דלת, גורמת לעיכוב נוסף, כי הדלת מתחילה לצפצף, והנהג מתחיל לומר ברמקול לשחרר אותה, והאורות שלה מהבהבים וכו'. זה לא דלת של אוטובוס שנסגרת בשניה אחת, אלא עיכוב משמעותי יותר.

וכמו שפותח האשכול כתב, עדיין אין לרכבת עדיפות בכל הצמתים, ועיכוב שלה עלול לתקוע אותה ברמזור הקרוב לדקות מעצבנות. (מצחיק שאנשים מתווכחים איתנו על זה. הלו, להסריט לכם את הרכבת הקלה עומדת ברמזורים?! על מה אתם מתווכחים איתנו, ומתי נסעתם בה פעם אחרונה שאתם יודעים לומר בכזו ידענות שיש לה 'גל ירוק'? אין לה! היא עומדת כמו טאטאל'ע ברמזור אדום! ובחלק מהמקומות זה בשביל שלושה זקנים וחצי שעוברים את הכביש במעבר חציה להולכי רגל!)

הסוג השני של התגובות, אלו שכותבים כמה חשוב לעשות חסד, אלו פשוט אנשים שלא מכירים מקרוב את הרכבת הקלה וסגנון נסיעתה ותדירותה.
ולדעתי ההבדל הוא:
בין אלה המסודרים שכבר מתחילת היום ברור להם שב 9:07:36 הם יעלו על הרכבת וכך ב 9:28:17 הם יעלו על האוטובוס ויגיעו ב10:02:25 לעבודה וכל עיכוב של כמה שניות פוגע בשגרת יומם ומשבש להם את החיים , לאלה , שבד"כ רצים אחרי הרכבת ...
 

מדיה ואתרים

בניה , עריכה ועיצוב
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
D I G I T A L
לא הייתי מתלונן
אבל הוא היה לו בסדר
לדעתי מזעזע לראות בן אדם רץ ולא לעצור לו את האוטובוס
בכל מקרה התחבורה הציבורית ממש לא מדויקת - הנהגים יוצאים מתי שמתחשק להם
הפקקים בכבישים , אין סיכוי הגיוני לחשב הגעה לעבודה לפי דקות , מה לעשות בארצנו התחבורה מחרידה
ו- 2 דקות זה בטח לא היה אלא כמה שניות , לא רואה היגיון כלשהו לא לעצור לאנשים
 

מדיה ואתרים

בניה , עריכה ועיצוב
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
D I G I T A L
ולדעתי ההבדל הוא:
בין אלה המסודרים שכבר מתחילת היום ברור להם שב 9:07:36 הם יעלו על הרכבת וכך ב 9:28:17 הם יעלו על האוטובוס ויגיעו ב10:02:25 לעבודה וכל עיכוב של כמה שניות פוגע בשגרת יומם ומשבש להם את החיים , לאלה , שבד"כ רצים אחרי הרכבת ...
5 דקות זה הרבה והבן אדם שרץ יכול להיות שניה ממך , זה לא כמה דקות זה עוד שניונת
 

מדיה ואתרים

בניה , עריכה ועיצוב
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
D I G I T A L
במיוחד שאחרי שעצרת לאחד עוד אחד שרץ יכול להספיק וחוזר חלילה
ואם כן אין לדבר סוף
יש לזה סוף , עובדה נוסעים
אין לי מושג מה עם הרכבת הקלה
אבל , כמי שנוסע יום יום , ותלוי מאוד בתחבורה הציבורית , עוצרים את האוטובוס אולי פעם אחת שתים לאורך המסלול לאנשים שנמצאים שניה מהאוטובוס , וכפי שאמרתי קודם לדעתי זה מזעזע לא לעצור
במיוחד שכמה שבודקים קודם מתי האוטובוס אמרו להגיע הוא בחיים לא מגיע בזמן , ואם התקשרת ושמעת 5 דקות
אתה מגיע לתחנה ומגלה אותו עובר , באופן קבוע קורה שאוטובוסים לא יוצאים בכלל , אחרים לא עוצרים בתחנה
התחבורה הציבורית היום היא סיוט מהלך וממש לא בגלל שניה שחיכינו לבן אדם שרץ
הלוואי וזאת הייתה הבעיה של התחבורה, הלוואי !!
 

סווצ'אר.

משתמש מקצוען
יש לזה סוף , עובדה נוסעים
אין לי מושג מה עם הרכבת הקלה
אבל , כמי שנוסע יום יום , ותלוי מאוד בתחבורה הציבורית , עוצרים את האוטובוס אולי פעם אחת שתים לאורך המסלול לאנשים שנמצאים שניה מהאוטובוס , וכפי שאמרתי קודם לדעתי זה מזעזע לא לעצור
במיוחד שכמה שבודקים קודם מתי האוטובוס אמרו להגיע הוא בחיים לא מגיע בזמן , ואם התקשרת ושמעת 5 דקות
אתה מגיע לתחנה ומגלה אותו עובר , באופן קבוע קורה שאוטובוסים לא יוצאים בכלל , אחרים לא עוצרים בתחנה
התחבורה הציבורית היום היא סיוט מהלך וממש לא בגלל שניה שחיכינו לבן אדם שרץ
הלוואי וזאת הייתה הבעיה של התחבורה, הלוואי !!
מסכים עם כל מילה!!!
מה אין לדבר סוף??
כאילו יש 5 אנשים שרצים כל תחנה....
 

RPO

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
ממש לא נעים לי שנפגעת,
גם בדברי לא היה שמץ ציניות,
גם אני שמח כשמתעכבים בשביל מישהוא,
אבל לא תמיד אני יכול לאפשר את זה.
לפעמים יש לי מזה נזק ממש גדול, ולכן מצופה ממי שמעכב את האוטובוס לשאול קודם את שאר הנוסעים אם הם יכולים להמתין דקה.
תנוח דעתך, לא היתה פגיעה,
הכל נלקח באוירת דיון .... ותו לא.

ובהחלט אקח לתשומת ליבי את כל הדעות שנאמרו כאן
למרות שלא יצא לי לתפוס דלתות לרצים
כמו שבהחלט יצא לי למצוא תצמי "מתפללת" שמי שרץ יספיק - -
 

לימונית

משתמש צעיר
עיצוב ואדריכלות פנים
ואם מדובר בשעות עמוסות בהולכי רגל
אתם רואים טיפטופים, אחד ועוד אחד ועוד אחד
ועוד אחד מתעכב כדי "לשמור" לחבר שלו את הזכות קדימה
כולם הולכים כאילו אין מחר!!

זה גזל זמן נוראי!! (בטח יותר מהעשרים שניות של הרכבת...)

ובכלל החק הזה שכל מי שעומד על קצה המדרכה במעבר חציה צריכים לעצור לו לא הגיוני
היה צריך למצוא איזה נוסחא שיעשו איזה תורנות בין הרכבים והולכי הרגל (ואני לרה הולכת רגל)
אני גרה בסמיכות לכביש ראשי בעל נתיב אחד בלבד,
תמיד עמוס שם.
לפעמים אני רואה נהג שעומד במשך כמה דקות! ולא ממשיך לנסוע כי כל הזמן מגיעים עוד ועוד אנשים.
ראיתי כבר כמה פעמים שאנשים עוצרים את הולכי הרגל אפילו רק לכמה שניות,
כדי שלפחות התנועה תתקדם קצת.
גם כאן אפשר להגיד שזה גזל זמן של כל האנשים והחוק עומד לצד הולכי הרגל.
אבל רוב האנשים מסכימים לתרום כמה שניות.
 

אדם מקצועי

משתמש צעיר
לא יודעת אם זה רק באזורים חרדיים
מענין מה קורה באזורים אחרים
אבל זאת תופעה מפוצצת!!!

ובכלל החק הזה שכל מי שעומד על קצה המדרכה במעבר חציה צריכים לעצור לו לא הגיוני
היה צריך למצוא איזה נוסחא שיעשו איזה תורנות בין הרכבים והולכי הרגל (ואני לרה הולכת רגל)
את צודקת ב100 אחוז רק שפשוט אין נוסחה כזאת
אולי רמזר אבל זה א''א לעשות בכל מעבר חציה ובמיוחד לא בבני ברק...
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  108  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה